Přejít na výpis diskuzí
The Elder Scrolls V: Skyrim - dojmy z tříhodinového hraní
31.10.2011 | Lukáš Grygar
214 příspěvků
-
Ja se tesim, az jednou v daleke budoucnosti udelaji dil kde bude cely Tamriel a ne jen jeho jednotlive casti, kde bychom si mohli udelat vylet do Daggerfallu, Morrowindu, Skyrimu, Cyrodilu a cestovat po celem svete a plnit ruzne questy.. to by bylo spravne epic :D
-
-
Možná příště... Možná jako MMO... Možná až bude technická stránka na takové úrovni, že se její pokrok zpomalí a bude se řešit jen obsah ;).
Je mi jasný, že některé z vás výraz MMO vystraší, ale... Podle mě se tahle složka do série hodí. :)
-
-
Koho to baví hrá, koho nie nech nehrá, riešite klasické srance koho nikoho nezaujmajú.Keď hráte niečo iné tak komentáre typu : ta hra nemá oproti mass efect príbeh, nikoho nezaujmajú,tu sa rieši TES V : Skyrim. Neproduktívne komentáre sú nanič.Btw nič proti mass efect je to super hra.
-
casto prispevky ke clankum nepisu, ale u tohohle jsem se nekolikrat hodne rozesmal :D vyborne vtipy, autore!
-
to Aoyagi: to "něco" na co čas opravdu nemám jsou hry, své priority mám rozdělené trochu jinak a momentálně hry jsou u mě na posledním místě. Udivuje mne, kam jsme se až od Skyrimu dostali.
Na Skyrim se určitě těším (zvláště pro Kima: i když to ještě nikdo nedohrál) a očekávám od té hry hodně. Věřím, že to bude zatím nejlepší pokračování serie. -
Omlouvám se za offtopic, ale kdy budou dojmy z Kingdoms of Amalur ? Nechci, aby se tato hra ztratila ve stínu skyrimu.
-
-
Ma to vyjit az 10.02.2012, takze si na dojmy a naslednou recenzi asi jeste pockas...
-
-
V tomto článečku http://games.tiscali.cz/video/komplexni-vyvoj-postavy-na-videu-z-kingdoms-of-amalur-57428 je psáno Brzy zveřejníme kompletní dojmy z hodinu a půl dlouhého hraní. Troufnu si odhadnout, že zepperin se dožaduje informací o KoA: Reckoning, které byly slíbeny *3*
-
-
Aha, tak toho clanku jsem si vubec nevsiml... No v kazdem pripade by bylo asi lepsi dojmy vydat az po recenzi Skyrimu, jinak si toho asi vazne nikdo nevsimne :)
-
-
Ale tak minimálně já si všimnu *1*.
Na KoA: Reckoning se těším víc než na Skyrim. Od Skyrimu vím co mám čekat, ale od Reckoning - to je něco jiného. Zcela nový svět, zajímavě vypadající boj, mraky lore, volný vývoj postavy. Jsem na to hodně zvědavý. Pro mě je to černý kůň roku 2012.
-
-
-
*1*
-
-
-
1 April 2011 - Skyrim animator injured in 'industrial accident'... *15*
http://planetelderscrolls.gamespy.com/fullstory.php?id=164664 -
Xbox verze ji jiz ke stazeni jak na torrentech tak i na share serverech a prej ze se na konzolich nepirátí :D :D :D ale tak samozrejme za to muzou ti zli PC pirati :D
-
Díval jsem jak ta hra začíná a i když věřím, že práce na ní dala zabrat, na technické stránce to nejde skoro poznat. Navíc jdou ještě dost vidět menší nedodělky a bugy. Ale to vůbec nevadí, protože fandům stačí volný svět a prostor pro módy. Je uplně jedno, že má tahle hra nehorázný hype (a jinde to vadí), příběh...nepodstatné, animace, fyzika...taktéž. Vždyť je tam nový engine-oni to říkali-a jsou tam nascriptovaní dráčci. Jupí. Když vy můžete před vydáním z toho co zatím víte být tak nekritičtí, proč bych nemohl být já kritický...fakt, fanklub TES jsou jak malí fanatici co nepřijmou jiný nenatěšený názor a vymínuskujou ho až na půdu. howg
-
-
Ohledně TES bych spíše doporučil počkat pár měsíců, až se vychytají všechny chybky a případně, až vyjdou první lepší modifikace. Je škoda odehrát hru na základní verzi. Daleko lepší je si počkat a zahrát si prvně hru v té nejlepší možné podobě.
Oblivion byl v základní verzi zcela průměrnou a dost zabugovanou hrou. S patchema a s modifikacemi jednou z nejlepších her. -
-
Uplne nejlepsi bude si zahrat zakladni hru (komu by se chtelo cekat na patche ?) a potom po nejake dobe opatchovanou a omodovanou ;)
-
-
Co to meles ? Vzdyt to vypada naprosto uzasne, hodnotim 10/10. Jasna hra roku a komu se to nelibi, tak je hnup.
-
-
sarkasmus nebo ne? těžko poznat
-
-
To se nikdo nikdy nedozvi. Btw. co to vlastne je ten sarkasmus ?
-
-
no nevim, vypada to stejne jako Oblivion, a uz tam byly treba animace pohybu postav a boje dost k smichu.. :)
-
-
Ono je také důležité z jaké fáze vývoje to video pochází, že? Dáš ruku do ohně za to, že je to video z finální verze hry?
-
-
-
nehorázny hype? podľa toho čo predviedol jej predchodca si zaslúži primeranú pozornosť... skôr by som radšej z teba dostal aké "nedodělky a bugy" si si všimol lebo pozerám úvodných 23 min a nejako mi nejde do hlavy čo sa tu snažíš povedať. príbeh? hype? veď tam máš x príbehov nie len ten hlavný ale pán to už berie ako hype... TES si zaslúži trochu iné hodnotenie ako to "z prvého pohľadu". tak ma prosím nekŕm volovinami typu že komunita je zaslepená pretože hra bude očividne blbá a zabugovaná keď si ju sám ešte ani nehral.
howk -
Pokusím se reagovat, jako by tohle nebyla jen egomasáž (bůhví proč doufám, že nebyla). Pár set (pár tisíc) hodin ve světě TES jsem taky "ztrávil." Ovšem stejně tak v Mafii, a když vyšla přehypovaná dvojka, přece jsem uznal, že se dvakrát nepovedla (osobní pocit). Když tak stejně dopadne i pátý TES, třeba to uznam taky. A když se těm podvratným živlům a pařanům, kteří se projevují spletenými copánky, výrazným zápachem a neholenými vousy, aneb jaká je asi mezi ostatními lidmi představa bájného "fanouška série TES," bude Skyrim líbit, proč ne? Mají na to plné právo. A když se jim bude líbit, protože budou zaslepeni vlastním očekáváním? Taky jen jejich věc. Fanoušky té série se pravděpodobně nestali proto, že je to in (co si budeme povídat, TES série, zejména pro poměrně dlouhé odmlky mezi díly, úplně in nikdy nebyla), ale proto, že je předchozí díly o něčem přesvědčily. Tak jim (nám) to nechte. Buď přijdou na to, že je to skvělá hra, nebo na to, že je špatná, ale s dovolením určitě sami. *3*
-
Rekl bych, ze si pletes termin fanousek a fanboy. Kdyz bude hra spatna, fanda bude pekne nastvany. Pritom fanboy bude do skonani obhajovat i ty objektivne spatne aspekty hry.
Pro me animace a fyzika temer nepodstatne jsou, pokud to nebude vypadat vylozene otresne. Hlavne aby byl dobry pribeh (kdyz uz ne hlavni, tak aspon poradne questy), dobre se to hralo a hlavne abych se u toho bavil.
Hype nehype, nejpozdeji za 10 dni se ukaze, jestli hra stoji za koupi. Nekteri novinari uz pari Skyrim od minuleho tydne... -
-
Začínám být docela unaven požadavky na "dobrý příběh" u Elder Scrolls. Nečekejte od té série něco, o čem nikdy nebyla. Chcete-li dobrou zápletku, způsob vyprávění a zvraty, hrajte hry od Bioware, Obsidianu apod., Bethesda tohle neumí a není důvod věřit, že by tomu mělo být u Skyrimu jinak. Výjimkou je maximálně tak Morrowind, který, a to si přátelé přiznejme, na tom taktéž s příběhem zas tak dobře nebyl, pouze ve srovnání s mizérií ostatních dílů vyčnívá. Kdo tvrdí něco jiného, lže si do kapsy.
TES bylo vždycky o běhání po světě, plnění questů, z nichž 90% je přines to a to a zabij to a to a o zlepšování postavy. Příběh hrál druhé housle a hráč často zapomněl, že tam nějaký je. O nějakém rozhodování a hlubší interakci se světem se v podstatě nedá hovořit.
Nečekejte od TES něco, co není a asi ani nechce být. Je to vůči autorům nefér. -
-
Trochu prehnana reakce. Nikdo od Skyrimu asi neceka pribeh na urovni Mass Effect. Ostatne ani hype neni o pribehu.
Byl bych ale rad, kdyby byl lepsi nez Oblivion, protoze na ten si temer nepamatuji a narozdil od Morrowindu mi nezustal v pameti. Vlastne ani nevim, jestli jsem Oblivion vubec dohral. Par ukolu tam ale bylo udelanych skvele. -
-
Kolega má v tomhle pravdu - koordinaci freeform světa a silnýho příběhu se zatím nepodařilo sladit pořádně nikomu a nečekal bych, že něco podobnýho bude u Skyrimu.
Já si Oblivion bohužel pamatuju a proto opravdu úpěnlivě doufám, že příběhově na tom bude Skyrim o dost líp. Hlavní linie v Oblivionu je opravdu příšerná (z hlediska kvality) a to i v porovnání s předchozími díly (paradoxně i Arena na tom byla o něco líp). Jestli mě něco jako fanouška TES děsí, tak je to trend Bethesdy, která s velkou oblibou překopává to, co platilo a fungovalo v předhozích dílech (viz kosení daeder v Oblivionu vs Morrowind apod.). Uvidíme - na jednu stranu se strašně těším, na stranu druhou se hodně bojím (díkybohu za modscénu, tam vidím vždycky záchranu) -
Přehnaná byla, omlouvám se. Můj komentář byl spíš reakcí na celou místní diskuzi, ne jen na tebe.
Dělají na tom ti samí lidé, co dělali na oblivionu, takže lepší příběh raději neočekávat. Můj skromný názor? Bude to v podstatě stejné jako Oblivion, jen lépe nasvícené, s lepšími texturami, lepšími animacemi a s draky...
-
-
-
-
-
Je tu nějaký trol? Něco pro něj mám: http://ist1-1.filesor.com/pimpandhost.com/1/_/_/_/1/u/4/j/U/u4jU/chuck%20norris%20gif.gif *1* *1* *1*
-
-
neklikat je tam virus
-
-
Kecáš hovadiny, trole *7*
-
-
Tak to je ovšem hodně kruté. *1*
-
lol
-
-
u oblivionu som strávil pekelne veľa hodín... zo začiatku som mal zmiešané pocity ale keď sa človek zahrá do všetkých tých questov a vyskúša si všetky smery (mágovia,fighters guild, vampirizmus atd atd...) tak ho to s určitosťou pohltí... chcel som kúpiť nejaký ten battlefield3 ale ako tak na to pozerám tak prehodnotím svoju kúpu lebo som vážne zvedavý na skyrim a hlavne jeho questy, postavy, možnosti ...
sterilita prostredia? možno... ale oblivion rozprával príbehy... bol ako kniha. holt nebolo to GTA kde si človek mohol zájsť do bordelu :D... zato som sa občas objavil na tak zvláštnych miestach s nápadom že ma to samého prekvapovalo... -
-
Vůbec nemá cenu dělat si obrázek o světu falloutů z falloutů trojek :)
Jinak to mám také tak nějak.... už se těším až tahle pecka vyjde! -
Oblivion není špatná hra, pokud do něj člověk nainstaluje haldu modů, které opraví různé nedostatky. Komu se ale chce čekat až hru opraví komunita. Doufám, že v tomhle bude Skyrim lepší.
-
-
neviem... s týmto problémom som sa nestretol. neskôr som si nainštaloval shivering isles a knights of the nine ale nepostrehol som nejakú výraznú zabugovanosť ako hovoríš...
-
-
jsi málo všímavý, nebo si měl prostě štěstí... *3* těch bugů nebylo málo. Stačí si přečíst výpis z neoficiálních patchů. Některé questy se mohly bugnout a nešly dokončit. Nedělo se to ovšem každému.
-
Pak je tu ještě věc se samotným obsahem. Oblivion dost podobnými problémy jako Falout 3, jak jsem popsal níže. Je to asi čistě subjektivní věc, ale svět Oblivionu mi přišel hrozně umělý a nezajímavý.
-
EDIT: tak než jsem napsal co jsem měl na srdci, tak to samé napsal kolega. Tak tu nechám jenom závěr.
Mě osobně Oblivion nijak nevadí a hraju vanillu bez modů. -
-
Hrát Oblivion bez modifikací je zásadní chyba!
-
-
@Tehomas
Nevím jak v TES, ale z FNV bych jich pár vyjmenovat dokázal. -
Naopak, drtivá většina modifikací je nesmyslná - různé efekty pro efekty (k čemu jsou kouzla na sesílnání disco světel? opravdu potřebujete možnost si sedat na zem, nebo uprostřed dungeonu vyčarovat židli? Vážně vám vylepší herní zážitek, že má panák na zádech batoch?), a věci, které do toho světa prostě nepatří - pistole, a ten zbytek často rozhodí jinak vyvážený herní svět - možnost pěstovat (množit) kytičky a to dokonce i nirnrooty, pistole ve fantasy, létající mounti, se kterýma vývojáři nepočítali a tudíž nabízí možnost vyletět na místa, kam se hráč neměl dostat a tak tam třeba jsou jen fake kulisy čehosi - konkrétně ten modrý chrám. Možnost ochočit si zvířata, čímž se v podstatě zdvojnásobí playerův bojový potenciál atd. Všechno to na první pohled vypadá a zní hezky, ale nakonec to hru moc zjednodušuje a kazí - všechno jsem to smazal, hraju po letech znovu, bez modů a je to mnohem lepší. Narazit na mod, který něco zajímavého přináší a přitom ten svět nerozbije, je, bohužel, velmi vzácný zážitek.
-
-
dobre beriem... ale na tak veľký svet sa nedalo čakať nič iné... vidíš sám... v skyrime už level scaling neni (aspoň čo som sa dočítal) tieto veci sú všetko nedostatky ale nič čo by nejako ZÁSADNE ničilo hratelnosť alebo priamo obmedzovalo príbeh ... mimochodom... spomínal si módy... opravujú práve tieto veci čo si vymenoval?
doplním k tomu falloutu3 : je to pravda hral som to... ale je to vec vkusu... mne osobne svet falloutu prišiel ako nezaujímavý... viac ma baví "staršia doba" takže pre mňa príroda bol ideál...
ano sú to veci o ktorých má každý vlastný názor boli by sme tu do večera... každopádne vôbec mi nevadil tento prebraný systém vo falloute... ten systém je dobrý len ho treba spoznať a tieto hry si vyžadujú omnoho dlhšie zaučenie do hry ako obyčajné COD :D (blbosť že ho sem ťahám ale budiž) -
-
Tak takový problémy jsem neměl, ale pamatuju si jak jsem při prvním hraním gothicu špatně rozdělil learning pointy a na konci jsem měl docela problémy. Každopád o žádných questů mě to neoddělilo. Prostě byla hra akorát těžší. Leda, že by ses zasekl na prvních levelech, tam šlo dostat se do těch ostatních táborů. Mohl si najít jiné než přímé cesty nebo někoho přemluvit, aby tě doprovodil. Ne vše se tam musí řešit silou. Pokud si dobře pamatuju tak, ale byla spousta věcí, co šla dělat pokud se člověk necítil na výpravu do divočiny.
Trojka byla trochu divná, protože se trochu zbytečně pokoušeli konkurovat Oblivionu velikostí prostředí. To byla ale blbost. Oblivion měl počítačově generovanej terén a Gothic dělali ručně. Takže obětovali kvalitu na úkor kvantity. To byla škoda. -
heh gothic 1,2,3: trojka už bola v pohode... ale v jednotke som chudák na tom tvojom scalingu zaplakal... robí sa to asi preto aby ludia neostali odseknutý od questov. tak ako som ja skončil lebo som spravil všetky questy ktoré boli na moju úroveň a zbytok som musel hodnú chvílu dohánať stereotypným zabíjaním príšer... celý čas som nič nerobil len vraždil včely lizardy a iné "nadávky" a dostával som za to smiešne XP pri ktorých som musel dosiahnuť minimálne 2-3 levely... takže k tejto problematike ti viem toho povedať dosť aké nervy som mal :D
-
Jo mody znám na ty nedostatky jsem si vzpoměl tak, že jsem si otevřel mod manager a koukal jsem co tam mam. :D
Level-scaling pokud vim ve Skyrimu bude, ale jenom takový nenápadný jako v tom Falloutu. Což je podle mě přijatelný. Ja osobně si teda myslim, že nejlepší jsou takové RPG, které nemají level-scaling vůbec. Ja jsem velkej fanda Gothicu 1, 2 a Risenu. Na těch hrách je prostě unikátní, že tam ten level-scaling úplně chybí a musíš prostě zkoušet na jakou potvoru si můžeš troufnou na svým levelu a na kterou už ne. Případně na nízkých levelech je hratelnost založená na vyhýbání se monstrům úplně.
-
-
-
Nejde ani tak o bugy jako o nedostaky a nedomyšlenosti, jako nechvalně proslulý level-scaling, systém levelování, nepřehledný interface a inventář, kouzlo chameleon (10% - sám sebe nevidíš, ale ostatní tě vidí poměrně dobře) nebo vševědoucí stráže a sebevražedné AI, kdy zvířata tě zahlídnou ze sto metrů a pak už nedají pokoj dokud je nezabiješ.
-
-
-