Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kotty
    Kdyz si tu tak procitam zdejsi diskuzi, tak nevim, jestli me desi vic fakt, ze vyvojari cim dal vic vyvijeji primocary bezduchy hry, protoze v tom vidi tovarnu na prachy, nebo fakt, ze se najde tolik hracu, kteri za tyhle hry s chuti vyhodi svoje penize a dokonce je jeste povazuji za vyhodnou investici...
    • Je třeba si uvědomit, že hry jsou hlavně zábava pro zákazníky. Pokud se člověk u hry, za kterou zaplatil skvěle baví, tak je vše v pořádku.
      • kotty
        Pokud to ovsem neni na ukor zbytku. Telenovely jiste miluje spousta lidi, a presto netoci ostatni studia sci-fi v duchu Esmeraldy...
        • A kdo tě to nutí kupovat, popřídadě se na to dívat? Jak se říká 100 lidí, 100chutí. Každýmu se líbí něco jiného a jak už kolega víš řekl: Když tě to baví, tak je vše v pořádku.
          • Nikdo nás jistě nenutí ale pokud se všechny akční hry začnou dělat ve stylu CoD a to hrozí tak na to doplatí všichni. Úspěch CoD se může stát hrozbou pro ostatní značky. Klidně ať si tu hru zničí je to jejich věc ale problém je že ostatní vydavatelé začínají uvažovat že půjdou ve stejných kolejích jako třeba EA se svým MoH.
    • Počítačové hry nikdy nebyly pro koncového zákazníka přímou investicí .....
  • BTW jak otevru ten obrazek doprdele ? Pokazde kdyz na nakej klepnu, tak se mi zobrazi to demetni fotoalbum. Kdyz dam obrazek, tak chcu klepnout mysi a mit fullscrean obrazek... Nejlepe v novem panelu, at si muzu otevrti vsecky na strance a projit si je postupne, a ne furt jak pica cekat, nez se nacte v nakem debilnim fotoalbu...
    • blixak
      Sorry, tohle neni zadna vlastnost webu, ale obycejna chyba, ktera nastala pri nahazovani clanku. Uz je to opravene.

      A priste bych te panacku poprosil o trochu vic klidu a min "picovani" ;) Chybku muze udelat kazdej a staci na ni upozornit slusne.
      • No jako tu galerii jste meli na starych strankach mnohem lepsi, ted to jenom zdrzuje ...
      • Spades
        No nevim proc, ale toto se mi stava u VSECH clanku. Tady mi jen dosla trpelivost... Omlouvam se za hrube slova, ale jsem rad ze si toho nekdo vsiml :)
    • Má pravdu!
    • *1* Hele ho , agresivního hráče .....
      • Tak jako to me nejvic dokaze nasrat, kdyz takovou jednoduchou vec, jako je zoom obrazku dokaze nekdo tak nekonecne zkomplikovat...
        Vzdyt je to i vice prace pro tvurce webu prokrista :D Tak tam hodim normalni a href= a target=_new co je na tom tezkeho ? :D:D:D
        • *2* To bys byl málo cool kdyby jsi chtěl jen jednoduše funkční celek . Stejně jako ve hrách je design a styl dnes důležitější než obsah ....
          A o tom byla vlastně i slova toho manažera ;) Hráči chtějí divadlo ....
          • Spades
            No ja se povazuju za hrace, ale kdyby v hernim menu bylo na options napsano Unlocked at level 5, tak bych s tim asi sekl :D
            • Seš na tiscali zvykej si :D
            • Spades
              a za co sem tady dostal minuska mohu se zeptat ?
  • Podla mna sa to da zhrnut do jednej vety. "Robime tupu hru pre tie miliony tupych hracov a zarabame miliardy :D" A podla mna je to aj tak ved si staci pozriet videa na youtube a clovek si hned urobi obraz o hracoch BO.
    • Nejsmutnější na tom je, že zatímco před několika málo lety by se za takové zdůvodnění styděli, dneska si ho vylepí na štít jako nejlepší reklamu ./ ... jako kdyby Treyarch všem říkal, že svou potenciální kreativitu (jestli něco takového vůbec má) klidně obětuje ve prospěch $
      • A kdo ne? Proboha zpamatuj se. Každý chce vydělat peníze. O tom to je a jestli si myslíš, že někdo dělá hry proto, aby přinesl zábavu a inovaci a o peníze mu nejde, tak si opravdu velice najívní člověk.
        • Black Isle -> Troika -> Icepick Lodge, jsou takoví. A nejen v herní branži.

          Žádné dílo, které někdy stálo za to, tu nebylo pro prachy, 20 000 let to tak funguje a dalších 20 000 let to tak fungovat bude. O takových dílech se mluví - a má mluvit. Takových děl vlastně ani není málo, stejně jako jejich tvůrců.

          Mě ani nevytáčí, že někdo dělá práci jen pro prachy, znám tunu takových lidí, ale ti čestnější z prohnilých ... .) alespoň drží hubu a krok. Nejvíc mě ale vytáčí, když si to dotyčný pokouší racionalizovat nebo se tím chlubí, to ze židle nadzvedne i kovaného stoika - pak tu máme samozřejmě zástupy apologetů, kteří svým hrobníkům podávají rýče a lopaty - a tvrdí, že přece jde jen o prachy.

          Nejde. Jde o poctivost.
  • Inovativnost se z her opravdu vytrácí. I když kom. manažer Treyarchu snad mluví o CoD, jaké by si přál, nikoliv o CoD, jaké stvořili. CoD:BO mi stačilo vidět prvních 20minut ...nejmenovat se to CoD, mohli by to nabízet zdarma. MW2 byl dobrý. Strašně přímočarý, koridorový a víceméně ne znovuhratelný, ale dobrý. Jako když si pustíte film se Segalem - pořád stejné, víte co bude, nepřekvapí, ale tak nějak umí pobavit. Ale BO?
    CoD na poli inovací bohužel nepřináší v podstatě nic a právě jeho rozmach bych označil za indikátor masovosti hraní a jistého úpadku kvality. Největší práci zde odvádí marketing, PR.

    Kdy naposledy vycházeli dobré hry? Pamětníci pamatují, mladí nechápou. Na konci éry CS vs. Quake 3 vs. Unreal Tournament, upadnul rozvíjející se progaming do stínu CoD, kde stagnuje dodnes. Z her se stal velký byznys. Ty tam jsou doby, kdy vyšlo něco nového - Dungeon Keeper 3, Populous 3, DukeNukem, první Half-life. Před koncem roku 2000 her byl zlomek, ale úroveň inovace násobná. Dneska jedna jako druhá a pokud chcete něco nového - opusttě obchody a hledejte v hlouby internetu projekty nadšenců.

    Naštěstí po pár letech stagnace, kdy se herní trh zaplavoval pouze přívalem masových titulů, souvisí s rozpukem konzoloidních trhů, se situaci snad trochu zlepšuje. V poslední době se k vývoji naštěstí dostává více amatérských studií = nadšenců, kteří nesedí na balíku peněz a tak jediné čím mohou prorazit, je právě inovace. K tomu jim pomáhají dostupné nástroje, jako například i relativně zdarma Unreal 3 engine a jiné.

    Chcete tip? Jestli máte například rádi tanky a tenchniku 2WW, můžete zkusit World of Tanks, a to zcela zdarma. To si například zahraji mnohem radši než CoD:BO.
    • *8* Nádherné trailery na World of Tanks .... :D
    • rage
      když shrnu 2000->2010 tak byl inovativní akorát portal a tím jsem výčet skončil:)
      • Spades
        Magicka, Mirrors Edge, Brink, Left4Dead (neco malo prinesl), Gears of War, World of Warcraft, Overlord
      • Pathologic, Void, Experience 112, Mount and Blade...
  • Kua tady je teda diskuze, to musím přispět.:D

    Prvně bych chtěl sám sebe pochválit za to, že jsem ji celou, od první stránky přečetl. Dobře já.:D

    Teď k věci. Chtěl bych hlavně reagovat na ty, kteří říkají , že Tryearch vlastně reagují jenom na trh, dělají co lidi chtějí, byla by hloupost něco měnit a tudíž nemají na výběr. Omyl. Dycky je na výběr. A tady se ukazuje opravdový charakter. Můžou to dělat dvěma způsoby:

    1)Tak jako doteďka, prostě budou díl po díle vydávat stálé stejné díly beze špetky inovace, lidi to budou kupovat jako šílení a oni se budou brodit v prachách, ALE bude je trochu užírat svědomí že vlastně neudělali nic nového a nijak nepřispěli k rozvoji žánru.

    nebo2)Budou inovovat, v každém díle zkusí něco vyvinout, posunout vpřed (nemluvím tady o radikálních změnách, ale aspoň něco, co by posunulo sérii) a stane se to, že velká masa kidů (to je hezké slovo:)) bude nadávat a pravděpodobně s tím seknou, bo už to nebude W+M1, ale většina zůstane a vrátí se někteří fanoušci starších dílů, kteří ale nezaplní tu ztrátu kidů. Potom sice už nebudou vydělávat takový majlant, už se nebudou brodit v penězích po pás, ale jenom po kotníky, ALE budou se moct poplácat po rameni a říct si, že udělali něco nového, že se zase kousek posunuli, atd. To si ale nemyslím, že se stane, vůně peněz je slastnější a nějaký pocit může jít někam.
    Čili dneska už jenom nezávislá scéna drží opravdu prapor nějaké inovace. Bohužel. Už nemožu, končím:)
    • Užírat se budou tak maximálně vývojáři. Ovšem akcionář - tedy ten, který má prachy a tak de facto rozhoduje - bude navýsost spokojen. Co na tom, že nikdy žádnou hru nehrál a ani ho to moc nezajímá. Ale ty prachy!
  • Takže volně přeloženo: "děláme tupé hry, protože jsme konformistické ku*vy". Prokecnutý cynismus.

    Problém her jako média je (podle mě) především v tom, že nemá jasně oddělené konzumní a umělecké větve. Pokud byly hry hc záležitost, tak to příliš nevadilo, z ohromným množstvím nových "hráčů" je však potřeba se smířit s prostou skutečností, že tupá masa převálcuje veškerou kreativitu - a je jedině na svědomí vývojáře, jak se k problému postaví.

    Hráči, kteří hledají něco víc, se dnes neustále zklamávají v "popu" prezentujícím se jako výdobytek originality.
    • Vývojáři jsou také lidé a potřebují z něčeho žít. Proč dělat něco originálního, co může být velký neúspěch a vyděla mi málo peněz, když můžu udělat něco mnohem jednoduchšího a vydělá mi to miliardy. Dělal bych to stejně a myslím, že každý normální člověk také tak.
      • A stejně a možná i víc než jinde - orientace na masy zabíjí kreativitu ! (Jak jednou dostanete bohatě zaplaceno za opakovaný odpad , už se k nápaditým a originálním uměleckým skvostům jen tak nevrátíte )
      • Vetsina her co se zapsala do herni historie a byla oblibena prorazila diky napadu a originalite. Oni se maximalne zapisi do cerne kroniky her. Je sice jasne ze jim jde o penize ale timhle pocinanim si jen podrezavaji vlastni vetev.
        • No nevím. CoD hry trhají jede rekord za druhým, takže do historie se už zapsal ia stále zpisují jako jedna z nejúspěšnějších značek v herním průmyslu. Nejhranější, nejprodávanější. V recenzích jsou hry chválené, vyhrávají desítky různých ocenění a hlavně je denně hrají miliony lidí. Myslím, že CoD v černé kronice nikdy nebude, to by se musel změnit nejdřív svět her a to jak vidíme nehrozí.
          • Spades
            CoD se zapsala do cerne kroniky hned nekolikrat
            Nejmene dodelana AAA hra
            Nejneoriginalnejsi AAA hra
            Nejvetsi vypatlavac mozku ovciho stada
            Nejstupidnejsi pribeh AAA hry
            Nejvic zabugovany multiplayer z AAA her
            AAA hra, ktera si nezaslouzi ani oceneni B
            • Spades
              to Reroko
              Jde mi o to, ze kdyz se kritik podiva na hru, tak vidi jen jeji kvality - proto je to AAA hra, a proto ma tolik kladnych hodnoceni. Ale kdyby se hodnotilo to, jak je hra odladena, co noveho prinesla, nebo jestli je vybalancovana... Pochybuju, ze by po BO stekl pes.

              Pripada mi to uz fakt jako u freewaru - aneb zaciname od verze 0.0.0.1 a hraci nam ty chyby najdou...
            • Jsou daleko horší hry než je CoD. A tvůj list je čistě subjektivní názor. Miliony lidí by napsaly přesný opak.
  • Pěkný a pravdivý článek. Jak už zde bylo uvedeno, takové chování se netýká zdaleka jen her, je to globální problém napříč téměř všemi společenskými aktivitami. Na druhou stranu při sledování filmového průmyslu by se dalo říct, že ten svůj "boom stupidity a mainstreamu" už překonal. Film má dlouholetou tradici a tím je také publikum řekněme vzdělanější a citlivější na kvalitu. Dnes jsou filmy v úpadku, jsou drahé a do kina lidé už přestávají chodit, protože mají mini-kino doma (anebo si film stáhnou). Ale všechno je to spirála, která se jednou za čas vrátí k tomu, kde to všechno začalo. Budou období, kdy lidé upřednostní kvalitu a kdy zase bezmyšlenkovitou zábavu. Je to složitější, než se zdá a všechno souvisí se vším, krize nekrize. *3*
  • Dokud budou sérii CoD kupovat davy, nemusí Teyarch přemýšlet o inovaci a o kvalitě vlastně taky ne. A pak jim buď dá Activision volnost a udělají konečně pořádnou hru vlastní výroby, nebo je odkopne a rozpustí...

    A poněvadž je poslední dobou jít s mainstreamem ikonou všech vydavatelů, tak se pořádné dávky inovace dočká(vá)me hlavně v Indie(moderské) scéně. Tam jde vývoj her kupředu!
    • Spades
      Tak napriklad Blizzard ma ve svych hrach stale originalitu, a hraci co ? Hraci je za to kamenujou...

      Prej Vanilla byla vzdy nejlepsi - houby s voctem
      • Řekl bych že zaměňuješ špičkový desing s originalitou. Blizzard dělá špičkové a do hloubky propracované hry, ale už první Warcraft byl jen kopíí Duny. Snad jen Diablo přineslo něco originálního, ale to už je patnáct let.....
        • Spades
          kopie warhammeru kdyz uz

          Tak pokud chces nejakou kultovni hru, tak to uz asi dneska tezko pohledas. Pokud se nevytvori nove zpusoby ovladani virtualniho sveta, tak tu budou stale stejne hry.

          Musis ocenit aspon spetku originality privedenou do her. CoD nema zadnou.
          • No spíš jde o to překročit stín svých předchůdců ... v tomhle upadá i Bizzard který propadá čím dál víc mainstreamu a neodváží si rozhněvat hráče navyklé na původní tituly .
            Naopak takové JTF i Maelstrom mne v RTS mile překvapily...
          • Jakýho Warhammeru? Řeč je o Warcraft: Orcs & Humans někdy z devadesátého čtvrtého, a Dune 2: The Building of a Dynasty. Warhammer měl tehdy do počítačové branže ještě hóódně daleko....
            • Spades
              pokud vim tak dune 2 mela system staveni budov a jednotek spis jako to dnes dela (delal) Command and Conquer ne ? (Nepocitam CnC 4 a generals)
            • re: czlukas Ale řeč je o tom že Warcraft byl kopií Dune 2 která definovala žánr RTS tak jak ho známe dodnes, to nemá s Warhammerem nic společného....
            • Spades
              Ano mluvim o puvodnim warci.
              Blizzard chtel delat hru Warhammer (podle stolni hry), ale nedostal prava, tak si udelal vlastni hru. Tak vznikl Warcraft.
      • Originalitu ? :D no kazdy mame ine chute ....
        Ale po pravde hracov ani tak neodpudzuje ta ich originalita ale skorej ta ich neschopnost ze na dva a pol mesiaca beziaci Cata ti nevedia hodit fix patch ktory by v hre vytvoril balance a teraz nehovorim o PVE :+).
        Co sa tyka Starcraft tak ten ma svoje caro a na multiplayer je proste tento patent jeden z najlepsich a malokto im dokaze oponovat.
        • Spades
          No tady jsem narazel na novinky v talentech a funkcich samotneho WoW - hodne lidi na ne nadava a chce to tak jak to bylo v zakladu, pritom tam se pvp prakticky nedalo hrat...
          Ohledne patchu, to je zas jina vec, ale tento problem se objevil az po vydani cata.
          Kdezto odpor proti novym prvkum tu byl jeste pred jeho vydanim.
          • No jasne na niektore veci je odpor uz ked len citas MMO a rozmyslas aka kravina prebieha blizzardakom cez hlavu ked buffuju nieco comu buff netreba. Osobne niesom proti kazdej inovacii ktora moze hru zlepsit ale na druhej strane niesom ani za totalne zjednodusovanie hry ake nastava pri CATA, ak si hrac ktory tu hru hral nejaku dobu tak prides nato ze na PVP servroch umiera skoro world PVP vdaka interface buffom, ovsem iba ak nejdes zabit krala ale to je ina kava .... a mnoho dalsich veci takto meni celkovy vzhlad hry...
            Len pre priklad este k buffom, povedzme slovo frost mage :D, v kazdom dataci od TBC si nasiel svoje miesto v PVP a co je horsie ze je prakticky jedna z najsilnejsich class v momentalnej podobe hry D:, predtym nez som prestal hrat tak som sa pozeral na statistiku a zbadal som v EU 5v5 team magov :D je to snad jedina classa ktora si moze dovolit nieco take D: samozrejme ze sa da oponovat ze to tak nieje ale moj pohlad z 3 hranych class ktore som mal bol tento, ak si priemerny mage tak si ako autobus rutiaci sa na deti na prechode ale ak si skill tak si ako godzila co ten prechod cely zaslapne a sumda pritom polku ulice :D...
            • Spades
              Tak vsechen balance se musi vychytat no, ale u vanilly byla kralem roguna v trenkach s worn dagger v ruce, a co myslis ze je horsi? Rogun, cerstva 60, ktera si dava vse, nebo frost mag, ktery sice dava hodne, ale na to aby dal vse musi zapracovat aspon trosku ? :)
      • No Blizzard si zrovna na malé prodeje stěžovat nemůže. Jejich hry jsou fenomenální a stejně tak prodeje. Starcraft 2 byl na PC obrovský úspěch.
        • Spades
          To ano, ale podivej se na WoW - Hraje to hodne lidi ? hraje. Je to originalni ? je... Tak proc jdou HC hraci proti pokroku, a u jine hry nadavaji na praveze stagnaci pokroku ?
          Cele je to proste nelogicke - lidi nevi co chteji. A to ani ti, kteri nadavaji na cod, ale pritom ze sebe delaji uplne stejne blbce jinde...

          CoD ma taky vysoke prodeje, ale jde na to opacnou technikou. Rvat masam do ut to, co chteji. A znovu na to nadavaji jen ti stejni lidi, kterym se nelibili novinky v jiz zmineme WoW
          Ja nevim, ale pripada mi to tak, ze jsou 2 masy - ti co hrajou hry typu cod, a ti co jdou proti nim. Pak je tu mensi skupina, ktere je to u prdele a hraje si ten zbytek dobrych her.
    • Až na to, že ty hry nikdo nehraje :-)
      • Spades
        No tak pokud nepocitame totalni shit ala Plants vs Zombies a Bejeweled, tak tu mame napriklad Breach, Magicka, Super Meat Boy a aktualne nejlepsi projekt je Intercellar Marines

        Tyto hry jsou hodne hrane, na to ze jsou indie
        • No nahodou!! Plamts vs Zombies je bohoba hra, ked som to spustil prvy krat, hral som to asi 5 hodin vkuse a hovrls som si "aa este jeden level, no este tento a uz to vypnem" co sa mi teda moc casto pri novych hrach a uz vobec nie AAA tituloch nestava. Napriklad za toto vobec nemusim cloveka mrziet, ak vyhodi 10 eur na steame. Ale inak suhlasim, dnes su indie hry najinovativnejsie. Hociaka "mala blbost" moze mat vacsiu replayabilitu a prinesie ovela vacsiu zabavu ako AAA hra.
        • mezisklepní mariňáci *1* *1*
        • *3* Plants dokázaly přes stupidní koncept v každím levelu přijít s inovací .... takže jsou inovativnější než např. COD ...;)
          • Spades
            Kdyz udelam hru, kde v kazdem levelu budu stridat zanr, tak taky budu originalni, ale bude to blbost :D
  • tak jestli ti za práci stačí jen peníze, tak jsi šťastný člověk. Jo, přístup treyarchu se pro tenhle byznys hodí, to ne že ne.
  • no, jestli to nebude hlavne tim, ze 90% jejich fanbase se sklada z 13ti letych xbotu :)
    • Jak říkají ve videu Battlefield Heroes. "... not getting shot in the face repeatedly by a swearing, ultra-skilled 15 year old boy who plays the game every day for 8 hours."

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit