Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mohli to nechat s tím, že moderovi by šlo alespon 50%, uplne to rušit taky neni dobre rešení
    • Problem je kdo dostane ať už tvých 50% nebo 25%. Jak je známo, někdy není jasné jaké jsou hranice ohledne copyright v modech. Řada módů čerpá z jiných módů, ty základní vytváří jen další možnosti a ty třeba nevydělávají, ale vydělají až ty koncové, které se jako finální produkt líbí. Kdo by podle tebe měl dostat prachy? A jak rozhodneš případně jakým podílem a zda na ně mají vůbec nárok.

      Takže upřímně vzhledem k tahanicím mezi modery je toto lepší krok, než to nechat běžet. Jediný výsledek by mohl být, že na sebe modeři mezi sebou poperou a komunita jako celek by mohla přijít o řadu vynikajících výtvorů.
  • Keyz
    Tak Bethesdu určitě láká vydělávat na svém stylu vydávání her.

    Vydá vždy nedodělanou hru a moddeři to dodělají. Takto by z toho ještě měla prachy :D
    Protože ty nejvíce stahované módy jsou většinou ty, které měli být již v základní hře: Ui,textury, vybrané zbraně a některé drobnosti

    Hnus velebnosti *11*
    • jiste, proto si jejich hry v den vydani kupuje statisice lidi, protože nejsou dodelane:) všichni jsou blbci a masochisti a mají to tak radi. *7*
      • Kupují to, protože není nic lepšího. Skyrim neměl ve své době vůbec žádnou konkurenci. Hry jsou to ale vždy naprosto nedodělané. Dalo by se to dokládat na desítkách příkladů. Koukej si to dostudovat, než začneš plácat blbosti...
        • Po 500 hodinách ve Skyrimu nic studovat nemusim, spis bych te mohl ucit..mladiku.

          PS: mody mam je na grafiku, jinak je hra ok a zadne mody nepotrebuju. Chtelo by to vic se odpoutat od vavrova clanku, a udelat si názor sam..
        • sam si to povedal, ludia tie hry kupuju, pretoze nic lepsie na trhu nie je, pretoze tie hry su dobre. samozrejme tomu pomaha aj modovatelnost.
          lenze modovat vies stovky hier, hry od bethesdy nie su specialne modovatelnostou.
          • Právě že podpora modifikací je to nejdůležitější, co např. u Skyrimu je. Řada lidí nehraje základní hru ani minutu a rovnou stahují modifikace. Řada lidí hru koupí jen proto, že je hra modifikovatelná.

            Např. já považuju Skyrim za jednu z nejvíce rozbitých her, co kdy vyšla. Bez modifikací je to pro mě naprosto nehratelné.
            • "Konzolisté jsou jednodušší."

              konec, ty si viditelne nejaky trol, neoplati sa s tebou diskutovat, co ty si za cloveka?
            • aacid,

              Konzolisté jsou jednodušší. Nezvládli by modifikovat hry a Skyrim je i v základu pro ně natolik komplexní, že jim to stačí.

              Já neznám z komunity vůbec nikoho, kdo by Skyrim hrál čistý, nemodifikovaný. Ty nejspíše Skyrim nemodifikuješ, nebo se pletu?
            • to si odkial vytahujes tieto informacie?
              rada ludi??? uplne mi postaci ked mi ukazes 10 ludi co si kupili skyrim, nikdy nehrali zakladnu hru (to jest pribehovu kampan) a rovno si tam stiahli nejaku modifikaciu...

              mimochodom skyrim sa extremne dobre predaval a stale predava aj na konzolach, kde ziadne mody nie su.
        • Keyz
          Navíc si to kupují na PC s vědomím, že ta hra bude ještě lepší díky modifikacím ZDARMA....
          • Keyzy nemel kravoviny. Editor ke Skyrimu vysel asi dva mesice po vydani hry. S jakym vedomim? on někdo vi co se bude modifikovat dopředu? Co bude ve hre za pripadne chyby? Jen uplnej vylizanec by si to kupoval kvůli tomuhle. Pravda je daleko prostejsi, TES hry jsou proste fajn, proto je lidi kupujou..ze par i*diotu z games to nechape na tom nic nemeni.
          • Přesně. Proto to kupuju i já.

            Jak vypadá TES hra bez modifikací, se může každý podívat - The Elder Scrolls Online, kde i nové updaty zpoplatňují a ve hře nejde skoro nic dělat a to ne proto, že je to MMO, ale protože nemá podporu komunitního modifikování. Ve hře chybí prakticky vše, na co jsme z TES zvyklí. *7*
  • Vážený pane aacid,
    máš tu řadu příspěvků se silným názorem a mě by velmi zájímalo, jestli vůbec něco víš o modifikování Skyrimu. S každým tvým příspěvkem více a více pochybuju. Už jak si psal o Nexusu jako o "nějaké stránce". Nexus je jádrem modderské komunity TES her. Je to ta nejdůležitější stránka vůbec. Není to jen nějaká stránka. Naopak Steam je vedlejší ve srovnání s Nexusem.

    Stahování modifikací ze Steamu pro Skyrim se mimochodem příliš nedoporučuje. Ty mi napiš pro ověření tvých vědomostí o modifikování Skyrimu proč. Dík..
    • Prokousal sem se vetsinou jeho prispevku a zda se ze tu mame ukazkovy priklad Valve fanboye. Tento druh je zatim pomerne vzacny ale experti predpovidaji v blizke budoucnosti prudky narust stavu .

      Cim horsi praktiky firma zavadi tim vic fanboyu vzdy povstane na obranu, v poslednich letech jsme se o tom mohli presvedcit mnohokrat. Navic steam by se rad stal platformnou misto obchodu, takze do konzolovych valek mozna pribude nova frakce *1*
      • na Zetka uz nereagujem, tebe este odpisem.

        nie, nie som ziadny valve fanboy, ak som niecoho fanboy, tak zdraveho rozumu... v poslednej dobe nemam pocit ze by bol internet plny fanboyov, skor naopak, internet je plny ludi co nerobia nic ine len nadavaju, vsetko co prijde je zle, vsetky firmy su zle, vsetky hry su zle, cely svet je zly...

        taky clovek najskor nikdy nic realne nedokazal, vacsina jeho nazorou pochadza z nejakych teoretickych diskusii na internete a trvdohlavo si mysli ze on by vsetko spravil lepsie.

        strasne ma udivuje ake mnozstvo tychto individuii je ozaj presvedcenych ze on by to zvladol lepsie ako cele oddelenia specialistov, ktori tym zivia.

        ale pokial ti to robi dobre ze si rypnes do niekoho cez internet, mne to nevadi, som rad ze si ty rad.
        • strasne ma udivuje ake mnozstvo tychto individuii je ozaj presvedcenych ze on by to zvladol lepsie ako cele oddelenia specialistov, ktori tym zivia...............

          vážně ? *1* valve, bethesda a podobny firmy maj jen jeden team specialistu a to sou hňupy co vymíšlej jak obrat hráče o co nejvíc peněz *7*
          a ano všechno co přijde je špatny PROTOŽE je to poháněno jen snahou nahrabat si chechtáky nic víc
          BTW: steam sem nikdy neměl a nikdy mít nebudu protože podle mě na něj jednou pc dojede
        • Zjevně jsem odhalil, že o modifikacích TES her nevíš nic. Takže raději nereaguješ. *1*
  • To provedení bylo naprosto zhoubné. Nemohl jsem uvěřit, že něco takového vůbec vypustili. Jakoby snad Valve vůbec nepřemýšleli. Kdo se v modderské komunitě trochu orientuje, dobře ví, že problémy s autorskými právy prostě nastanou. Valve poslední dobou přešlapuje až moc.

    Nejhorší byl poměr přerozdělení zisku. Dát modderům ubohých 25 % je prostě špatně.

    Cituji:"Tím spíš, že možnost prodávat modifikace podpořili renomovaní moddeři a tvůrci uživatelského obsahu jako jsou Garry Newman, Dean Hall nebo FMPONE." Tito ve Skyrim modderské komunitě neznamenají vůbec nic. Takže žádní renomovaní moddeři...

    Dělat z vytváření módů práci mi ale celkově přijde jako chybná myšlenka. Je to koníček pro moddery a nikdy by to nemělo být jinak. Vždyť moddeři se tímto nejen baví, ale zároveň se učí nové věci a učí se, jak hry vůbec fungují. Nakonec se řada modderů stávají herními vývojáři, takže svou práci na modifikacích plně zúročují. Současný systém funguje dobře a nevidím důvod, proč to měnit. Uměl bych si představit soutěže, ve kterých by se vyhlašovaly nejlepší modifikace přičemž cenou by mohla být vyšší fin. odměna, kterou by měla platit Bethesda, protože je to Bethesda, kdo ve skutečnosti na modifikacíh vydělává. Jejich hry jsou totiž bez modifikací jen průměrné, sám bych řekl podprůměrné a rozbité.
    • "Dát modderům ubohých 25 % je prostě špatně."

      + dát moderům ubohých 25 % a kasat se u toho, že jim tím zajistí živobytí *7*
    • Zkráceně: Modifikace by měly být vždy zdarma a poplatek by měl být vždy jen dobrovolný. Vytváření modifikací by se nikdy nemělo stát čímsi jako prací. Měl by to být jen koníček, pro zábavu. I v tom je krása modifikací - dělá to komunita pro komunitu a odměnou je dobrý pocit.

      PS Do TES her jsem rovněž vytvořil několik modifikací. Některé jsem též sdílel. Bylo v nich stovky hodin práce. Nikdy bych za ně nic nechtěl. Odměnou mi byl dobrý pocit a hlavně mě to prostě bavilo.
      • zakladna vec, ktoru vela ludi (vratane teba) nechape:
        nesud ostatnych podla seba.

        to je krasne ze ty si spravil modifikacie a nechcel by si za ne ziadne peniaze, fakt to ocenujem. ale preco chces inym ludom zakazovat aby za tie mody peniaze pytali? ved valve nikoho nenuti spoplatnovat svoje mody, iba dava tu moznost. pre teba sa nic nezmeni, mozes dalej travit 100ky hodin tvorby modov a potom ich sirit zadarmo.
        naopak clovek co chce robit mody ale chce ich ponukat za peniaze teraz tie moznosti moc nema.
        • Memento
          Tady hrozně moc záleží na morálce každého člověka...

          Každopádně, vytváření modifikací by se nemělo stát regulérní prací, ale mělo by zůstat čistě koníčkem. Ten který nikdy módy nevytvářel zřejmě nepochopí, ten pocit, že ten tvůj mód někdo stáhl, používá a dokonce poskytl nějaký, ač třeba negativní feedback. Že tvá práce nebyla k ničemu.

          Zpravidla, pokud už vytváříš nějaký mód, dáš si na něm nějak záležet, na Nexusu najdeš velmi pomálu smetí a zbytečných blbostí. Podívej se např na Steam Workshop, který je pravidelně zaplavován tunami odpadu protože je tam nějaká, sice prakticky nulová, ale pořád nějaká šance, že se set nebo pistolka dostane do hry.

          btw. všechno byl samozřejmě pokus bethsedy a valve o zneužití Euly Construction setu (to, že všechny vytvořené modifikace jsou majetkem bethesdy a ta si vyhrazuje právo jakkoliv s nimi manipulovat...
        • Možnosti jsou - na nexusu lze přidat tlačítko DONATE a stanovit si, kolik ti mohou dát stahující peněz.

          Podle mě je to otevření pandořiny skříňky. Beru to jako první krok udělat z free obsahu placená DLC. Současný stav neustálých placených DLC se mi nelíbí a hrozím se toho, že tohle chtějí dostat i do dnes dobře fungující modderské komunity.

          Obávám se, že se naruší komunita, neboť vždycky tu budou ti, co se budou snažit vydělávat. Modderská komunita byla vždycky o dobrovolnosti a chuti dělat něco pro komunitu a to bez zisku. Přidat tam ten faktor zisku podle mě může narušit celou komunitu. Nakonec by se vše vyvíjelo tím směrem, že by se řada velkých modifikací zpoplatnila a tím by se definitivně zničilo to, co bylo na modderské komunitě nejlepší.

          Je to sice dobrovolné, ale řada autorů by neodolala a veškeré své modifikace by vydávala jen placené, nebo by řádně nepodporovali své současné modifikace. Toto by narušilo jednu z povinností autorů modifikací - snažit se modifikaci vydat v co nejlepší podobě s nejnižším možným počtem bugů. Tuto povinnost tohle placení už narušilo, když někteří moddeři nechávali starší verze free a novější verze placené. Tím zcela zjevně porušili nepsaná pravidla modderů a je to jedna z ukázek narušení moddingu a celé komunity.
          • pokial sa narusi komunita, je to problem komunity, nie valve.
            pokial rada autorov neodola, je to problem autorov, nie valve.

            ozaj si neviem predstavit ze niekto kto robi uz 10 rokov mody zadarmo, teraz zrazu len kvoli tomu ze valve dal tu moznost, prestane a zacne vytvarat nekvalitne dlc-cka.
            tiez nejak nechapem co myslis "povinnostou autorou modifikacii", akou povinnostou, kto im to stanovil ako povinne???

            ja to vidim uplne opacne, existuje vela modov, ktore maju super potencial, lenze tym ze su vyvijane na dobrovolnej baze, ked ma autor cas po veceroch, tak sa vyvoj taha a mozno ani nikdy neskonci. moznost ako jednoducho ziskat financie (realne, nemozes porovnavat donate na nexuse so steamom, ktory ma miliony uzivatelov, mody sa zobrazuju priamo pri hre v klientovi) by mohla vyvoj urychlit a vylepsit.
            tie najznamejsie mody (CS, DayZ, Dota) boli aj tak nakoniec odkupene firmami ktore dodali financie a uspesne (vacsinou) dokoncenie vyvoja, takto by sa ta moc presunula na hracov, podobne ako u kickstarteru.
            • Znám moddera xilverbuleta. Hodně jsem si s ním psával a byl jsem i tester jeho modifikací. Je to super týpek, kterého mám celkem rád. Před časem jsme si psali i to tom, jestli by někdy své modifikace zpoplatnil. On, přestože dobrý člověk a zapálený modder, řekl, že by to udělal hned, protože by těžko odolal možnosti něco vydělat. Bohužel téhle možnosti vydělávat odolá málokdo.

              No a xilverbulet byl jedním z prvních, kdo stáhnul své modifikace z nexusu a zpoplatnil svůj mód. Člověk tak zaplálený do vytváření modifikací tak opustil modderskou komunitu pro pár dollarů. Jeho modifikace a jeho práce je klasickým příkladem toho, k čemu bude docházet. Řada modderů neodolá a svou práci zpoplatní. To je částečně či možná zcela vyloučí z modderské komunity - a máme tu narušení komunity.

              Mě nezajímají zisky Valve. Mě zajímá modderská komunita a pro tu je podle mě zpoplatnění (ač dobrovolné) modifikací špatné.

              Xilverbulet vyvinul modifikací Midas Magic pro Oblivion a Skyrim. Je to opravdu velká modifikace, ačkoli pro Skyrim slabší než bývala pro Oblivion.
  • Bethesda si tak maximalne muze gratulovat, ze moderi moduji, protoze jinak by se prodala tak 1/100 licenci.

    A vubec bych se v tomhle pripade nedivil, kdyby napad pochazel od nich. Po tom propadaku s MMO ...
    • Hlavně hráči z konzolí by jistě souhlasili *3*
  • RazorProduction
    Abyste chápali, proč jsme si mysleli, že je to dobrý nápad, naše hlavní cíle byly dát tvůrcům modů příležitost k tomu, aby na svých modech mohli pracovat na plný úvazek, , UVAZEK na 25%, ani Africane takhle neklesli *9*
  • Když se hodně řve, tak to jde. A jsem rád, že řvání zabírá jen u dobrých věcí, jako jsou placené mody, nebo uplna změna koncepce Xbone.
    • He7he
      Vůbec nevíš o čem mluvíš, tohle mělo projít. Mohla bejt taková sranda...
  • Drobné SPOILERY!!! Moje hra Skyrimu podle mě slušně ukazuje, jak by měla taková hra vypadat. Byla taková jen díky modifikacím.

    Poté, co jsem dorazil do prvního města, věděl jsem dobře, že se ve světě děje něco špatného. Potřeboval jsem spojence. Bylo mi nabídnuto členství v Companions, které jsem rychle přijal a budoval jsem si u nich své místo. Stal jsem se dost silný na to, abych se pokusil zjistit, proč se ve Skyrimu objevují draci.

    Když jsem nakonec poprvé potkal draka a měl s ním bojovat - hned kousek od bran Whiterunu, padl jsem na dvě rány. Fajn. Na draka ještě nemám. Místo abych bojoval, běžel jsem do města, nabral všechny členy Companions, které jsem přesvědčil, aby mi pomohli. Zároveň jsem si najal bojovníky. Po 40 minutách boje s drakem jsme draka zabili a já přijal jeho sílu. Bylo to jen díky pomoci Companions, stráží města a najatých bojovníků. V základním Skyrimu bych přitom draka dal během chvilky sám - jenže proč, když jsem teprve na začátku? Zároveň by mocní a všemi opěvovaní Companions namísto obrany města jen seděli ve své síni. Totéž stráže. Dlouhý boj mi ukázal, že na sobě musím pracovat. Vydával jsem se na výpravy, učil se bojovat, kouzlit a získával nové vybavení. Síla nepřátel mě nutila získávat peníze a vyrábět. Byl jsem nucen využívat všech prvků hry, abych byl dost silný. K tomu základní Skyrim vůbec nenutí. A to je chyba!!! Není snad smyslem podobných her budovat svou postavu, aby se mohla posouvat dál a dál???!!!

    Po dlouhých desítkách hodin jsem se mohl sám postavit drakovi, což byl můj cíl. Drak ale i tak mohl zabít na jednu ránu, když si člověk nedával pozor. Taktika byla nutností a pomoc prostředí a NPC byla více než vítána. Hra nebyla tupým klikfestem s mlácením jednoho draka za druhým bez výzvy. A to jen díky modifikacím.

    Moje postava se od zajatého lejna, co skoro nic neumí, postupně propracovala na vrchol a stala se zachráncem světa - zaslouženě. Nezachránila svět během 10 hodin hraní a neporazila mocného dračího boha, zatímco by jinak musela utíkat před obrem! Má postava se musela učit. Musela využít služeb Companions, mágů a nájemných bojovníků. Musela vyrábět. Musela umět používat lektvary. Naučila se vše, co hra nabízela jen proto, aby se dokázala dostat do cíle. Studoval jsem herní prvky, abych je mohl využít k vlastnímu prospěchu a abych díky tomu mohl hru dohrát. Nic z toho ale v základním nemodifikovaném Skyrimu není potřeba a rozvoj postavy je spíše doplňkem než potřebnou cestou dál a hráč si vystačí s bezhlavým klikáním. Neříkám, že můj styl hraní by byl pro každého, ale právě díky modifikacím a jen díky nim si člověk může zahrát tak rozbitou hru, jakou je Skyrim, na poměrně solidní úrovni. Takže já bych nikdy netvrdil, že modifikace jsou jen doplňkem. Pro mě jsou to nejdůležitější ve hře a to, co ze Skyrimu dělá hratelnou solidní hru s dobrým bojovým systémem, kde je nutné myslet, mít občas i štěstí a hlavně studovat všechnomožné o světě. Učit se o bylinkách a jejich účincích, abych zmírnil útok draka či jiných nepřátel. Zkoušet se probíjet jeskyněma a ruinama, abych našel zbraně, které mi snad pomohou v mém boji. Hledat spojence, kteří mě něco naučí, či mi jinak pomohou. ATD... Pouze modifikovaný Skyrim je ten pravý Skyrim.
    • Uznávám, že to zní dobře. Jaké mody jsi používal, abys systém takhle vybalancoval?
    • Hmm..ja to mel podobne..jen bez modu...staci prepnout na Legendary obtiznost
      • Obtížnosti jsou špatně nastavené. Posílí všechno plošeně, takže pak tě dá stará bába rukama... to je docela o ničem.
        • neprislo mi..a zrovna stara baba ..jestli myslis ty carodejnice..by silna byt mela. zakladni banditi, vlci a podobna verbez je na legendary celkem v pohode zabitelna hned na zacatku. A rozhodne na tuhle obtiznost nemuzes na zacatku vlitnout na draka. me osobne ta obtiznost satcila k tomu abych vyuzival vse co hra nabízí, abych to nejak prezil..mody nejsou třeba.
          • Byla to nějaká bába ve whiterunu. Vlastní tam malý domek a pořád mluví o svém přiblblém synovi (kterého jsem se dovolil zabít a přinést jí jeho hlavu - díky modifikaci).

            Shrnu to: Bez modifikací nelze zabijet ty malé drzé zmetky - děti. *1*

            Myslím, že jsem tu toho napsal už více než dost. Stačí se podívat, co modifikace nabízí. Momentálně třeba hraju za obchodníka, který postupně buduje své bohatství - pouze obchodem bez boje. Skupuju nemovitosti, buduju doly a momentálně si stavím i vlastní hrad a vesnici. Časem se možná stanu králem Skyrimu a vyřídím tu krizi. *4*
            • aby ses ztěch modifikací neopupínkoval
            • Tak od toho modifikace jsou, ja se jen snazim vyvrátit tu blbost ze Skyrim se bez modu neda hrat.
  • walltar
    Imho nápad to není špatný... některé mody si zaslouží finanční ohodnocení.

    Akorát to provedení bylo fakt odporný... To spíš bylo okrádání moderů.

    Pochopil bych, kdyby si vzali 30% ze zisku, jak je u Steamu normální... ale vzít si 75% s tím, že modeři se stejně nemají jak bránit... Jo vyloženě pomoc modding scéně.
    • Steam 30%, Bethesda 45%, autor 25%. Beth tvrdí, že jde o "industry standard". *7*

      Takový Skywind bych si klidně zaplatil. *14*

      Jak ale píše autor článku, zkoušet tohle zrovna na čtyři roky starý hře se širokou komunitou modderů a uživatelů modů a navíc ještě v situaci, kdy "lídr na trhu" není Steam Workshop ale Nexus je řekněme odvážné. Pokud by vyšla nová hra a pravidla byla tímhle způsobem nastavena, proč ne?
      • stream s modermi zo skywindu k teme... je tam vysvetlene preco je to blby napad a v podstate aj to preco budu vsetky velke mody zdarma
        https://www.youtube.com/watch?v=yhxXrqxZsuY
        • Ale já chápu argumenty proč je to blbý nápad, jen glosuju, že zrovna Skywind (momentálně asi pouze Skywind) bych si klidně zaplatil, protože Morrowind byl jediná "dobrá" (možná ve smyslu zajímavá, nebo spíš pro mne zajímavá) moderní TES hra a nový kabátek by si zasloužil.
          • Vtip je v tom, ze toto je jeden z modov, ktore neprejdu cez eula bethesdy.
            • Nj, holt Bethesda / Zenimax a jejich extrémně pozitivní vztah k moddingu :D
            • Autori uz zoparkrat pisali, ze maju nejaky kontakt s ludmi z bethesdy a situacia je taka, ze mozu kedykolvek dostat zakaz. Nemozu byt na forach bethesdy, steamu a ani na nexuse. Pravidelne trailery su jedinou moznostou ako prilakat nejakych novych moderov. Podobne na tom budu aj Nemci zo SureAI. Bethesde sa zrejme nepacia ich upravy kodu.
            • Každopádně Skywind je dost medializovaný projekt a pokud ho Beth/Zenimax doposud nezastavil, snad existuje naděje, že ho nezastaví.
            • To nevím, svět placených modů by mohl Bethesdu přimět ke změně názoru, už kvůli tomu, že se snaží šířit pozitivní PR "mod-friendly" vydavatele. (Resp. Zenimax, ale na tom nezáleží.) Koneckonců, Skywind je předělávka jejich starší hry do novějšího kabátku. Využívá sice nové assety a engine, ale ty jsou opět jejich. Ať se na situaci podíváš z jakéhokoliv úhlu pohledu pohledu pořád by měl být Skywind v pořádku, pokud samozřejmě vlastníš obě hry.

              Pokud ostatní mody (Falskaar, Wyrmstooth...) neporušují případně licenční podmínky mezi Bethesdou a vlastníky licencí technologií které Beth používá, Skywind také ne. Pravda, Skywind využívá duševní vlastnictví Beth, ale to by mělo být v pořádku, pokud Morrowind vlastníš. (Bethesda by tak mohla jen získat několik prodaných kopií Morrowindu defacto zdarma, přitom se pořád jedná jen o mod, tudíž případným vlastníkům licencovaných technologií by neměl vadit víc než jiné.)
              Nejsem ovšem právník a celý kontext neznám dost podrobně.
      • A řekl bych, že největší problém, alespoň u Skyrimu, nakonec nemusí být ani tak s autorskými právy jako spíš s technickou podporou a kompatibilitou módů. Jako zákazník mám přinejmenším v Evropě určitá práva a pokud produkt nebude fungovat, mám právo na kompenzaci... *12*
    • kalosaper
      Steam si bral 30%, 45% slo Bethesde. Uz ani nevim kde jsem to cetl.
  • Lotr
    Tak ono by celý koncept stačilo jen trochu upravit.

    1. zavést kontrolu kvality a autentičnosti před uveřejněním placeného módu
    2. povolit zpoplatnění módů které si to opravdu zaslouží. Prodávat jeden meč za dolar je hloupost. Prodávat neoficiální DLC potažmo datadisk za deset až patnáct dolarů je fér
    3. povolit zpoplatnění jen u dokončených módů
    4. dávat moderům větší procento z výdělku. Ne tu almužnu

    To co předvedlo Valve a Bethesta je prostě blbost
    • U bodu 2 nechapu, proc by to mel nekdo povolovat. Ten co si ten mod kupuje je snad dostatecne uvedomely na to, aby rozhodl, zda mu to za ty penize stoji. Myslis, ze jen ti co vylepsuji funkcionalitu hry si zaslouzi financni odmenu ? Myslis ze ti co delaji zbroje, mece, postavy atp. mackaji jen tlacito "generovat" a pak uz to jen zverejnuji ?
      • Da mi nekdo i odpoved v cem se pletu ?
    • nechapem ludia odkial mate tieto totalisticke nazory... preco chces umelo rozdelovat mody na tie ktore si to zasluzia a tie ktore nie?
      ved tu funguje nieco zvane trhovy system.

      ci budem predavat jeden mec za dolar alebo 300 dolarov, je to predsa moja vec, pokial je niekto ochotny za to zaplatit tak zaplati, pokial nie, tak nic nezarobim...
      • ajo, tržní systém funguje a produkuje hodnoty...
        a proto je obecně živá kultura závislá na státních dotacích :)
        • samozrejme ze funguje, ludia nemaju zaujem o zivu kulturu, preto ziva kultura nema peniaze... to nie je problem trzneho systemu, to je problem spolocnosti.
          • Tak předně kdyby lidi o tu kulturu nestáli, tak se žádné dotace nevydupou (a že je to každý rok slušná bitva).
            Dál: problém systému samozřejmě je, když se s problémy společnosti nedovede/nechce vypořádat. Svádět vinu bokem se dá donekonečna.
            A na konec: v jakých oblastech ještě chybí peníze, protože o ně lidi nemají zájem? Školství? Zdravotnictví?
            • Ok, chápu, že máš v hlavě jakousi liberální utopii, ale pro mě je to utopie jako každá jiná. Můžeme tu pár dní vést debatu o veřejném vs. soukromém, samoregulaci trhu a politické ekonomii, nebo to můžeme zkusit na pár řádcích shrnout.
              Takže za mě co možná nejstručněji: neberu tuhle utopii, když se řekne soukromá škola, nevybaví se mi jen Yale nebo Harvard (i když nevím, jestli bys jim ten tržní status přiznal, vzhledem k tomu, jakou roli tu hraje mecenášství apod.), ale taky naše soukromé vysoké školy, které jsou spíš tržnice s diplomy s minimální vzdělávací hodnotou. Vidím to tak, že tržní systém může strejně dobře vést k oběma pólům. Neuznávám zkrátka trh jako něco samospásného, obdobu kamene mudrců, která svede dohromady potřeby, požadavky, nároky a možnosti všech subjektů, naopak ho chápu jako něco bytostně reduktivního. Je to moje stanovisko, které rád nahlodávám četbou lidí, se kterými nesouhlasím. A protože žádnému z nich se ještě nepovedlo mě úplně přesvědčit, nepředpokládám, že se to povede tobě, stejně jako nepředpokládám, že mě se povede přesvědčit tebe, takže si asi ušetříme dost času, když se prostě shodneme, že se neshodneme *3*
              • Reakce na příspěvek:

                samozrejme ze ceske a slovenske sukromne skoly su otras, pretoze malo kto u nas chce platit za studium ked ho moze mat zadarmo, sukromne skoly teda maju malo studentov, male prijmy, tym padom si nemoze ziadna dovolit vyhodit studenta, prisla by tym o prijmy. tym padom je to presne tovaren na diplomy.
                nechapem ale o akej utopii to hovoris, mas krajiny kde je cele skolstvo sukromne a funguje to dobre, urcite lepsie nez u nas.

                ja ta o nicom nepresviedcam, ja ti len hovorim v com nemas pravdu. ja napriklad neverim v nejaku anarchiu, stat je potrebny, ale na uplne ine veci nez ty tu spominas.
            • sa snazis argumentovat niecim uplne od veci...

