Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Levelování postav je ta největší hovadina, co jsem kdy viděl....A pokud považuješ za těžké, respektive náročné na uvažování (to si totiž já představuji pod pojmem náročné rpg) to, že musíš skákat jak hovado pět hodin, aby jsi získal požadovanou úroveň nějaké statistiky, pak je mi tě líto. Víš, že existují hráči (a není jich málo), kteří si třeba něčím zatížili klávesu na běh, nasměrovali postavu do zdi a nechali to tak přes noc?? *1* Tomu říkám náročnost - hráč ani nemusí být u počítače... Určitě se u toho musí hodně přemýšlet, taktizovat a hlavně uvážlivě volit. Ne, Oblivion je opravdu hra pro masy, dohraje ji každý. Že u ní musí strávit hodně času, na tomto faktu nic nemění...
  • Vkládáš mi do pusy něco, co jsem neřekl. Mě nestačí, aby nějakou hru alespoň vydali.....to si odporuje s tím, že chci, aby byla hra dobrá. Mass Effect a Dragon Age mají podobný koncept, ale pouze co se týče základní kostry - v Mass Effectu postupně odhaluješ dost zajímavý příběh o starověkých strojích, které jednou za čas "čistí" galaxii (mají své důvody), v Dragon Age máš sice typický koncept tolkienovského"zla, které chce vyhubit svět", ale zároveň tu najdeš mnoho zajímavých charakterů (viz třeba Loghain, který by sice mohl být vnímán jako záporák, ale přesto bylo možné ho pochopit - ne jako třeba trapák Irenicus, v tolik opěvovaném BG2) a několik příjemných zvratů v ději. Když k tomu navíc připočítám ta kvanta textu v kodexu u obou her, které dokonale dokreslovali celé reálie, pak mi vyjde hra s opravdu kvalitním a mistrně napsaným příběhem. Takže opakuji to znova - nejde mi ani tak o originalitu, jako o kvalitu. A když už jsme u toho, napiš mi nějaké rpg z poslední pětiletky, které bylo originální (nezachraňoval jsi svět, vesnici, lásku, neodhaloval jsi svojí minulost, nešel jsi se pomstím...)
  • Řada her už ukázala, že není problém být originální. Originalita (minimálně příběhová) je jeden z naprosto normálních požadavků. Defakto je pro mě mnohem žádanější hrát originální příběh než se uchlácholit super grafikou čí výpravou. Naopak nechápu tvůj přístup. Se stejným myšlením si za chvílu můžu říkat "to je jedno jakej je příběh, to je jedno jaká je hratelnost, to je jedno, jak dlouhá je herní doba, hlavně že to aspoň vydali" :).
    Lidi prostě od her očekávají zážitek a příběh je nedílnou složkou hry. Je naprosto normální chtít, aby minimálně dvě hry od stejného tvůrce nebyly přes kopírák. Tady jde o to, že je to šíleně očividné a taky o to, že tu článek píše o něčem, na co ve světle ostatních věcí není nutno vůbec upozorňovat.
    Šak hold někoho zajímá na hře jen grafika, jinýho doba hratelnosti, jinýho zase multiplayer, tak zrovna mě nevyčítej, že existují ještě lidé, pro které příběh něco znamená. Kam ta herní komunita spěje.
  • Jediný, kdo tu objevil Ameriku, jsi ty. Všechna heorická rpgéčka mají dost podobný koncept. Nebo ty znáš nějaké, kde máš za úkol upéct vdolky pro celou vesnici?? Stačí se podívat třeba i do světa filmu - Pán Prstenů je přece taky o tom samém...Už mě unavují hráči, kteří vnímají neoriginalitu jako zápor. Nezáleží na tom, zda je hra originální, ale zda je dobrá. *3*
  • Jedno je jisté - tyhle tituly jsou LEGENDARY a jde mi mráz po zádech u obou z nich! Bude to grandiózní zima 2011 *5*
  • Mě bohužel také přijde, že řada "novinek" zde na gamestiscali je od neerudovaných lidí. Autor tu poukazuje na to jak objevil ameriku s tím, že se příběhy podobají a naprosto nesmyslně tady ukazuje dva trailery, které o příběhu hry nevypovídají ani z 10% opravdový obsah příběhu, ale že se Příběhu Mass Effect do puntíku podobá jiná hra, shodou okolností od stejných tvůrců (BioWare) - Dragon Age, to už ho vůbec netankuje :) Autor očividně na netu viděl nějaké videu a tak napsal omáčku k tomu, aby ho mohl vidět jako novinku. Naprosto nepodloženo nějakými herními znalostmi. Jinak by nedělal takové halooo z něčeho, co je mnohem menší jak kauza dragon age vs mass effect.
    Jen si povšimnětě, jak mají bioware hráče za hlupáky, když

    v Dragon Age: Jste jednotlivec, který musí procestovat svět, tam najít klíčové osoby, které si buď vezme nebo nevezme a až je pobere, nastane hlavní souboj proti záporákovi, který onen svět ohrožuje.

    v Mass Effect: Jste jednotlivec, který musí procestovat vesmír(svět), tam najít klíčové osoby, které si buď vezme nebo nevezme a až je pobere, nastane hlavní souboj proti záporákovi, který onen vesmír(svět) ohrožuje.

    Nejsmutnější na tom je, že to defakto ovlivnilo i celou hratelnost. To mi přijde od firmy, která by si měla dát na příběhu záležet, jako vyložený výsměch do tváře všem hráčům. Předložit jím dvě verze jednoho příběhu - Fantasy a Scifi.
    Jako samotná zápletka to je dobré, bylo to uvěřitelné, v Mass Effect 2 jsem si to užíval, že je mým cílem přímo sestavit tým proti vyvrcholení. ALe když sem najednou hrál Dragon Age, a slyšel ty stejné věty, cítil jsem se naprosto podveden....a autor tu přijde s něčím tak naivním. Tak já nevím.
  • Máš pravdu v tom, že tyhle hry se srovnávat nedají, o čemž ve svém předchozím příspěvku mluvím. Proto i mě připadá tenhle článek od začátku na hlavu. Přesto mám z tebe pocit, jak kdyby sis myslel, že Mass Effect je svojí linearitou oproti Oblivionu nějak handicapován...Jak kdyby to z něj dělalo horší hru. To je podle mě blbost. Jsou dvě naprosto odlišné koncepce - Mass Effect je epický, dynamický interaktivní film a Oblivion je hra pro milovníky rozlehlých světů, v němž se hráč nekonečné hodiny prochází...Jenže tohle nedělá ani z jedné z těch her horší nebo lepší. Mě třeba rpgéčka jako je Oblivion nebaví, nebaví mě někde běhat a prohlížet si krajinku. Mám rád hry se silným důrazem na příběh a na postavy a to prostě Oblivion nemá. Dokonce si dovoluji tvrdit, že dialogy jsou naprosto příšerné a někdy hraničí s debilitou....ale v designu světa je silný, to nezpochybňuji. Prstě co hráč, to názor. A že je Oblivion lepší rpg?? Tak to ani omylem, teda v případě, že pojem rpg neredukuješ na statistiky.
  • Tato "novinka" mi přijde jako jedna z těch více nudnějších a nicneříkajích, než ostatní. Ani už nevím proč na gamest. chodím, zřejmě už jen ze setrvačnosti. Neni tu o co stát, občas se mi zdá, že recenzenti hráli her co se na prsty jedné ruky vejde a tvoří tu texty, za které by se nemusel stydět nějaký student základní školy. Z lehce podprůměrné úrovně se tu stala úroveň těžce pod bodem mrazu.
    Každopádně přeju gt hodně zdaru a zlepšení recenzentů a novinek.
  • Předně - usuzovat z podobnosti trailerů na podobnost děje hry je trochu odvážné. Tím spíš, že i tenhle typ traileru má určité rámcové zákonitosti (nejdřív člověk neví, která bije, pak se nastíní hrozba a nakonec její potenciální řešení - většinou hrdina/hráč) a proto se jich většina podobá. Nicméně je pravda, že se příběhy her v podstatě podobají - ale to není problém her nebo jejich tvůrců. Základní schéma dobrého příběhu je prostě dané (samozřejmě, že existují jisté výjimky) už tisíce let od prvních bájí. Koho by zajímalo proč a jak přesně to je, ať si přečte "Bibli" téhle oblasti - The Hero with a Thousand Faces od Campbella.
  • ME2 je orientována only na příběh a RPG stránku má potlačenou za což se autoři oficiálně dle reakci omluvily a slíbili návrat k MF1 co se týče RPG. Na Oblivion v sytému, volnosti a konec konců i zápletka a HLAVNĚ volnosti nemá a nikdy mít nebude. Vůbec nechápu tohle srovnání a mám podezření že člověk co tohle píše je buď troglodyt nebo životě nehrál dokonce bez návodů Oblivion.
  • Jo to jsme viděl při levelování postavy jak to bylo primitivní....skákání po mapě na akrobacii atd a aby bylo max bodů na přes tup...O ty můj Tondo zkus něco jiného.
  • "překvapivé však je, jak moc se ve svých schématech podobají obě série, přestože v prvním případě jde o fantasy a v druhém o sci-fi"

    To by mě zajímalo v čem je to překvapivé? Je zajímavé jak se spousta věcí automaticky považuje za sci-fi jenom "proto že tam jsou rakety". Přitom mezi průměrnými příběhy obou žánrů (a to se týká až na pár výjimek i her) vlastně žádný rozdíl není, je to klasická pohádka jen v jiných kulisách.
  • Tak to mne osobne grafika s pribehem v O. nejen ze nevadila, ale hodnotim je celkove urcite kladne. Horsi uz to bylo jak znamo s jednotlivymi prvky v hratelnosti, ktery posleze resila a upravovala moderska komunita. Moc bych si pral kdyby Skyrim nesel cestou zjednoduseni ale spise celkove opacnou. Odstranit levelscalling (nebo jej alespon vyrazne upravit treba ve stylu predchoziho Morrowindu), vdechnout svetu trochu vice zivota, vyladit respawn tak aby pusobil prirozene a budu s novym TES z 99 % spokojen. A novy engien jako bonus, proc ne. Uvidime.
  • Asi by bylo dobré dodat, že já znám pouze Oblivion, takže jak jsou na tom ostatní díly série nevím...
  • To bude asi na mě...Stojím si za tím, že Oblivion není orientován na příběh. Chci tím říct, že u Mass Effectu je příběh hlavním tahounem hry, vlastně už je to spíš jak interaktivní film - celá hra (i se všemi svými holywoodskými sekvencemi) je o příběhu a postavách. No a Oblivion o tomhle primárně rozhodně není. Přiznám se, že jsem nikdy neměl sílu tu hru dohrát (běhat po krajince a sbírat kytičky, popřípadě hrát nějakou divnou minihru, aby mě npcéčka měli rádi není zorvna můj šálek limonády), takže nemohu říct, zda je příběh nakonec dobrý či nikoliv. Jenže o to tu zas tak moc nejde....Hra může mít ve výsledku zajímavý příběh a přčesto na něj nemusí být orientována (a to je přesně příklad Oblivionu).
  • :-D Není potřeba, přiznávám, že nemám...a to je ta pointa *3*
  • Trailer ke Skyrim si pouštím několikrát denně, ne kvůli obrazové stránce, ale hlavně zvukové... Podle mě jeden z nejemotivnějších trailerů za poslední rok(y), a to hlavně kvůli hudebnímu TES motivu, který jistě ocení každý fanoušek :)
  • Tohle prostě jenom řiká, že trailery se dělají u všech her podobně. O příbuznosti her to nic neříká. TES a ME mají pramálo společného. Maximálně tak záchranu světa ale to je u RPG normální přece jenom jsou to hry na hrdiny a ne mentálně postižené. (nic proti hendikepovaným spoluobčanům)
  • http://cs.wikipedia.org/wiki/Monom%C3%BDt
  • Ne nehral. Tak nejak by melo stacit zahrat si polovinu ty serie, aby si nekdo udelal obrazek o tom jak se veci maji. Proste si stojim za svym, ze na pribehu ty hry rozhodne staveny nejsou. Tot vse *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit