Přejít na výpis diskuzí
The Elder Scrolls Online předvádí možnosti vývoje postavy
4.12.2013 | Aleš Smutný
133 příspěvků
-
omg...tech penez co do toho ty firmy vrazi a nejsou schopni prijit s necim lepsim nez je toto....
-
V single hře opravdu není nad to, kliknout na save a vím, že až přijdu za xy dni zpět, tak mi nic nikam neuteklo a mohu vesele pokračovat dál. Hlavně už nééé další požírač života v podobě MMO nesmyslu a výběru hráčského desátků v podobě měsíčních plateb.
-
-
MMO neni pozirac zivota o nic vic, nez offline hry. Pokud u toho sedels 12 hodin denne(coz se opet da u offline i MMO hry),chyba je v tobe ne ve hre.
-
-
Ale vždyť to není pravda, MMO hry jsou svým konceptem přímo stavěné a dělané proto, aby platící hráč u hry seděl co možná nejdelší dobu = platil je to jednoduchá ekonomie.
-
Treba strategie Anno. Zcela offline hra a jeden jedinej level sem treba hral pres 40hod :) A pak sem si ho stejne dal znova...
-
-
Asi ti to nedava smysl, ale problem je prave to co jsi napsal v prvni vete. Proc ma kazdy pocit, ze mu "neco utika"?! Problem je v lidske psychice, ne ve hrach;-)
-
-
Přestaň hrát třeba wowko na 9 měsíců a poznáš rozdíl, na pořádný end game hry si budeš muset nějakovou dobu počkat a to je ten problém MMO her, nehledě na fakt, že pokud během tvé nečinnosti bude další rozšíření hry v podobě datadisku, začínáš po xy opět od nuly.
-
No problém bude právě v tom expení a poměřování pindíků, pardon avatarů mezi hráči. Ve světě kde každý druhý musí být lepší než ten první má oprávněný pocit že mu něco uniká i v online světě. Psyché hráčů i společenské požadavky se nejrychleji reflektují právě v MMO hrách .
-
-
to je pak tvůj problém, když tě štve, že je někdo lepší něž ty
-
-
No moment. Soutěživost je ale zdravá, protože díky ní překračujeme vlastní hranice a teď neříkám, že je normální strávit život za monitorem. Stačí si to promítnout ve skutečnosti. Kariéra. Sport. XYZ. Kdyby tě nikdy neštvalo, že tvůj soused je ředitel a ty nuzák s minimálním platem, jaká by byla tvá motivace?
-
Proto MMO nehraji, mas po problemu. ( Jo, lepsi kdyz si to treba predplati co si ty expil a lootoval nekolik let).
-
-
Pay2Win hry jsou obecne hloupost a nehraji je. Vlastne neznam zadnou kvalitni. Na druhou stranu me osobne je uplne jedno jestli ten hrac stojici vedle me si veci koupil behem tydne hrani,zatimco ja je sbiral 3 roky. Vis proc? Protoze ja se u hry bud bavim(pak ji hraji), nebo me uz nebavi (a pak ji nehraji).
Trochu jiny vyznam P2W dostava v PvP,ale PvP me nikdy nezajimalo.
-
-
-
-
Pac hra se hraje ? Zatimco ty ji nehrajes tak asi proto. *4*
-
-
-
Co člověka a baví ? Poutavý neokoukaný příběh , kooperace,možnost jednoduchého vytváření unikátního vlastního obsahu ...máme Elder Scrolls , máme Minecraft ale sbližování se nekoná a Vávra v lepším případě skloubí sandbox RPG se strategií na úrovni Total waru . MMO se spíš transformovaly do podoby výběrčích desátků než nové spásy žánru ....Bohužel dnešní MMORPG připomínají bandu křečků v kleci, přitom stará Ultima skýtala mnohem lepší výhledy na dnešní reálie ...
-
-
Tak pod to se podepisuji, nejlepší komentář za poslední dobu :)
-
-
Nějak z toho nemám dobrý pocit, zdá se mi to jako další generické MMO tentokrát s motivy TES. Nesmíme zapomenout na celkové zjednodušení hry, které je každým dílem patrnější.