              chybaju peniaze v skolstve? nie je problem nahodou to ze vsetky skoly su statne a teda tam ziadny trhovy system nefunguje? keby boli skoly sukromne, ty ako zakaznik si mozes vybrat kam svoje peniaze das, skoly tym padom sa musia snazit o to aby si ta udrzali a aby mali navrh pred konkurenciou, teda sa musia zlepsovat.

              zrovna skolstvo a zdravotnictvo je v srackach, pretoze nefunguje na trhovom systeme.
    • Tvůj koncept pro Valve nikdy fungovat nebude. Oni chtěli zpoplatněním módů easy money. To co jsi tu ty uvedl by stálo spoustu peněz takže zisk by nebyl tak easy...
      • Souhlas. Valve nejde o podporu modderů ale pouze a výhradně o snadný zisk. Nechtějí nic dělat a vydělávat na práci jiných, jak je jejich zvykem. Valve už dlouho nic neudělala a vydělává výhradně na práci jiných...
        • ty sa spamataj trochu, fakt mozes toto napisat? nazor na urovni ziaka prveho stupna zakladnej skoly?
          ved ani lidl nic neurobil, on len predava vyrobky ktore niekto niekde vyrobil... kazdy obchod to robi.

          jasne ze valve ide o zisk, valve je totiz fima, podnik a mozno ta teraz prekvapim, ale kazdemu, kazdemu podniku na svete ide o podnikanie, teda o zarobok.


          valve spravil viac pre PC hranie nez ktokolvek iny.
          • Prober se hosiku, v krame, kterej prodava housky, musej ty housky dodat, zaplatit dopravu, zaplatit najem, elektrinu, ... lidi, ... a marzi maji nekde kolem 30%.

            Valve nepotrebuje zadnej kram zadny lidi, auta ... a marzi pod 30% taky nema.

            Takze tu mas zisk nekde na urovni 5-10% vs 30%.
            • ty hosik jeden, pretoze tie servery co valve prevadzkuje, ludia co supportuju steam a vyvojari co cely system vyvijaju nestoja ziadne peniaze, ze? servery rastu na stromoch zadarmo, elektrinu si tiez vyrabaju sami a ti zamestnanci pracuju zadarmo a kazdy ma vedla seba prasiatko ze "donate"...
              no a samozrejme vsetko toto existuje niekde na luke za mestom, takze ani ziadny najom za budovy nemusia platit...
          • "valve spravil viac pre PC hranie nez ktokolvek iny." No myslím, že Microsoft udělal mnohem více. Ale to je jiné téma.

            Mně nevadí, že Valve vydělává. Ale ať to trapně neprezentují jako podporu modderů. To je ubohé. Je to snaha vydělat a aby se neřeklo, dají modderům kousíček. Valve v tomhle případě jen přidává tlačítko na web, zatímco modder to všechno oddře. Bethesda aspoň vydala (sice brutálně nedoladěný) vývojářský nástroj, takže bych jim logicky něco dal.
            • accid:
              "valve ti dava moznosti ktore ti nikto iny neda ako moderovi"

              pak moc nechápu, proč řada autorů větších a výraznějších modů (namátkou třeba Frostfall) svou práci přesunula ze Steamwork na Nexus s tím, že tam mají víc možností, lepší podmínky atd.
            • furt rozpravas o niecom o com viditelne nevies vobec nic.

              steam je obrovska platforma, ktora ma miliony uzivatelov. to ze je tvoj mod na steame ti prinesie 1000x viac stiahnuti nez ked to mas iba na nexuse.
              ludia su tiez ochotnejsi kupit nieco na steame nez na nejakej stranke s modami.

              valve ti dava moznosti ktore ti nikto iny neda ako moderovi.

              a hle tych 75% nejde valve, vacsina z toho ide bethesde ako vlastnikovi prav na hru, ktoru ty modujes.
    • 1. Kdo by tu kontrolu dělal?
      2. Jak by si stanovil, který mód si to zaslouží?
      3. Dokončený mód? Módy jsou sotva kdy dokončené. Je to podobné jako u her.
      4. Souhlas. 25 % je špatný vtip.

      Trochu upravit nestačí. Myšlenka obecně je špatná a neměl by nikdy být naplněna.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit