Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kéž by ;)
  • Řešit vzhled v dnešní době je opravdu fail lidi;) To jako když hrajete jakoukoliv hru, tak máte na stole fotku autora a říkáte si škoda že není ostříhaný, hubenější, urostlejší atd. hrálo by se mě to 100x lépe? To asi ne ne?:)

    Ad rozhovor - Jindřich Pavlásek má v podstatě pravdu jak v tom, že dnes se dá naučit programovat po internetu. Jen to špatně formuloval (a je třeba číst mezi řádky, při takovém rozhovoru prostě člověk něco řekne ale myslí to v podstatě jinak a jen to špatně vyzní) - určitě to myslel, tak že dnes je spousta možností a nástrojů co umožňují se pustit do tvorby her - a existuje spousta tutoriálů atd. Jak udělat to a to = otevřená cesta k tomu se něco naučit. Ale jsou dvě zásadní věci - naučit se to pořádně a umět věci dotáhnout do konce - a hlavně umět se poučit z chyb a pořád se učit.

    Hráči, že jsou blbci - tak zde má také v jádru věci pravdu, ale zase je to špatně formulováno. Dnes je spousta hráčů (je to prostě fenomén posledních generací) co opravdu potřebuji vše přesně popsat a i tak 100x znovu vysvětlit a vodit za ručičku. Je pryč doba, kdy člověk zapnul hru a netušil co proč jak a pomalu sám musel zkoumat a hlavně zapnout mozek. Dnes když člověk něco neví - zapne net - najde na yt či game wiki atd. A tento generační problém není jen ve hrách je to všude. A bohužel trh se tomu musí přizpůsobit (neboli hra) pokud chce u masy uspět, ale toto bych nechal na AAA studiích a indie vývojáři ať raději dělají hry tak jak chtějí - své fanoušky si každá určitě najde.
  • A jak asi Vavra zacinal ? Bud se pripojil k nejakemu vetsimu studiu a postupne se propracovaval a nebo vytvoril svuj vlastni projekt a zbiral zkusenosti na nem to jsou jedine 2 cesty jak se k necemu takovemu dostat to ze je to jeste student a tohle dela ve volnem case je jenom nastin toho kam by se mohl dopracovat kdyby to zacal delat profesionalne
  • Efektivita prichazi se zkusenosti
  • tak to jsem necekal. Dobry jmeno. :)
  • Já bych jen zopakoval to, co jsem už říkal. Působil na mě příliš sebejistě. V podstatě jsem jeho větách postrádal slova, která by připouštěla, že se může mýlit a že nejspíš ještě všechno neví. Nic víc, nic míň. A nepodsouvej mi prosím důvody, kvůli kterým bych sem měl psát.
  • No, říkal snad, že musí vysvětlit ostatním, jak má hra vypadat a fungovat. Takže je to něco uprostřed. Jakože manažer se snad stará hlavně o to, jak hru prodat, jak zajistit finance, hlídá výkonnost atp., ale jestli kouká lidem pod ruce a taky jim do toho kafrá, to fakt nevim.
  • A on na mylný dojem nárok nemá? Z rozhovoru plyne, že pracoval na více hrách, takže to očividně srovnává se zkušenostmi, které má. Taky může za rok mluvit jinak. :-) A imho promluvil asi stejně sebejistě jako většina lidí tady o něm. :-) Možná by to nechtělo všechno vztahovat na sebe. Prostě sdělil svůj aktuální dojem. Jestli by na otázku: "Myslíš si, že vést ostatní je těžší než jejich práce?" odpověděl: "Ano." je skutečně otázka. Mně to z toho hovoru fakt nepřišlo. Vlastně nechápu, že si tu všichni tak honí ego kritikou, když mu můžou napsat a zeptat se, jak to teda má. To je samý "působil", ale že by někoho zajímalo, jak to je, to ne. Všichni si tu hýčkají svůj názor a svou ublíženost. To je potom těžký.
  • Ano, skutečně použil slovní spojení "herní design". Ale měl jsem pocit, že jeho popis činnosti spíš sedí na manažera, koordinátora týmu :).
  • Já jenom říkám jak působil na mě, jestli je to mylný dojem nebo ne... nevím možné to je :).

    btw: co se týše sebejistoty, tak já spíš narážel na jeho výroky ohledně vývoje hry a toho jak lidi odvádějí nebo neodvádějí práci a že vést tým je ta největší makačka... udělal jednu hru a už ví jak se to má dělat ;-).
    Jinak hráči klidně pomalejší být můžou. Žádná hra není pro všechny :-).
    .
  • Manažer? Mám dojem, že říkal, že chce dělat herní design, tj. tu část hry, na kterou není nutně potřeba programovat, viz třeba práce na deskovkách. :-) Nevím, co se na nich programuje, ale určitě se designují. Fakt to chce věci dávat alespoň maličko dohromady. :-)
  • Inu, jeden mu vyčítá, že nemá ambice, druhý, že si je moc sebejistej. Tak už se tu nějak dohodněte. :-) Já si hlavně pamatuju, že jasně uznal, že je možný, že ti hráči, které označil za pomalejší, jenom nejsou zvyklí na podobné hry. :-) Taky uznal, že se během vývoje udělalo dost chyb. :-) Sebejistej. :-) Jestli to znamená, že si je dobře vědom svých chyb a svých možností, tak zřejmě ano. :-))) Ale jako namachrovaný ňouma imho teda nevypadal. Obzvlášť, když se k tomu rozhodnutí dělat spíš design než grafiku, dostal hořkými zkušenostmi. Prostě to chce vnímat celej rozhovor a ne jen vybrané výroky. :-)
  • Keyz
    Brkoslav severní
  • Ano, pokud jeho momentálním cílem je být manažer (v jakémkoli odvětví, teď asi konkrétně v herním průmyslu), tak skutečně programovat umět nemusí :). A pokud bude v jeho týmu programovaní dělat někdo, kdo doopravdy programovat umí, tak jen dobře pro něj ;-).
  • Upřímně, mě se na něm moc nelíbilo jak si byl sebejistej... zjevně má nějaké zkušenosti s vývojem, tak už by mu mohlo dojít, že pokud se za 7 let vývoje hry něco naučil, tak ten progres pravděpodobně neskončil a bude (pro jeho vlastní dobro) sbírat zkušenosti dál ;-). Namachrovaných narcisů je plný internet. Neříkám, že on takový je, ale náběh tím směrem trochu měl ;-).
  • Jo, internet je dobrej na konkrétní rady, ale málokdo se tam naučí programovat efektivně. Na jaký problém se hodí jaký algoritmus, jaké složitosti můžeš dosáhnout atd... internet tě většinou tak akorát naučí jak psát for cyklus a jak používat knihovny daného jazyka... ;-)
  • Žádná škola tě imho nenaučí být "top" v nějakém konkrétním nástroji. Každá pořádná škola by tě ale měla připravit na to, jak se tím "top" v libovolném nástroji stát. Alespoň já vysokou vnímám spíš jako "učení se učit", jak přistupovat k řešení problémů apod...
  • Paulcz
    naučit se dá asi všechno, sice v tom třeba člověk nebude mistr ale tak o to nejde..
  • Neříkal spíš, že člověk se nemusí nutně učit programovat na to, aby dělal hry? Jakože na to, abys udělal pěknou deskovku nepotřebuješ programátora. A co se s autorem zběžně znám, tak na budoucí projekty bude mít proškoleného programátora ze ČVUTu - jestli on ten Jindra nebude tak jednoduchej, co? ;-) Vážně není potřeba z každýho hnedka dělat vola. ;-) :-)
  • prosim te tvuj nick. co je to za ptacka? Jako diskutujes casto a ctu te, tak at jsem v obraze. Nejakej rorys nebo co :)?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit