Přejít na výpis diskuzí
World of Warcraft po pěti letech - doba pokročila, hra se změnila
28.12.2013 | Adam Homola
189 příspěvků
-
V zásadě největší výhoda warcraftu je zároveň pro starší generaci hráčů největší fail.
Hra vypadá infantilně a je neuvěřitelně jednoduchá na naučení. (prcek ji bez problémů zvládal v necelých 7 letech samozřejmě mimo PvP zóny). Díky tomu jí ovšem chybí jakákoli hloubka a výzva (pokud za výzvu ovšem nepovažujeme exp/gear grind jako v Diablu).
Úspěch WoW založený na tom, že se hru naučí ovládat i podstatná část obyvatel klecí zoologické zahrady bohužel vedl k likvidaci MMO scény, protože "převratné novinky" dalších nástupnických MMO se konají v rámci kosmetických úprav tohoto hamburgerového mainstreamového MMO. Prostě uděláme kopii hamburgeru ale místo okurky tam dáme feferonku jako převratné inovativní MMO.
Jádro MMO zůstává díky tomu stále stejně primitivní. Jednoduché repetitivní questy, jednoduché archetypální 3 povolání (s mutacemi mezi nimi), Ikonoklik s cooldownem, minimální postihy za smrt, no-loot v PvP, neuvěřitelně tupý spawn systém s agro-range, hráčská "města" v 0-space bublině mimo reálný svět, ale hlavně nemožnost podílet se na vývoji světa kolem sebe.
Už před 15 lety to šlo jinak, jenže dnes všichni kravaťáci chtějí vydělat na WoW-clonech a nikdo neriskuje, že by opravdu inovativní hru pochopily desetileté americké děti. -
-
Já tedy nepovažuji za mínus lehce naučitelné ovládání. Ani to, že do 60lvl se objevují podobné Questy (zkuste si vymyslet 5000 rozdílných questů, aby vás každý bavil). Hra stejně "začíná" až po dosažení max levelu, nasbírání EQ z HC dungů a progress raidů. Tam začíná teprve umění. Co mě štve je neustálé nerfování, kvůli novým hráčům (zjednodušené a rychlejší expení, rychlý a levný zisk ridingu a všemožné raid findery). Pro mě bylo WOWko nejlepší v dobách Ulduaru a hlavně ICC, kdy se prostě chodilo každý týden progress a i přes neustálých wipech vás ta hra prostě bavila. Raid nebyl o tom někam doletět, 10minut rubat bosse, posbírat EQ a nudit se. Raidy a encountery se staly dost promyšlený a na každýho bosse musel znát každej taktiku a jeho úlohu, protože i sebemenší chyba jednotlivce znamenala wipe. Bohužel Cataclism bylo pro mě zklamání, tak jsem po prvním raidu hru opustil (mezitím zkusil Aion, Rift, SW:TOR, GoW2) a nyní po roce a půl tomu zase dávám šanci.
Co se týká trollů a puberťáků na chatu, tak to bylo pouze na Drakhthulu, který se stal konečnou stanicí pro migraci puberťáků z freeček, takže jsme celá guilda migrovali na BUrning Blade, kde si nemůžeme stěžovat, žádný gold selleři ani chat v cz. Nikomu necpu, že WoW je No.1 v MMORPG, sám jsem za ty roky zkusil opravdu hodně, ale subjektivně mě prostě WoWko baví nejvíc. -
No ale zapomnel jsi dodat, ze nez prislo WOW, tak MMO hry byli jen pro nolifery co zvladnou extremni grind, PK a spoustu jinych veci. Takze ne diky, ale driv to opravdu lepsi nebylo.
To ze sedmiletej muze hrat WOW jeste neznamena, ze v tom bude dobrej...
Výzev má WOW vice jak dost a dnes uz se zdaleka nejedna jen o raidy. -
-
Shania: jj v tom stebou souhlasim, to ze 7let decko rozjede auto jeste neznamena ze ho umi ridit jako profik. ono to zas tak jen o mackani tri skillu neni a to co se vycita WoW by se vycitalo vsem MMORPG ktere by byly v provozu tolik let.. SWTOR se uz ted vycita milion veci a to je tu idealni dobu na vyladeni muchá a idelani na to aby nebyla stara. Presne jak pises pred WOW byla mmorpg scena o poradnej kus kolace mensi a HC, melo to sve kouzlo ktere filtrovalo urcity typy lidi a mladsi jedince, treba takove TSWO kdyby nebylo tolik rozlehle by se uzivlo s par set tisici hraci ale v posledni dobe ma kazda nova mmo strasne moc kilaku jeste rozdelenych na loading zony a potkat tam nekoho normalniho je zazrak. ve WoW jsou nastesti guildy kde kdyz se dostanes do jedsne se starsiom osazenstvem hned je to jina hra i pokec a pokud chci hrat vyzralou hru sahnu po EVE ktere je proste patch od patche lepsi i kdyz ne pro vsechny. WoW si obcas platim i vzdy me pobavi po zaplacenou dobu, hodne se tam toho meni a myslim si ze s nastupem noveho datadisku to zase dostane trosku HC hrany i kdyz asi jen v naznaku mno uvidime
-
Xeen má pravdu, ať se ti to líbí nebo ne.
-
-
Souhlasim, byt resis jen hratelnost.
Ja bych jeste dodal, ze Blizzard na me pusobi naprosto zoufale ve smyslu neschopnosti posunout nekam svet a jeho pribeh – rsp. dokud bylo z ceho vychazet na zaklade puvodnich Warcraftich rts, tak to jeste melo svoje kouzlo – vcetne Lich Kingova pridavku. V ty dobe me to dokonce lakalo k zahrani. Ovsem to, co nasledovalo uz jen reflektuje naprostou bezradnost Blizzardu.
Pribehovy zdimani kravy, co uz ani nema vemeno, ale jen krvavy cary trcici z bricha, korunovany grafickymi facelifty hry, ktery pridavany obsah davaji do prime konfrontace se spoustou stale stejnych propriet z ranejsich World of Warcraftich her, coz taky nikam nevede – krome cirkusove Pandi zeme :) A kdyz holt nic novyho nevymyslis, tak si v dalsim datadisku zacestujes casem do minulosti, ktera tvoji neschopnost snad zamaskuje...
Requiescat in pace – pro me je Blizzard celkem mrtvy studio, neschopny se pustit do zajimavejsich a ambicioznejsich projektu, i kdyz prostredky maji jako asi malokdo... Nejspis je uz davno opustili vsichni kreativni lide (a novy, co prijdou s molochem nehnou) a ted uz to jen ze setrvacnosti tak nejak tahnou dal. -
Zase jeden velky pseudo chytracek co vsechno kritizuje! A co ta zabavna a pozitvni stranka hry? *12*
-
-
Ta zmizela s WOTLK.
-
-
p.s.
jo a questy nejsou jadrem mmo takže jsi hodne mimo chlapče -
-
To slyším poprvé. Co lidi dělaj pořád dokola v MMO kromě grindu? Že by questy? *7*
-
Otázka je, kdo je mimo - questy nejsou jádrem WOW-style MMO. Jenže pokud nic jiného neznáš, tak si nedokážeš nic jiného představit. Pokud celý život žereš jen ten hamburger a největší inovace jídla je u tebe výměna okurky za papriku, pak to chápu. Takových je spousta, na wow a jeho klonech několik milionů.
Jenže někdo by se v MMO branži mohl zamyslet, že z MMO krávy se dá udělat i jiné jídlo, než to jen pomlít do neurčité mazlavé hmoty, aby to zvládli pokousat důchodci i děti a pak strčit do mikrovlnky a vytvořit WoWBurger. Jo jíst se to dá.
Ale já bych si už konečně dal z té MMo krávy i pořádnej steak. Kořeněnej kvalitními questy a takovej, co je ho potřeba pořádně žvejkat, aby si člověk to jídlo užil a ne si jen nacpal/nagrindoval pupíček "něčím WOWkoidním". Hambugerů na tisíc WoW způsobů jsem se už přežral. McMMO ale zatím moc jinej výběr nenabízí...
Tím ale tobě neberu, že ti to chutná. Jen doufám, že kravaťáci z McMMO oboru pochopí, že je tu velmi solidní početná komunita, která má chuť na ten steak. -
-
ja mam vuci wowku take zasadni vyhrady ale jineho charakteru než to co píšeš ty, takže nerikam ze mi wow "chutná". jinak questy jsou ve wowku blbe, o tom žádná (i když to postupne vylepšují), ale nepovažuju to za zásadní problém. Totiž co je podstatne v mmo je end game content a questy jsou jen jedna z mozností jak levelovat. jeste mužes delat dungeony a pvp. treba ja vsechyn sve postavy leveloval jen v battlegroundech
-
-
Jak pro koho, viz článek. Ale naopak jsou na MMO nejdůležitější, protože právě questy tě dostanou do end-game. A když tě od progresu a cestě na vrchol odradí, pak ztratí hra na své hodnotě. Samozřejmě záleží na typu hráče, co čtu každý quest tak mě baví 100x víc.
Teď to trochu předělali takže je víc XP za ostatní věci jako pet battles nebo minning a profese obecně, + sem tam další blbosti. DOufám že myšlenku pochopí i v nových MMO a že tuhle inovaci levlení taky využijí.
-
-
s timhle nemužu souhlasit, prcek by nezvladl nejakeho raid bosse, dokonce ani bosse v heroic dungeonu. pvp je plnohodnotna součast hry a je hodne náročne a vizuál wowka je umelecke dilo.
-
-
Píšu, že prcek se bez problému zvládl hru v 7 letech naučit - ne že soloval epic bossy. Nepotřeboval návod, nepotřeboval umět anglicky. A nebyl tam žádný natolik složitý quest co by bez znalosti angličtiny nedokázal pochopit a 90% z nich i splnit, pokud byly +-pro jeho level. A totéž platí o tuně asijských clonů, sWOWToru atd.. - jakmile se naučil ikonoklik ve WOW, uměl i tohle. To je ovšem opravdu "výzva".
Pokud je jádrem end content, pak jsou tyto parodie na questy do 90 levelu jen "tupý grind a zdržování" nebo zbytečně dlouhý tutorial...
Takže buď mají být plnohodnotnou součástí a nebo jsou tam z tohoto pohledu zbytečné. -
-
ja s tebou souhlasim jenže je smesny vycitat wowku blbe questy když ty same questy mas i v top ofline rpg, treba tolik opevovany zaklinac nebo skyrim nebo jakekoliv dnesni rpg. tam je to to same, dojdi zabij x nepritel, prines
-
-
Jenže tady nejde o to, že jsou třeba v Zaklínači. Spíš o to v jakém množství a jak jsou opodstatněné. Jestli mi bylinkář řekne, že potřebuje 10 lístků myrty na to, aby vytvořil lektvar na vlkodlačí kletbu, která postihla nějakého jiného týpka, tak to zkousnu líp než když přijdu ve wowku za želvou, ta mi řekne, že potřebuje prasečí kůže a pak mi za to dá batoh - konec questu a nic víc. Proto je to blbý, ty questy nemají žádnou hloubku.
-
-
Já ti teda nevim, jasně je ve WoW spousta čistě grind questů, hlavně daily. Ale co si pamatuju z expení v datáčích Wotlk a dál tak příběhový linie questů tam bylo plno a co mohlo začít jak ty říkáš sběrem bobulí pro nemocnýho skončí záchranou vesnice před minibosákem, kterej používá skill podobnej jako jinej boss v dungeonu - > z q bosse se naučíš taktiku na dung, někdo si to spojí někdo ne a chcipne na to v dungu ;) .
-
-
O questech to neni, treba takova UO zadny nemela. Je to o moznostech a hracich.
-
-
Teoreticky by si tam questy mohli delat sami hraci mezi sebou, jo to by ale kazdej nesmel bejt robocop, co si da vsechno sam na 2 firebally/2 seky/2 sipy...
-
-
-
-
-
A ted tu navic kvuli nekvalitnim kopiim mame akorat tak mmo utrum. Snad Elder Scrolls bude za neco stat, ale jsem vuci tomu skeptickej. Vypada to spis jen jako dalsi prodej jmena.
-
-
Mno me prijde elderscrolls uz dost blizko guild wars mnoho reci ale bude to to stejne.. Ve vysledku dostanete na baru par skillu ktere muzete pouzit s urcitym CD a konec. Pripadne se bude menit podle zbrane v ruce..
-
Já vkládám naděje do UBI a jejich The Division, i když tohle asi nemůžeme nazvat stejným MMO počinem, jako je WoW a další.
-
-
Konečně někdo, normální. Pane máte velké + .
-
-
WoW je jako McDonalds. Všichni ví, že jsou to sračky, ale lidi to pořád žerou. *3*
-
-
A nejlepší kombinace je WoW a McDonalds. Doporučuje 9 z 10 američanů...
-
Hezké přirovnání. Stejně tak jak tam jednou za rok sežeru burger, po cestě někde na dálnici, stejně tak jednou za rok lognu do WoWka a zahraju si za nějakou postavu.
-
-
CRYSIS PO 6 LETECH:
Nikdy jsem nebyl žádný velký fanda Crysisu, ale trochu jsem ho hrál, tuším že jsem se dostal přes první 2 kapitoly, než na mě hra byla příliš těžká a já už ji nehrál. Ale z povzdálí jsem ji samozřejmě sledoval, slyšel jsem o vydání Warhead datadisku a druhého a potom i třetího dílu.
Tak jsem si řekl, že se po 6 letech podívám Crysisu na zoubek a podělím se s ostatními čtenáři o svoje zážitky. Ihned po koupi a instalaci Crysisu na Steamu se mi stala nepříjemná věc - po spuštění hry se začaly instalovat nějaké další věci a během instalace .NET frameworku mi vypli na vteřinu proud a restartoval se mi PC. Tušil jsem, že to bude malér a taky že ano.
(následuje cca stránka a půl popisu problémů s instalací .NET frameworku)
Když jsem se konečně dostal do hry, všiml jsem si, že grafika dnes už proti současným titulům příliš neobstojí, ale pořád je se na co dívat. Co se týče gameplaye, má to stále svoje světlá místa, ale čím déle jsem hru hrál, tím více jsem si říkal, že střílení severokorejců už prostě v roce 2013 nemůže nikoho dlouho bavit. Ačkoli potěšily i některé novinky, například jsem zjistil, že se díky svému obleku můžu maskovat. -
-
To je presny. Uprimne receno nechapu, jak mohlo autora vubec napadnout, ze napsat pul clanku o Fio bance je dobry napad. WTF?
-
-
Mne prisla ta cast o FIO bance nezajimavejsi. Zbytek ve smyslu "zkusil jsem si jako uplny laik zahrat golf a na druhe jamce jsem to zabalil" mi moc prinosny neprisel. Alespon v tom nejsou hrubky a je to celkem hezky napsane...
-
Chtěl se pochlubit jak na tom ušetřil :-)
-
-
-
Od doby kdy se MMORPG změnily aby byly hodně bezpečné a nebyl tam pocit nebezpečí to již nehraji. Je to škoda. PVP a PK po celém světě mělo něco do sebe a nutilo to hráče nějak reagovat a výlet mimo bezpečnou zónu byl někdy zážitek. Nebyli potřeba questy které stejně většina lidí nečte.
Bohužel trend jde směrem k jednoduchosti a rychlosti levelování.
To samé ztráta vybavení a omezenost na množností určitých předmětů. To bylo super a vše byla takové opatrnější a rozvážnější. -
-
kecy v peci :-) Soucasny patch vratil open world PvP do hry tak, ze to obcas az s***e. Timeless Isle je idealni misto kde muzete provozovat PvP az do padnuti a to nejen Aliance vs Horda ale i ja nebo moje grupa, proti vsem.
Rychlost levelovani v nejnovejsim datadisku je zhruba stejna jako vzdycky, vyrazne bylo zrychelno prochazei skrze nizsi levely, protoze kdo to dela s altem po nekolikate, tak uz se tak moc nebavi. A ten kdo to jde poprve, tak poradne nevi, objevuje a tak rychle mu to stejne nepujde. -
Presne tak, kde jsou dobry UO (Ultima online) puvodni Runescape. Dneska mozna tak Eve online.
-
To je od doby, co se daji kupovat ve hre kraviny za realny penize. Vyrobci tomu zacali uzpusobovat veskerej content i svet, dali hracum do ruky argumenty, ze si za to plati, rozdelili hrace na tabory. A je videt, ze uz tam neni vedeni s jasnou vizi, ale je to cely rozkouskovany a kompromisni.
-
-
Tak mozna brzy prijde doba ze se dozvíme ze života redaktoru ještě vic:) Problemy s kreditkou a bankama ma kde kdo, ovšem ne každý o tom muze psat na hernim serveru.
priste mozna to mozna bude o tom..jak jsem hral wowko a nemohl jsme se dovolat do elektrarny když mi vypli proud, nebo az si na to zvykneme tak to pujde mnohem dal a bude se psat o tom jak jsme onanoval při cekani na raid a uctovali mi poplatek za erotickou linku cenou jako za normalni souloz..ale jinak ok..dlouhej clanek..dlouhej:) -
Hmm, dobrá středoškolská slohovka. Ale od pravidelného autora bych čekal trochu víc. Docela mě zaskočilo, že historka o peripetiích s platbou, jenž ani nevyústila v nějaké logické vysvětlení, zabrala téměř polovinu celého článku. Stejně jako když žáci dostanou za úkol napsat článek o představení v Národním divadle a půlku zaplácnou vyprávěním, jak se porouchal autobus a jak hodinu čekali na dálnici. Opakování slov, místy kostrbatý slovosled a pár pubertálních výkřiků už ani nekomentuji. Nebýt pokulhávající formy, byl by to příjemný článek. (Sám bych nikdy nevěřil, že budu takovej grammar nazi, holt stárnu)
-
Tak nějak asi chápete, že to není recenze, ale pohled nezainteresované osoby, která to kdysi zkusila, ale nepropadla tomu. Přesně takovou minulost s WoW mám taky. Jeden čas jsem nevěděl co dělat. Single a mp hry omrzely, proč nezkusit něco více než mp... ono se to hrálo dobře do určité doby, kdy tak nějak člověk pochopí, že to jen žere čas a peníze. Když do zaběhlé komunity člověk nezapadne, tak jej hra prostě bavit nebude. A je velká pravda, že po době různých úprav a benevolentních přístupů od autorů k hráčům si hra momentálně dokáže udržet svojí popularitu, ale nováčky a znovu-rozmýšlející veterány to prostě nenatáhne zpátky. Je to stereotyp s malými odbočkami, které nejsou stavebními kameny zábavy a tím pádem to není pro všechny.
Zároveň obsahuje nejvíce potrefeného obyvatelstva, pokud se jen někdo zmíní negativně o jejich modle, viz. reakce na článek, který pochopili jen ti, kteří jej četli od začátku do konce bez myšlenek na raidy. Ostatně to už nějakou delší dobu je obraz celé herní scény, jelikož spousta lidí nepřemýšlí... -
-
Není pravda, to si asi nikdy neměl tu čest s komunitou warhammeru :-) a to i tady na games, kde o tom ferdové nevědi ani prd.
-
-
Happy end jsem nečekal, ale myslel jsem, že se dočkám nějakého obšírnějšího zhodnocení nálady po pěti letech. Ten konec byl však nějak podivně useknutý...pařim pařim dobrý dobrý nudim nudim... Pařit a přitom koukat na video? WTF? Ten multitasking je nějaká vážná nemoc téhle doby. *4*
-
To je des, pulka clanku je o autorove problemech s bankou. Co my tady s tim?? paneboze...
-
-
Tahle část článku mě bavila nejvíc. Ale obdivuju autorovu trpělivost, já bych se na to vykašlal rovnou.
-
Tak jo, uzij si muj nick, kdyz jsou ty Vanoce. Hlavne nepis jako blbec. I kdyz, neni to o nicku, ale o cloveku....
-
-
Zaregistrj se a mas po problemu
-
-
Neni treba, nejde o nick, ale o nazory. Alespon muj nick ukojil jednu uchylnou schizofrenickou mysl:-) Vzdy se snazim videt veci pozitivne:-)
-
-
Nahodou ma autor pravdu wow uz neni to co bejvalo. WOW zemřelo společne s Lich Kingem....drive wow normalni lidi...ted jsou vsude deti co przni nase matky *11* *11* *11*
-
-
-
-
-
"Při jednom úkolu, kdy jsem zase musel jít sebrat deset už ani nevím čeho"...presne pre toto nehram mmorpg