Stažení Cyberpunku 2077 z PlayStation Store je neuvěřitelný průšvih. Kdo za něj může?
-
Já osobně jako PChráč jsem velice rád, že to na ty "starý krámy" vyšlo a hned vysvětlím proč.
Bez konzolovek by velká většina ignorovala mizerný stav na PC, dávali by se tomu osmičky, devítky a celé by to vyšumělo do ztracena, takhle se snad něco začne i dít.
Ta hra je naprosto technologicky zaostalá. Je to v podstatě zmetek. Bečková až céčková produkce. Kdyby to vyšlo v 2013, tak řeknu to samé. Ta hra nemá A.I, nemá fyziku, nemá interakci se světem. Hodíš granát do vody a nic se nestane. NPC jsou jen figurky bez špetky inteligence. Vše tohle zvládaly hry na mnohem horším HW než jsou minulé generacé konzolí. Podívejte se na fyziku třeba ve Far Cry 2. Je naprosto zcestné to omlouvat minulou generací, když víme, že více se dokázalo na slabším HW. Hlavně že to má RT, ale jinak ta hra je na úrovni 20 let staré hry. Problém je samozřejmě v enginu, protože není stavěn na městský ow, to museli vědět od začátku, proto ty lži jsou ještě horší. Ostuda.
Ke zdejší "recenzi". Popravdě jsem se podivoval, proč se nepíše o herních atributech, které dělají hru hrou a to RPG, FPS, stealth, hacking. To vše bylo naslibované na nejlepší úrovni. To co dělá hru hrou se v recenzi ignorovalo. Proč? Záměrně? Nebo recenzent projel hru co nejrychleji, aby mohl udělit vysoké číslo a stihl embargo a přitom to pořádně ani nehrál? Miláčkové když vynechám, co jsem psal na začátku, ta hra dobrá není ani herně. Spíše je špatná. Je to vše, co jsme viděli ale ve finále hůře zpracované. Např. hacking je naprosto ubíjející. To samé loot. RPG prvky očesané. Ostuda.
To že to tady fanboys obhajují, snad nemá cenu ani komentovat. Pokud někomu stačí tohle ke štěstí po osmi letech, tak vás vyloženě lituji. Možný bych to přehlédl, kdyby nám x měsíců v kuse neslibovali, jak revoluční to bude, a co vše v tom městě bude člověk moc dělat. Vždyť celá kampaň byla postavena na Night City jako nejužásnějším městě na zážitky. Tohle je tragikomedie a ještě se tady bude redakce plácat po ramenech, jak to skvěle zvládli s tou recenzí. Fujky. Ostuda.
-
-
Šárka (?) to tusim hrala 37-39 hodin za dva dni. a hraje opat, ci nie? + tu mas viac videi od nich kde mas info o stave po vydani hry a tak dale :)
nie je chyba recenzenta ze to da cim skor a pak si to da znovu a niektori ludia sa riadia prave tymi prvymi recenziami a nicim inym. (par clankov a videii po vydani tu maju)
-
-
Je zábavné číst ty komentáře mimo byznysovou realitu. Bohužel diletantský článek tomu zkratkovitě nelogickému myšlení pomáhá. Představa, že se nějak domluví Sony a CD Projekt, který jim řekne, že day one patch tu hru opraví je vlastně až úsměvná. On je to totiž akt na bázi agreementu (podobný jako "underpinning contract"), který specifikuje, kdo převezme za co zodpovědnost. V praxi je za zmršenou dodávku "služeb" zodpovědný v podstatě vždy ten, který to koncovému zákazníkovi prodá. Zákazník si stejně tak potom stěžuje u něj. Onen dodavatel má pak upraveno, jak to v případě průserů bude řešit dále se svými dodavateli (vztah Sony x CD Projekt). V případě, že Sony něco prodává a je ve vztahu s koncovým zákazníkem, jdou problémy za Sony. To si to pak může vyřešit s CD Projektem dle smlouvy, kterou spolu mají. I ty myšlenky jak CD Projekt něco hodil na Sony, aby je refundovalo a zbavil se tak zodpovědnosti, jsou jak z dětského hřiště. Ty firmy točí stovky milionů dolarů a opravdu nejsou na dětském hřišti a ví, co mají podepsáno, co jde za kým, a v jakém případě. Takže tyto fan-based výkřiky a komentáře jsou úplně mimo byznysovou realitu.
-
-
Hrám na PC a hra ide vcelku ok, ale ako toto môže byť vynikajúca hra? V hre nefunguje AI, v mnohých prípadoch je herná AI horšia ako u z roku 2000 (však fízli sa vždy respawnú 5 metrov za tvojím chrbtom, aj keď niekoho zabiješ na mieste, kde nikto iný nie je, či už v meste alebo v pustine, ku tomu nevedia ani nastúpiť do auta a šoférovať, NPCčka len bezcielne chodia hore dole a nevedia šoférovať - lebo ich autá jazdia len po skriptovaných trasách, atď.), všetky AI majú rovnaké reakcie a rovnaké animácie - čo je strašná hanba, keď aj GTAIII z 2001 má toto na vyššej úrovni, žiadna interaktivita so svetom, nepriatelia si ťa vo veľmi častých prípadoch nevšimnú ani keď stojíš 5 cm od ich tvári, všade samé bugy - toľko som nevidel ani vo Fallout New Vegas, Stalkerovi, Alpha Protocol ani vo Vampire Bloodlines.. to, že hra loaduje autá a NPCčka 5 metrov za mnou alebo predo mnou je asi nejaký zlý vtip.. a hra je RPG? V akom ohľade? Že vylepšenia sú generické číselné postupky? Že možností dialogových volieb je ešte menší ako vo Fallout 4? Že v hre najľahšia cesta a cesta ktorú hra sama preferuje je proste všetko vystrieľať? Že level dizajn nepodporuje kreativitu? Že RPG systém neodomyká žiadne nové spôsoby ako prejsť misie? Stealth bez hackingu nefunguje.. toto má od Deus Ex hrozne, hrozne ďaleko.. prečo neexistuje v hre možnosť odmietnuť misie od fixerov? Však načo má človek ten mobil?.. Crafting je zbytočný.. príbeh hry je veľmi lineárny s veľmi málo možnosťami ho svojimi rozhodnutiami meniť..
Najlepšie na hre sú zbrane a streľba, ale toto malo byť "nová éra RPGčiek" a bohužiaľ ako RPG je toto veľmi, veľmi povrchná hra
A to nehovorím čo "dokázali" spraviť s konzolovými verziami hry.. oh bože
Ich motto "We leave greet to others" je s ohľadom na celú túto situáciu veľmi, veľmi ironické .. raz boli tí "dobrí", ale teraz vlastnými chybami sa stali väčšími nepriateľmi hráčov ako EA, Ubisoft alebo Bethesda.. a úplne zaslúžene
-
Já bych vsadil na Kalouska.
-
Nějak nechápu. Podle recenze hry na PC, kritizuje spousta lidí recenzenta za špatnou recenzi, protože na PS hra nefunguje. Jak se to dá s PC verze hry poznat, že je hra na PS špatná?
-
-
Nedá se to poznat. Ale znáš to. Haters gonna hate. (kdo chce psa bít...)
-
-
Vidím, že človek čo napísal tento článok nevie na čo slúži certifikačný proces u Sony a Microsoftu - ten proces slúži len na to, že SONY alebo MS zistia, či daná hra nemanipuluje alebo neničí v žiadnom ohľade stav danej konzoly, alebo napríklad, že v prípade odpojenia či nanovo zapojenia ovládača hra nespadne .. proste aby hra nebránila v správnom používaní užívateľovej konzoly.. každý developer má svoje (alebo by mal mať) QA oddelenie a SONY alebo MS nejdú túto oblasť robiť zadarmo za vývojárov predsa, proste certifikačný proces nie je hľadanie bugov v hre, ak teda nevplývajú na to, ako konzola funguje a nerobia ju nestabilnou.. ak je v hre veľké množstvo bugov, tak to spomenú vývojárom a distribútorovi, ale rozhodnutie či chcú hru vydať s bugmi nechávajú na nich - väčšinou aj tak vývojár alebo distribútor sľúbia, že day-one patch vyrieši minimálne tie najväčšie chyby a bugy - ale potom po vydaní hry v takom stave, musia jasne dať vedieť SONY a MS, že budú vydávať a opravovať hru pravidelne
A to, že SONY stiahlo hru z digitálneho predaja v podstate nemá nič spoločné s tým v akom je stave hra - však bolo mnoho hier vydaných na SONY konzole, ktoré boli tiež plné bugov a podobne - ale je to proste reakcia na aroganciu a amáterizmus CDPR.. čo si oni dovolili, to si nikto ešte predtým nedovolil voči SONY (alebo MS) - ľudia chodili za CDPR aby sa mohli dohodnúť na vrátení hry a peňazí, no a CDPR bez toho aby sa dohodli buď so SONY alebo MS, odkázalo hráčom nech sa obrátia na nich s ich požiadavkami, lebo že vraj oni každú takúto požiadavku bez problémov vyriešia.. SONY a MS majú ale prísnejšie pravidlá podľa ktorých berú naspäť hry a vracajú peniaze, takže v podstate týmto krokom CDPR zobrali celú zodpovednosť za tieto požiadavky zákazníkov a prehodili ju celú na SONY a MS.. no a keďže oni majú prísnejšie pravidlá, tak by to vyzeralo, že SONY a MS sú tí, ktorí "vám nechcú vrátiť peniaze, nie my".. a bez predchádzajúcej komunikácie CDPR so SONY alebo MS ohľadom tohto, proste v SONY si povedali "hej, chcete toto fiasko na nás hodiť? A všetky sťažnosti hodiť na nás? Ok, vrátime peniaze týmto zákazníkom, ako chcete CDPR, ale odstránime aj Vašu hru z nášho shopu".. však načo mať ich hru na shope, keď vám tá hra spôsobuje toľko problémov so zákazníkmi?
