Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Teda Blizzard je poslední dobou taky pěkná svině. DotA má na svědomí v podstatě tři lidé. Eul, Guinsoo a Icefrog. Eul ji víceméně vytvořil, takže název je když už jeho. Icefrog na ní ale nechal zdaleka nejvíc práce. Blizz nemá vůbec žádný nárok. W3 byl totiž použit jako platforma pro mod. Toť vše, blizz nehnul ani prstem.

    Nemá s etikou nic společného, když už tak je krajně neetický tento krok od blizzardu.
    • Jo a bonusovka - ta "pravda" o Icefrogovi byla v prvních hodinách po vydání odhalena jako troll několika členy herní branže, na to bych moc neodkazoval.
  • Rovněž mám stejný názor jako někteří zde, poté co šel Blizzard pod Activison šlo to s ním hlavně z firemní politiky hodně dolů. A to, že Valve zažádalo o ochranou známku na Dotu a rozhodlo se spolu s jejím tvůrcem vytvořit Dotu 2, bylo do teď v naprostém pořádku. Chcou vytvořit novější, propracovanější hru napojenou na jejich steam (kde se hrabe Blizz se svým battle.net). A až skoro rok poté co valve zažádalo o ochranou známku si Blizz po kolika? 8 letech? uvědomí, že by mohl vlastně vyvíjet mod, ktery je momentálně jeden z nejzajimavějších v e-sportu i celkově.

    Osobně jsem na Blizzard nikdy nedal dopustit W2, W3, Starcraft, ap. Ale to co teď(čti po spojení) vyvádí je mi záhadou. Ne, že by vyvíjelo špatné hry ale stagnují již dlouhou dobu na místě a těží pouze ze svého jména. ( StarCraft 2 stejný jako starcraft 1 navíc kampaň rozdělená na 3 části, která každá bude stát zhruba 1500? :) )

    Zatímco Valve a jeho firemní politika i vztah s komunitou je momentálně ojedinělý. Vyhlíží nadějné projekty (samozřejmě vyvíjí i sám velmi kvalitní tituly), odkoupí je, vylepší je, případně dá je na svůj engine a vydá za pár šušní na steamu.(nebo gratis alá alien swarm) Který je mimo ojedinělý na světě a bez kterého by možná vývoj her na PC nebyl takový jaký je teď.

    Tak mi kruci řekněte, jak může mít Blizz tu drzost, se svou stále chamtivější politikou, napadat vývojářské studio ohromnou reputací a které má pro herní komunitu ohromný význam a zásluhy!

    (omlouvám se, že je to dlouhé ale i přes relativně dlouhý text jsem ještě nevyventiloval všechno co jsem posledních pár let na Blizz dusil ale rozhodně se mi ulevilo)
    • Zas tu nerob z Valve spasitela herneho priemyslu. Keby im islo o dobro icefroga, tak Dota 2 uz davno hrame a necakali by na uspech ostatnych 'dota' hier. Pripadne kym sa otvori marketingovy priestor prechodom hracov na SC2, kde poriadna dota zatial chyba.

      A k
      "StarCraft 2 stejný jako starcraft 1 navíc kampaň rozdělená na 3 části, která každá bude stát zhruba 1500?"
      A co je prosim ta Half Life 2 : Episode 1,2,3? Viac HL2 s par hodinamy hracej doby, za cenu plnej hry. V tomto si moze Valve s Blizzardom ruky podat.

      A este k dota:
      Zaciatky Dota mozeme najst este v SC mapach a prvu dotu na W3 spravil Eul. Icefrog nieje ani otcom myslienky, ani otcom samotnej mapy. Je to clovek, ktory sa ako posledny o mapu staral a ktoreho verzia sa stala najpopularnejsou. Rovnako treba povedat, ze na tom nerobil sam, ale mal okolo seba komunitu ludi, ktora ma pomahala od artworkov po testovanie.

