Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Porad tady ctu jak mmorpg zehra na pribeh a ze hlavne wowko je o grindu 10000000 mobek. Ja vam teda nevim, ale na podzim jsem se do wowka vratil asi po trech letech (dvou datacich) a prijde mi, ze to je fakt prca ty questy. Ctete to nekdo vubec nebo jenom odklikavate a ryhle hledate na mape co mate udelat a hrrrr na dalsi level? Ja to hraju narazove, obcas k tomu sednu na pul dne, obcas to dva tydny nezapnu. Za 4 mesice jsem na lvlu 55, hroznej noob co? Ale dodelal jsem pribehove linky asi v 10 lokacich a vetsina byla fakt funny, takove male pribehy v jednom velkem pribehu. Do toho varim, rybarim... Uzivam si to, nikam nespecham a najednou poznavam, ze ta hra faakt muze bavit (take jsem byl drive hc endgame hrac). Takze oni ty hry podle me to comvsichni pozadujete nabizeji, ale problem je podlemme v tom, ze ze strany vetsiny hracu jsou to jenom takove ruzove kecy na forech, ale jakmile tu hru zapnou, tak se jim to v hlave prepne a hrrrrrrr na max level :)
    • Souhlas, lidi se totiž ženou za "dokončit hru" cílem, což pro drtivou skupinu je: mít max level a mít nej epic brnění a nechápou, že si koupili hraní v příběhu a pohyb po světě, kde když ten obsah jen proběhnou, tak pak zase budou sedět ve městě a psát do chatu "to je nuda ... ". Nikdo z mé guildy vlastně neleveloval a nedělat questy ... jen slepě prolétli hru, aby dosáhli na max level ... a teď po xy měsících do hry ani nechodí, jen na raidy, protože se nudí ... sami hráči si kazí hru svými preferencemi.
      • Presne tak, ale chyba hry je, ze jim to takhle umozni - kazi tim pak hru i ostatnim. Je to presne totez, jako trebas dohrat fallouta za 15 minut ... coz lze, ale proc by to clovek delal? Je to presne totez, jako hrat libovolnou singlovku a vybodnout se na vsechny vedlejsi ukoly ... a co z toho? Kdyz se 99% hracu wowka zeptam na nejakej Qst, tak ani nevedi, jestli ho delali. Jednoduse je to klik, accept, mapa, mob, 20x kill, odevzdat, hotovo.

        Ostatnem klasika je i postup (opet chyba hry) kdy se low lv hrac necha "protahnout" pres lokace, kde by sam zdechnul, a dostava za to XP. Jen proto, ze tam dostava 100x vic nez v mistech pro svuj lv => naexpi za tejden ... a pak vsude pise, jaka je to nuda.

        Co mi pak uz vubec nejde na mozek, ze si nekdo koupi ... postavu ... to je asi tak stejny, jako kdybych si pustil posledni minutu filmu a pak se rozciloval, jak stoji za kulovy.
    • Souhlasím. Taky to tak hraju. Po chvilkách, chvíli qestuju, chvíli hledám jako archeolog, pak se zase kochám atd... Po tuně zjednodušení, na které si všichni stěžují, si já naopak konečně opravdu slušně zahraju a hru si užiju. Jelikož ve vanille a TBC v podstatě chyběly zábavné qesty a vše bylo doslova o sbírání a zabíjení příšer, od Lich Kinga se tam začaly konečně objevovat qesty se zábavným potenciálem a teď už jich je tam konečně převaha. A celkově je ten svět napěchovaný různýma věcma, které člověka pořád udržují v nějakém nutkání zkoumat. Od blbinek po zajímavé úkazy a podobně. Pokud se člověk vyhýbá čechům a najde si pohodovou anglicky hovořící guildu, ve které nejsou šílenci ale normální hráči tak je to ještě lepší.
  • MMO žánr by potřeboval na chvíli umřít, protože většina dnešních MMO hráčů si neužívají hru, prostředí a už vůbec ne story. Jede se na MAX level a co největší efektivitu. Hledání co nejrychlejší cesty a tupé naslouchání různých návodů :D. Protože jakmile nemaj nejlepší věci do měsíce, tak to přece není zábava :D
    • MMO RPG hry ale sále vydrží nejdéle ve srovnání s SP RPG.. No taky bych raději aby MMO bylo více o story... ale trend takoví moc neni.. Já osobně miluju MMO.. SWTOR mě držel nejdéle snad ze všech MMO kuli příběhu... Sice sem ho projel rychle ale skoro sem se dostal na konec... Jinak ale normálně mě to rychle omrzí... To v čem bych s tebou souhlsil je že převažuje kvantita nad kvalitou a nejhorší jsou v tom MMO z Asie které jsou všechny jak přes kopírák... Ty jsou nejhorší... Příběh v MMO, který je napsaný u mě nemá vůbec šanci.. nečtu vůbec žádné textové úkoly ani nic podobného, protže už vim o co jde a ty keci okolo už nejsou nijak zajímavé... Většinou moderních MMO končím po 5 ti minutách hraní.. já potřebuju nabušené AAA MMO a klidně si připlatim nebo něco... ale ty free ořezané MMO co jsou jak přes kopírák jsou jen plevel pro mě... Mam rád GW2 krásne provedené.. mam rád SWTOR mam rád Age of Conan a další podobné... ale z Asie snad vůbec nic.. MMO se potřebuje pohnout trochu ale hýbá se tim špatným směrem ke kvantitě místo kvality... Už je to přehlídka Béček jenom.. až na ty MMO typu GW2... GW2 je nádherně dynamické.. i když příběh co sem hrál mě moc nebere v GW2... Některé části jsou zajímavé ale většinou mi to moc neříká.. nevim proč ale u SWTOR sem si příběh užíval mnohem víc... GW2 se mi hlavěn líbí tou dynamikou, úkoly všude okolo svět ta jako žije, pořád se něco děje zajímavého.. a neni to jen postavené na tom, že má hráč kosit 1000000 mobů kteří tak jako stojej na nějakym paloučku abych se mohl posunout dál... tohle už by se snad obecně mohlo překonat...
      • Ne, tady to je jen postavene na tom, ze stojis na miste a mackas 2 tlacitka s AOE, dokud ti na to stejny misto nepribehne posledni grupa, abys to mohl vsechno vylootovat. To bych teda radsi ten paloucek.
    • Ano vetšina.. já si třeba v GW2 příbeh užíval byla to jedna z věcí co mě u hry držela
      • Tak to tě obdivuju, peotože příběh je od druhé třetiny do konce značně dementní.
        • líbíl se mi začátek za asury, později to už nebylo ono :/
  • Od te doby, co ze hry vypadli usmrkanci co porad kriceli, ze tam neni co delat, je hra stale lepsi a lepsi. Konecne se ve PvP potkaji lidi, co maji chut hru pochopit a ne jen kricet, ze umreli, protoze jsem mel lepsi eq.
  • mylím že MMO tvůrci by měli přestat chrlit tuny MMO plevelu a mělo by se začít dbát více na kvalitu... Je tu spousta MMO her které jsou sice F2P ale jsou naprosto tragické.. myslim jakmile někdo hraje AAA MMO tak prostě ten Asijskej odpad to nedokáže nijak nahradit....
    Myslim taky možná že to co mě bavilo u příběhu SWTOR (sith inquisitor) bylo že sem začínal jako totální nula.. a všichni po mě šlapali a chtěli mě odrovnat... myslim že to dneska taky chybí trochu těm hrám.. Většinou už hráč začíná jako určitej hrdina nováček.. už o něm všichni vědi že má spasit svět... takže ta postava v tom příběhu už nemůže moc růst... Jo jako že tam chybí takovej ten pocit že musíte dosáhnout respektu.. protože už vám každej od začátku dává určitej respekt... Pro mě osobně je mnohem víc uspojivější když začínam jako nula a všichni po mě šlapou a pak pomaloučku se začínam transformovat do toho hrdiny postupem času... pak se pomalu dostat do tý vedoucí pozice a šlápnout si na ty co na mě šlapali když sem byl nicka... Nudí mě když už od začátku sem hrdina a všichni mi lezou do... Takže myslim že příběhy postrádaj takovej rozměr tohodle osobního růstu... Dokazovat ostatním že jsem ten hrdina... tvrdě si to zasloužit a pak jim to dát sežrat... :) dneska už přistupujou k hráči jako k rozmazlenýmu dítěti.. přijde mi jako by se báli vývojáři vpálit na začátku hráčovi takovej ten pocit toho že je nikdo... ale myslim že to je to co hráči potřebují... protože už jsou přejedení tím jak jim každej ve hrách podlejzá a už od začátku z nich dělá bohy... Protože je 1000000000000x sladší být bohem když si k tomu musíte vysekat cestičku a říct si "tak tohle bylo poctivý"...
    • Potiz je, jak dat do MMO tech 10 000 budoucich hrdinu ;D A co snima, kdyz ten svet zachranili uz 10 000x. To se da jakz takz u singlu, kde ten hrdina je jeden a jinyho nepotkas, u MMO ... dost tezko. Ale da se samo vytvorit uplne jinej pristup.
    • axell1990
      Musím říct že tenhle příspěvek mě donutil se trochu zamyslet, ale hned v několika bodech s tebou dost zásadně nesouhlasím.

      Zaprvé označení asijskej plevel a následné naznačení že se automactky nejedná o AAA titul je nesmysl, 90% AAA MMO her co jsou dnes dostupné v něakém srozumitelném jazyce jsou asijské(pokud by jsme mluvily o nedostupných nebo menších projektech tak by to bylo 99.9%). Samozřejmě jsou zde dobré i horší tituly.

      Spousta MMO vypráví velmi kvalitní příběhy skrzy questy a dostupné dialogy nebo knihy co se válí kolem, to že to lidi nezajímá je poměrně jejich mínus a když chtějí jen tupě hrou proběhnout podle nějakého guidu, bez toho aby si ji vůbec užily no tak prosim tobě může bejt přece úplně jedno.

      Jinak co se týká toho startu jako hrdina, tak já ti nevim, ale co tak vzpomínám tak vesměs přístup npc bývá ze začátku dost neutrální.(většinou tě oslovují jako žoldáka, dobrodruha nebo vojáka)Nějak si moc nepamatuju že bych vlezl do nějakého mmo a hned tam byl na lvl 1 za něco extra. Osobně mi spíš vadí že spousta her začíná s obtížností slintající mameluk a člověk musí investovat x hodin aby se dostal k nějakému obsahu, který už je trochu zajímavější hrát.
      • To se asi rozcházíme v tom co považuji za AAA... Těch 90% co považuješ za AAA z Asie já nepovažuji za AAA.. hry typu 2moons a tak dále pro mě nejsou AAA hrou.. To jsou kopie... všechno co je kopie Lineage 2.. ty hry se nikam neposunuli.. jen se vždy mění trochu lokalita.. z těchto možná trošku vystupuje Tera nebo Aion.. ale stejně mezi AAA. AAA je pro mě nějak vyjímečná hra.. Nějak je vyčnívající a snaží se posouvat dál hranice.. ty Asijské hry typu 2moons nikam hranice neposouvají...
        Ty příběhy nejsou tolik kvalitní... Když srovnam s tim co jsem měl ve SWTOR za příběh tak osobně mě žádný jiný tolik nebavil... Ale BioWare jsou odborníci na příběhy... mam vysoká standard asi
        No většinou ne.. třeba i GW2 tam hned po úvodu už je hráč hrdina skoro... V dalších MMO je to obdobně.. nestačí být neutrální... mělo by to mít větší šťávu... neutrální je nijaký... je to nudné taky...
        Taky mi vadí že začátky her jsou plné ničeho zajímavého.. já osobně si potrpím třeba na zajímavé oblečky... v některých hrách však něco zajímavého přijde až třeba na 40 lvl...
        • axell1990
          Hmm no jo ale to že je titul AAA nemá nic společnýho s originalitou, jde více méně o jeho rozsah a kvalitu zpracování.(nebo spíš kolik prostředků a času bylo na jeho vývoj vynaloženo)
          Takže two moons(který jsem si až teď vygooglil ^^) AAA titul nejsou. Měl jsem na mysli spíš věci jako Tera, Raiderz, Guild wars, Lineage, Secret world, C9 , Vindictus , Rusty Hearts ....
          A mnoho dalších které se k nám teprve chystají, zatím asi největší pecka která je oznáme pro vydání na západním trhu je Soul and Blade.
  • Menorri
    Pan Carol Pinchefsky má pravdu, že se všechny hry zjednodušují pro všechny možné i nemožné dětičky viz. Crysis 2-3, Battlefield, Diablo III, Sniper Elite 2-3, Assassins Creed 3-4 a mnoho, mnoho dalších. Ale proč se pane trochu neodlišovat od drtivě většiny "stejných" jednoduchých her??? *4*
  • Pamatuji se, že například že v Dungeons and Dragons Online jste za smrt ztráceli XP. Nemohli jste sice přijít o level ale mohli jste přijít o nasbíranou XP na další level. Dnes už to tak není a navíc ještě spousta her pokud jste dlouho offline davá určitý bonus k XP. Pak se tvůrci diví že tím hráč proletí jak blesk.
    • A to si predstav, ze existuji takove HC kousky, kde kdyz te nekdo zabije, tak si muze vzit cokoli (a klidne vsechno) co mas u sebe/na sobe ... dovedes si predstavit ten rev? A samo zraneni nejsou nic na "10s pockam a je to OK" ... zkus si predstavit, ze by ti ve wowku trebas usekli ruku a ty bys trebas 24 hodin (smesne co ...) nemoh pouzivat nic dvourucniho a i na jednorucni veci bys mel (po nalezitym osetreni) trebas 50% penalizaci ...

      Ja sem trebas u wowka naprosto nepochopil, k cemu je cela profese na prvni pomoc ... kdyz jakejkoli jinej zpusob leceni je efektivnejsi.
    • tak třeba v path of exile tam je to fakt hc s tou ztratou *3*

      štve mě že smrt neznamená nic ve většině dnešních her.....Pamatuju jak jsem v ultime farmil cca 4 hodiny kožbu z jelena a pak me zabil nějakej druid a všechno ukradl*1*
      • Navrhoval bych 9 životů jako kočka nebo například 5% šanci že každa smrt může být trvalá. Po smrti by byla možnost sebrat věci s novou postavou pokud by se dostala na dané místo. A navíc hrou by se mohla šířit sláva zmřelé postavy podle toho jak se chovala a kam až se dostala, ale to bych chtěl asi moc :-)
      • Dej něco takovýho do dnešní hry a budeš mít plný fóra lidí ubučených jak je to nefér. Hráči dneska nechcou překonávat výzvy, ale jen mačkat čudlíky a slyšet jak jsou úžasní. Se podívej jaký hry jsou dnes nejpopulárnější.
      • jo tohle melo sve kouzlo xD na Ultimu mam plno uzasnych vzpominek celkove to bude tim ze to delali hraci pro hrace
  • Hraju na serveru Desolation od spuštění a nevím, nevšímám si nějakého velkého úbytku hráčů. Večer jsou stále fronty do WvsW, partu do dungeonu mám přes lfg za 5 minut složenou, v guildě je 20 - 30 lidí online, 50 online při guild misích. PVPčko plné a na world eventech tak 30 lidí. Věřím tomu, že velká část komunity odešla, jak tomu vždy bývá, ale zatím nepociťuju nějakou vylidněnost. :D Věřím, že jsou servery, které jsou vylidněné, a to budou právě ty, kde byla už před půl rokem populace low.
    • Ja parim na Aurora Glade a lidi je tam porad jak namrdano, u vetsich eventu neni problem pres 40 lidi.
  • "Zároveň se ale snaží hry být, co nejpřístupnější, protože designovat velkou věc za desítky milionů dolarů pro malou skupinku hardcore hráčů, to by se chtělo jen málokomu."

    Tenhle pristup je takova blbost, mluvit porad o male skupince hc hracu. Vsechno to vzniklo jenom z toho, ze tvurci zacali vic a vic ustupovat tlaku ubrecenych jedincu na forech, kteri neunesou porazky a faily nebo ze je nekdo proste lepsi. A nejsou to bohuzel jenom decka, je to i spousta 20+ lidi.
    Neco nejde ? Okamzite je hra bugged nebo moc tezka. Nemuzu te zabit ? Okamzite ses cheater, muj team jsou lamy nebo je to unbalanced. A tihle lidi to stejne neprestanou fetovat, kvuli nim se to akorat zmrvi a oni pak jdou stejne taky jinam. Neni zadna mala skupinka hc hracu, jsou jen gumy bez trpelivosti a pak normalni lidi.
    • Staci se podivat kolem ... totez se deje v naprosty vetsine her, vyvojari se zabejvaj pitchovinama (casto doslova - viz klaksony ve WOT, ale naslo by se toho ...) a odmitaj vzit na vedomi, ze tu sou mozna ne miliony, ale statisice hracu, kteri maji cosi odehrano, a nebavi je blbe hry pro tupe stado. A tem lidem je dneska 30+, penize jim (narozdil od tech decek) problem nedelaj, ale kraviny hrat nemaji cas.
      • Takže tak nějak *1*
    • Overwatch
      Právě že o těch pár lidech na fórech to vůbec není, je to o tom masovém mainstreamovém trhu, který herní weby, natož diskuze, vůbec nečte. Podívej se na brutální prodeje her od Nitnenda za poslední dobu - Wii Fit, Mario Kart, nebo cokoliv Mario. To jsou hry, které se prodávají jako rohlíky a nekupují si je jen hardcore hráči co visí denně na fórech. To je jen malá část. A právě na ten mainstream by chtěli vydavatelé zaútočit a uspět. Je to hrozně jednoduché - když do něčeho nasypeš třeba 50 milionů dolarů, tak to nechceš prodat jen těm pád hc hráčům, chceš to prodat co nejvíc lidem, aby se ti to vrátilo a abys na tom vydělal.
      • Ja tohle samozrejme chapu, ale chtel jsem spis poukazat na to, ze udelat neco tezsi nebo narocnejsi hned nemusi znamenat mensi prodejnost, ale ze je to jenom o nastaveni latky tem hracum. Mluvil jsem spis o MMO. Proste neda se to udelat tak, ze to vsichni budou mit lehky, to rozhodne neni spravna cesta.
      • A přesně to je ta odvrácená strana herního kapitalismu, která degeneruje vývoj her. Prostě jen peníze a peníze, co by dnes taky člověk čekal, že. Budoucnost leží v indie scéně.
        • walltar
          I indie scéna často dělá hry pro peníze ... ono většinou lajků na FB, nebo děkovných dopisů se vývojář nenají. Akorát indie má nízké náklady a díky tomu může mířit na mezery v trhu, které sou ale moc ůzké pro AAA vývojáře.

