• Když nějaká očekávaná hra dostane vysoké hodnocení, tak se tady brečí, že je hodnocení moc vysoké a když jako teď dostane nízké hodnocení, tak se pro změnu brečí, že je moc nízké. *1*
    • Magister_Peditum
      Jako kdyby někomu soudnýmu na tom záleželo. Kdybych měl dávat na recenze, tak bych se třeba vůbec nebavil u Cossacks 3. *15*
  • Dotaz nechcete to dát v pátek do retro gamesplay? *7* *1*
    O Honzovi Olejníkovi je známé, že nemá duši, protože mu ji jednou Karel sežral, když v Kauflandu došel bůček. Od té doby nedokáže uronit slzu, pohladit pejska, ani se nechat unést dojemným příběhem malého chlapce a jeho věrného kamaráda. On, tak jako třeba autisté, zvládne podle různých signálů pochopit emoční náboj určité situace a reagovat, ale hluboko uvnitř má prázdno v srdci. A protože mu tenhle jeho hendikep dělá potíže při recenzování, často se zaměřuje na technickou stránku, kterou je schopný perfektně analyzovat.

Jednou toho zneužili zlomyslní kolegové poté, co po nich zas loudil názor na emoční smysl recenzované hry, když mu nakukali, že se v jádru jedná o dojemnou záchranu posledních majestátných vlkodlaků před rozpínavou civilizací doby průmyslové revoluce. Pak ho nechali stát za dveřma, i když klepal, a potichu se mu smáli.
    • Supr příběh... *7*
  • ,,Ač má bezesporu velké srdce, v konkurenci dnešních titulů nemá šanci" A která tituly že máte na mysli? 15. díl Call of Duty, 12. pokračování Assassins Creed nebo No Mans Sky? Nějak se nemůžu rozhodnout?
    • Femto
      Tak nějak mám pocit, že myslel Uncharted 4 a Rise of Tomb Raider. Autor asi čekal něco v tomhle filmovém stylu se spousty střílení *3*
      • Jako že by Příběhovou puzzle hru srovnával s Uncharted, why the FUCK would anybody do that sh.t? Pořád tomu nerozumím já jsem z Last Guardian přímo nadšenej je to Oldschool/Nintendo/Sony styl, tyhle hry se už dneska nedělaj a proto by to měl bejt klenot, ale vono néééé jak to nema AAA grafiku jak to nema budget pul miliardy a jak to neni kazdorocni stereotyp tak to proste na dnesni herni trh nepatri.
      • Tomb Raider mě naposled dokázal opravdu dojmout ve čtvrtém díle, když Lara skončila pod pyramidou. Pod křídly Crystal Dynamics, už je to jen komerční líbivá mega řežba bez kobek. A když už, tak jen jako vedlejší bonus aby to rozmazlenýho hráče příliš nezdržovalo. Last Guardian opravdu není CoD. I kdyby se ve hře nic nestalo, stále to má vyšší obsahovou hodnotu, než opakované střílení tisíce vojáků. Jsou hry, u kterých hráč musí mentálně dospět. A Last Guardian je jedna z nich.
  • Tak se to povedlo stejně jako u Oriho nebo Brothers: A Tale of Two Sons a odpouštím jí všechny technické nedostatky, které ta hra má. Ano kamera je občas podivná, animace chlapce někdy působí jako nadržený králík při sexu a se srovnáním s Tricem a okolním prostředím působí, jako když dáte dohromady dvě odlišné hry. Hra se na PS4 i při použití patchů někde trochu seká. Ale s tím jaký příběh se odehrál a jak dojemné to bylo, jsou to jen malicherné detaily. Je jasné že, kdo doma tahá kočku za ocas, psa má jen jako nástroj na hlídání baráku a zvířata bere jako podřadný druh, si tuhle hru nikdy nezamiluje. Moje hodnocení: 9/10
  • Mě hlavně fascinuje, jak tady u každé druhé recenze na nějakou menší indie hru, nedej bože s pixel-artovým zpracováním, všichni nadávají na příšernou grafiku bez SSAO, nedostatečnou hratelnost bez levelování a absenci Troye Bakera v obsazení, ale jakmile vyjde The Last Guardian, který podle recenze vypadá jako hra 5 let stará a hraje se jako hra 10 let stará, je to najednou všechno jenom o srdíčku a emocích *7*
    • Femto
      V tom případě nechápu, proč tu CRPG dostávají 8/10, 9/10, jelikož se to hraje jako 15 let staré hry. Tak trošku sraní do huby by Games.cz. CRPG nemají ani základní animace, které by byly schopné něco ukázat. TLG má nejlepší ztvárnění srsti, co jsem měl možnost vidět a neokoukaný vizuál. Naprosté top jsou i animace Trica, o tom si může spousta her nechat jenom zdát.

Pokud by jsme měli řešit vše podle současných standardů, tak by jakékoliv CRPG nesmělo dostat vyšší známu než 4/10, protože to má gameplay naprosto zaostalý.
      • Možná proto, že když se něco od začátku prezentuje jako old-school crpg, tak nějak čekáš, že to bude izometrický, grafika bude hrát druhý housle (v některejch případech spíš čtvrtej triangl), ale hlavně, že se to bude hrát jako před patnácti lety. Krom toho nestráví ve vývoji 10 let, pracujou se zlomkem rozpočtu a nenabaluje se na ně tak strašnej hype.
        • PRASE: S tím čtvrtým trianglem to je opravdu vtipné *3*
        • Femto
          A jak se prosím tebe prezentoval The Last Guardian? Jako Uncharted mix s GTA nebo co? Prezentoval se jako pokračovaní ICO a SotC s minimalistickým soundtrackem a v podstatě nulovou narací. Hra se prezentovala jako emoční jízda založená na vztahu chlapce a zvířete. To vše hra splnila.

Hype? O té hře roky nebylo slyšet, tady se např. naprosto ignorovala i poslední týdny. Kde je na Games.cz ten skvělý CGI trailer? No, není. Kde je launch trailer? No, není. Redakce sem nic z toho nedala. Tomu říkám aspoň hype. Pak sem flákli recenzi, za kterou by se styděl i Veskoslav na Marmeládě. Jestli mluvíš o hypu, tak ti ty dva roky hypu u Zaklínače museli připadat naprosto ubíjející. Hype byl v podstatě minimální na současné poměry. Sakra trošku jednotné měřítko hoši. Aspoň trošku.

Finance? Ty vidíš do studia ICO? To je studio menší než mnohé Indie studia. Ueda navíc ze studia před pár lety odešel, těch problému je tam samozřejmě více. Jestli si myslíš, že se na té hře dělalo 10 let vkuse, tak jsi blázen.

Ta hra je obecně výborná! Že je to trošku retro? Že v každé druhém článku pišete, jak jsou retro hry nejlepší a ty současné hry jsou jen moderní sračkyy. Není bezchybná, ale chytne za srdce, pohladí po duši a zaujme výtvarným zpracováním. Kolik takový her je? No, kolik?
          • 1) Hele, já proti Last Guardianovi v zásadě nic nemam. Jenom -dosaď oblíbenou nadávku- hodnotí hru, kterou nehrál a já sice -dosaď stejnou oblíbenou nadávku- jsem, ale všechno má svý meze. Ten koment byl spíš reakce na to, cos psal o crpg, protože si myslim, že 15 let starou hratelnost člověk čeká u rpg spíš, než u akční adventury, a tak jí taky snáz skousne. Jestli LG trpí problémama a designovejma chybama, který jsou 10 let vyřešený, chápu, že to může dost lidí nakrknout.
            2) Ano, Zaklínač hype mě sral tak, že jsem to radši hrál až rok po vydání. Když jsem totiž někde zaslech fidlání bojový hudby, měl jsem chuť mrzačit malá chlupatá zvířátka (a když jsem to pak dohrával, už jsem jí měl zas. Umí to bejt neskutečně otravná skladba).
            3) Netvrď mi, že tohle nebyla jedna z nejočekávanějších her roku. I já byl zvědavej, co z toho vyleze (no, spíš jestli z toho něco vyleze) a to nemam konzoli. To, že se lidi nahypovali tak nějak sami od sebe a nepotřebovali k tomu obvyklou kanonádu infa z médií na situaci nic nemění. Zas se našli tací, kdož očekávali spasitele, a ten zmetek zas nikde. Byl to hype, pravda, poněkud nestandardní, ale byl tam.
            4) Jestli se na hře dělalo, nebo nedělalo 10 let v kuse je vcelku jedno, podstatný je, že byla oficiálně 10 let ve vývoji. To už nějaký očekávání vzbudí. A vývoj her neni levná sranda. I kdyby na tom dělali 5 let a zbytek to leželo někde ladem, prodraží se to. Jestli si myslíš, že vývoj LG byl levnější, než třeba Tyranny, jsi pro změnu blázen ty.
            5) Retro je v pohodě, hlavně, že tě to baví, koneckonců, koupil sis to ty, ne já. A jako člověk, kterej to hrál jsi ve zřejmý výhodě, když se tu budem bavit o pozitivech a negativech. Ale abych to nějak ukončil, kdosi tu zmiňoval Duke Nukem Forever. Last Guardian to v těch kritičtějších recenzích schytal z podobnýho důvodu - prostě některejm lidem nejde do hlavy, co na tom doprdele dělali 10 let. Plus určitá zastaralost - kdyby Duke vyšel v roce 2005, ohlasy by taky nejspíš vypadaly dost jinak. Hmm, zajímavý, jak se dva lidi dokážou hádat bez toho, aby vlastně byli v opozici.
            Jo a 84.
          • Amen.
  • Právě jsem to dohrál. Autorovi recenze: Ivánku, Ivánku, nic jsi nepochopil. Vrať se k jednoduchým střílečkám, děláš sobě i Games jenom ostudu... *9*
    • Na českém eurogameru zrecenzovali TLG podobným způsobem jako tady. Naštěstí za pár dnů zveřejnili druhou stranu mince, ze které vyplývá, že se jedná o skvělou hru, jen někteří recenzenti nepochopili základní herní mechaniky, například že musíte o Trica pečovat, jinak vás moc neposlouchá... *2*
      • tamagotchi frcelo mezi detmi tak v roce 97, jsme o 20 let dal, kolego
        • Tak mechaniky typu sbírání jídla nebo ošetření zranění se ve hrách běžně využívají dodnes.
  • "What a pleasure it is to find a video game with such warmth and fascination with companionship. And what a joy it is for it to be found in a game with such an elegant sense of exploration. Some of its technical quirks cannot be ignored -errant frame-rates and inept camerawork especially- and some may find Trico’s capriciousness anathema to seamless adventure. But that is also what makes him and The Last Guardian so remarkable. Things that any animal lover can relate to - it is beautiful, heartfelt, unique and infuriating. And I adore it."

Olejníku čti ty bezvěrče...
  • ta hra ma dusi me se libila moc
  • Absolutně nesouhlasím s recenzentem. (čímž nevyvracím jeho subjektivní názor). Nicméně na hru jsem se velmi dlouho těšil a pod tíhou ne zrovna dobrých recenzí (nicméně pouze v čechách) začínal cítit trochu obavy jak to vlastně bude. Podotýkám, že jsem nehrál ani ICO ani Shadow of Colossus, nejsem fanda japonských her (kromě souls her, protože nezapomínejme, že to je také japonská produkce). nicméně The last guardian je prostě SENZACE!! Někde tu někdo psal, že není 10ti letý vývoj vidět?! Ve hře jsou momenty na který zírám s otevřenou hubou. Kdo hrál: např když schodíte "oko" z dřevěný římsy a ono za sebou táhne provaz, který se zasekne na konci lávky a začne ji trhat s sebou dolu. To jsem nezažil a koukal s úžasem. Animace Trica i hlavního hrdiny jsou neuvěřitelný, propracovanost mechanik je úžasná. kooperace s Tricem atd... Ano, kamera je neposedná a chce to trochu si zvyknout na ovládání, nicméně na kvalitě hry to nic nemění. Tohle se nedá srovnávat ani s Uncherted ani Tomb riderem. (ty hry miluju), ale tohle je uplně jiná liga.
    • No, asi nejsi moc zkušený hráč, ale bortící se lávky a sloupy byly ve spoustě her, zahraj si některý Prince of Persia, budeš v sedmé nebi
      • Hraju od roku 90, čili jsem zkušenější hráč než většina tady přispívajících (soudě z hodnocení her podle youtube apod.). Nemluvím taky o padajících lávkách a sloupech, to bylo všude možně.. Mluvím o provazu přivázaném k bedně kterou shodím dolu a na ni PŘIVÁZANÝ provaz urve kus něčeho, co strhne lávku s sebou. Taková věc tu nikdy nebyla. Pravděpodobně jsi to nehrál, čili nevíš o čem mluvím.
        • Vím přesně, o čem mluvíš, zrovna tuto scénu jsem viděl, provaz srhne sloup na kterém stojiš, ale je to celé naskriptované, kdyby to se to ještě počítalo realtime, tak budiž, ale tohle opravdu není zas taková věda, podobných scén najdeš hodně například v sérii Uncharted, rozhodně nic převratného v herním světě, to už bych spíš vyzdvihoval animaci Trica a to jak živě působí, ale bortící se sloup? plz
          • Nevíš, o čem mluvím. Myslím tohle: (posun si to na 34:10)

To je fakt pecka. Jasně, je to skript, ale libovej.
            • Z těch videí to není ono. Když to hraješ, fakt tě to zaskočí..