      A k blizzard dota: Treba si uvedomit, ze blizzard zacal na vlastnej mape robit pred tym ako valve poziadal o registraciu znacky (podla vsetkeho kvoli tomu, ze poriadna dota na SC2 chyba), kedze mal k dispozicii hratelnu verziu uz na Blizzcone (tj. par dni potom co valve oznamilo dota 2)
      • K tvému srovnání HL epizod a StarCraftu, jsi mimo. Rozdíl je ten, že narozdíl od SC2, jehož každý díl bude prodáván za plnou cenu, HL2 epizody nejsou ani zdaleka za plnou cenu, jak se nám snažíš nakukat. První epizoda vyšla na necelých 500 a druhá v Orange boxu mě vyšla (přes Steam) na něco okolo 900Kč, stim, že tam byl HL2, dvě epizody, Portal a Team fortress 2. Takže Valve si opravdu podávat ruce s Blizzardem nemusí ;).

        A o tom, že Valve chtělo vyvíjet DOTU se spekulovalo už něco okolo 2 let, kdy Valve před cca 2 lety prozradili, že es chystají i na nějaký RTS nebo něco podobného ražení a pak postupně začli vyplouvat další náznaky. Valve už na týhle hře nějakou dobu dělali. A valve prostě závod s Blizzardem vyhráli.
        • S orange box na mna nechod, to je to iste co ma blizzard battle chest ;)
          A Half 2 Ep 2 stala po vydani +/- tolko, ako novy titul. Toto je viem, kedze som ju v tom case kupoval.

          Dalej Blizzard povedal, ze dalsie casti SC2 budu datadisky a budu podla toho aj stat. http://www.shacknews.com/onearticle.x/60020
          Takze by ma vazne zaujimalo, kde ludia nabrali to, ze budu stat plnu cenu.

          Problem je v tom, ze blizzard s nikym nepretekal. Nieje to Blizzard, co si chce registraciou ochranej znamky prisvojit komunitny projekt (este raz, icefrog je len z mnohych ludi, ktori stoja za vznikom Dota) a odstavit tak od seba konkurenciu.
          Blizzard vypustil Blizzard dota zadarmo ako custom mapu.
          • Hádám, že sis koupil krabicovku, že ?
            • "První epizoda vyšla na necelých 500" Lol, tak kdyz to kupujes rok po tom co to vyjde se nediv. Ja ji kupoval pres steam v dobe vydani neco kolem litru. Za 500 lol
    • No nevim, Valve uz neni herni studion, stal se zneho herni distributor. Jestli neco udelalo pro herni komunitu, tak je to rozsireni digitalne distribuce a v postate vytvoreni monopolu.
      Nekteri je maji za to radi, jini je zase nenavidi za nutnost byt online u offline her.

      Alien Swarm je super, ale ve stavu v jakem byla vydana je to jen trosku vetsi demo, radsi bych za ni zaplatil a mel spoustu obsahu misto spolehani se na free mapy od komunity.
      • Souhlasím, zaměřil se spíše na distribuci. Ale i přesto vyvíjí stále kvalitní hry. (Portal 2, příp. HL 2: Episode Three) Ale stále si zachoval relativně kladný a vřelý vztah k herní komunitě. Zatímco Blizzard si udělal (stejně jako např. Apple) ze svých fandů dojné krávy, kterým jde především o zisk. (samozřejmě i Valve jde o zisk ale aspoň to nedělá na úkor hráčů a příliž okatě)
        • O zisk jim samozdrejme jde jako vsem, ale ty hry porad delaji stejny lidi, se stejnym nadsenim a hratelnost je pro ne porad nejdulezitejsi, proc si myslis, ze ten vyvoj trva tak dlouho? Kdyby na tom chteli rejzovat penize, tak tu mame kazdy rok nejakou hru od Blizzardu.
          Nemaji problem protahovat, nebo dokonce cely vyvoj zrusit, pokud nemaji pocit, ze je dobra.

          Neexistuje zadna jina firma, ktera by mela lepsi komunikaci s komunitou a poskytuje ji kazdy den spoustu informaci.
          • bavíš-li se o Blizzardu, tak si dovolím nesouhlasit. Diablo 3 vyvýjí naprosto jiný tým než předešlé Diablo (u starcraftu 2 nevím, nebudu plácat výmysly). Ohledně hratelnosti a nadšení, s tím s tebou souhlasím, Blizz si může dovolit zastavit projekt a dělat ho od znova(mj. i Valve při vývoji Epizode Three třikrát smazalo celý level design protože jim nevyhovoval). Ale znovu se dostáváme k tomu, že Blizz má svoje jméno a slušný kapitál, již z dřívějška. Jiné společnosti si něco takového dovolit nemohou.

            Navíc toto téma a vlastně článek se nezabývá jak tyto vývojářské koncerny tvoří hry, ale jakou firemní politiku provozují a prosazují. A v tomto rozhodně vévodí Valve před Blizzard.
          • Po těch miliardách, které mají z WoW se jim divíš, že vývoj natahují? Pouze si tím získávají prodeje - spousta humbuku kolem těch her, a i když ty hry jsou stále stejné (tzv. SP stále velmi skřípe), tak jim to lidé žerou...
            • Vyvoj stoji dost penez, zazdej mesic navic naklady velmi zvysuje, takze pokud by jim slo o penize, tak prave naopak vydaji hru co nejdriv a nebudou ho natahovat o par let.
      • Můžeš být offline, dá se to nastavit a stačí být jen jednou online, stahnout případné aktualizace a pak jít do offline a můžeš hrát SP hry bez problému i bez netu. Tohle je jen jeden z mýtů, které kolují o Steam, přesto to neni pravda.
        A nesouhlasím že je z Valve spíše distributor, vždyť pořád dělaji hry (a mnohem víc než kdy dřív, vždyť v roce 2011 vydaji hned dvě).
        • Na to pozor, Offline mod funguje bez problémů u Valve her, u ostatních her dělá často problémy - tzv. může, ale také nemusí fungovat bez problémů.
        • To je pravda, ale pro instalaci a prvni spusteni musis byt online, navic ti po instalaci stahne vsechny aktualizace. Tohle je proste pro lidi s mobilnim netem problem.
    • jak může mít tu drzost? jednoduše, dokud bude hráčská komunita neustále Blizzardu přisuzovat statut Boha a krmit jeho už tak (ne)oprávněně velké ego, bude se chovat tak jak zde vidíme.
  • Jen ke sporu W40K (W) vs. Starcraft (WC). Ti, co se tu přou, zda bylo první vejce či slepice, zřejmě netuší, že před vývojem Warcraftu oficiálně požádal Bliizard Games Workshop o licenci na vytvoření hry z prostředí Warhammeru. Protože byl ale víceméně nováček v oboru bez přesvědčivých referencí, GW k tomu nedalo souhlas. To Blizzard ovšem neodradilo a výsledkem bylo vytvoření vlastního univerza. Tak vznikl Warcraft a později sci-fi klon Starcraft..
    • Diky bohu, ze tu licenci nedostali. Ted jsou spokojeni jak fanousci Warhammeru tak Warcraftu.
    • A přesně toto lidé nedokáží pochopit. GW měl více důvodů k tomu, aby je odmítl (až samotný herní princip těžení v běžné RTS nemá ve WH co dělat)...
  • Ach jo... kdyby se pořád nesoudili a uznali DOTu jako obecne pojmenovani - neco jako TD (tower defense)....
    Jinak nečetl jsem smluvní podmínky k editoru W3, ale logicky by měl ochranou známku získat ten kdo jí vytvořil - tedy Valve.... pokud to soud neuzná jako obecné, pojmenování.
    • stejne nechápu co s tím ma spolecne w3 editor
  • Etické to zrovna není, ale to je tak vše. Blizzard si měl značku DotA registrovat už dávno a byl by klid, jeho chyba.
    • Proc by si ji mel Blizzard registrovat??? On zadnou Dotu nevymyslel to vymyslela komunita max. si to moh registrovat ten kdo ji jako Mod do W3 vytvoril! A prave ti co ji vytvorili si placli s Valve... On je problem v tom ze Blizzard ted dela Dotu pro SC2 a musel by pouzit jiny nazev kdyz si ho valve patentuje, nebo se snima dohodnout je totazka jestli co za to Valve bude chtit... *1*
  • blizzard nevlastni ani prd z doty jelikoz na ni vubec nic nedelaly a blizz by mel byt rad ze dota pritahla do w3 lidi jinak by to uz skoro nikdo nehral.To je to samy jako kdyby vyrobci unreal3 enigu narokovaly vsechny mody a hra co na jejich engine vysli fakt traparna at blizzard zustane u jejich trapneho wow a omalovankoveho d3
    • Přesně tak, zrovna s tím UE mě napadají 3 hry. Killing Floor, Red Orchestra a Alien Swarm - vše vydáno jakožto modifikace do Unreal Tournamentu a později vydány jako samostatné projekty (jediný Alien Swarm je zdarma na Source Enginu). Stěžoval si na to někdo z Epicu? Ne, naopak to podporují...
      • Ak tie tituly vysli ako samostatne platene projekty na UT engine, tak sa mozes vsadit, ze ten UT engine bol licencovany a teda plateny.
        Len tak si zobrat proprietary engine a vybudovat na nom svoj vlastny komercny produkt je proti autorskemu pravu a urcite by sa na to epic len tak nepozeral. Ved vacsina prijmu Epicu (a ked sme pritom aj napr. ID) je prave z licencovania svojho enginu.
        • Ten Engine vyhráli v soutěži o nejlepší modifikace do Unreal Tournamentu, takže ačkoli je licencovaný, tak ho neplatili.
      • bresne Blade sami vyvojari UE3 dali engine zdarma na internet aby si kazdy mohl tvorit svoje mody a hry a oni sou jen radi protoze to je reklama a to ze dajit engine zadarmo na net jim povest jen zlepsuje blizzard zacina bejt trapnej a stejne wow pujde ------ pac hodne lidi odejde s prichodem Cataclysmu pac to uplne pokazi celou hru hraci prijdou o nektere raidy a instance a povolani se prekopaji a nektera povolani budou nehratelne
        • UDK je zdarma len pre nekomercne projekty. Pokial chces pouzit UDK na komercne produkty, tak samozrejme platis pausal + nejake % z predaja tvojho produktu.
          http://udk.com/licensing.html

          A navazat sa v tomto do Blizzard je trochu trapne, pretoze je to spolocnost, ktora uz do W2 dobaluje do svojich RTS najlepsi editor v brandzi, s ktoreho pomocou je clovek kompletne zmodifikovat hru
          • omg ale oni nechcou vyuzivat engin ale znacku dota na uplne jinem enginu omg
  • Stovnávat HL2 epizody a kampaň Blizz je přinejmenším přehnané. (Cenu SC 2 Heart of the Swarm jsem bral z předobjednávky na xzone za 1400 a článek který jsi tu poslal je již přes rok starý takže situace může být úplně jiná) Jinak pokud jsi kupoval Episode One za plnou cenu HL2 tak tě někde pravděpodobně pěkně obrali.

    Ohledně Doty a Icefroga. Je to asi jako to přirovnat k nějaké firmě. Nějací lidé založí firmu (Dotu), dělají ale nějak se nemůžou prosadit (nevyužijí plný potencionál Doty) a postupně firmu opouštějí. Poté se firmy ujme člověk (Icefrog) s vizí a schopnostmi a firmu vyšvihne díký svým nápadům a umu na obrovskou nadnárodní společnost.(dota je tam kde je teď) A ti kteří firmu sice založili ale nedokázali jí rozvinout si najednou vyskakují, že to vlastně byli oni kdo firmu založili a chcou si taky ukrojit kousek. Takže mi tady nechod se jmény, kteří to možná vymysleli ale nic s tím nedokázali.

    Nikde jsem se nedočetl, že by Blizzard na mapě pracoval dříve než Valve požádalo o ochranou známku(navíc i Valve určitě vyvíjelo Dotu dříve než si požádalo o ochranou známku, i kdyby ne vývojově tak alespoň průzkumem trhu a případné návratnosti investic). Navíc je to opět blbost Blizzardu, že si nedokázali tuto známku zaregistrovat dříve když věděli jakou má dota základnu.
    • ok, beriem spat tu cenu. Asi mi uz nejako vypadava pamat.

      Blizzard este nikde nepovedal, kolko bude HoS stat, kedze sa ho dockame asi asi v 2012, tak si obchodnici cucaju ceny z prsta.

      Blizzard predstavil svoju dotu par dni potom ako valve poziadalo o registraciu znamky. Skutocne neverim tomu, ze by blizzard zbuchal narychlo nejaku rychlokvasenu dotu, ktoru by nasledne ponukol ako hratelnu pre 75000 navstevnikov blizzconu. A vies si predstavit ten humbuk co by nastal, keby si blizzard isiel registrovat dota, na co nema pravo rovnako ako valve. Dota bol komunitny projekt a mal tak ostat.
      • Valve požádlo o ochranou známku začátkem roku 2010, Blizzard oznámil Dotu nyní na Blizzconu. Neboli 10 měsíců po požádání Valve o ochranou známku.
    • nějak se to nepřidalo pod příspěvek který jsem chtěl stejně jako Mr.sugar-ovi. Takže je to reakce na příspěvek od Aaron 27.10.2010 10:27.
  • Za tu etiku Blizzard schovává fakt, že jsou nahraní. ;)
  • Nic špatného na tom nevidim... Couter Strike byl taky zdarma jako mód a Valve ho odkoupilo. Nikdo neřikal nic o etice a všichni to vlastně uvítali. Ale najednou si Blizzard uvědomil, jak mu ujel vlak a začal kolem sebe kopat...
    • Tak tohle je z pohledu Blizzardu samozřejmě rozdíl, protože CS byl mód pro Half Life od Valve (teda doufám, nikdy jsem to moc nehrál :)).

      Nicméně ani já si nemyslím, že to není etické a správné ani že Valve něco ukradlo. Mně to přijde naprosto v pořádku jak z komerčního, tak z morálního hlediska.
      • prve cs nebol mod od valve... stvoril ho jeden typek az potom co sa stal naozaj velmi oblubeny odkupilo ho valve viac menej 3/4 hier u valve je odkupenych.
      • no ved to je prave to, ze cs patril pod hl cize valve, a dota patrila pod warcraft cize blizzard, je pravda ze mal na to blizzard mysliet skor...
        • Opravdu? A co takový Alien Swarm? Ten byl původně na Unreal, pokud se nepletu. Nebo třeba takový Team Fortress? Ten byl snad taky pod Quakem, ID and Epic však nikdy nehrotili fakt, že Valve tyhle módy přetáhlo pod sebe. To jen Blizzard, který už nějaký rok upadá musí kolem sebe udělat nějaký to halóó...
          Blizzard už neni co býval a už začíná stavět na tom, že všechno okecá a bude se navážet do ostatních firem (bohužel, tohle je trend Activision)... Smutný, ale je to tak, nikdo na Valve nemůže nadávat a řikat něco o etice, když tohle Valve praktikuje prakticky od svého počátku!
  • Jak stará je značka DOTA? 10 roků? (nevím, tipuju) Blizzard teho za tů dlůhů dobu nedokázal využit; mohli udělat stejnů věc co Valve ale nechcelo sa jim, takže jak bych to rekl - Jejich problém...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit