-
Podle steamových profilů má Smejki ve Wastelandu 2 odehráno 111 hodin.
Lukáš, který dal v Levelu absolutní hodnocení, má podle steamového profilu odehráno 17,9 hodin. Stejně měl, když se ho někdo ptal ve Fight Clubu 199 před deseti dny. Vypadá to tak, že ho tato "absolutní" hra po 18 hodinách tak omrzela, že šel radši hrát UFO, kde už má hezkých 7 hodin.
Přeberte si sami, jaké světlo to vrhá na obě recenze a komu budete věřit víc. Hru jsem nehrál, ale na základě recenzí a údajů ze Steamu věřím jednoznačně Smejkimu. -
-
z těch 111 hodin zhruba 30 zabrala kdysi alfa verze, a asi 15 hodin padlo na první marný pokus, když se mi hra nepěkně a neopravitelně rozbila.
-
-
na offic forach stale pisu, ze si hraci maju ulozit hru pred vstupom do druhej casti alebo najneskor pred vstupom do Hollywoodu koli tomu ze sa pre bugy nemusi dat dohrat a to uz je vonku druhy patch.. mne sa to sice podarilo ale epilogue nezodpovedal gameplay takze po dohrani som mal dost neprijemny pocit
-
-
já mám odehráno 90 hodin a Smejkiho recenzi považuji za zcela neodbornou. Její podání je akorát prvoplánová snaha o senzaci na úrovni deníku Blesk. Jinými slovy, nějak se zviditelnit musím... Přece jsem tzv. "odborník" na Fallouty...
-
Tak samozrejme Smejkiho recenze je duveryhodnejsi, a osobne moc nevim proc by delal to ze si pusti hru na steamu a pak cumakoval a nehral ji. Navíc jeho recenze je natolik detailni ze nemam problém tem 111 hodinam uvěřit (i kdyby to byla polovina tak to je ok) Dále Smejki je takzvane recenzent z lidu, tedy skutecny hrac. Viz jeho profil, desitky i stovky odehranych hodin v ruznych hrach, Vazne nevidim nejmensi důvod k tomu aby ho někdo podezrival z toho ze W2 vlastne nehral a placa blbosti.
Kdezto u pana Grygara je to vazne dost diskutabilni.. -
lukáš dal skyrimu 10, nevim kdo by mu veril ohledne recenzi *1*
-
Ono se to da vzit i z druhe strany. Ma odehrano 111 hodin. Kdo vydrzi hrat hru 111 hodin a nebavit se pri tom? Pro me osobne je 111 odehranych hodin nejmene na pul roku,spise rok. Proste proto ze i u sebekvalitnejsi hry se dostavil stereotyp.
Hral tu hru tak dlouho jen kvuli recenzi? Pokud ano,pak klobouk dolu za poctivost. Pokud ne,pak ho ta hra nutne musela bavit... -
To je úplně jedno kolik má odehraných hodin. Představte si, že jdete na rande a slečna reaguje pozitivně, investujete čas, peníze, ale hlavní jsou investované emoce, očekávání - vzhledem k reakcím partnera čekáte úspěch a najednou vám slečna oznámí, že není na chlapy. Tomu se teda říká zklamání, co je ovšem horší, cítíte se p o d v e d e n i. Pokud vam tohle v mozku naskoci, tak se toho obtizne zbavuje a nekdy to chce cas. Psychika se často obejit nedá. Očekávání jsou obrovský problém a autor zjevně čekal něco jinýho, jenom bohužel naprosto netuším co. Vetší propracovanost, hloubku, soudržnost, smyl - snad ano, přesto se v recenzi mýlí když chce svůj pocit(byl podveden) vztáhnou na všechny hráče.
-
-
takže měl poslat každýmu hráči dopis jak to vidí? Ono to snad bral na všechny hráče? Si děláš srandu ne? Napsal subjektivní recenzi, tak se s tím smiř proboha, šestek je na netu spousta pro tuto hru...
-
-
Recenze je vždycky subjektivní a vždy míří na všechny potencionalní hráče, to je snad jasný když se jedná o veřejný herní web. Míra zaujatosti je už něco jinýho, chápu je obtížné to pochopit. Jsem zcela smířen s tím, že je někdo zaujatý proti něčemu. V daném případě však nesouhlasím, hru jsem odehrál a ukončil na 36 levelu, mám na to svůj vlastní názor a dokážu si to logicky vyargumentovat, doporučuji to taky někdy zkusit nebo se s tím smířit.
-
-
kde je v recenzi zaujatý? Že popsal všechny neduhy, kterými hra chybí? Ty si trošicku fanatik? Viš jaký je problém? Tahle hra vyšla v roce 2014 stejně jako Divinity a je všem horší než skoro 20 let staré tituly a ne o málo, ale o hodně. Tak proč to chválit? Protože je to retro? Protože je to pouze na PC? Protože to vychazí z KS? Neblbni už prosim tebe...
-
-
vetsina dnesnich recenzi je jednostrana a zaujata, opravdu málokdo umi recenzi napsat z globálního pohledu, na to uz je potřeba skutecnej talent a stoji za tim pak desitky hodin práce, a tim nemyslim hrani samotne.
-
Mě prostě autor naprosto nepřesvědčil, v recenzi jsou jasně viditelný rozpory, kritika nevýznamných detailů, absence kladů kromě pochválení soubojů jenom aby se neřeklo, přitom je to jedna z nejdůležitějších složek hraní. Spousta věcí je kritizována, přestože se objektivně jedná o klady - to je prostě neuvěřitelný. Víc jsem napsal v jednom starším příspěvku do 11 bodů. Co se týká fanatismu - nerad bych autora recenze nařkl přímo z fanatismu, ale jestli ta recenze není jednostranná, nekompromisní a zaujatá, tak už mě opravdu došly argumenty *5*
-
-
-
-
-
jj to je hodne VAZNEJ ukazatel.. nechat zaplou hru a jit se vykakat napapkat a vyspinkat... to se me stava celkem bezne :D
-
-
máš pravdu, v tom případě je těch 17 hodin takových 8 čistých a hodnoceno dle nostalgie. Jupíííí...
-
-
A odkazy na dane Steam profily? Mimochodem v Dote mam 1289 hodin, realne hranych polovina.
Smekiho jsem nasel,ale zarazila me jedna vec Pruchod hrou dava achivementy, ale Smeki ma za 111 hodin 0 achivmentu ze 49! http://steamcommunity.com/id/Smejki -
-
Nevim, jestli nejde o nějakej bug steamu, ale když se podívám na globální statistiky Wasteland 2 achievementů, tak mi to u každýho achievementu ukazuje, že jej splnilo 0 % z celkového počtu hráčů. Možná nefungujou, nebo možná nefunguje jen ukazatel globálních statistik?
EDIT: Tak už jsem si na 100 % jistej, že achievementy na steamu u Wasteland 2 nefungujou. -
hele Sherlocku, věř tomu nebo ne, spousta lidí hraje offline, aby ho stupidity jako achievmenty nerušily...
-
-
Tak to sú asi pekne hlúpi, pretože všetky tie "stuptidity" sa dajú nastaviť tak, aby to v hre vôbec nevyskakovalo...
-
A Skyrim nehral offline, protoze achivmenty ho tam neobtezovali.
-
-
Nikdo nemá v W2 achievementy... Nefungují...
-
-
la furia roja: A nebo to hrál taky na kolektivním účtu redaktorů... Just sayin' *4*
-
ja bych se spíš pobavil o těch 17 hodinách a známce 10/10 podle mě to ukazuje jak "recenzenti" recenzují hry, podlé tvé teorie teda pan Grygar toho nahrál právě tak, aby si vytvořil postavy...
-
Aha. To se Smekimu omlouvam, nic to ale nemeni na faktu, ze odehrany cas by nemel byt tim spravnym meritkem. 80 procent lidi ma nekdy spustene hry a nehraje. At uz hru zapomenou vypnout nebo to maji pustene a nic nedelaji.
-
-
-
-
-
-
Pobavil: "A nakonec z toho vypadne zas a znova tři náboje, stará šprcka a klobouk. Bože!" *1*
Ano, hru dělali "snílci" a tak si tam frkl každý to svoje... nakonec hra postrádá celistvost.
Co mi vadí:
Grafika... je to prostě humus a ať si kdo chce, co chce plácá. Tak třeba Planetscape Torment, Fallout, X-COM apocalypse jsou hry, které vypadají dneska mnohém lépe! Protože mají styl. Ano, je to 2D, ale dá se na to dívat, což Wasteland mi připomíná první 3D na grafikách VooDoo. Čili, špatná volba grafiků... (když na to nemají, tak v tom nepokračuj, zkus to jináč)
Skilly... to je snad totální parodie natahovat hráče tímhle. Ano, je to vykompenzováno počtem v partě, ale nakonec zjistíte, že ti další dva jsou jen přítěž na otevíraní zámků, sejfu, rušení alarmu, min a já nevím čeho ještě. Kecání na 3 způsoby jsou fajn, ale proč proboha skillem rozlišovat volbu lichotivou, agresivní, vychytralou? (nebo jak to je) Stačilo se držet trošku klasiky ala Fallout a nerozvádět to stylem "více je lépe" nebo "ať se to tolik nepodobá Falloutu". Jako jestli tímhle chtěli hráče přinutit k znovuhrátelnosti... mě je to jedno, já sem si našel editor a to vykecávání sem dal všude naplno. Protože mi to nepřijde vůbec smysluplné, a je to totální plýtvaní body. Říkáte podvod? Zásadně nepoužívám "cheaty" ale co je moc, to je moc. (nakonec ve Falloutech jste pomocí Inteligence mohly být úplný blb, nebo se Vám naopak otevírali možnosti konverzace. To byl pánečku pokrok na hru, starou 17let!)
Loot... souhlasím se vším, co je v recenzi. Je to totálně nefunkční systém! Ten Save/Load mi krásně připomíná starého Fallouta, když sem chtěl poměrné brzy zístkat můj oblíbený "Bozar" kriste jak mi ta zbraň chybí!!! *9* No tady se neoplatí ani ten SAVE/LOAD! Prostě se neoplácí investovat čas, ani body do skillů pro otevření všech těch bludu. Jenže v určitých situacích jste k tomu nucen, což zase beru, no pro "loot" to smysl moc nemá.
Děj... nebudu říkat že bych se nudil... naopak, bavilo mě to do doby, než mě znechutila mechanika samotné hry. (ač ti dva šašci co se přou o kopí... sem si říkal, že tady zase něco nefunguje) Jednoduše se to nedá hrát bez toho vnitřního odporu, který ve Vás pomalu líhne během těch nesmyslů, výše popsaných. Je toho určitě více, ale hlavní co mě výslovně S.E.R.E. sem už popsal. Hra má určitě své klady, ale prostě vše je umazáváno těma hrubkama, přes které nelze vidět. S recenzí nakonec plně souhlasím, a dal bych ji klidně 5/10. Vize byla chválihodná, ale směr kterým se vydal Wasteland2 je totálně mimo. Až mam strach o "Torment: Tides of Numenera" protože je to hra, od které očekávám jenom to nejlepší od doby "Planescape Torment". A hodnocení na "metacritic" je totálně mimo... zarytým fandům to neberu. Sám jsem fanda těchto her, ale co je moc, to je moc. -
Já jsem milovník všech starších RPG (třeba první Wasteland jsem dohrál v deseti letech) a Wasteland 2 jsem si většinu času celkem dost užil. Jenže přesto ale NAPROSTO SOUHLASÍM s drtivou většinou připomínek a výtek. Díky za tuhle recenzi. Je rozdíl dělat hru ku obrazu té nejlepší generace RPGček z dob minulých a zároveň líně prosrat hromadu věcí s tím, že "je to přece retro".
Za sebe ještě dodám:
1) Nesmyslně ohavná grafika - na grafiku většinou vůbec nehledím, ale když ono i na úplně první Fallout samotný se dívá milionkrát lépe a považuju ho za mnohem hezčí. Tohle je líný hnus. Doporučuju vygooglit o deset let starší hru, The Fall: Last Days of Gaia - a pokusit se najít alespoń tři rozdíly.
2) Nefunkční systém náhody - řeší se to na Steamu i oficiálních fórech. 95% šance na unlock truhly, 3% šance na critical failure - šest failů za sebou a sedmý critical failure. Ehm? Jiný příklad - pokud je šance na zaseknutí pušky 0% a zasekne se za boj dvakrát a pokud je šance na zásah 100% a člověk se netrefí, pak to vážně není žádný confirmation bias, ale znamená to dvě věci - že je systém rozbitý NEBO že v rámci hry fungují ještě jiné statistiky a berou se v úvahu jiná čísla, jenomže o těch nemluví ani manuál, ani hra sama.. a tak z čísel ve hře dělá nepoužitelnou veličinu.
3) Neskutečně dlouhé nahrávací časy a celkem nic moc optimalizace - to je jen a jen lenost a špatná práce ze strany vývojařů. A to, že je ta hra přece dlouhá/velká není žádný protiargument. Existuje opravdu hodně mnohem větších/delších her (které jsou navíc graficky na mnohem vyšší úrovni a tak by si nahrávání mohly spíš "dovolit"), u kterých quickload nebo přesun do jiné lokace netrvá ani polovinu času.. například Original Sin, New Vegas, Dragon Age.. a ne, mým počítačem to není - rozběhnu Metro Redux na ultra.
4) Směšně gigantická velikost - po opatchování hra zabírá cca 25 giga. Jasně, harddisky jsou dneska velké a levné, tak koho by to zajímalo.. jenže když chce člověk instalovat ty nejhranější hry na SSD disk kvůli jejich zrychlení a stabilitě, tak to najednou zase problém je. Dá se to pochopit u hry, jako je nový Wolfenstein, například - ale fakt ne tady. Opět - ani délka hry nebo částečný dabing není omluvou, Divinity je méně jak poloviční a přitom v těchhle ohledech lepší nebo srovnatelné.
..dalo by se takhle pokračovat ještě dál - a jsem rád, že recenze se zabývá věcmi, které na jiných stránkách všichni přehlížejí.. jako třeba logičnost příběhu a chování postav, nebo například i jejich scaling vůči obtížnosti. Že jeptiška s revolverem dává třikrát takový damage a má jednou tolik životů, než robot zabiják? Ale ovšem, protože jste jí potkali později. Heh.. zbožňuju obtížné hry, ale musejí být výzvou - a ne jen líně nefér kravinou vycucanou z prstů. I tak si ale Wasteland 2 zaslouží pozornost pro nás, RPG fanatiky. Není to špatný zážitek a mnohdy baví - jenže je to hra skutečně skoro všude naprosto nesmyslně přeceňovaná. -
-
souhlasím až na toho Wolfa, tam ta velikost je taky způsobena mizerným enginem a ne kvalitou textur např..
-
-
Já si hru koupil hned první den po vydání. Strávil jsem u ní 20 hodin a více už to nešlo. Pro mě 5/10. Spoustu věcí ta hra dělá slušně. Většina je však průměrná a hra jako taková začala nudit. Nemám rád fantasy a přesto můžu za sebe zcela upřímně říct, že Divinity je minimálně o dvě třídy dále. Možná tak pět hodin u Wastelandu jsem strávil jen loadováním. Rád bych to dohrál a ještě radši bych byl, kdyby ta hra byla skvělá. Ale ona není. Pro mě největší zklamání roku. Vyšlo samozřejmě hodně hovadin, ale od těch jsem nic nečekal. Od Wastelandu jsem čekal pecku a dostal jsem průměr. *9*
EDIT: Jo a recenze je výborná. Hodně obsáhlá a umí si obhájit to číslo. Jde vidět, že autor hru opravdu hrálo, zamýšlel se nad obsahem a nevařil pouze z vody. Díky. -
-
Obhájit číslo *1* To, si pak lehce obhájím 0/10. Jestli to tak bereš.
Protože napíšu, že se mi tohle nelibí a hotovo anebo dám důraz na negativní prvky jako zde. Nesmysl.
Vůbec, jak by to obhajoval? Budou dva dohadovat a vlastních názorech a vyhrajte ten kdo bude více vytrvalí v dané debatě.
Vlastní názor v konfrontaci s jiným vlastním názorem si obhájí každý blb. Nepíše jak to je. Píše, jak to podle něj je. Tedy nic z čeho by jsi mohl usuzovat, jestliže nejsi fanda daného recenzenta. Jednoduché jak facka. -
-
Četl jsi to vůbec? *4*
-
-
Jistě. Ale prostě obhájit si číslo *1*
Jako, kdybych obhajoval proč mám raději rohlíky s kámošem který má raději housky. -
-
To, co čtu v recenzi by mi ve výsledku mělo dát pochopit, proč autor zvolil číslo jaké zvolil. Já tomu říkám obhajoba toho čísla. Můžeme tomu říkat jinak. Chtěl jsem tím naznačit, že u této recenze mi to jako celek i s tím číslem dávalo smysl. Mnohdy to smysl vůbec nedává a mám pocit, že obsah je nějaký a číslo úplně jiné. Možná z důvodů, aby číslo např. vůci konkurenci nevyvolávalo rozpaky. Protože většina (myslím si) jde stejně jen po čísle a recenzi si ani nepřečte.
-
-
-
-
-
Smejkalovi se nepodarilo Farga pumpnout vo prachy na "profesionalni" lokalizaci, tak mu aspon nachcal do marmelady pomoci 6/10 recenzi.
-
-
*15*
-
-
W2 jsem dohrál dvakrát. Autor správně upozornil na řadu chyb, ale zapomněl na jedno podstatné. Wasteland stojí na atmosféře a tu má zvládnutou perfektně - pocit osamocenosti v poušti, westernové tóny, extrémní frakce.
Frakce dávají smysl včetně zmíněných znesvářených indiánů. Autor nechť si zajede na Krétu, kde se celé vesnice po desetiletí vzájemně vyvražďovaly kvůli větším kravinám. Udržet si moc poukazováním na společného nepřítele je základní politologická technika.
Příběh je v rámci žánru nadprůměrný. Skřípe pouze těsně po polovině hry. Zmiňované rozhodnutí koho zachránit autor prezentuje špatně. V momentě, kdy se hráč rozhoduje, není zřejmé, že ty osady budou zničeny, tj. komu pomoci první není se nezdá být až tak zásadní. Vše eskaluje až když hráč už jednu osadu řeší a logicky tak nemůže pomoci té druhé. Týmů je sice víc, ale ty se hlásí nepravidelně, tj. celé to smysl určitě dává.
Nesouhlasím, že by grafika byla slabinou. Ani na velkém monitoru mě žádné textury nerušily.
Hlavní ale je, že W2 se i tak výborně prodává, na W3 tak budou peníze a hlavně je to signál, že o oldschool RPG je stále velký zájem. -
-
jo napriklad u tech osad jsem mel uplne totalne jine vyvrcholeni teto pasaze a nebyl zpusob, jak to vyresit jako to udelal autor clanku... to mi jen dokazuje, jak je to vyjimecna hra... kazdy hrac v ni zaziva podstatne jine zazitky...
-
myslích těch 30tisíc kopíí. To jsou zázračné prodeje opravdu. *7*
-
-
vzhledem k tomu, že celý vývoj hry zatáhly backeři, tak ano :) *5* a mají prodáno přes 1,5 miliónů kusů :) a někde jsem četl že půl mega prodali první den, tak kde je problém?
-
Co ty víš, třeba to bude stačit na i na textury 128*128 u Wastelandu 3 *1*
-
-
-
Po neskutečně dlouhý době rpg co mě opravdu baví!
-
Recenze mně přijde hodně zaujatá a ve stylu "kdo chce psa bít, hůl si vždy najde". Já jsem hru podpořil jen 15 dolary a jsou to asi nejlíp utracený herní peníze za poslední roky. Po 40 hodinách se pořád výborně bavím a to jsem teprve v kaňonu u sebevražedných mnichů. Svět má svou originální atmosféru, postavy jsou zajímavé a baví mě plánovat jak rozvíjet jejich schopnosti. K tahovému boji jsem měl vždycky odpor, ale tady mě prostě baví, dá se taktizovat, každé zvýšení levelu nebo vylepšení zbraní je znát, třeba to zasekávání se dá odstranit na 0%. Rozmanitost nepřátel si větší těžko dovedu představit, od zmutovaných králiků, žab, hmyzu, vybuchující zeleniny po feťáky, indiány, nukleární mnichy, roboty atd. Rozhovory jsou většinou vtipné, zajímavé a opakování témat
se dá lehce vyhnout, že se na stejnou věc nebudu ptát 20 postav. To samé platí i při otvírání zámků když vidím nízkou šanci na otevření, tak to prostě neotvírám a nevím proč bych si měl sám kazit hru neustálým nahráváním, kvůli pár nábojům...když hra nabízí dost jiných možností jak přijít k penězům, stačí obírat padlé a třeba sem tam prodat nějaké ho*no výrobci výbušnin. Jediný výhrady bych měl ke grafice, obvzlášť modely postav jsou hnusné jak před 10 lety, ale Wasteland 2 mě přesvědčil, že radši budu hrát 100 hodin podobnou, propracovanou hru s "hnusnou" grafikou než součané 10hodinové AAA megahypercool naleštěné exkrementy a hlavně se při výběru her nikdy nebudu řídit recenzemi *3* -
-
Já si projektu jako je Wasteland 2 vážím, ale přijde mi to jako promarněná šance. Čekal jsem následovníka Falloutu 2, ale ten jako postapo RPG zůstává nepřekonán a to je škoda. A mělo to vypadat nějak takhle :) - http://dribbble.s3.amazonaws.com/users/76292/screenshots/618296/attachments/50950/isoghetto_big.jpg
-
-
jestli tam skutečne byli ty problemy s vyvojem (nedostatek vyvojaru) tak ten projekt moc nezvladli, meli si spočitat kolik penez a lidi potrebuji a tomu prispusobit kamapn a cile na KS a taky rozsah projektu.
-
-
Souhlas. Tedy az na to zasekavani zbrani,ktere proste pokazene je,To same ta procentualni uspesnost zasahu nefunguje jak ma.(u me je treba sance na zaseknuti pistole 3%,coz v realu ale znamena ze se mi sekne temer v kazdem boji. Nebo trefit se shotgunem v boji je mnohem tezsi nez obycejnou puskou. Bez ohledu na stejne sance zasahu)
Doufam ze to opravi nebo vysvetli. -
-
Zde asi chtěli aby hráči využívali save/load když to je možné. To zasekávaní mě také vytáčelo, hlavně když následně přebití stojí stojí hodně bodů. Rychle to lze are řešit modifikací zbraně a pak máš 0% šanci...
Raději bych viděl, možnost ano/ne. Odemkneš bednu anebo ne. Jinak řešíš % a zda to odpovídá a máš šanci to nahrát apod. Případně na dovednosti hráče, jako je u 3D her.
-
-
-
Jak se tedy debatovalo o jednom questu a výsledek byl, že to má minimálně 4 možnosti zakončení.. To je asi to hlavní co mě na té hře sakra baví. Tohle není zcela běžná věc. Navíc ten způsob jak se vše může pokazit je skvělý.
-
Ta recenze se mi líbí a i když jsem hru hrál spíš jen ze zvědavosti asi hodinu, jsem schopen s většinou toho co bylo v recenzi souhlasit. Co mi ale vadí je, že tenhle kritický (a dle mého zcela správný a oprávněný) pohled na hru, není aplikovaný na všechny zde recenzované hry. To, co je zde kritizováno, je u jiných recenzí zřejmě tolerováno, zamlčováno, v nejhorším případě vyzdviženo jako přednost, případně se to pak na bodovém hodnocení prostě neprojeví. Jestli je v dnešním měřítku Wasteland 2 průměrná až dobrá hra, co pak je asi těch zbývajících 90 % her?