Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • doufalm ze si kazdej vsimnul jak vypada ta "steamos planeta"
    http://i.imgur.com/5R41X6hh.jpg

    http://i.imgur.com/FRWTuMG.gif
  • LTM3
    To je zase diskuze jak víno. KDYBY vyšel Half-Life 3 tak BUDE na 10 000% Steam exkluzivní. Jenže Steam je už taková nadplatforma (tj. zahrajete si ho jak na PC, MACu, Linuxu a nově i na SteamOS). Žádný hry nebudou exkluzivně jenom na SteamOS, tím by byli sami proti sobě. Jim se nelíbí to, že když si koupíte hru na PC a chce si ji pak třeba v klidu zahrát v obýváku tak si musíte koupit tu hru znova pro danou konzoli. Právě tohle se snaží odstranit oním Steam Hardwarem a SOS.
    • Staci HDMI kabel..k cemu kupovat konzoli..ten kabel stoji asi 500 korun...navíc kolik PC hracu chce hrat něco v obyvaku u televize, bude tam hrat ROME 2 nebo co? A tahat tam sebou mys a klavesnici? Je to cely kravina, a skutecnej umysl bude nekde uplne jinde
      SOS je zbytecnost..
      • presne tak, hrani v obyvaku na gauci je pro hlupaky, knedliky nasakly pivem...
        • ucho
          já si někdy na gauči v obyváku velmi rád zahraju. je to fajn :)
          • a taky chodis sr.t do lednice? mozna je to taky fajn *7*
            • ach jo, co ty si za idi*ta. *1*
      • Thorar
        K čemu mi je hdmi kabel, když v pc nemám hdmi výstup?
        • Pokud vim tak valve sleduje kde co, nedavno jsme třeba na steamu nasel co mam naistalovány v pocitaci, steam vi co jsme kdy presne hral, v kolik hodin jsme to hral, s kym jsem to hral, co mam v pocitaci za komponenty a asi dalších milion věci sleduje a zaznamenava. Pritom je to uplne zbytecnej program kterej bezi nekde na pozadi když hraju hru a jen smiruje i přes to ze v nastaveni mam zakazene vse co jde, stejne někdo když chce tak si klidne dohleda co jsem třeba kupoval za hru. Jeden muj znamej nemá vůbec na steamu aktivovanej profil a presto když si dam deatily nejaky hry, napise mi to nekde ze ji vlastní, sakra..co je komu po tom ze jsme si koupil hru, proc to steam roztrubuje do všech koutu ty jeho podelany site? A takhle by se dalo pokracovat..

          redukce DVI na HDMI stoji asi 100 korun..
          • Thorar
            Opet: k cemu mi je redukce z dvi na hdmi kdyz nemam dvi vystup?
            • Thorar
              me: prostě jsou lidé co televizi a pc/notebook nepropojí, smiř se s tím.
            • tak to pak sorry, netusil jsem ze používáš ještě grafickou kartu s3 trio:)

              PS: uz ten tvůj obrazek mi mohl napovědět ze te nemam nijak komentovat :)
          • steam je ciste zlo, ale to hlupakovi nevysvetlis...jeste bude libat ruce, ktere ho skrti
            • jdi se léčit
            • jasne minusy, a kdyz napisu, ze origin je zlo uz je to v poradku...fakt debilni opice nic jinyho
      • LTM3
        Ano stačí HDMI kabel, někdo má ale jenom stolní počítač a nemá ani obývák blízko místnosti s PC (40 metrovej kabel tě vyjde na 3 litry). Samozřejmě že Rome 2 nikdo hrát na gamepadu nebude, to dá rozum. Tam jde hlavně o to, že ta krabice dokáže streamovat hry kam chceš tj. pokud nemáš dost výkonej PC tak ti to poběží na SteamBoxu v obyváku, ale zobrazovat se ti to bude na PC. Skutečněj úmysl bude jinde? *1* Jo Valve tě chce po vzoru Microsoftu sledovat v obýváku a úzce spolupracovat s NSA.
  • Can I use it to build a robot?
    Sure. *1*
  • Tak nejak uz chapem o co Valve ide.
    Chcu spojit vyhody PC s vyhodami konzol do jedneho zariadenia.
    Tym myslim hlavne skalovatelnost vykonu vdaka moznosti upgradovat v zariadeni hardware + bezstarostne, pohodlne hranie kde nie je potrebne sa s nicim babrat, jednoducho uzivatel zapne hru a bavi sa vdaka na mieru usitemu ich OS.

    Ak bude SteamOS kvalitny, user friendly, a bude si vediet aj sam vyhladat a nainstalovat drivery vo vsetkych moznych HW konfiguraciach (podobne ako to vie update utilita vo Win7 sama najst drivery pre HW), tak aby nebol uzivatel takymito vecami vobec zatazovany, aby si proste len mohol sadnut pred TV a hrat, tak to znie rozhodne ako uzitocne zariadenie ake na trhu chyba :)
    + ak sa vykaslu na MS a Sony a vydaju si pre SteamOS exkluzivne nejaku pecku ako Half-Life 3 tak budu mat sucasne i nove prichadzajuce konzoly silneho konkurenta ;) Myslim ze lepsie by ohlasenie noveho HL nacasovat ani nemohli, ak by to neurobili teraz tak by premeskali dost velku prilezitost.
    • Chybi? A co jsou tedy konzole, kdyz ne zarizeni, kde si sednes pred TV a hrajes? Navic v dnesni dobe, kdyz je vetsina her multiplatformovych. Uz se vidim, jak na televizi z gauce hraju EU4 nebo jinou strategii...
      A ano, HL3 to opravdu vytrhne. Nejak nechapu co na tom lidi porad vidi. Hra jsem HL1 i 2, ale ze bych z toho delal modlu a denne usinal s myslenkou, ze zitra uz snad konecne ohlasi trojku, tak to opravdu ne.
    • Steam Machine/box bude, aspon v tejto prvej verzii, tazko konkurentom PS4/XboxOne. Jednak Valve ekxluzivky, byt by to bolo HL3/LoD3/Dota2 su stale malo aby mohli konkurovat konzolam a potom aj trh je mensi oproti konzolovemu. Treba si uvedomit ze aj ked Steam zabera velku cast distribucie na PC nema predsa len 100% a stale jed dost zaujimavych titulov ktore nejdu cez steam a hlavne robia predajne cisla (Blizzard, EA)
    • Keyz
      Blbý, že to je na Linux. Tedy práce navíc pro lidi co na to budou něco portovat anebo dělat hry. Další platforma navíc na kterou se to bude dělat jinak. A zase hrozí klasická věc, kdy na omezenou platformu (výkonem HW) bude něco exluzivního. Pak to je pro lidi kteří si chtějí lehce zahrát dobré hry dost blbý.

      Kdyby takto fungoval nový xbox a byl tam nějaký upravený widnows 8 tak to bylo lepší. Díky otevřenosti a dalším věcem by to bylo malé PC s OS který většina lidí na PC zná. Pak by hra co tam byla mělo i logicky být na PC (bylo by to ještě více podobné než nový xbox s PC ) a hned by byla větší šance aby dobré hry byli na většinu anebo všechny platformy.

      + Je, že jestli tam hry pojedou lépe jako na konzolích pak by hry měli být zase o něco technicky lepší.
      • Robotron3
        Že se na Linux hry dělají jinak, a že je to další odlišná platforma je nesmysl. Když si studio řekne, že od začátku bude dělat hru na Windows, Mac a Linux, tak si vyberou ty nástroje, které jsou pro všechny systémy stejné, multiplatformní, a pak jeden kód bez dalších úprav poběží na všech.
        • No co sa tyka samotneho kodu tak to zasa tak uplne jednoduche nieje. Jednak su dnes enginy zavysle dost na 3th party knizniciach, takze je potrebne aby dodavatel podporoval linux (co na stastie je uz teraz celkom v pohode) a potom samotny kod engniu treba upravit. Vecsinou sa to tyka low level veci ktore komunikuju priamo s OS. Cize uplne spodny layer na komunikaciu zo sietou, vstupne zariadenia tj gamepad/klavesnica/mys, audio, grafika a tak isto filesystem.Tak isto vecsina enginov ma svoj vlastny memory management tak ten mozno treba upravit pre potreby daneho os, atd.
          • Robotron3
            Enginy jsou právě o tom, že low level věci by ani vývojáři řešit neměli. Jinak by to ani nemělo smysl. V enginu se dělá jedna jediná hra a pak se prostě jednim tlačítkem sestaví na odlišné platformy. Jako je to třeba v Unity, kde klikneš na Windows, Mac, nebo Linux a máš build toho systému.
            • Na Unixe je v podstate zalozeny aj windows. Windows NT vychadzalo z OS/2 ktore zasa prebralo casti prave z Unixu, Xenixu. Dnes ale uz tie systemy su dost odlisne, aj z hladiska api aj filozofie. Tak isto s kompilermi to neni take jednoduche. Na Wine MS posledne roky masivne tlacil c# a .net co neni moc vhodne na game development (teda engine nie tooly), teraz sa trochu s win8 otocil a je to c++/rt. Pre OSX je zasa primarne ObjectiveC ale samozrejme ich kompiler podporuje aj c++ a pouzivaju LLVM no a na Linuxe je popularne GCC ale LLVM rastie na popularite. Kazdy z tych kompilerov ma svoje specifika, hlavne inak optimalizuje.
              Co sa tyka IDE, tak Eclipse pre C++ je joke. QTDevelop je v celku fajn ale tak isto neznesie zrovnanie ani s VS ani s XCode a KDEevelop sa zlepsuje ale tiez nieje na tej urovni. A ako aj Gabe poznamenal treba aj debugger a preto aj na nom Valve robi.
            • 2 nemo22: vacsina vyvojarov hier, ktory maju vlastny engine to maju sprasene, tzn ze su radi ked to ide, preco potom musia ich s***y napravovat ATI, NVIDIA v ovladacoch a zazracne zvysovat vykon...

              keby to robili poriadne tak to pojde lahsie, jediny neportovatelny je DirectX, toto bohuzial musia prehodit na OpenGL

              co sa tyka kodu tak je to jedno, ti co robia hry pre Win, Xbox a PS tak im nic strasne nepribudne, XBOX je win based OS s directX a PS je linux based OS s openGL, tak ket pribudne steam OS s open GL tak to proste pojde.

              PS ma proste vyhodu v unifikovanom HW a tym aj system, takze ked chce valve aby zacali robit pre linux tak museli spravit stabilnu platformu, HW a steam OS

              a co sa tyka IDE, nikto im nekaze pisat kod na linuxe, na PS sa tiez nepise rovno na playstatione, kludne mozu pisat vo Visual studiu aj buildovat, staci si to nastavit, potom nakopcit na SOS (:D) a hotovo
            • Robotron3
              Tak to je uplnej nesmysl. Linux a Mac OS X jsou na Unixu založené operační systémy, takže mají k sobě blízko. V linuxu je pro hry C++, stejně jako na všech platformách, kde se ve hrách jede na výkon. V Linuxu máš celou řadu IDE vhodných pro C++. KDevelop, QTCreator, Eclipse pro C++, všechny jsou normálně srovnatelné s Visual Studiem.
            • To nema nic spolocne s tym ci bude engine dokonalejsi alebo nie. Kazda z tych platforiem je ina, ma ine nuancie, ine api, a aj preferovany programovaci jazyk je na kazdej iny. A hlavne Linux , aj ked ma slusne IDEcka, tak podla mna nema nic co by sa dalo porovnat s Visual Studiom pre win alebo s Xcode na OSX. A ostatne Linux nema k OSX o nic blizsie ako k Windowsu.
            • Robotron3
              Ale já prostě říkám, že Linux není nejaká cizí alienská platforma, na kterou by se hry dělaly jinak a byla by to spousta práce navíc. V těch enginech to řeší vývojáři enginů, export na Linux a čim budou enginy dokonalejší, tim míň budou muset vývojáři řešit konkrétní věci na operační systém. Navíc Linux je Unix a Mac OS X taky, takže když už se dělají hry na Mac OS X, Linux je tomu blízko.
            • aha, ehm sme na tejto urovni. Tak jednak nie vsetci pouzivaju UDK, Unity a potom aj tvorcovia tychto enginov museli prave tieto veci riesit. A tak isto , aj ked su tieto multiplatformove enginy rozsirene, nebezia v nich vsetky hry. Kopec temov ma svoje vlastne technologie.
              A low level veci vyvojar riesit musi a paradoxne casto prave pri realtime enginoch ako su hry, pretoze tam sa casto bez optimalizacie sa sahania na hw dalej nepohne. Samozrejme zalezi aj od hry, nejaka indie plosinovka, ak nebude vylozene zle napisana, tak pobezi na skoro hocijakom dnesnom hw a tam fakt si nemusi programator ani sahnut na hw. Naopak pri FPS enginoch sa riesi aj co mam v CPU cache a ktory trhead to ma dostupne a ci tie data ponecham alebo vymazem.
        • Keyz
          Pak ale jsi muší udělat kompromis a tím osekáš hry jinde. Klasický případ konzole.
          Děláš na konzole a má to nějakou technickou kvalitu. Hodit na PC a moc s tím ne*ereš anebo to upravíš aby to bylo odpovídající dané platformě tedy práce navíc.

          Prostě je to další práce navíc. Stejně jako je práce navíc dělat hru na PC a na konzole. Takto budeš dělat na PC na konzole a ještě tohle. A určitě to není tak naprosto stejné a lehké aby na každé platformě to jelo super a vypadalo to dobře.
          • Robotron3
            PC vs konzole tu byly vždycky. Ale dělat hru na Win, Mac, Linux, když se dělá v C++, SDL, OpenGL, třeba, tak v tom neni vůbec žádný rozdíl. To si ta firma musí vybrat, jaké nástroje použije, buďto na platformě specifické, nebo multiplatformní. Linux není žádný další nový hráč, kvůli kterému by se hry dělaly jinak.
    • Robotron3
      Valve chce mít hlavně záchranu v platformě, na kterou budou moct vydávat a prodávat hry, kdyby se s Windows do budoucna něco stalo, kdo ví co a byl pak s Microsoftem problém. Tohle je podle mě hlavní motiv, a vše ostatní z toho už vyplývá.
      • trosku poznamka odveci. Aj keby sa hned zajtra nieco "stalo" s MS v podstate sa stale nic nedeje. Stale su tu funkcne Windows 7 a aj Windows 8 na ktore sa mozu v pohode dalej vydavat hry. Ostatne, aj vzhladom na to ako dlho zdochynali WindowsXP, by povedzme krach MS vobec neznamenal okamzity krach predaju win aplikacii. To skor by asi rychlejsie skoncila Xbox divizia.
        • Predne stema win 8 bych si nebyl az tak jistej ... uz ted potrebujes M$ acc na instalaci SP. Muze se klidne stat, ze za pulroku nebo rok vyjde patch, a nenainstalujes si nic jinak nez pres M$ store ... nejpozdejs to tak ale bude v dalsi verzi widli.