          Ale jinak je úžasné, že lidi dodneška neberou herní studia jak firmy ... takový Sony, Panasonic, Benq, Dell, Acer, Sennheiser, Koss .... to sou všechno velké značky, které dělají produkty pro peníze. Akorát někteří dělají levný produkt s horší kvalitou pro lidi, kteří nechcou utrácet a někteří drahé věci, za které si člověk musí připlatit. Stejně tak herní studio je firma, jejíž jedinou funkcí je vydělávat peníze tím, že vyrábí hry. A pokud nebude vydělávat peníze tak krachne a většinou firma v exekuci moc her nevydá.
          • Samozřejmě, že indie scéna dělá hry pro peníze, ale dělá to způsobem, jak říkáš, že míří na mezery v trhu, do kterých se velké společnosti raději nepouští, a které tu bytostně chybí. U dnešních studií je ale ten problém, že dělají hry jako na běžícím pásu, ty hry dnes pomalu ani nemají duši. Jak je možné, že dřív to šlo? Že se vydávaly hry, které chytly, staly se z nich kulty a tak? Protože do nich vývojáři vložili velké úsilí, srdce... dřív byly hry něco, na co se člověk mohl těšit. Dnes? Spotřební zboží (velmi drahé, jak na vývoj, tak na koupi), samozřejmě čest vyjímkám, které jsou.
            Jo, v tom, že lidi neberou herní studia jako firmy máš pravdu. Ovšem, když si koupím například sluchátka od Sennheise nebo Koss, tak vím, že jsem koupil vysoce kvalitní sluchátka, s perfektním zvukem, a že mi budou velmi dlouho sloužit. Ale když si dnes koupím hru od velkého vydavatele, tak většinou dostanu rychlokvašku, kterou dojedou za pět hodin a můžu ji odinstalovat. Trochu nepoměr. Hry by neměly být spotřební zboží jako toaleťák. Tolik k dnešní situaci... Let the flame begin! *3*
  • walltar
    Aby jim spíš nechocházeli peníze ... ty co měli z prodeje her už došli a ty z shopu nestačí na tak časté updejty. Tak "zpomalíme" a budeme dělat "kvalitnější" updejty ... aby jsme se za 14dní ještě nedozvěděli, že Anet propouští.
    • Ty u nich snad pracuješ, že to víš? *8*
      • walltar
        Kde sem prosím napsal, že to vím? *8* .... Prostá spekulace.
  • Blizi sa Elder Scrolls Online, uvidime co prinesie bilionova Bethesda, velke zazraky ale cakat netreba, to zabija hru, nadmierne ocakavania a neskutocny hype, ktory malo gw2 az az
    • Jo no Elder Scrolls Online by mohlo být fajn.. taky se těšim.. uvidíme no...
      • Ja bych byl spis pesimista, posledni dobou dopadaj daleko lip gamesky, od kterych nikdo nic neceka, tady budou ocekavani velky ... takze pocitam ze to pohnojej ... predpokladam ze inventar bude tabulka v excelu nebo tak neco ... a taky predpokladam, ze stejne jako vsichni proste skopirujou wowko do sveta TES.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit