• Abych začal nějak hezky: neseká se to. Proti Sims 3 je to příjemně plynulé, možnost nálad není špatný prvek, i když zatím to působí spíš rušivě, protože co dvě minuty se mění nálada, rozmary, je to doprovázené šíleně otravnou melodií... Multitasking se mi celkem líbí, člověk má pocit, že ty postavičky už nejsou úplně lobotomizované, takže si třeba i vezmou knížku na záchod.
    Jinak se ale nejedená o žádnou revoluci, jak je zmíněno i v recenzi. Sousedství se smrsklo na pár baráčků, není volně průchozí, všude jsou načítací obrazovky. Na jednu stranu nestrávíte hodiny tím, že jedete taxíkem do práce a načítací obrazovky jsou celkem rychlé, ale pořád to tomu ubírá jistou dávku svobody. Vycházku napříč městem si prostě nepodniknete.
    Úchvatně předělaná tvorba postav je vlastně jen takové pozlátko. Kdo si uměl pohrát se Sims 3, udělal prakticky to samé, co jde i v Sims 4. Ale zmizely posuvníky, samozřejmě. Jako plus bych to zrovna neviděl. Tahat postavičce za nos je možná intuitivní, ale ne vždy taháte zrovna za to, za co tahat chcete a ne vždy to má kýžený efekt. Výhoda je snad ta, že jim můžete víc vytvarovat celkovou postavu. Hruď, pas, boky, stehna...
    Za největší mínus považuju absenci create-a-style. Kde jste si v Sims 3 mohli vybrat libovolný vzor na pohovku, sladit ho barevně se záclonami a kobercem, tam si ve čtyřce můžete akorát postesknout a vybrat si z pár nabízených barevných stylů. Že se vám nelíbí kombinace barev, kterou přednastavili? No, inu... máte smůlu. Možná, že by se to dalo pochopit jako hamižnost, ale ne po ohlášení, že tento prvek do hry nikdy zaveden nebude, protože to není možné.
    Určitě by toho šlo zkritizovat mnohem víc, ale myslím, že tohle stačí na to, aby si každý uvědomil, že sims 4 nejsou krokem dopředu, ale krokem zpátky, který se jako krok dopředu jen tváří. Pod pozlátkem ve formě revolučního stavění (tahat za zeď jste mohli i ve trojce, takže to zas taková novinka není), úžasně předělané tvorby postav, zbrusu nových emocí a multitaskingu se vlastně skrývá takový polotovar, jehož hlavní plusy jsou v jádru docela nedodělané a především se ztrácí v záplavě mínusů. A nejsou to mínusy oproti očekávání, ale oproti předchozím verzím, což je podle mě o to víc žalostné.
    • N7N7
      Lepší než samotná recenze... *5*
  • Keyz
    Potvrzeno. Hru opravdu tvořili fekální maniaci:

Ten pocit prostě nebude nikdy chtít spláchnout *1* *11*
    • slavek.skara
      konec toto *1* *1*
    • Magister_Peditum
      Smradu jako v Cařihradu. *1*
  • Odulin
    Souhlasím s recenzí. Hrával jsem 1. a 2. díl, 3. díl jsem kdysi jen zkusil, ale kvůli náročnosti na hw a neoptimalizaci jsem ho odložil. Tak jsem si řekl, že zkusím s dcerkou Simíky a koupil jsem 4. díl. Celkem dobré, hratelnost víceméně klasická, ale čekal jsem víc změn/novinek, ale aspoň se to netrhalo jako trojka....ale nedalo mi to a zkusmo jsem stáhnul Sims 3 se všema rozšířeníma, udělali jsme rodinu kůň, táta, holka-víla s křídly no a dcera mi jasně naznačila, že Sims 4 můžu klidně smazat. :)
    • Colby.Sawyer
      Skvěle řečeno proč si kupovat Sims 4 když u trojky či starších dílů mám člověk několik dodatků, kolekcí, světů a věcí ze store. Tady nejsou bazény, roční období, mazlíčci vlastně nic a to podle recenzí i malé město což by mi vadilo docela dost když pak potřebujete rozšiřovat konexe *2* .
  • Zrzci a pihatí lidé nemají duši.
    • Naval odkaz na twitterovej účet šovinistickej rasisto *10*
      • Nech sa páčí.