          A prave k temhle a dalsim desivym predpokladum dalsiho vyvoje uz ted dava spousta i firemnich zakazniku od M$ ruce pryc. Samo ze ne hned, ze dne na den, ale sam vim o nekolika celkem velkych firmach, kde se jednoduse zacina resit, jestli je vubec realny na widlich dal pokracovat. Protoze firmy vazne nehodlaji M$ platit co 2-3 roky kompletne novou infrastrukturu a neustale neco preinstalovavat.
        • Robotron3
          Jenže doteď byli Valve na Microsoftu v podstatě závislí. A to je dost blbá pozice. A taková firma nepřemýšlí jen na další kvartál, ale na roky dopředu.
          • A ako ? respektive neboli o nic viac zavysli ako kazdy iny vyvojar na win platforme. Ostatne uz nejaky ten rok funguje Steam aj na MAC OS X takze cisto windows zavyslost to nieje. A tazke je nebyt zavysli na jednom desktop OS ked zabera skoro cely trh. To je proste realita.
            • Mimochodom prave v suvislosti s oznamenim Steam OS mi to cim dalej viac pripada ako masirka mozgu od Gabea. Pekne si pripravoval ludi na to aby sa obavali Win 8. Pred rokom ako vysli uz urcite mali Steam OS rozpracovany alebo aspon vedeli ze do toho pojdu a preco nevyuzit neschopnost MS spravne odkomunikovat svoje postupy (ako sa uz viackrat ukazalo ze to MS nevie).
            • no prave to som pisal ze nemoze, respektive velmi tazko by nieco take MS spravil. Jednak MS uz svoj obchod hier na Win mal - Games for Windows, a zatvara ho a potom ani Apple ktory ma OSX celkom pod kontrolou, neni totalne uzamknuty. Mozes si kupit aplikaciu cez ich store ale aj kludne stiahnut dmg a nainstalovat si ju "offline". A MS proste nemoze zablokovat moznost instalacie aplikacii mimo ich distribucneho kanalu ako je to povedzme na IOS alebo Androide, z viacerych dovodov. Este na koncovych uzivatelov , aj ked je to vyznamna cast ich zakaznikov, by sa teoreticky mohli vykaslat ale odstrihli by si korporatny sektor a to uz by z hladiska prijmov dost zabolelo. Nedokazem si dost dobre predstavit ako by napriklad MS distribuoval cez svoj store nejake interne aplikacie a systemy sukromnych spolocnosti, uz len z hladiska bezpecnosti a firemneho tajomstva.
            • Robotron3
              Já jsem neměl ani tak namysli samotné Windows, jako konkurenci Microsoftu se Steamem. Microsoft si klidně může vymyslet na Windows svůj obchod her a Steamu pak pěkně zavařit podmínky jejich aplikace do toho prostředí Metro, nebo cokoli prostě, může se do budoucna vyskytnout jakýkoli problém, protože Steam je pro Microsoft v prodeji her konkurence. Je dobře, že se Valve angažuje na Linuxu a víc než dobře i pro Linux. Ale vidim v tom prostě hlavně tuhle obavu. Vždyť něco takovýho Gabe řikal už při uvedení Win 8.
            • to je fakt ze Apple a aj samotny Jobs sa moc nesnazi/il na Mac dostat hry. Az teraz v poslednych rokoch sa to meni. Inak zname hry su uz aj priamo v Mac App store takze tak trochu lahko konkuje Steamu :-). Ja netvrdim ze to co robi alebo o co sa snazi Valve je hlupost alebo by to nemali robit, naopak nech sa len o to pokusia. Len vravim ze to zasa netreba prehanat s tym "nebezpecnym" MS/Windowsom. Ostatne samotny MS nemoze len tak uplne odrezat Win, pretoze je tu aj obrovska korporatna sfera ktora ich vyuziva a ma obrovsku zotrvacnost a je zvyknuta na urcite funkcionality. MS je tak trochu tym aj zviazany, ostatne to vidiet aj v prijati Windows 8 a ich Metra.
            • Robotron3
              Na Macu nemají hry takovou tradici a prodá se jich tam celkem málo. Až poslední dobu se dostává víc her na Mac. To samé Linux. A proto se právě v tomhle Valve angažuje. Taky to neni tak dlouho, co byla spuštěna Mac sekce Steamu. Vymanit se pout z Microsoftu je vidět uplně ve všem, co teď Valve dělá.
            • hmm zaujimave ze dalej sa tu uz neda vnorit reakcia.
              Robotron3@tiscali.cz> ale ved Valve je tak isto vyvojar ako kazdy iny a Steam je ich sluzba.Tak isto pre win predavaju svoje produkty aj ine spolocnosti. To je proste volovina divat sa na to z pohladu ze Valve je nejak specialne inak zavyslejsia od MS ako ostatny. A znovu opakujem ze Steam bezi v pohode na MAC OSX. Alebo chces mi povedat ze koli humbuku s win8 a MS app storom okamzite prestali predavat svoje aplikacie Adobe,Autodesk a dalsi ?
            • Robotron3
              Tady nejde o vývojáře, ale o Steam jako obchod.
    • Přestaň nám dělat prosím takové nemístné chutě, ano?? Ocenili bychom to...! Ano, řeč je o třetím dílu hry, která "nesmí být jmenována".... *2*

      P.S. Modlím se *15*
  • prudislav
    http://www.gabecube.com/main.png
  • terz
    Je třeba si uvědomit, že nejdůležitější na tomhle jejich projektu je SteamOS. Přivádí optimalizaci PC her na gaučové hraní a v podstatě spojují oba dva znepřátelené světy (konzole vs. pc) v jeden a postaví se přesně mezi ně. Komfort ovládání z gauče na gamepadu (zapojit klávesnici a myš dle mého nebude nejmenší problém) spojuje s výkonem PCčka. Dle mého se jedná o velmi elegantní tah expanze Valve, kteří si tím teoreticky mohou zajistit velice silnou pozici na trhu hraní obecně. Nehledě na to, že se na konzolích konečně dočkáme pořádné a funkční digi distribuce! (Nerejpu ale stahovat něco z PSN je peklo nehledě na to, že tam chybí i taková hloupost jako "Má knihovna". Na xboxu je prý trošku lépe ale o žádný zázrat se nejedná.)
    • Ta potíž je se systémem: je to linux a moc her na něj optimalizováno není (doufám že všichni co to čtou chápou v jakém smyslu sem napsal tuhle větu a nebudou mě chytat za slovo...), navíc pokud tam mají být stejné hry tak musí buď Valve nebo 1st party/3rd party vývojáři přidat platformu do svých multiplatformních her a to podle mého prodraží jejcih vývoj.
      • A PS3/4 si tam pridat nemuseji? A na cem myslis, ze to bezi? Nj, je to BSD, jenze PS3 neni x86, PS4 bude => defakto cokoli s PS4 pujde rovnou bezezmen pustit na libovolnym tuxovi vybavenym prislusnejma knihovnama. Samo ... vcetne PC.
      • a proč to tak je? Protože MS si syslí svoje knihovny directX jen pro sebe a ještě k tomu jen pro své nejnovější verze windowsů + roztříštěností linuxových distribucí. SteamOS by tomu mohl dát směr.

        Bude těžký namotivovat vývojáře her, aby začli pracovat i s jinými knihovnami, ale díky tomu, že to bude opensource, tak by se to mohlo prosadit o to rychleji...
      • Jack1947
        Tim jsme u jadra pudla, tudiz je to uz ted odsouzeno k zaniku ? brzkemu, opravdu zde nevidim byt jedno jedinne plus. (treba se pletu). *7* *13*
    • Keyz
      Té super optimalizaci moc nevěřím. Uvidím jak budou vypadat testy. Pochybují, že většina her tam poběží o hodně lépe ve stejné kvalitě jako na PC.
      • právě že se blýská na lepší časy => http://diit.cz/clanek/peklo-zamrzlo-nvidia-poskytne-dokumentaci-ke-svym-gpu
      • Jack1947
        To uz je lepsi "streamovane" a to zvladne i kdejakej Mobil/tablet, taky v tom nevidim nic jen propadani se do nejakejch neprozkoumanejch vod.
    • Veskoslav
      Ale ono se neví, jak je to optimalizované....To je ten problém.
      • Vážně si myslíš, že by Valve dělalo svůj vlastní herní OS bez toho, aby nebyl optimalizovaný pro hry? Krom toho si stačí pročíst pár článků a projít si pár testů, jak je rozdíl mezi hraním her na Windowsu a Linuxu...
        • Veskoslav
          No vím, jak fungují hry na linuxové distribuci teď....Uvidím podle testů. Jsem silně skeptický, tudíž mě to může maximálně mile překvapit. Nic víc. Ale pochybuji, že se efektivností vyrovná Windows. Ačkoliv W příliš nemusím, tak stále jsou pro mě nejlepší nástroj na práci a hraní.
          • Myslis tim to, ze win gamesky na tucnaku maji klidne o 50% vic FPS? A to se nebavim o nativnich gamesach.
          • Protože se o nový OS nikdo jiný už spoustu let nepokusil :) Valve by mohlo mít prostředky na to s tím 1% trochu pohnout (alespoň s PC hrama).
            • GlaDOS
              Je to zadarmo? To mi přijde jako docela dobrý důvod k vyzkoušení.
            • Veskoslav
              Bohužel neuvedlo nic, co by mě přesvědčilo o alespoň vyzkoušení.
  • Tretie oznámenie nakoniec nebude, je to predsa Valve *5*
  • odporucam precitat pekne stary clanok, rozhovor s Newellom o steam boxe pre The Verge (autorovi by sa to tiez zislo, zpravicky by boli presnejsie):

    http://www.theverge.com/2013/2/6/3958162/valve-steam-box-cake/in/3514777

    rozsvieti sa Vam v hlave a prestanete tu pisat kopec kastastrofickych scenarov o rozdelovani platforiem, nepodporovani hier, potrebe neviem akeho zeleza, uzavretosti, tazkom vyvoji pre linux a dalsich veciach...
    • zajimavy, tak to "good" by moh bejt box se steamos a androidem (kdyz to ma bejt levny, do 100 dolaru ouyakiller *5* )


      better za 300 si moc predstavit nedokazu.... to bude porad low a pritom uz ne zadarmo

      best nechtej delat

      a 3. odhaleni bude asi opravdu naky "cool" ovladac, tak to teda je vetsi nuda nez jsem cekal...
      • tak steam os das aj na to za 100 dolarov, je to linux based, ked ide XBMC na raspberry PI tak vpohode, bude to len na prehravanie streamu hry ktora pobezi na PC

        za 300 nespravis zazraky ale masinka by sa dala spravit, napr na Intel NUC. nikto nevravil ze to budu robit, len spravia prototyp, vzor, ktory budu aktualizovat casom, mozno to budu dotovat

        a best nedelaj lebo to je zbytok, kam by sa dostali za top masinu? na 5000 dolarov? :D:D:D

        odhalenie cakam skorej AAA tituly, ktore na to uvedu, aby mali ludia, co skusat a hrat...
  • Dobre dobre, hovadiny si nechajte, chcem Source engine 2 a Half Life 3, dávajte, dávajte!
  • Zajimalo by me, jak chce Valve presvedcit vyvojare, aby delali konverze svych her na OS s mene nez 5% podilem trhu.

    Mohli by jim ty konverze sami financovat, to by pro ne az takova palka nebyla. I tak si ale myslim, ze bez poradnych exkluzivit se nova platforma nastartovat neda a tady uz je Microsoft a Sony v klidu preplati.
    • Zajimalo by me, jak chce google presvedciv vyvojare, aby neco delali pro linux ... jehoz distribuce se jmenuje android ... kterej ma jen ...hm ... 80+% trhu. Specielne kdyz mininalne na PS3 pobezi defakto presne totez. BSD totiz pouziva s linuxem zcela totozne knihovny. A vubec by me zajimalo, proc nekdo neco dela pro soudoby konzole, kdyz je kazda jina a kazda s uplne jynym HW i OS ...
    • no su dva dovody alebo sposoby. Jednak co sa tyka digitalnej distribucie nema Steam moc konkurenciu na PC (aj ked skor v zmysle win os). Origin je vtip a o Ubi sa nema zmysel ani vyjadrovat a MS zatvara svoj games for windows. Takze ak sa nejake studio rozhodne robit port hry na PC tak na 99% spravi podporu pre steam. No a tu prichadza na radu druhy dovod a to nastroje, hlavne pre programatorov lebo assety, grafika,hudba, sa aj tak robia na pc. Ak Valve spravi kvalitne nastroje na portovanie, odladenie tak to ma celkom slusnu sancu na uspech. Ostatne zamestnanim ludi okolo SDL tomu aj nasvedcuje, a tak isto plusom moze byt to ze PS4 bezi na modifikovanom Freebsd, takze portovanie z PS4 by mohlo byt relativne jednoduchsie ako z xboxone.
      • Ale v tom to je. Proc by nekdo udelal hru na PC, nebo v dnesni dobe spis na PC, Xbox a PS a pak ji jeste portoval na SteamOS? A pokud Steam bude nekoho nutit, tak to dopadne tak, ze vsichni prejdou treba na ten Origin. Steam ma jen tu vyhodu, ze byl prvni a ze dokazal presvedcit vydavatele, aby ho lidem proste vnutili. Dnes uz ale jsou alternativy a ti vyvojari se klidne muzou rozhodnout to na Steam nedat (EA uz to dela a nijak jim to nevadi). Ti chytrejsi uz ted davaji sve hry i na gog.com, coz je podle mne ta nejlepsi varianta.
    • Thorar
      A je ta konverze nutná? Nebude ten SteamOS schopný nějak emulovat?
      • Na 90% na tom vpohode rozjedes wine a stim samo i cokoli, co pod tim chodi. A kdyby valve chtelo, a napumpovalo do vyvoje najeky ty $$$, tak pod tim za pulroku az rok muze bez potizi chodit 90% win produkce. A tim by jak M$ tak Sony radne natrhli pr…del.
      • smejki
        ne, pokud se dušuje optimalizací chodu her
        • ale na rozjezd by to byl nejlepsi moznej boost, bez toho to bude survival od pocatku *5*
    • pred iphonem taky nebyl trh pro dotykace..
      • Pletes jabka s hruskama.
      • Veskoslav
        To není pravda. Zaprvé LG i Microsoft měli dotykové telefony dávno předtím než Apple tušil, že něco jako mobil existuje, ale nebyly to hračky, spíše pracovní nástroje+stylus:) A mimoto bez masivní reklamy by dopadli stejně jako v oblasti pc. Zanedbatelný podíl:) Neříkám, že Apple nezměnil trh s telefony. Ale tehdy byly ty telefony alespoň zajímavé a dali se rozlišit. Dneska je to placka, iPhone vypadá furt stejně a člověk mnohdy nepozná rozdíl atd. Já sice mám už 4. rokem 2. generaci LG dotykáče, ale i tak občas vzpomínám, jak Nokie či Siemens představovaly zajímavé telefony. Taková Nokia N92 je podle mě jeden z nejhezčích telefonů.
        • Apple má narozdíl od ostatní výrobců (Samsungu apod.) naprosto minimální náklady na marketing. Mají pár reklam v USA v televizi, jinak jim jen stačí keynote a o všechno ostatní se postarají všechny stránky a noviny. Zdarma. Geniální.
          • Veskoslav
            No já nevím, ale v Anglii například v Londýně měl Apple tak masivní reklamu na 5S, že jsem se až divil, že zbyla nějaká jiná reklamní plocha:)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit