Přejít na výpis diskuzí
Žádná „indiepokalypsa“ nehrozí - vývoj her je prostě jen drsný byznys
17.3.2016 | Petr Poláček
38 příspěvků
-
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord.
Mount and Blade dělají Turci, ne? -
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord. To, co jsem doposud videl, tak se zda, ze tyto dve hry budou mit k sobe nejblize. Je fakt, ze trh v techto "simulatorech stredoveku" neni presycen, takze nadeji na uspech maji obe. Otazkou, jestli obe budou na sobe parazitovat nebo si naopak navzajem pomohou.
-
S poslední větou naprostý souhlas a takových lidí není zrovna málo. Kdo se má těmi hordami h***n neustále brodit. Bohužel se to nestane, Valve nepřidá ani možnost odfiltrovat indie hry, protože za 1) nesnáší mrkvošrot a jejich ekosystém načež se snaží protlačit hraní na linuxu a tím za 2) jde na ruku indie vývojářům dle hesla "the more the merrier". Zkrátka z každé prodané kopie kde jaké indie kok****y má bakšiš a jak víme ryby si rybník nevypustí, že? ¥€$
Steam cajk, ale po hrách koukám jinde, na Steamu jen kupuji nebo aktivuji, jejich shop jsem vzdal když se prolomila indie hráz... -
Ja nevim, cemu se panove a damy developeri divi. Vydavat do extremne presyceneho trhu stopadesatou variaci zombie survivalu, kostickoveho staveni ala minecraft nebo rogue-like pixel retro srajdy muze jenom velice odvazny developer. Indie hry jsou z 80% nizkonakladovy brak, na kterem bohuzel je ta nizka vstupni cena velice videt. Na Steamu se je tim potreba brodit jako hnojem a pokusit se v nem najit obcasnou perlu nebo dve. Ja jsem za posledni leta objevil jenom par - pro me to jsou treba Factorio, Prison architect, Creeper world, Kerbal space program (ale samozrejme muj vkus neni uplne vetsinovy).
-
" Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy" Ajeee, máme tu absolventa kurzu Základy ekonomie.
-
Tak ono je docela logické, že nezávislé hry se nedají kvantitou moc dobře porovnávat s AAA tituly, takže tomu bude odpovídat i odehraný čas v recenzích. A možná bych doporučoval podívat se do slovníku, co to slovo podvod je.
-
To souhlasím.
-
Problem je v tom, ze ty slozenky nemuzes zaplatit az po vydani. A pokud hra nevydela, znamena to, ze si poplatis dluhy a nazdar.
-
Pokud ty složenky nezaplatíš.
-
Sorry ale v zivote jde o to prezit. Pokud jsem delal na hre a mam zaplacene slozenky- tak jsem prezil a vsechno je OK. Proc to hned videt cerne, kdyz hra neni indie megahit.
-
Staci se podívat na odehrané hodiny. Tyto "fantastické" indie hry jsou hodnocene zcela genericky po nekolika odehranych hodinach, nekdy i desitkach minut. Podil ziskanych achievementu je rovnez podstatne nizsi nez u aaa her. Indie scena je jeden velky podvod.
-
Určitě. Herní novináři mají velký vliv na hráče a jen díky nim se prodaly více než 2 miliony kopií SMB, skoro 3 miliony kopií The Binding of Isaac a víc než milion kopií Undertale. To dává moc velký smysl.
-
Já jen prostě nechápu tu zaslepenost některých vývojářů. Si vezmi tu hru The magic circle.
Určitě se najde pár kavárenských bublifuků co si budou cintat blahem na fiži nad formou hry, ale to není zrovna nejpočetnější hráčská základna. Většina hráčů si chce prostě něco pořádně zapařit a to "zapařit" mě k tomuhle nesedí ani trochu. Ještě možná si někdo koupí nějakou artovou věcičku aby si trochu oddáchnul, ale to neznamená že bude poctivě skupovat všechny díly. -
Nevidím důvod opakovat něco, co je tam již několikrát zmíněno.
-
Článek dost dobrej ale chybí tam závěr. On je sice cítit v podstatě z každýho odstavce ale asi se to nesmí napsat, bo by to mohlo nějaký vývojáře urazit.
Ty přednášky, jedna jako druhá jsou marketingové analýzy které berou hru jako produkt s několika parametry a tu se pak snaží napasovat na nějaké modely s tím že až to tam zapadne tak můžou začít hry mrskat jak Baťa cvičky, budou ve vatě a přinese jim to nesmrtelnou slávu protože přišli na kámen mudrců úspěchu her.
Naprosto ignorují hru jako takovou a fakt proč lidi hrají hry.
Jo a ten závěr je ten že i když jsme udělali hru kterou si koupí akorát pár exotů tak budem ukazovat prstem a říkat Ty za to můžeš. -
Príběh pana Vávru je ukazkovej případ, jak se z nezávislýho studia stává zavislý...
-
Independentni hry jsou jen dočasná bublina nesouci se na vlne jednak vzdoru vuci po letech jiz stereotypnimu systemu vyvoje videoher a jednak mimoradne efektni a financne nenáročné digitalni distribuce. A to nemluvim o vrahovi ekonomicke rovnovahy -kickstarteru a spol. Drive nebo pozdeji se trh presyti a zacne opet pozadovat kvalitu. 90% indie produkce je zoufale nekvalitni, na urovni mobilniho hrani, staci jen prodat jakoby originalni namet a nepříliš vysoké naklady se bez problemu vrati. Nebude trvat dlouho a hraci i novinari prestanou glorifikovat sratchky jako meat boy, isaac, undertale a tisice rogue like klonu...
-
A co když se o tý hře mluvilo, protože byla dobrá? *1*
-
Jinak mé resumé: udělat něco, co nikdy nikdo předtím, to je podle mě ta nejspolehlivější záruka úspěchu. Udělat něco, co se jen veze na tom, co už někdo udělal dřív a třeba i lépe, to jest mnohem větší otázka času a marketingu. Jen si vezměte naše Kingdom Come. Marketing založený na dosud nevídaném "Dungoens & No Dragons", takže hlavně realismus, ale ve výsledku.... Pokud nebude v čase vydání dostatečná konkurence, bude to buď bingo, anebo propadák. Vzhledem k tomu, o jak unikátní projekt se snaží, vsázím spíš na to první - jen tak na okraj. Ty věci okolo (ne)prodejnosti pokračování debutů chápu tak, že tohle funguje jen ve sféře AAA titulů, podobně jako když automobilka prodá víc kusů (a ono to tak fakt je) novějšího, dříve úspěšného modelu. Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy, jenže ne tak ve světě indie her, kde všichni zadarmo můžou vytvořit všechno, a tak o úspěchu nerozhoduje ani tak PR a nejmodernější a nejdražší technologie, ale NÁPAD. Ale dobře jsi to napsal, Petře...
-
Jseš mimo. Řešiš míru distribuce, zatímco článek je o tom, že kvalita si svou cestu vždycky najde *3*