• Jedna z najhorsich recenzii ake som kedy cital. Nedozvedel som sa z nej takmer nic. 70% balast a uvod do situacie a 30% informacie ktore su typu "zoznam co v hre je"- to uz kludne mohlo byt v odrazkach co hra obsahuje. V takom pripade ale netreba pisat recenzie, staci sa pozriet na zadnu stranu obalu hry.
    • No, těžko psát o obsahu hry něco objevného, když v ní, jak tak čtu mezi řádky, nic objevného není. Z recenze jsem pochopil, že kdo potřebuje záminku se do Elder Scrolls a Skyrimu vrátit, teď má docela dobrou šanci. Obsah sice není dechberoucí, ale lidi spíš Elder Scrolls hrají kvůli prožitku svobody a objevování než kvůli dějovým zvratům a převratným questům. Dál Dawnguard do světa Syrimu moc nezapadá, ale když už upíři v každé hře od Bethesdy minimálně od Daggerfallu být musí, tak jsou halt i tady (a byli i ve Falloutu 3, pro Krista!).
      Ležérní a "scoreoidní" styl recenze považuju za snahu autora vyrovnat se s fastfoodovým přístupem Bethesdy (budem dělat víc a víc bigmaců s kolou, protože je máte rádi). Odtud to číselné hodnocení.
      Tak to aspoň vidím já a nevadí mi to.
    • Kdybys cist umel tak by ti doslo, ze ten balast je ve skutecnosti popis, ze kterho se dozvis o hre mnohem vic nez z prumerne recenze na 99% webu... dikybohu za to!!!
  • S recenzí nesouhlasím.
  • taky se mi recenze moc nelíbila... je sice hezké, že se autor dokáže obratně až poeticky vyjadřovat, nicméně spíše než recenze text působí jako nějaké kreativní psaní a když se to někdo pokusí spojit, tak vznikne nemastná neslaná recenze se spoustou zbytečných "neinformací" jako nyní

podle mě vám Lukáš přerůstá přes hlavu a neuškodilo by mu měsíční angažmá v týdeníku Květy
    • Recenzce se mi také nelíbila. A jak zde zazněl už nějaký názor, poetické plknání jenom abych plkal.. Vůbec to nebylo věcné, konkrétní, nebylo zmíněno nespočet věcí. Datadisk jsem si koupil a celý Skirim po roce rozehrál znovu...a ja tak procházím celým světem znovu narazil jsem na nespočet vychytávek které jsou dotažené , vylepšené, doplněné atd. Kovařina,Alchymie, boj a střelba z luku na koni (to nemá chybu), nové postavy zasazené do světa Skyrimu, nové vedlejší a pěkné questy... s poustu drobností, které mi udělali radost a znovu hraní celého skirimu vdechlo příjemný impulz. Samotnou hlavní příběhovou lini dawnguardu jsem v podstatě jeste nezacal (hlavni lini draku nechávám nakonec), a až ted se do ní chci pustit a to jsem na levelu 60. Takže samotnou příběhovou lini datadisku ještě nemohu hodnotit, ale už bez toho jsem rád, že jsem si datadisk pořídil a skyrim o něj doplnil. Recenzent nemohl poznat rozsah datadisku, pokud nehral celouho hru od začátku a ze širšího pohledu. Což evidentně nedělal. Uroveň rezencí skutečně upadá.
    • recenze je hrozná, neda se to poradne ani cist ...chapu, ze to byl nejspis zamer, ale ten slovosled je proste *11* spis to na me pusobi, jako by to psalo dite na zakladce..
      napr. - jakoby neslo napsat misto "Pokud se k partě hic, která upíry nemilosrdně pronásleduje, tak jako já přidáte, čeká vás pátrání po legendárním luku boha Auriela, tedy Akatoshe" bla bla

- pokud se (tak jako ja) pridate k parte hic, ktera upiry nemilosrdne pronasleduje, ceka vas....atd ...cte se to urcite lip
      • Vždy mě fascinovali lidé, kteří dokáží tak skvěle ohodnotit recenzentův pravopis, slovosled a jiné věci, ale sami píšou jako prasata.
        • A me vzdy fascinuji tyhle reakce... ja jako ctenar jsem zaroven i kritik a rozhodne nemam potrebu psat nekde v anonymni DISKUZI text s diakritikou a interpunkci (tu se teda snazim vzdy dodrzovat), ktera me zdrzuje; nejsem od toho placen, ze?
          • Pokud vím, tak v redakcích má úpravů článků na starost korektor, tudíž jsou veškeré stížnosti na autora recenze tak trochu liché. *3* Samozřejmě druhou stránkou věci je to, jaký je věcný obsah recenze.
            Jinak si samozřejmě piš jak chceš, ale ospravedlňovat si svůj styl psaní tím, že za něj nejsi placený, to je trochu smutné.
            • Nevim, co je na tom smutneho. Tohle je diskuze, a ne nakej muj formalni clanek, esej, recenze atp., kde musim psat podle pravidel. Jak uz jsem psal, zdrzuje me to; nevim, co je na tom tezkeho pochopit... co se tyce placeni, to byla jasna reflexe na recenzenta.
              Ano, od toho tu je korektor, ale ten vetsinou jen opravuje pravopis a nic jineho. Stiznosti na autora jsou opravnene, protoze to jsou jeho pocity, myslenky - psal to on a ne korektor .)
    • Môj názor *3* .... o tom tu píšem...Recenzie na Games už prestávajú byt recenzie. Súhlasím aj s tým, že niektorí recenzenti, niektorým čitateľom prerastajú cez rozum. Ale na Games vedia čo robia. Hlavne sú si vedomí, že čitatelia sú tu vo veľkom počte mladý, takže sú ľahko ovplyvniteľní. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale keď vidím reakcie typu "lukas je kral...jednoznacne najlepsi recenzent, Skvělá to recenze" tak premýšľam, koľko chlapec za života recenzií prečítal, a koľko práve na daný produkt, o ktorom recenziu číta. V neposlednej rade aj, či tú hru potom kúpi a zahrá (ako napr. ja) keď sa rozhodne hodnotiť tú danú recenziu. Fakt chlapci...Odporúčam prečítať viac recenzii, hru si zahrať celú, a potom sa roztekať nad recenziou ...
  • Zajímavý... recenzi jsem měl chuť koncipovat dost podobně. Jen z pohledu upírku. Jenom bych vytkl to že když udělali ty kuše, tak si mohli dát tu práci a udělat nový strom. Potom samozřejmě celý koncept těch na slunci se třpytících se bestií mi přišel dost pošahaný. Je vidět, že Bethesda se bojí jít trošku do sebe, aby neztratila zákazníky. Upír se tak na slunci může pohybovat naprosto bez problémů, jen má nějaký záporný staty.

Co mne ale doopravdy nakrklo je popis Cenegy na krabičce hry.
    "Přidejte se k hrůzám noci a staňte se pánem upírů. Létejte nad zemí, měňte se v netopýry....." - Létání nad zemí v podání Bethesdy vypadá tak, že sice po stránce animace vypadá pohyb trošku jinak, ale po stránce fyzikální to vlastně není žádný rozdíl. I když mácháte křídly jak pitomec, tak skok ze skály vás stejné zabije. Jediný bonus je, že můžete lítat nad vodní hladinou.

"Vyberte si jednu ze dvou rozsáhlých pevností, které můžete obsadit a vylepšovat - hrad Volkihar či tvrz strážce úsvitů." Nevím jak u Van helsinga Grygara - ale já na hradu Volkihar jsem si tak akorát mohl nechat opravit chodbu spojující dvě části hradu. Fakt super vylepšení!

No nic. To je asi tak vše co jsem schopnej napsat po včerejší 6hodinový degustaci moravských vín. Ježiš jak já ty moraváky nesnáším *1* ( Doufám, že to budou brát s nadhledem).
    No je to slušné DLC, pro milovníky světa upíru ve světě Dawnguard asi povinost. Jenom měli jste taky problémy s tím, když jste se stali už předtím vlkodlakem?:) Viděl bych to na takových 6 z 10, protože v konečném důsledku to nikterak neovlivňuje svět Elferu a v podstatě když to minete, tak se nic nestane. Dalším mínusem je opětovná absence her ze světa Skyrimu na Steamu kvůli debilní politice našeho milovaného distributora:) Čímž dalším bodem je pozdní příchod k nám a na pc.
    • Jj... Zajímá mne jestli Bethesda někdy vytasí nějaký komornější příběh alá DLCs k FNV...
      • Oni na ty příběhy moc nejsou. Volnost a otevřenost celýho světa? Parádní. Roleplay? Parádní. Ale nějakej hlubší příběh? Toho se nebojím..
  • Jaktože SKyrim dostal 10/10, ale tento datadisk má jen 5/10? To je obsah datadisku o tolik horší než původní hra? Já bych tedy neřekl... Podle mě jste v jednom hodnocení přestřelili - ale v jakém, že? *4*
    • Není to špatný, ale za ty prachy? To ani nestálo. I když je fakt, že pět je docela málo, tak hrozný to nebylo. A nemůžeš srovnávat hodnocení celé hry a jen DLC, ty se hodnotěj jinak
    • Podla mna ani v jednom a dost to sedi. Dawnguard svojim rozsahom pripomina Knight of The Nine s rovnakym hodnotenim.
      • Nebol Knight of the Nine len subor nejakych prkotin, ako brnenie zbrane a tak? Az Shivering Isles bol plnohodnotny pridavok.
        • Bolo tam pridanych asi desat lokalit a jeden vacsi quest.
  • Recenzent zrejme odohral hru na rychlo niekde vo vlaku z Brna do Prahy....
    Vela veci mu uniklo a asi preto ze cakal nejake prekombinovane prisery, asi to dohral aby to mal uz za sebou. Da sa napriklad prehovorit Serana na liecbu, spominany luk sa da vyuzit na slnecnu exploziu, nieco ako vyvolanie burky cez shout, ako zbran hromadneho nicenia. vobec nespominal rozdiel hrania za Dawnguard-ov a upirov, moznosti v soul cairn a pod. Neviem na co to vobec pisal, ked tam nie su detaily. Mal si dat radsej pol deci s kamosmi. Netvrdim ze tam nie su nelogicke chyby ako napr. ze ma hrdina za ulohu hladat casti prastarych upirov aby mohol dlhsie pouzivat leech life aj napriek tomu ze toto kuzlo pouzivaju vsetci ostatni upiri a stejnak stoji za prd, alebo mam za ulohu sa prezliect ako Dawnguard a popravit nejaku VIP osobu v meste a som tam poslany viac krat, pricom si vyvrazdim vsetkych obchodnikov, lebo ini v podstate VIP nie su apod.
  • Takže, Video Game Awards 2012, každoročne usporadúvané najprestížnejšie herné ocenenia .... Najlepším DLC roka je: Dawnguard – The Elder Scrolls V: Skyrim ...preložím, ak by niekto nechápal: Best Downloadable Content Dawnguard for The Elder Scrolls V: Skyrim ...môžete si to potvrdiť aj na Steame ... Tak mi už niekto vysvetlí, ako si čitatelia tiscali games, môžu podľa recenzií vytvoriť názor na hru či DLC ?Myslím ešte pred jeho kúpou, keď sú tu recenzie neprofesionálne písané, a to je slabé slovo. Hodnotenia sú písané od brucha, asi podľa nálady :) Tento rok som sa na Games stretol s ešte väčšími nedostatkami ako minulý, a aj keď som čitateľom tohto webu po mnohé roky, až teraz viedlo k tomu, že som sa zaregistroval a začal komentovať recenzie. Nedalo mi totiž spávať, ako sa tu manipuluje s čitateľmi, ktorí sú viazaný na informácie týchto stránok, keďže na weby iných recenzentov hier podľa mňa chodia zriedka. Zamyslite sa nad tým ľudia, a nenechajte si usmerňovať vlastný pohľad na hodnotenie hier...typu napr. "podľa recenzie a komentárov som sa rozhodol, že hru nekúpim" PS: inak želám všetkým hráčom veľa dobrých hier do nového roka *14*
  • Bohemund
    Číselné ohodnocení je (jak už to poslední dobou bývá zvykem) podle mě dost vedle. Dawnguard jsem prošel za obě frakce a zábava to byla skvělá. Nevím na jakou obtížnost a na jakém lvlu to Lukáš hrál, ale já to jel na 40tém na nejtěžší obtížnost a ti vyšší upíři mi dali docela zabrat a o tom final batlu ani nemluvím. Hodnotit hru z pohledu nefanoušků TES sérií je podle mě zbytečné, protože se k takovému dlcčku nefanoušek TES ani nedostane. Z pohledu fanouška TES bych klidně dal 8ku, za ty prachy prostě dobrá zábava.

PS: Ta upírka se nakonec nechá přesvědčit k léčbě vampirismu a bude potom "normální" v novějších patchech si ji můžete i vzít za ženu, tuším, takže konečně nějaká ženská, ke které vás něco váže a která má svůj osobitý charakter.
    • Viktor_H
      Tož jsem si vyggoglil, co to je za upírku, o které všichni mluví a dozvěděl jsem se zajímavý věci. Upírka se jmenuje Serana, jde o parťáka a je to prý nejpropracovanější NPC v celém Skyrimu, unikátní množstvím rozhovorů apod.

na konci prý odmítne vaši žádost o manželství, což donutilo fanoušky k sepsání petice, kterou podepsalo už 11 tisíc lidí. *1* Kolegu nade mnou musím vyvrátit, žádný patch možnost manželství nepřidal. Mimochodem přátelé, jak si tyhle stále více a více narůstající tendence ve hrách vysvětlujete?
      • To sňatkování ve hrách je mi taky záhadou - to snad i virtuálně chce někdo pod chomout?? *1*
      • Bohemund
        Já si to vysvětluju tak (jestliže ses tedy ptal na ty trendy manželství a vztahy ve hrách), že to prostě patří k životu, stejně jako zabíjení draků či střílení emzáků :P Co já si pamatuju, tak hry kde měla moje postava nějaký "vztah" s nějakým NPC mě víc bavila, víc mě vtáhla, přišlo mi to prostě realističtější, i když jsem lítal ve vesmírné lodi nebo tak. Ale není to nic proti ničemu, je to prostě taková příjemná omáčka okolo, někoho chytne, někoho ne :)
        • Viktor_H
          Souhlasím, myslím, že hráčské publikum si ve hrách hledá větší realističnost, klade si větší nároky na emocionální zainteresovanost. Vesměs to vnímám jako pozitivní vývoj, i když sám se ve hrách to takových věcí moc nehrnu. Je-li to ale uděláno přirozeně, nemám s tím problém.
          • Také mám rád, když se mě hra snaží nějak emociálně zainteresovat - ale k tomu by bylo nutné, aby se tam vyskytly nějaké opravdu zajímavé NPC. Třicet různých postav, které si je možné vzít ale jinak s nimi jde prohodit dvě až tři věty (trochu přeháním ale ne moc) mě bohužel emociálně zainteresovat nedokáže.
            • Viktor_H
              Jistě, Skyrim rozhodně není dobrý příklad. Jsou hry, které tyto aspekty rozvíjí lépe. Co se TES týče, fanoušci vědí, že vývojáři z Bethesdy jsou dost konzervativní a do žádných překotných změn se nehrnou. Manželství ve Skyrimu je spíš takové oťukávání doposud neprobádaných končin.
    • BatyAlquawen
      Ale no tak, nespoileruj, já to nemám ještě dohrané *1*
      • Bohemund
        V podstatě jsem zaspoiloval to samé, co zaspoiloval recenzent :) Ale i tak se tedy omlouvám
        • myslim ze recenzentovi neslo tak o obtiaznost, ako atmosferu. skyrim som nehral, ale pri takto orientovanom DLC by som ocenil: mensi pocet upirov s vlastnym pribehom, intrigy z vraty. (skyrim som nehral, len oblivion na najmensie detaily) :).
  • Na DLC by se číselný hodnocení nejspíš nemělo dávat. DLC prostě není plnohodnotná hra, ale pouze přídavek. Trocha obsahu navíc se proto nedá objektivně hodnotit, jestliže herní mechanismy HLAVNÍ hry byly recenzovány již dříve, protože u DLC už tyto mechanizmy hodnoceny v tom zákládním kontextu nejsou. Jinými slovy, hodnocení DLC není a ani nemůže být objektivní.
    • CartmanXxX
      Přesně tak, viz hodnocení DLCček ve SCORE - Ano/Ne