-
-
Souhlasím , to zjednodušování a zmenšování rozlohy hratelného světa mne neskutečně vytáčí s každou novou hrou z TES universa :/.
-
-
Nebo, v V dostanes pristup do jednoho mesta (no dobre, a zahrady) ... a PR se bude rozplyvat jak je hra zase uzasnejsi a dokonalejsi ... loadovat se pak bude po vstupu do kazdy ulice (+samo kazda kadibudka).
-
-
Souhlasim, to zjednodusovani me neskutecne vytaci na tech MMO.
EDIT: Priklad je humus v podani NWN, kdy ho perfect world predelal do MMO a vysledek je zjednoduseni se zamerenim na vyber penez. Uprimne radeji kvalitni hru, kterou si clovek zaplati nez MMO ktere je "F2P", ale hra ho spise ke konci otravi, kdyz zjisti jak funguje.. -
-
Ja sem NWN defakto dohral(zadarmo) ... a chodit porad dokola stejny dungy abych ziskal top gear ... na to se muzu vys ... mno a ten proklamovanej uzivatelskej osah stoji za pekny ... nemuzu mit nikde zadnej vlastni domecek, nic co by cloveku priroslo k srdci ... mounti se davaj do baglu mezi ostatni veci => neni je kam davat. Kompanomum se prozmenu po jejich strceni do baglu sunda vybava ... oblecky ddto (jen zabiraj inv) ... proste traga.
-
-
-
V prvé řadě na pravidelné poplatky mohou zapomenout. Doba kralování WoW je pryč.Dneska online titulům kralují WoT a WarThunder s benefitním placeným obsahem.Ještě Guild Wars má šanci . Platit pravidelně za něco k čemu se půl měsíce nedostanu jaksi minimálně pro mne ztrácí smysl . Expení se viditelně zase nevyhneme ,ale konečně by mohli splněný quest hodnotit lépe než vyvraždění celého králičího rodu . Graficky vypadá na úrovni , uvidíme co obsahově protože ani velké zisky vám nepomohou udělat kvalitní MMORPG s obsahem , který vás nezačne po pár seancích nudit - viz promrhaný potenciál GTA online ....
-
-
Aha, tak proto ma jeste dnes, nekolik let po vydani, WoW vice hracu = predplatitelu, nez maji dalsi 3 MMO dohromady...
Prosim, rekni mi vice o tom jak je pay to play mrtve.... -
-
Za posledni dva roky ztratilo WoW celkem mrak hráčů... podle mě mrtvé ještě není ale rozhodně umírá. A ono udržet pay to play titul je asi jednodušší než s tím začínat.
-
-
Mraky hráčů odchází ne proto že yb nechtěli platit ale proto že hráli WoW už od začátku a už ani nemají pro co hrát (obecně se říká že už se hraje jen proto že hrají kamarádi), neustálé DLC to prostě neudrží, všechny moje známé ta hra přestala bavit s WoTLK. ono se ani nedá udržet současné publikum tak dlouho skoro bez inovací (ano datadisky přinesly spoustu inovací, ale pořád je to WoW), on je vůbec zázrak že to někdo ještě hraje :)
-
-
Wow umira proto, jak "uzasne" se o nej staraji. Pokud chces udrzet hru, nemuzes dat na hlas retardplayeru ...
Vem si ... ta uzasna atmoska ... kdyz se hodis do dung finderu ... za chvilu te to nekam teleportuje, ani nevis kam a proc ... hned u vchodu cumi 3 NPC, od tech si nasbiras Qsty ... ktery ani nectes ... protoze pekne na kazdy potvore ti sviti, kolik jich jeste potrebujes zabit ... a na konci se portnes tam a zpet, abys nemusel behat ... a odevzdas Q ... a voiala + 1lv min (min do nejakyho lv40).
A to vsechno proto, ze detickam je naobtiz dojit ke vchodu toho dungu ... protoze by nejdriv musely nalevelit ... aby je neco cestou nesezralo.
-
-
-
-
Proč se chceš vyhnout expení? Vždyť to je základ každého RPG? To je jakoby sis u NHL stěžoval, že zase budeme muset hrát s pukem. Příjde mi to naprosto nesmyslné.
K čemu mít už hotovou postavu? K End game? Ve všech MMO end game stojí úplně za nic - je tak dobrý pro typy lidí, co rádi pořád dokola běhají tytéž instance a to může bavit jen poněkud zvláštní typy lidí. -
-
= magory.
-
Proti levelování v offline RPG (Diablo nepočítám) nic nemám , ale v MMORPG se vždycky schyluje ke klikfestu a to už dneska vážně nudí . Takový bojový systém z Daggerfallu , optimalizované levelování po vzoru Dungeon mastra a hejtování ras a postihy jako v Isharovi či Realms of Arkania . No představu o ideálním RPG mám dlouho , jen v reálu nikdo skutečné výzvy do mainstreamového MMO jaksi ještě nepřidal .
-
Tak ono není expení jako expení - je rozdíl, jestli je to třeba při questech nebo podobných událostech, kde se dozvíš něco o příběhu, světě a podobně a to samotné "expení" probíhá tak nějak samo od sebe, nebo jestli je to expení stylu "běhej po lese a zabíjej příšery, dokud nebudeš mít level xx". Přijde mi, že ve většině MMO je to bohužel ten druhý případ, což chápu že lidi nebaví (mě taky ne).
-
-
Zlepsovat se mas tim, co delas. Zadny XP ... Proste machas mecem => zlepsuje se ti ovladani mece, roste ti sila ... a az/kdyz najdes nejakyho trenera (a proc by to nemoh bejt jinej hrac ...) tak se za nejaky obulus/sluzbu/... naucis nejkou novou fintu. Pripadne se ji naucist (samo ne napoprvy) kdyz ji proti tobe nekdo pouzije ... s nejakou pravdepodonosti danou trebas tvym pozorovacim smyslem.
Zadny ze ti ze zabityho vlka vypadne 10 stribrnych a 123XP ... (totez je samo vsemozny trash, ktery slouzi jen k zaplneni inventare). -
-
Když oni lidi starou Ultimu Online už moc nepamatujou. :)
-
-
Jop ... to byly casy ... kdy nestacilo sehnat 2x drevo a 3x zelezo ... a vyopad z toho mec + 3 ... ;D. Mistri remeslnici byli extremne ceneni ... a i jim se mohlo klidne stat, ze z vzacnyho materialu vyrobili bezcenny bazmek. Kazdopadne co vyrobeny kus to original.
-
-
-
Takový typ expení jsem v normálních MMO nezažil. *1* Možná sis vybíral špatná MMO.
-
-
abych poopravil, RPG nerovnáse expení ;)
-
-
-
Teda oproti prvním obrázkům a mého zděšení z barevné palety tohle vypadá o poznání lépe. Pohled s první osoby preferuji, ale bojím se, že kvůli sníženému rozhledu jej stejně nebude nikdo využívat. Mě osobně by se líbilo, kdyby možnost třetího pohledu úplně chyběla, ale to by se zas asi mohli vzteknout ostatní hráči :)
-
-
Jsou tam obe. Mas nejaky duvod brat ostatnim moznost vyberu?;-)
-
-
Tak je to pěkně, ale v první osobě je mnohem vetší omezení výhledu a když človek hraje PVP tak ve First person je velice znevyhodněn (prostě človek nevidí za roh a za sebe).
-
-
-
raději to mělo zůstat pro FPS a ne MMo *9*
-
No, ten trailer ve mě vzbudil hned několik otázek. První, proč všechny MMO vypadaj o tolik hůř, než klasický tituly. Druhej, proč tyhle evidentně super kouzla nikdy nedali do předchozích TES titulů, kde jsme s destruction magic museli vrhat akorát fire/frost/shock bally. A třetí, znovu budu prudit s FoV, protože z pohledu první osoby to vypadalo příšerně a vzhledem k čistě multiplayerový povaze mám obavy, jestli to vůbec půjde nějakým způsobem přenastavit. Do žádný svý hry totiž Bethesda FoV slider nikdy nepřidala, přitom v Gamebryu stačí napsat FOV "hodnota" a je to, takže to evidentně jde velmi lehce, přesto se s tím nikdy neobtěžovali. Vypadá to líp, než jsem čekal, ale na 100 % tomu pořád nevěřím.
-
-
Co by se taky crcali s nějakýma kouzlama? To je leda pro tykváče. Pravá krása je v obouručním meči nebo sekeře *3*
-
MMO vypada hur nez singl prave z toho duvodu ze je to MMO, kdy musi dochazet k velke synchronizaci mezi hraci a serverem. Tudiz technologicky problem. Jiste, jsou hry jako Planetside 2, kde spolu zapoli spousta hracu zaraz, ale je otazka jak je to aplikovatelne na tento zanr.
Ale urcite souhlasim s tim ze to neni neresitelny problem a je to jen otazka pristupu a technologii -
-
Ty patris k tem o kterych sem psal nekde vejs ... co ma srv a prenos dat spolecnyho s vizualem? Zeby presne NIC? Co myslis, jakej je rozdil mezi tim, ze uvidis krychlicku oznacenou "hospodsky" ... vs ze tam bude stat dokonela vymodelovany ksycht? A to nemluvim o zcela statiskcych objektech, jakou jsou stavby, teren, stromy ...
Pokud (strelim) udelam model hrace se 100k poly ... tak je asi jasny ze takovych nezobrazim tisicovku ... ale jaksi na to sou uz desetileti zname postupy, kdy se model razantne zjednodusuje - v zavislosti na vzdalenosti trebas. -
-
Uf. Zrovna u MMO jsou přenášená data naprosto směšná a nemůžeš je ani zdaleka porovnávat například s Battlefieldem, kde je tick (to jest počet odeslání/přijmutí dat k/od serveru) několikanásobně vyšší a stejně se tam řeže 64 lidí.
Počítej ze WoW má například tick tak 10/sec (a i to jsem nejspíš přehnal), zato BFko bude mít počítám nejmíň 10, spíš 20/sec na hráče (ideální by bylo dle obnovovací frekvence monitoru).
Dle mého jsou MMO úmyslně dělány jednoduše, aby přitáhli co nejvíc lidí a aby se to dalo hrát i na kdejakym crapbooku. -
XorxoxTalarius spomina srv vs. hrac ale pise o tech. probleme (ako aj ja vyssie) na hracovej strane, teda hracovom pc. server predsa nic nezobrazuje.
...sietovy prenos (na hracovej strane) ma nepriamu spojitost so zobrazenym vizualom. ked je raz v pocitaci cpu, ktore sa ma starat o spravu dat a operacie, tak ked je cpu zatazeny spolupracou s gpu a/alebo inym HW, tak nemusi mat dost vykonu na pracu s inym typom dat a teda napr. aj synchronizacnymi datami prenasanymi po sieti. proste ma 100% vykonu a ten musi delit aj medzi ostatne zariadenia, nielen gpu. preto sa aj vola central processing unit.
rozdiel medzi kockou (12 polygonov) a dokonale vymodelovanou tvarou co sa tyka v prenose dat po sieti asi taky, ze kocka je kocka a nenemi tvar ale po leveli nebeha len hracova tvar ale cele jeho telo a equipment takze tam uz treba ratat aj s tym kam je hlava, koncatiny, zbran, atd. natocena + v kazdej sekunde sa meni a moze zmenit animacia pohybu. keby bola animacia jedna a nemenna tak to ma u seba hrac ako data a po sieti ide velmi malo dat a to len mozno smer, ktora animacia sa vykonava a par drobnosti.
takze v tom je rozdiel. a poctom hracov a NPC sa to vsetko len nasobi. kvapka ku kvapke... poznas.
zjednodusenie modelu (LOD) v zavislosti od dialky je davno pouzivane a zname, to mas pravdu. tu ale plati to co som pisal v odstavci vyssie + zase posielas data navyse a to, ktoru LOD model sa ma zobrazovat.
proste si treba uvedomit, ze zo servera chodia dynamicke data, ktore teda logicky nie su na hracovom pc lokalne. je ich vela a to cpu proste musi niekde z vykonu ubrat a niekde pridat. ked mas ty v praci vela uloh, tiez nestihas vsetko naraz a nacas.
-
-
-
podla mna...
1. MMO vs klasicke tituly - odhliadnuc od kvalit grafikov lebo MMO maju vacsie poziadavky na zdroje/HW. v singlaci su NPC a ty, v MMO su NPC, ty a stovky dalsich hracov = viac polygonov, textur, efektov a animacii na zobrazenie. taktiez viac prenosov po sieti. proste HW narocnejsie.
2. pocet kuziel - pretoze je to MMO a musi to byt viac roznorode ako v singlaci. ked si predstavim, ze na scene zrazu bude bojovat 30 magov a vsetci budu kuzlit len tri destrukcne kuzla tak to bude za chvilu okukane a nudne. ma to prilakat hracov a keby tam bolo kuziel malo tak by to urcite hralo ovela menej ludi. -
-
1) kolik si videl mmo, kde by se mohlo na jednom miste sejit vic nez par desitek hracu? Ja ani jedno, pak totiz hra zacne instancovat. (pomijim EVE - to je extremni vyjimka). Kolik si videl singlu, kde se jako hrac ocitnes mezi stovkama ... tisicema NPC? Ja celkem dost ... a vykonostne to nebyl zasadni problem.
MMO v zadnym pripade zadny vetsi pozadavky na HW nema ... nevim kde by se vzaly. Naopak, videl si nekdy v MMO nejakou AI? Na ty stojici a cumici NPC s otaznikem/vykricnikem nad hlavou je asi potreba spousta vykonu ...
2) ehm ... a chodit stale dokola stejny dung a cekat, az ti padne prsten ktery pada s pravdepodobnosti 0,0001 neni nuda a vopruz? -
Stejne to tak nakonec dopadne(2. bod). Proste se najdou ty nejsilnejsi kouzla a ty se budou spamovat dokud boss nepadne. Snad jeste v PVP by se nejaka nejaka rozdilnost mohla najit.
-
-
ano suhlasim ale s tym nemozu vyvojari ist do tvorby hry a gameplay-u. to uz je na hracoch ked chcu co narychlejsie/najefektivnejsie zdolat nepriatela.
-
-
-
A na jakém stroji by se asi dalo rozjet dokonale vypadající MMORPG? *8*
-
-
Dobre udelanej eng zvladne velkej rozptyl HW... nektery gamesy (lotro trebas) maj dokonce hires variantu klienta. Osobne taky nevidim problem v tom, udelat model kterej bude mit trebas 3k/5k/10k/30k poly ... a hrac si proste vybere, v jaky variante mu to jeho HW zvlada.
Nekteri PR mamlasove to svadej na "omezeny vykon serveru" ... a nekteri troubove jim to i zerou (jako by vizual mel se serverm co delat).
V tomhle pripade ovsem bude vizual striktne omezenej schopnostma konzoli ... a tudiz ... proste nic moc. Nejde prece konzolistum rict, ze oni, kteri za tu gamesku zaplatitli 2x vic ... maji 1/4 rozliseni textur a 1/10 poly modely. -
Takhle nějak vypadaly hry za dob GTX 260 či HD 4870. To uznej, že už jsme dnes o něco dál.
-
-
TOhle MMO ma bezet a PS4 a XBOX One. ZKuste porovnat vykon jejich GPU s GTX 260 a HD4870 a zjistite, ze jsou na tom HUR. Konkretne XBone ma vykon 1.2 TFlops, coz je trochu mene ne HD7770! Graficka revoluce na konzolich se opravdu neblizi. *9*
-
-
Na high end pc? Stale tam mozu byt moznosti low medium a high. Ale viem ze dnesny trend je urobit low medium a high uplne rovnake a nic nemeniace.
Inac dalsie klasicke MMO s trapnym combat systemom ala mas 10 skillov. Stlac power shot uber 100 dmg, postava urobi animaciu a vyskoci cislo s dmg. Ziaden realtime takticky combat system. FoV bude locknute na 60 ako vidim.
Vidim to podobne ako SWTOR. Velky hype, kazdy to obhajuje, best MMO atd. Po roku free to play, malo hracov, nuda.....lebo to je zase to iste len v inom univerze, nic inovativne nic. Len ine priserky a itemy. -
-
Obavam se, ze mas naprostou pravdu.
-
Jelikož klasické MMO nemám v lásce tak doufám že to vyjde ale pravděpodobně ne co už *1*
Jinak nevím proč každej touži po grafice když 90% her má nulovou hratelnost jedno jaká je grafika O.o -
Mno, hype to mozna je, ale jakozto zastance a fanda cele TES serie, tak na ESO jsem zvedav jak moc to zmrsi.. :) Hral jsem uz dost MMO takze si myslim, ze me nicim extra neprekvapi. Jako pesimisticky pohled muzu byt jedine mile prekvapen.. :D
-
pru..er je totiz v tom, ze na tom ty firmy nakonec vydelaji...nejdrive to koupi par milionu lidi, pak jim to 3-4mesice ti lidi budou platit, pak tam sice zustane 1/10 lidi, ale daji to f2p a zase z toho nejake prachy vytriskaji....
-
-
SWTOR je pokud vim poradnej pru…ser a je stale tezce v minusu ... v provozu je defakto jen proto, ze za to precijen nekdo plati, a tudiz se snazej snizit ztratu na minimum. Ovsem co si pamatuju, vychazelo to tak, ze pri nejaky stredni dobe (5-7let) provozu se MOZNA dostanou na tu kladnou nulu ( v pripade, ze hra proste jen pobezi => zadny novinky).
A samo, taky si myslim, ze ofci co si to koupej na zacatku bude pomerne dost ... ale jestli to zaplati vyvoj, to bych pochyboval. Respektive vyvoj mozna i jo, ale nikoli PR zvasty kolem. -
-
jiste jiste ... hmm pri nejakych ... 200M co to pry stalo ... a cca 2 letech provozu ... to vychazi na nejakych pro jednoduchost 10M mesicne (provozni naklady nepocitaje) tudiz nejakych 1/2M predplatitelu ... to bych chtel videt. To je tak mozna pocet vsech hrajicich hracu.
-
SWTOR je vsechno mozne jenom ne v minusu ;)
-
-
-
-
na mainstreamu s trochu lepší grafikou stejně jako svý doby Age of Conan?..kterej i dneska vypadá graficky výborně
-
-
-
Mně se to líbí. Problém je, že se mi vždycky nějaký MMORPG hrozně líbí podle všech obrázků, videí a popisů, ale když to pak zkusím hrát, vůbec mě to nebaví. Ale tak třeba zrovna tohle bude konečně jiný. *4*
A otázka: nevíte jestli budou měsíční poplatky, nebo bude stačit koupit hru? -
-
60 dowwaws + 15 dowwaws íč manf
-
-
Koukám v ústavu vám už nainstalovali internet. Gratuluji.
Poplatky bohužel budou. Hra samotná se musí zaplatit (čekám kolem 50 Euro) a pak měsíční poplatky - snad kolem 15 Euro, ale to nevím jistě. Hra to tedy bude drahá a obávám se, že její kvalita tomu ale odpovídat nebude. Zatím to opravdu působí jako MMO - viz ta ubohá umělá inteligence, kdy hráč musí přijít až k mobovi, aby se mob vůbec pohnul - tohle by se v SP TES hrách nestalo. *7* -
-
Jestli - a zatim tomu vse nasvedcuje - to bude jako swtor, tak je to do 1/2 roku f2p. A je klidne dost mozny, ze to bude jeste vetsi fofr, protoze minimalne v mem okoli je cim dal vic lidi znechuceno stavem, v jakem gamesy vychazeji, a samo 10x vic neduverujou placeny MMO. Specielne, kdyz nestaci zaplatit mesic a hrat(a pripadne si pak koupit dalsi mesic), ale jeste si ji nejdriv musi koupit ... coz v soucasnosti osobne povazuju za vrchol drzosti - prodavat neco, co je samo o sobe naprosto bezceny a nanic, protoze bez preplacenyho acc se to jaksi neda pouzivat ...
To mi prijde asi tak jako ze prodam vstupenku na hajzlik, ale pokud se tam chces i vys.at, tak si musis jeste zaplatit pouziti.
-
-
-
-
tldr verze: jednoduchy talent tree, layout zjednodušeny pro ovladani gamepadem, graficky to vypada huř jak stary oblivion
-
-
To si delas srandu, srovnavat oblivion a tohle je absolutne blbost.
-