Přejít na výpis diskuzí
Žádná „indiepokalypsa“ nehrozí - vývoj her je prostě jen drsný byznys
17.3.2016 | Petr Poláček
38 příspěvků
-
Vyborny clanek Petre, diky za nej
-
moc dobrý článek, jen vcelku dost zobecnuje indie hry, jak by měli jednu úroveň a pak dost dogmaticky krouží okolo "byznisu". skoro to vypadá jak by se id vývojářil měli těšit jen tehdy pokud vydělávají jako blizzard. přitom mnohdy zcela stačí, že se hra zaplatí. stejně tak není možné zobecňovat platformy.
ale konečně po době sucha velmi hezký článek, díky -
Přečetl jsem to jen proto, ze to psal Poláček. A udělal jsem dobře...
-
Jinak mé resumé: udělat něco, co nikdy nikdo předtím, to je podle mě ta nejspolehlivější záruka úspěchu. Udělat něco, co se jen veze na tom, co už někdo udělal dřív a třeba i lépe, to jest mnohem větší otázka času a marketingu. Jen si vezměte naše Kingdom Come. Marketing založený na dosud nevídaném "Dungoens & No Dragons", takže hlavně realismus, ale ve výsledku.... Pokud nebude v čase vydání dostatečná konkurence, bude to buď bingo, anebo propadák. Vzhledem k tomu, o jak unikátní projekt se snaží, vsázím spíš na to první - jen tak na okraj. Ty věci okolo (ne)prodejnosti pokračování debutů chápu tak, že tohle funguje jen ve sféře AAA titulů, podobně jako když automobilka prodá víc kusů (a ono to tak fakt je) novějšího, dříve úspěšného modelu. Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy, jenže ne tak ve světě indie her, kde všichni zadarmo můžou vytvořit všechno, a tak o úspěchu nerozhoduje ani tak PR a nejmodernější a nejdražší technologie, ale NÁPAD. Ale dobře jsi to napsal, Petře...
-
-
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord. To, co jsem doposud videl, tak se zda, ze tyto dve hry budou mit k sobe nejblize. Je fakt, ze trh v techto "simulatorech stredoveku" neni presycen, takze nadeji na uspech maji obe. Otazkou, jestli obe budou na sobe parazitovat nebo si naopak navzajem pomohou.
-
-
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord.
Mount and Blade dělají Turci, ne?
-
-
" Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy" Ajeee, máme tu absolventa kurzu Základy ekonomie.
-
-
Príběh pana Vávru je ukazkovej případ, jak se z nezávislýho studia stává zavislý...
-
Jak vidíte sami, přes 60 tisíc prodaných kopií Avadonu (počítá do nich i prodeje v Humble a jiných bundlech) přineslo čistý zisk přes 300 dolarů...to je slusny zisk *3*
-
-
300k je nic. je to sice lepsie ako s drotom do oka, ale inak minimum na prezitie.
-
-
To už hlavně záleží na tom jak velky tým to byl, pro 1-3 členy by to bylo hodně dobrý
-
-
-
Dle meho to neni tak horky. Spis si myslim, ze to je o platforme. Trh je novy, neokoukany, malo her na nove zarizeni, indie hry jsou prvni, dokud se nezjisti, ze to vynasi a zaplati i vetsi vyvoj. Prisly mobilni hry, early acess, greenlight, ps, xbox a otevrelo se docasne okno pro mensi vyvojare. Ted je mobilni trh presycen, stejne tak steam, ale sikovnejsi mala studia se stale mohou dobre uchytit na ps4, nebo xbox one. Her tam sice neni malo, ale ani mnoho a to okno je otevrene, dokud tam nezacne byt vic balastu. Ted se otevira okno pro VR, kdo bude mit VR, koupi zezacatku skoro kazdou trochu nadprumernejsi hru a na male studio jsou to velka cisla.
Shrnuto podtrzeno? Dle meho to je o prizpusobivosti. Nejhorsi to bylo v dobe, kdyz tu byl xbox360 a ps3 a mobilni trh tolik neexpandoval. Na tom je to ted horsi, tablety jeste trochu vydelavaji. A konkurovat vetsim studiim lze asi jen originalitou a trochu riskovat.
Takze vlastne souhlas s vetsinou nazoru v tom clanku. :-D -
-
Velice příhodný komentář
-
-
Petře, Jeffovi je o 11 let víc než tobě. Za jedenáct let budeš taky mezi středním věkem a smrtí?
-
-
Vsak ja uz do toho spadam take :)
-
-
Výborný článek, díky, asi si z toho beru ponaučení že je lepší střílet od boku na všechny strany, dělat více menších her, které maji něco co jine nenabízí, občas se nějaká chytne, a tu svou jednu vysněnou hru budu dělat v mezičase, s tim že mi je jedno jestli komerečně uspěje nebo ne.
-
pokud je hra dobrá, tak se bude prodávat a je jedno jestli je 2d, 3d, pixelovatá, isometrická nebno třeba textová. Podívejte se na tu hnusnou Kardashianovic hrošici a ten její paskvil, díky kterému si teď Teplá Ryba může koupit nové porshe a tenisky...
-
-
To je jen část pravdy. Hodně také záleží na tom, jak se o hře mluví. Spousta her se prostě neprosadila, protože se o nich dost nemluvilo (Wurm), zatímco jiné se prosadily hlavně díky tomu (Minecraft). Ale to je jen můj soukromý pocit. Vyčíslit něco takového nelze. Můj osobní dojem ale je, že kvalita a prodávanost nejsou až tak provázány, jak bychom si možná přáli.
-
-
A co když se o tý hře mluvilo, protože byla dobrá? *1*
-
-