Proste arogancia a amaterizmus stoja za celou hanbou a problémami, ktoré si sami CDPR privolalo.. možno sa naučia do budúcna, ako zobrať svoje problémy na svoje plecia a hlavne priznať si ich a aj snažiť sa ich riešiť
-
-
Teda, CDP akcie na burze nabrali takový pád, jakoby se doma v Polsku postavili za práva pro svobodu: tisku, veřejnoprávní televize a potratů
Japonců je mi líto, snad to bylo naposledy ;)
-
-
Však za to může tlak akcionářů na vydání. Tak se jim to pěkně vrátilo.
-
-
Nejsem si jistý, jestli na tom zrovna prodělali. Jelikož se blíží konec roku, tak z držených akcií můžou dostat dividenty. Dividenty se samozřejmě počítají ze zisku, což tenhle rok tvoří tržby z prodeje Cyberpunk 2077.
Spíš bych si tipnul, že na tom většina z nich nakonec vydělá.
Pokud je tu nějaký odborník na tuhle tématiku, tak si rád přečtu jeho názor.
-
-
Mě ani ne těch fanatiků ale tady jsou víceméně vyjímečně nevinně.
-
-
Jo, bohužel většina hráčů viní Sony (a Micro$oft) za něco, co není jejich práce. Ale tak už to bylo odnepaměti, vývojáři se vždy snažili svůj fail hodit na někoho jiného.
Na PC scéně se obvykle viní výrobce grafických karet. Nvidia nebo ATI pak vždy muselo vydávat special update driverů grafických karet jenom protože nějaký vývojář nedokázal efektivně pracovat s HW prostředky.
-
-
Svatá pravda. Ubisoft je v tomhle přeborník a PCčkáři tenhle problém jenom prohlubujou, protože si chválí, když ta jejich hra jede jen na jejich " železe" a přitom grafika odpovídá léta starému HW.
-
-
Ono je taky dobře poukázalo, jak ms a sony ty podmínky mají nastavené. Zrovna gog od CDPR vrací prachy do 30 dnů nezavisle na tom kolik člověk odehrál, steam 14 dnů a 2 hod hraní.
-
-
Není to tak dávno, co Steam taky nechtěl vracet prachy za zakoupené hry. Jenom množící se konkurence je donutila trochu zmírnit svá pravidla (nástup GOG, uPlay, Origin, Epic).
Bohužel Sony a M$ šlape na paty akurát tak Nintento a to taky není moc přívětivé k politice refundů.
-
-
-
Já jen doufám, že bafunáří ze SE uvidí jaký je zájem o cyberpunk a brzo tu máme Deus Ex 3. Pokud bude brzy oznámen Deus Ex 3, tak to bude jen díky CDP a CP2077, pak vezmu tuhle hru na milost.
Ještě vzkaz pro zdejší redakci. Zase tady zmizely nezávadné příspěvky od kolegy Lincolna. Místo mazání, banovaní by to chtělo trošku pokory, sebereflexe a dělat tu novinařinu jinak.
-
-
Že mluvíš o pokoře zrovna ty ;)
-
-
Když se udela nejaka exkluzivka pro SONY, nebo MS je to Oukej, když se chce udelat exkluzivka na PC, tak to neee, to sou obrovsky tlaky, aby to vyšlo na všech platformach v ten istej den ! PCčkari mužou počkat, ale pani konzolisti neee - Tak tady to maj, ja jim to přeju, ať si to vyžerou...
Co se tyče hry, sliby chyby, jako u Skyrimu, třeba dobra hra, ale hate, ktery ji nasledne provazi, ji sraži hodne hluboko. Asi si to taky zaslouži, jenom škoda, že ji ted za to hodne lidi ani neda šanci.
Co vám kravaťák naslubuje, to vam žádnej vyvojař neudelá...😛
-
-
Copak CDP nekdo nutil to delat pro konzole? Ja myslim ze sami dobre vedeli na jake platforme jim to kolik vydela - tedy vydelalo by kdyby to vydali v normalnim stavu. Nevydat dnes neco pro konzole je az na naprosto specificke vyjimky komercni sebevrazda.
-
-
Z osmi mega preorderu bylo 40% pro konzole, jestli se něco vyplatí vydávat, tak právě tyto velké hry.
-
A jako řekni mi PROČ to vyšlo na konzole, když je to rozbity, zabugovany a nedodelany...na konzolych nejvic. To jako nemohli řict "opět" jako sorry , na konzole dodame třeba za rok ?? No neee protože si nekto myslí, že to zakaznici sežerou a nejak jim to projde, jako kolik krat predtim, aaale ošklivě se spletl a je z toho celkem slušnej pruser.
Namisto toho, aby to udelali poradne na jednu platformu, tak to udelaj na všechny a špatne...neco tady smrdí...nejspíš prachy SONY a MS, kterí nesmrdeli kravaťákum CDP jo a vyvojaři ty se mužou potrhat...ja ti to lip vysvětlit neumim, až vyrosteš, pochopíš...
-
Souhlasim že je to jejich vlastní blbost že si mysleli že to dají na všechny platformy. Zaklínač 3 původně taky vyšel jen na PC a až za rok na konzole, měli to udělat stejně.
-
-
W3 vyšel všude ve stejný den..
-
-
Pravda, moje chyba.
-
-
-
-
-
Asi si dam od diskuzi na Games.cz zase oraz na par tydnu a stahnu se na Discord, nabrat optimismus, lasku a tak.
-
-
Kam chodíš na Discord nabrat optimismus a lásku?
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=vjF9GgrY9c0&feature=youtu.be
Kukněte na dva roky starý gameplay a ty lži o tom městě. 😱🤮
-
-
Tak nějak nevím, v čem je přesně problém? Co přesně je ve videu a není ve finální hře, kromě několika detailů/animací, které byly vyndaný pravděpodobně kvůli tempu? Ne opravdu, vyjmenuj přesně, co je ve videu a není ve finální hře kromě wallrunu a animací u ripperdoca?
-
-
odstranění cyberprostoru a hackovaní přímo v gameplayi, teď je to skriptované pouze ve scénáři, denní rutina NPC, NPC nemají vlastní život, ovládaní dronů, custumizace vozidel, atd. atd. Podívej se na video a poslouchej či čti, pokud tedy umíš anglicky, dostal jsi minimum, tak prosím přestaň být ovce.
-
-
Customizace vozidel byla už asi rok zpátky oficiálně zrušená (ale třeba to ještě přidají později) stejně jako ovládání dronů. Kromě denních rutin, což ve hře skutečně teď chybí jsou jinak věci otázkou game designu který se (zcela logicky) po dvou letech od videa prostě změnil
-
Cyberprostor je kde prosím tě ve videu? Hackování přímo v gameplayi tam je, hrál jsi to vůbec? Kde je customizace auta ve videu? Skoro vše, co je ve videu, je ve finální hře. Tak přestaň být ovce, prosím. Proč lžeš?
-
-
-
z ukázky před 2 lery třeba populace, z gameplay po vydání na mě působí to "živoucí" město prázdněji nežli gta5 co se obyvatel týče.... Třeba první Assassin's Creed měl města plnější nežli Cyberpunk, doufám, že t ov budoucnu nějaký mód umožní "zaplnit" město
-
-
Hraju na PC a vypadá to úplně stejně jako ve videu, ne-li líp. Právě proto nerozumím tomu, v čem je problém? Že to takhle nevypadá na PS4? Jo, to asi nevypadá.
-
-
-
-