Přejít na výpis diskuzí
Vývoj Titanu je zpátky na začátku, Blizzard spustí onlineovku nejdříve v 2016
29.5.2013 | Petr Poláček
171 příspěvků
-
no spis si na prikladech a osudu her jako SWTOR hosi uvedomili, ze to musi udelat cele jinak pokud chteji uspet a mozna taky v tom budou mit prsty nove konzole
-
Tak - aj te to tu ludia spustia Hate na Blizz. Mne je vsak tento postup o vela viac sympaticlý, ako napr. "skvelý" Ass. Creed, ktorý vychádza každý rok a mne sa zhnusil už po Brotherhoode.
Plus Blizz Vás neotravuje so super, mega, duper dlckami, ktoré sú tu len na zdieranie ľudí. Treba sa trochu vzpamätať a vybrať hlavu z piesku (a hlavne treba vymazať Justina Býýýbra) z mobilov a mp3jok.
Jednoducho - hry od Blizzu sa Vám páčiť môžu, alebo nemusia - to beriem. Ale tu ide o princíp, o systém vydávania hier - o ich kvalitu - a jediný Blizz (plus ešte CD projekt to robia tak ako sa to má). -
-
Blizz nepotřebuje vydávat hru každý rok, když rýžuje na WoW.
Já jsem jeden z těch, kterému se nelíbila ani jedna hra od Blizz a vůbec nechápu ten úspěch těhle her. Jsem naprosto přesvědčený, že WoW není ani průměrné MMO - je tu mnoho daleko lepších MMO a já absolutně nechápu, jak může mít WoW takový úspěch. -
-
na rozdil od ostatnich MMO je wow hotova a kompletni hra...ne jak ty nedodelky kde clovek neustale na neco ceka, az a jestli to do te hry dodelaji
-
-
ty si presne muj clovek... jo a jeste bych dodal kojima productions to sou teprv umelci
-
on si blizz ty predrazeny DLC vynahradi datadiskem, ktery je drazsi nez AA hry...
-
-
Jo jenže ty datadisky, něco v té hře aspoň změní a nepřidají za 1/3 ceny jen 3 mapy. Většinou překopou celou hratelnost.
-
-
to ne za plnou cenu pridaji 3 jednotky *1* do MP a pro SP par misi ktery jsou herni dobou polovicni od prvniho dilu....
-
Myslis jako ze co nefunguje, to rozbijou jeste vic ... a pridaj novy nefukcni casti?
-
-
-
-
U blizzardu mam problem s jejich originalitou. Zadna se v nich totiz neprojevuje. Prozkoumat herni trh, najit v nem, co funguje a pak to nejak narvat do vlastnich znacek - tak nejak si predstavuju jejich proces tvorby. A fakt, ze svoje znacky drenej, co to da, tuhle teorii jen potvrzuje. To studio zkratka nema koule experimentovat a zkouset novy veci.
Treti Diablo se jim podle me povedlo (i kdyz bez CGI pribehovych predelu, by to asi zdaleka tak dobre nefungovalo, tim zahrali na tu spravnou nostalgickou notu). Ovsem problem potencionalniho pokracovani Diabla tkvi v tom, ze se hra jemnuje Diablo a pro pokracovani uz neni kam hnout s pribehem. Diablo prece nemuze porad dokola vstavat z mrtvych a nechavat se vzdy na konci znicit hraci porad dokola a dokola.
A Warcraft? Ten uz musi mit pribeh tak rozredenej a svet tak rozpadlej, ze si vubec nedovedu predstavit, co by ve me dokazal vzbudil alespon trochu zajmu, teda krome jednoho CGI videa rocne doprovazejiciho dalsi datadisk.
Starcraft jsem (z tech novych) hral jen prvni. Bylo to fajn, ale ze by mi ta hra nejak obvzast utkvela v pameti? Vubec. Navic jsem originalku neprodal o moc levneji nez puvodne koupil, tak me to ani financne moc nebolelo :)
Suma sumarum Blizzardu zkratka neduveruju a prave TITANem me muze jen prijemne prekvapit. Zklamat asi tezko .) -
-
Tohle je jen o uhlu pohledu, nejmíň inovativní hra Blizzardu je SC 2, ale i presto jsou tam novinky dost vyrazne videt.
Diablo 3 - experiment s akci, hra se v nekterych aspektech dostl lisi od D2.
Warcraft 3 - napriklad hrdinove, invetar
WOW- temer neustale nejaka zmena, kazdy datadisk prekopani hernich mechanik, zrovna ted obrovske PvP zmeny. -
-
ehm, u W3 jsou hrdinove a predmety kopirka ze hry Kingdom Under Fire
-
-
Nelze čekat od jedné z vedoucích firem na trhu originalitu ve všech směrech, každopádně je jisté, že mají jaždý krok promyšlený a generování CF pro majitele je obdivuhodné. Akcie jsem sice před měsícem prodal, ale jakmile zakolísají dolů, znovu je dokoupím, protože jim zcela důvěřuji. Jako hráč jsem mentálně zůstal u W2...
-
-
Kdyby jim ten neskutecny, z wowka porad plynouci (i z $/€ diablo aukci si neco berou) budget kryl zada u finance mene potencionalne ziskovych, ale nejak inovativnich, kreativinich a zajimavych her, tak s tim nelze mit problem. Ale co vidime ted, je jen uspesny rejzovani a aplikovani stale stejnych principu jimz propadaji slabsi jedinci herniho publika. Duchodci maji svoje vylety za hrnci. Nudici se, lepsi cas zabijejici cinnost nechazejici hraci zase wowko.
-
-
" Diablo prece nemuze porad dokola vstavat z mrtvych a nechavat se vzdy na konci znicit hraci porad dokola a dokola. "
My odkojenci hororu z osumdesatek (Patek 13. 9 dilu, Halloween 13 dilu, Nocni Mura z Elm Street 8 dilu) vime ze to rohodne neni pravda *1* -
-
To sem si taky rikal, ze sem toho Diabla jednou provzdy zabil uz nekolikrat :D Ale zas co ma Blizz delat? Diablo hra bez Diabla? To prece nejde...
-
-
-
Musim povedat ,ze klobuk dole pred Blizzardom. To by mozno spravili iba niektore studia. Zistia ,ze hra ma zly koncept a spravia restart. Niektore by v takom projekte urcite pokracovali urobili by z toho "sragorinu" a potom by sa tvarili aka "revolucna" P2W hra a islo by sa dalej.
-
Proč se zde pokaždé jákákoliv zmínka o Blizzu či hrách s nima spojenýma změní v Ego hunt ? *15*
Lidi jako Shalashaska, Joe a podobní by se měli dát na politiku, jestli už tedy polytiky nejsou. Fakt úroveň našeho národa padá někam do dob středověku s kyždým novým řádkem v této diskuzi.
Jinak z D3 sem za tu dobu celkově zklamanej, ale to neznamená že spousta změn v posledních měsících mě nepotěšila. Je to lepší hra než byla po vydaní, ale staré zlaté časy Blizzu sou tu tam. Snad můj názor na tuto společnost změní právě Titan.
Na závěr mě mrzí že zdejší Redaktoři nějak opomíjejí např. velmi zábavnej a celkem nadějnej titul D&D Neverwinter, kterej u mě vzbudil pocit při prvním hraní jako sem měl u D2jky či Burning crusade u wowka. -
Já bych viděl hlavní problém v přesycenosti trhu MMO projektama. Pokud něco opravdu Blizzard umí, tak kvalitní marketing. Pozná kdy vypustit hru, která bude žádaná. MMO trh má kopu her, které se tváří strašně odlišně, ale stále tu je jediná originání MMO a to je EVE. Dřív tu bylo milion MMORPG, teď se začíná trh plnit ještě MMOstřílečkama a z pohledu fanouška MMO her je toho fakt hodně na výběr :).
Jednou Titan určitě vyjde, ale věřím, že větší hlad je po posledním SC 2 a následném W4, který je dle velmi staré zmíňky v plánu po dokončení Starcraft 2 trilogie :) -
-
jak chces z toho gulase co udelalo WoW udelat W4 ?
-
-
On v tom bordel neudělal, naopak zase takovej dějovej posun se tam nekoná :) Pár mocenských bojů a zabito pár potvor.
-
-
kazdy zaner trhu je presyceny, tvoja logika neplati
-
-
Pokud si hráč FPS a RPG her, tak pro tebe jo :)
-
-
akorát že to všechno jsou propadáky
-
-
většina firem by si přála takové "propadáky" vydávat.
-
-
-
Pěkný článek. Obzvlášť se mi líbilo to zamyšlení na konci. Úplně stejnou otázku jsem si položil sám, jakmile jsem viděl titulek. Myslím si že se Blizzard podíval na současný herní trh, respektive statistiky a ke své hrůze zjistil, že MMORPG už mu dávno nedominují. Když se podíváte sem http://www.xfire.com/games můžete vidět že v top10 není kromě WoW už žádná. SWTOR a Neverwinter jsou až za Battlefieldem a dá se čekat že půjdou ještě níž. Můj názor je ten, že tohle zpoždění je taky trošku úmyslné, prostě Blizz vidí, že teď radši ne tak vyčkává co se bude dít.
Ovšem zřejmě si dost dlouho počkáme i na Blizzard Allstars. Tenhle rok určitě nevyjde jak ukázala annual zpráva o plánech společnosti. A vzhledem k tomu že i po těch dvou letech na Blizzardích stránkách náboru neustále svítí v čelní pozici "Lead Designer for Blizzard All-Stars", tak je ve hvězdách jestli to bude i ten rok příští. Věřím ale tomu že se momentálně většina z těch lidí co pracovali na Titanu přemístila sem. Z ekonomického hlediska je to nejzajímavější projekt. -
-
Promin, ale hodnotit situaci MMORPG ze statistik na XFIRU je jako hledat odpoved na otazku proc ti nestartuje auto v bravicku.
-
-
Jeden rozumnej důvod proč by to mělo být tak jak tvrdíš? Poslouchám *7*
-
-
kdyz ten duvod nevis tak si jistojiste 14-16 lety urvany, smradlavy, upoceny a tlusty decko co blbe cumi zalavici ve skole jako kdyby mu spadli hracky do kanalu.
-
-
-
Ono je to tak hodne proto, ze to jsou vsechno wow klony. A ne kazdej chce hrat dalsi wowko v kabate SW .... nebo libovolnym jinym.
A jesli Bliz dela novou hru ala wow s premalovanou grafikou ... tak na to dojede uplne stejne.
Takze podle me to vubec neni o MMORPG, je to o fungovani hry. A tady je praktcicky u vsech MMO totez - nejaky strom abilit, mackani abilit v naucenym poradi ... hromada generickych Qstu - zabij 10 vlku ... zabij 100 vlku ... zabij 10000 vlku - a je jedno, jestli se vlk zmeni na androida nebo cokoli jinyho. A ve finale ... zabij 10000x (toho stejnyho)draka ... mozna ti vypadne prsten XYZ.
A tohle zkratka prestava hrace bavit. Nemluve o tom, ze samo kdyz je na trhu (strelim) 20 wow klonu (nebo wow like games ...), tak se proste hraci rozutecou mezi ne, protoze at chces nebo ne, kazda z nich je v necem dobra a v necem uplne spatna ... a kazdej hrac preferuje neco trochu jinyho." -
-
Vůbec ne. Ty mluvíš pořád o WoWku a jinejch MMORPG. Já mluvím ale souhrnně o všech MMORPG. Prostě už nefrčej. Jsou na ústupu. Úspěch WoWka, jak už kdysi dávno napsal Forbes, byl kombinací spousty faktorů - jednak se opíral o vynikající hry a frančízu, jednak to bylo v době kdy nastal boom vysokorychlostních internetů a ještě pár dalších.
Titan nic z toho mít nebude, bude se moct opírat leda o fakt že ho dělá Blizzard "kterej dělal WoW"! Ale po Diablu 3 už ani tenhle faktor asi zrovna dvakrát nebude fungovat. Jasně, Titan nebude jen takovou další MMORPG která hned zaleze. Ale síly WoWka pravděpodobně nedosáhne a to je právě to co Blizzard nechce.
Proto ho teď radši nevydá protože frčí LoL, WoWko ztrácí hráče a ostatní MMORPG skomírají. A proto teď napne síly do Blizzard Allstars, aby si zkusil něco ukrojit ze současného trhu. Nemyslím si ale že si ukrojí moc i přestože bude zdržovat vydání co se dá. Riot a Valve taky nespí a vylepšujou co se dá. -
-
ty bys mel delat do microsoftu, tebe a dalsich tisic mentalu je tam zapotrebi, majkrosoft by sel do kopru daleko driv protoze to co TOBE se rodi v mozqu to je neco neuveritelnyho, neco jako alenka v risi divu... poradim ti jednu vec a to prestan premyslet.
-
-
jo a tim ze byste zlikvidovali majkrosoft tak by mel sony volnou cestu, za to bych vam dekoval - a pak by ste se mohli zabit
-
-
yD
-
-
-
Ty mluvis uplne zcesty ...
Tak jinak, poscitej vsechny hrace vsech MMORPG ... a zjistis, ze je to zdaleka (min o dva rady) nejhranejsi typ online her. Jestli ma wowko 8M hracu, tak dohromady to bude klido 200M hracu MMORPG. Ukaz mi libovolnej jinej zanr, kterej hraje 200M lidi. Vsechny FPS dohromady budou mit tak mozna desetinu.
A samo, pokud ma nekdo pocit, ze narve do gamesy 1/4G ... a ze se mu hraci jen pohrnou... tak je to imbecil. Aby se hra dostala na 10M platicich hracu ... musela by to byt naprosto absolutni bomba, neco, co tu jeste nikdy nebylo ... a na tom, v jakym zanru ... absolutne vubec nesejde. Ovsem v pripade MMORPG je ta sance radove vyssi, protoze hracu kteri tenhle typ her hrajou je radove vic.
Vazne si tady nekdo mysli, ze hrac wowka odejde hrat cod? lol ...
-
-
-
-
Třeba potřebují vyladit Diablo a připravit pro něj super datadisk, jak se vyjádřili z něj mít nejlepší hru jakou kdy Blizzard udělal. No a taky asi nečekali jak bude wowko fenomenálně úspěšné i po tolika letech, třeba měli plán jít s max levelem jen do 100 a pak rozjet Titan, ale když to ještě lidi hrají tak poslali lidi zpět na tvorbu dalších datadisků :)
Nebo je možné, že Titan bylo MMO ze světa Diabla. A protože jsou miliony hráčů Diablem zklamány, tak by se to určitě odrazilo na celkovém úspěchu hry, proto mění svět titanu, zachovávají herní styl ale musí změnit svět, ergo + 2 roky :)
Nebo jim došlo po průzkumech trhu, že herní komunita je neskutečně rychlý žrout contentu a na tomhle pohořelo mnoho nových MMO jako třeba SWTOR, prostě toho měli málo tak musejí přidat. A nebo po reakcích hráčů prostě dělají restrukturalizaci firmy a vyhazují lemply a amatéry. Prostě jim dají padáka a řeknou, že byli převeleni jinam, viz. Jay Wilson. No a s třetinovou zaměstnaností je jasné, že se vývoj protáhne.... -
-
Tak ze světa Diablo to být nemělo, z informací co uteklo o Titanu se vědělo, že to bude nové Universum :)
-
-
WoW jsem hrál od začátku BC až do nedávna, pěkných pár let. Musím říct že zezačátku v dobách BC jsem byl slušně závislej a opravdu mě v tu dobu hra naprosto pohltila - super herní zážitek :) postupem času se přirozeně hra začala měnit, směrem casual, aby každý mohl přijít, zapnout, uspět a vypnout - a myslím, že v tomhle je to špatný. Pro mě osobně se hra stala naprostým každodenním stereotypem a opakováním. Ke konci jsem hrál pouze ze setrvačnosti. Myslím že v tomhle období bude končit spousta lidí jako já. Nevím, snad už ani novej obsah by mě nedonutil do toho jít znovu, prostě jsem toho už asi přehranej až až.
Myslím že by měli zapracovat na novým "subscription" modelu protože takhle jim podle mýho názoru zachvíli moc lidí nezbyde. Aby byl dobrej zážitek ze hry chce to tomu věnovat hodně času - a zároveň i peněz. Kdo má čas tomu většinou na "wow" nezbývají peníze a naopak. No nevím, v Blizzardu budou mít kluci nad čím přemýšlet. -
-
FTP= cim vic hrajes, tim vic penez z tebe vytahnout, pokud tedy nechces grindovat jak ozivot, ale to uz pak neni hrani. Vsechyn FTP MMO (a i ty s hybridnim modelem) hry maji velmi v oblibe prodavat prave ty veci, ktere ke kvalitnimu hrani potrebujes...
Takze doufam, ze WOW nikdy FTP nebude. -
-
Wow uz F2P je ... pokud sis stacil vsimnout, da se (celkem od nedavna) hrat do lv20. je jen otazka casu, kdy prijdou s nejakym dalsim rozsirenim a moznosti dokupovat predmety.
Jinak si uvedom asi toliko, existuji dobre a spatne f2p modely, obecne velmi spatny model, ktery vetsinou zcela primo vede k neuspechu hry, je model, kde se daj kupovat veci, ktere zlepsuji jakekoli ingame parametry. Jeste akceptovatelny je system, kdy kupec muze tu vec ingame drazit za ingame penize => muzeji ziskat i neplatici hrac, ale to neni pravidlem.
Problem je ten, ze neplatici a platici hraci pak spolu vlastne nemuzou hrat, coz je primarni ucel f2p - privest dost hracu, aby ti platici meli hrat s kym. Klasickej priklad - swtor. Jako neplatici hrac nemuzes nikomu nic prodat ani dat. A to ani hraci platicimu. Tudiz, kdyz seberes neco, co by se tvymu spoluhraci hodilo, ale tobe je to nanic ... tak smula.
Rozumnej a dobre fungujici je model, kde se za prachy daji ziskavat pouze vizualni veci - oblecek bez stats ... mount, ...
Osobne bych pak preferoval spis jeste treti model - ze ingame neni zadnej rozdil, a platba ti maximalne da nejakej titul, pripadne prioritu na loginu ... coz funguje velmi dobre u free serveru, kde se skladaji na provoz sami hraci ... a samo, 90% z nich neposle ani korunu, ale totez plati i u f2p. -
Souhlasim, a bohuzel kolikrat musis u F2P modelu hrat opravdu hodne, aby jsi hral "pseudozadarmo" a nebo zaplatis mnohem vic nez pri nejakem mesicnim pausalu. Ale na druhou stranu, tam je jedna vec, ktera lidem pomaha v rozhodovani. Nikdo na vas netlaci, jak casto musite hrat, aby se ti to vyplatilo.
A k tomu "pseudozadarmo". Kazdy si svuj cas ceni jinak a to proto, ze kazdy clovek ma jiny uzitek za 1 hodinu hrani/prace/odpocinku atd. Kazdy si musi rozhodnout, co je pro koho dobre. Pokud jsi bohac tak nema smysl, se snazit si neco koupit a kdyz nejsi prachac tak si musis rozmyslet, zda je to pro tebe jeste zabava a nebo by jsi si radeji nezahral neco jineho.
Pro me MMO neznamena hru samotnou ale lidi se kterymi ji hraju a pokud ta, bude dostatek lidi a bude s nimi sranda, jsem ochoten za ni zaplatit. Dyt v dnesni dobe, kdyz jdete do hospody tak vas vyjde klidne vecer na 200-5000 Kč podle toho jak moc je divokej :) (měsíční poplatky byvají 250-350, měsíční poplatek za kabelovou televizi 200+, připojení k internetu 100-400+ atd.) -
-
ta zaleží jenom na tom jak je ten f2p model udelaný, neda se to takhle zobecnit. Treba nekde mužeš nakupovat jen veci ktere ti vylepší postavu jen esteticky a pod. Možna mate jen vy spatne zkušenosti s f2p hrami.
-
-
Z hlediska MMO jsem takovy model snad jeste nevidel, aby z tebe tahal prachy pouze pres esteticke veci. Pokud mluvis napr. o League of Legends tak ten F2P model je fajn, ale neni to MMO.
Napr. i Lord of the Rings nema spatny system, ale pokud nechces hrat 2-3 postavy zaroven, aby jsi ziskal dostatek turbine bodu, tak i tam je potreba nejaka investice. Vzdycky jsem na konci zjistil, znacna omezeni, ktera ti svym zpusoben srazi hratelnost nebo minimalne snizuje prijemny zazitek ze hry.
-
-
-
omyl
-
-
Blbost *5*
-
-
-
-
Je to sice jen shoda náhod, ale název Titan mi vždycky připomene svět z gamebooků edice Fighting Fantasy od Steva Jacksona a Iana Livingstona - http://fightingfantasy.wikia.com/wiki/Titan_(world) (EDIT: tag mi nějak nechce vzít funkční odkaz, protože končí závorkou, tak kdyžtak je třeba jen doplnit konec závorky na konci odkazu)
Znalí mi určitě dají za pravdu, že hra, ve které by bylo možno křížem krážem prokráčet Alansii nebo Khul, navštívit Město zlodějů Blacksand nebo bájný Labyrint smrti ve Fangu, by stála za to... z tohohle udělat MMORPG, tak bych ty onlinovky fakt začal hrát :) -
-
ono i takovy Kethersky bratrstvo nebo Vesmirnej zabijak meli neco do sebe, nemusi to nutne bejt fantasy
-
-
No ty jejich sci-fi (případně superhrdinský úlet Najdi S.M.R.T) taky stály za to, o tom žádná. Ale u těch fantasy bylo fajn, že se (skoro) všechny odehrávaly v jednom obrovském světě, takže některé postavy (Yaztromo), místa nebo události se prolínaly více knížkama. A překlopit celý Titan do slušné hry by bylo supr (ať už jako MMORPG nebo jako klasické single open-world RPG).
-
-
Taková blbost, není nad Lone Wolfa!
-