• Radioaktivni_surikata
    Díl od dílu míň obsahu s léta neměněnou cenovkou se dobře prodávat nebude, leda by EA začlo do vodovodního řádu přidávat LSD. Rovnou řekněte The Sims 5 pá pá. A jakože bych si to klidně koupil, přeci jen jedna z mála her, která by se dala hrát s přítelkyní. Ale vola ze sebe dělat nehodlám.
    • SugarCoffeeTeaRumBoom
      To som nenechal ani ja, a bývalku som zo Sims 3 prekonvertoval na Skyrim. Nakoniec pri tom strávila vyše 70 hodín *15*
  • Keyz
    Zásadní doraz. Stále postava při plné čáre potřeby na WC vykonává danou potřebu hodinu? Ve třetím díle, šel borec na WC snad 30 minut tam byl hodinu a dalších 40 minut se sprchoval.... To bylo tak hloupé...
    Pak to nešlo hrát. Nešlo prostě nic stihnout.
    • Šly vypnout potřeby ;) Já je měla vypnuté permanentně, pak moje postavička ve hře stíhala absolutně vše :) práci, rodinu, koníčky... :)
    • Dogkiller
      Přesně tak to fungovalo i v prvním díle. Postava pořád chodila srat, potom vana nebo sprcha, hlad, plná kuchyň nádobí a všude lítaly muchy. Nic jiného se nedalo stíhat. Spíše než simulátor života to byl simulátor sraní a sprchování. A tak jsem se na to vysral taky.
      • *1*
      • Mato1987
        komentár roku? :D:D:D:D takto som sa teda už dávno nezasmial :D
      • Keyz
        Tedy pokračují v tradici simulátorů záchodů a koupelen...

Sice u třetího dílu jsem to pak řešil nějakou blbostí jako je ocelový močák nebo jak to bylo ale pak zase nechodil vůbec to bylo divný. Mohl jsi záchod vyhodit.
      • sugyn
        Misto srani je tam ted spani, sprchovani zustalo. Pokud mate jako trait aktivitu tak si pripoctete ze simik bude kazdou hodinu nabouchavat korbu, potom se bude sprchovat, nasleduje jidlo, srani a spani. Cyklus se opakuje. A at vas nenapadne jit nekam na vylet nebo treba na rande tam, bude to vypadat jako hrani za geronta, sem tam si usnete. Celkem mne fascinovalo ze zhruba 25lety borec nedokaze vydrzet par hodin aniz by se poskvrnil a nebo usnul.

Ale abych to jen nekritizoval, libi se mne plynulejsi beh a rychlejsi nacitani. Kdyz si vspomenu treba na The sims 2 tak nacteni jedne lokaci tam bylo na kafe a cigaro k tomu. Tady bezi vse svizne, jenom par blbosti dokaze hru zneprijemnit. Tutorial nejde vypnout (tomuhle trendu nerozumim, stejne jako tutorial u zavodnich her co tak v oblibe zacali delat Codemasters) a pokazdy kdyz se simikovi zmeni nalada tak se objevi nejaky zvuk ci spise muzika, nenasel jsem kde ji vypnout a jestli to vubec jde. Mne osobne to lezlo hodne na nervy protoze simici nejsou moc konzistentni a rychle meni nalady (asi berou drogy).
        • Keyz
          Heh. Ve třetím díle toho mého šílence přivezlo auto z práce a usnul na chodníku a nešlo s ním pohnout. *15*
          Já prostě nechápu proč tohle není od 18+. To dokáže tak vytočit...

- Super, že to běží rychle. Ale uvidíme po 50 DLC a 5987 věci z obchodu.
      • lol
  • spook.y
    Tak rozjedeme typovačku kolik k tomu bude DLC :

Já typuji tak 18.
    • 1 a pak to zkrachuje.
    • maros.goc
      35
    • 24 *2*
  • seprah
    The Sims byl vždycky tak nějak simulátor toho, co chci dělat, tudíž věřím tomu, že názor si udělá každý jeden člověk, co tu hru bude hrát. V tomhle případě víc než kdy jindy platí to, že recenze je pouze informativní, ne směrodatná. Chceš si vyladit Simíka víc, než kdy předtím? mučit ho nebo hýčkat víc, než kdy předtím? Do toho. čekáš něco víc, mnohem víc, než kdy předtím? revoluci? Rozhodně ne. Spíš čekej raketu datadisků. Za raketu éček. Jako kdykoliv předtím.
  • Jde v téhle hře simulovat, že vaše postavička trčí 4 hodiny u facebooku a likuje kde co? Jinak to není aktuální simulátor života! (paradoxně)
  • "Verdikt" myslim shrnuje pocity vetsiny hracu teto serie. Tohle je asi nejoskubanejsi prvni dil cele serie. Co z toho bude za rok,za dva,to se teprve ukaze. Ted na to tech 6 sedi. A ti co Sims nikdy nehrali,ti si muzou klidne dva body pridat.
    • Investovat penize nebo ne?!