Přejít na výpis diskuzí
Vývojáři Thiefa se rozpovídali o podobnosti s Dishonored
4.4.2013 | Ladislav Loukota
84 příspěvků
-
Zmínka o prvním Thiefu - je potřeba navnadit původní komunitu
Ujišťování, že vývojáři "nebudou kopírovat (původní hru Thief)", že je potřeba respektovat minulost ale zároveň se adaptovat na očekávání současného trhu, který si klade větší nároky a více očekává:
samozřejmě, že nebudou kopírovat, protože ty "větší nároky současného trhu" znamenají líbivý audiovizuální kabát, nápovědu v každém rohu obrazovky, zvýraznění předmětů, zvýraznění trasy pohybu stráží, pohled srkz zdi, automatické míření, jednotlačítkové co nejkrvavější animace poprav soupeřů, možnost hrát RAMBO stylem ve stealth hře (a být za to odměněn) a samozřejmě úmyslně tupou A.I.
Garret je zpátky, protože Eidos Montréal vytvořil Deus Ex: Human Revolution a to je hodně hodně dobrá hra - těžko říct, jak ta dvě tvrzení mají souviset. Kromě faktu, že cítím snahu vytvořit v zákaznících vazbu mezi ještě nevydaným produktem a již vydaným prý úspěšným produktem (zrovna DE:HR a jeho vytváření kupek stealth killnutých nepřátel není moc hezký výhled na budoucí kvality Thiefa).
Dvě možnosti jak hrát Thiefa, RAMBO styl nebude fungovat - a už začíná nenápadné podsouvání, že hra bude koncipována tak, aby šla vlastně hrát naprosto jakkoliv, bez ohledu na její domnělý žánr, ALE zároveň se prý nedá hrát jakkoliv, bez ohledu na její domnělý žánr.
SPEKULACE: Teď je na to podle mne ještě z marketingového hlediska příliš brzy, ale předpokládám, že za pár měsíců přibude "třetí styl, protože někteří hráči Dishonored měli rádi ryze akční přístup a my chceme zprostředkovat kvalitní zážitek všem". / SPEKULACE -
-
Drive delali hry hraci, pro hrace. Nebo Mutanti pro mutanty, v pripade Interplaye. V posledni dobe mam dojem z hernich vyvojaru odkapava srovnatenle mnozstvi slizu jako z prumerneho pracovnika Personalniho oddeleni. Dost mozna prave proto, dostava Brian Fargo takovou podporu na kickstarteru, jeho presentace reozhodne nejsou politicky korektni. :-)
-
-
Já zas poslední dobou mívám dojem, že dřív byly videohry o tom hrát si a bavit se, ale dnes je to spíš o nadávání na každou nově oznámenou hru, aniž by o ní člověk věděl něco pořádného.
Třeba zde se pořád řeší možnost akčnějšího hraní. Vývojář praví, že půjde hrát jak akční cestou, tak jít stealth a bez zabíjení. Hráči si z toho vezmou jenom tu první část a nadávají jak už to nebude pravý Thief, protože dřív se přece nebojovalo.
Někdy je to až směšné - jako zde v diskuzi bylo nadáváno na hroooozný auto-heal v Dishonored. Který tam není... -
-
V Thiefu se bojovalo, nekdy i mecem. Vetsinou to bylo tesne pred tim, nez se pouzila funkce Load. Kazdopadne par misi jsem prosel velmi potichu, kdyz jsem odchazel, vsichni stráznici spali v jedne mistnosti. Pravda, Cerny Honzikem poprál dobrou noc.
Akce proti ktere se tady staromilci bouri, je ukázana v teaseru. Desne potichu postupujici Garret, hodi bombu a proskoci zavrenym oknem. Spousta kravalu. Thief je na dnesni pomery systemove nudna a pomala hra. Ma jeste jednu nevyhodu, v dobe CRT monitoru bylo jasne jake odstiny cerne hrac uvidi, v dobe TN monitoru, cerne obrazovky s fleky sedive vypadaji fakt blbe.
-
-
-
Doufám, že vývojáři splní sliby, které dali komunitě, která je více než nezanedbatelná. Ale taktéž mám trochu obavy z těch sladkých slibů PR. Proto bych byl taktéž velice rád, kdyby se zdejším pisálkům podařilo pořádně vyzpovídat vývojáře jak postupují a utvrdit tak skalní fandy série. Tak jak to třeba provedli s tvůrci Dishonored.
-
Hráč není v bezpečí ani v nejhlubším stínu:
SPEKULACE ale bude, v nejhlubším stínu bude muset A.I. přijít tak blízko a bude mít nastavenu tak dlouhou reakční dobu, že půjde bez potíží odpravit. Prostě klasické trigger volumové vodění za nos, Tenchu otrávená rýže hadra. / SPEKULACE
Pokud se Garret ukáže ve světlech, tak se A.I. dozví o jeho přítomnosti a začne reagovat a prohledávat i stinná zákoutí:
To je novinka, že při registraci hráčovy přitomnosti začne A.I. něco dělat? Nebo proč to zmiňuje?
Zmínka o health-regenu, zábavě a "super stealth hráčích":
Kdo je to "super stealth hráč"? Ten, kdo se snaží stealth hru hrát jako stealth hru? A proč by měl být "super stealth", když ji tak hraje? Že by proto, aby bylo možno propagovat RAMBO akční přístup jako naprosto pochopitelnou složku stealth hry, kdy pro normální lidi je RAMBO / semiRAMBO, a pro ty "super stealth" cvoky je tedy ten stealth?
Zmínka o hardcore hráčích mezi vývojáři a o depabtě nad zakazováním vizuálních pomůcek - pěkná snaha o podsunutí, jak moc studio dbá na hráče, kteří chtějí výzvu. Otázka: je-li hra, její obtížnost a A.I. koncipována a odladěna pro mainstreamového hráče, co se změní, když se vizuální pomůcky vypnou? Stane se hra opravdu větší výzvou nebo se jedná o falešný pocit vyšší obtížnosti u produktu, který je cíleně nastaven tak, aby poskytoval co nejnižší frustraci? -
-
to je za 10 plusiek minimalne
tiscali, je mozne aby ste sa pri najblizsej prezentacii hry "Thief" spytali nejakeho pi-ar par bodov z tohto textu? a odpoved "no comment" neberte ako odpoved
prosim
-
-
-
copak to asi bude za nový Vigor :)
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/6/9/0/5/8/104892K13_Apr_4_Thief_Screenshot_014.jpg.jpg -
-
Snad je ta láhev jenom ukradená kořist. Napovídá tomu to, že je celá zlatá. Já bych se zbytečně nebál.
-
-
njn u Thiefa prostě potřebuju mít pocit stísněnosti, že když potkám jednoho strážného, asi ho dám, ale tři stráže už jsou problém a budu muset použít flash, utéct, někam se schovat a doufat, že mě nenajdou. Představa, že naběhne pět strážných a já je rozsekám - to by byl konec :( Ale tak snad jsou to jen spekulace, čas ukáže
-
-
Toto! O tom bol povodny Thief. Podla mna tam bude ta moznost rozsekat 4 straze, ale my skalni fanusci Thiefa po tej poznosti nesiahneme. Musi to tam byt aby sa to lepsie predalo. Zial. Ale to je cena za vyvoj dnesnych drahych hier.
-
-
To je fór? Stylizace posunutá do steampunku? Metal Age bylo co, space opera?
-
-
A to že má mechanický oko už od prvního dílu jim taky nedocvaklo :D
-
-
Jaké posunutí do steampunku??? - dyť Thief JE a BYL z velké části steampunk - nebo jsem si machinisty vycucal z prstu? o.O
-
-
To bych považoval spíše za clockpunk (ano, to existuje), ten posun od pseudostředověku do viktoriánštější stylizace je na novém Thiefovi prostě viditelný.
-
-
Pokud si dobře pamatuju, tak roboti v Metal Age fungovali na páru, takže jsme zpět u Steamu :)
-
-
Ano, ale například ve Warcraft universu mají trpaslíci tanky poháněné taky parou a určitě bys nenazval Warcraft steampunkem. U steampunku je důležitá i viktoriánská stylizace, jak psal kolega přede mnou.
-
-
Tak jasně - s tím souhlasím. Nicméně, co se zrovna Warcraftu týče - to je teď už takovej arbitrární fantasy miš-maš, že tam je jedno, co tam pobíhá :)
-
-
Mňo, nic není úplně čistý - i LOTR měl ve skřetech industriální prvky. Dneska je všechno hybridní reprezentace.
-
To je nádherný označení Warcraftů :D, supr.
-
-
-
"Clock punk: Thief has a fair share of this, along with a Darker and Edgier medieval take on typical Steam Punk."
Via TV Tropes. Jako každá zkratka to není dokonalé, pointa však je, že steampunk je dnes brán více jako reprezentace průmyslové éry 19. století, kde jsou udělátka všudypřítomná, zatímco clockpunk je ukotvený v dřívějších dobách. Jako budiž, má to něco od obojího, mě však tím posunem šlo o to, že nyní to působí více jako 19. století a výrazně méně jako pseudostředověk. -
-
Pokud jde o éru, pak to souhlasím - ale ještě se to může vše změnit, řekl bych (pár stillů + CGI video mne zatím nepřesvěčilo). Mne spíš šlo o fakt, že jako HC fanouškovi mi mechanické pomůcky a fičurky k Thiefu neodmyslitelně patří.
-
-
Já to chápu, ale mě jde zase o to, že existuje kritika toho posunu od středověku do industriálu. Vše se samozřejmě proměnit může, ale hodnotit můžu jenom momentálně dostupné informace a z těch vyplývá viz výše...
-
-
-
-
-
-
Asi to bude na smiech.....mám na 40 a Thief bola srdcovka......bojím sa, že už nebude....:-(
-
Moja prva reakcia na Dishonored bola ze mi to pripomina Thiefa. Suhlasim ze D kopiruje od T, ale nevycitam mu to. Je to proste steampunk zaner. Nemoze byt jedna hra z kazdeho druhu.
-
Myslim, že můžeme bejt rádi že taková hra vůbec ještě v dnešní době vzniká. Squeenix má koule, to se musí nechat.
-
Oni asi Dishonered videli len na obrázkoch. Dishonored bolo možné prejsť bez toho, aby hráč zabil v hre kohokoľvek, vrátane tých, ktorých bolo treba odpratať z cesty. Ešte aj v Deus Ex: HR hráč musel zabiť bossov, hoci sa mohol vyhnúť zabíjaniu ostatných.
Bojovať sa dalo aj v Thiefovi 3, keď už boli k dispozícii míny a rôzne druhy šípov, dalo sa zlikvidovať dosť nepriateľov, pričom hlavné bolo to, že to nešlo ľahko len bežným bojom. Ale kto by si kazil zážitok z Thiefa, či Dishnored, alebo DE: HR bojom, keď je tu tá skvelá možnosť hľadať alternatívny prístup.
Takže pokiaľ dajú viaceré možnosti prejdenia, ciest k cieľu a riešení prekonania prekážok a vynechajú zvírazňovanie predmetov (ani v trojke pre prejdenie nemusel hráč pozbierať všetko, bola to výzva a výzva nemá mať nápovedu pre sviatočných hráčov, ako hlavný cieľ), tak by to mohlo byť dobré a dal by sa rozdýchať aj ten prechod zo stredoveku. -
-
miny a rozlicne sipy boli uz v Thief Dark project :)
btw asi si nehral Thief 2 Metal age, ked tu pises o stredoveku :)
-
-
Čítať to tak 8 rokov dozadu asi by som písal ako im verím a ako to všetko bude OK ,že oni to vyladia pre oba tábory a bla bla bla...
Lenže dneska? Mám taký nepríjemný dojem ,že to skončí ako Deus Ex HR(http://tinyurl.com/c48up35) a Dishonored. Tam je síce strašne fajn ,že všetko a všetkých môžete obísť ale obecne to je na nič keď pri náhodnom odhalení ich aj tak všetkých vyvraždíte. Je to rovnako diera v hratelnosti ako aj v atmosfére hry. Zvlášť keď vám vkuse buší do hlavy ako treba byť "silent and professional" a popri tom za spáchanie genocídy dostanem 3+ k červenom ukazateli.
Obecne je tento dnešný trend uspokojovania všetkých postavený na hlavu. Produkt ,ktorý sa snaží uspokojiť dve protichodné strany vždy skončí s tým ,že neuspokojí ani jednu. Pre akčného "COD boya" to bude moc pomalé a nude a pre "super stealth hráčov" to bude zase moc Assassins Creed in first person.
Možno sa mýlim a Thief 4 bude skutočným nástupcom trojky ale zakiaľ nezahrám a neuvidím, odmietam za tú hru vyhodiť čo i len floka.