Přejít na výpis diskuzí
Žádná „indiepokalypsa“ nehrozí - vývoj her je prostě jen drsný byznys
17.3.2016 | Petr Poláček
38 příspěvků
-
Ja nevim, cemu se panove a damy developeri divi. Vydavat do extremne presyceneho trhu stopadesatou variaci zombie survivalu, kostickoveho staveni ala minecraft nebo rogue-like pixel retro srajdy muze jenom velice odvazny developer. Indie hry jsou z 80% nizkonakladovy brak, na kterem bohuzel je ta nizka vstupni cena velice videt. Na Steamu se je tim potreba brodit jako hnojem a pokusit se v nem najit obcasnou perlu nebo dve. Ja jsem za posledni leta objevil jenom par - pro me to jsou treba Factorio, Prison architect, Creeper world, Kerbal space program (ale samozrejme muj vkus neni uplne vetsinovy).
-
Sorry ale v zivote jde o to prezit. Pokud jsem delal na hre a mam zaplacene slozenky- tak jsem prezil a vsechno je OK. Proc to hned videt cerne, kdyz hra neni indie megahit.
-
-
Problem je v tom, ze ty slozenky nemuzes zaplatit az po vydani. A pokud hra nevydela, znamena to, ze si poplatis dluhy a nazdar.
-
Pokud ty složenky nezaplatíš.
-
-
Článek dost dobrej ale chybí tam závěr. On je sice cítit v podstatě z každýho odstavce ale asi se to nesmí napsat, bo by to mohlo nějaký vývojáře urazit.
Ty přednášky, jedna jako druhá jsou marketingové analýzy které berou hru jako produkt s několika parametry a tu se pak snaží napasovat na nějaké modely s tím že až to tam zapadne tak můžou začít hry mrskat jak Baťa cvičky, budou ve vatě a přinese jim to nesmrtelnou slávu protože přišli na kámen mudrců úspěchu her.
Naprosto ignorují hru jako takovou a fakt proč lidi hrají hry.
Jo a ten závěr je ten že i když jsme udělali hru kterou si koupí akorát pár exotů tak budem ukazovat prstem a říkat Ty za to můžeš. -
-
Nevidím důvod opakovat něco, co je tam již několikrát zmíněno.
-
-
Já jen prostě nechápu tu zaslepenost některých vývojářů. Si vezmi tu hru The magic circle.
Určitě se najde pár kavárenských bublifuků co si budou cintat blahem na fiži nad formou hry, ale to není zrovna nejpočetnější hráčská základna. Většina hráčů si chce prostě něco pořádně zapařit a to "zapařit" mě k tomuhle nesedí ani trochu. Ještě možná si někdo koupí nějakou artovou věcičku aby si trochu oddáchnul, ale to neznamená že bude poctivě skupovat všechny díly. -
-
To souhlasím.
-
-
-
-
Príběh pana Vávru je ukazkovej případ, jak se z nezávislýho studia stává zavislý...
-
Independentni hry jsou jen dočasná bublina nesouci se na vlne jednak vzdoru vuci po letech jiz stereotypnimu systemu vyvoje videoher a jednak mimoradne efektni a financne nenáročné digitalni distribuce. A to nemluvim o vrahovi ekonomicke rovnovahy -kickstarteru a spol. Drive nebo pozdeji se trh presyti a zacne opet pozadovat kvalitu. 90% indie produkce je zoufale nekvalitni, na urovni mobilniho hrani, staci jen prodat jakoby originalni namet a nepříliš vysoké naklady se bez problemu vrati. Nebude trvat dlouho a hraci i novinari prestanou glorifikovat sratchky jako meat boy, isaac, undertale a tisice rogue like klonu...
-
-
Určitě. Herní novináři mají velký vliv na hráče a jen díky nim se prodaly více než 2 miliony kopií SMB, skoro 3 miliony kopií The Binding of Isaac a víc než milion kopií Undertale. To dává moc velký smysl.
-
-
Staci se podívat na odehrané hodiny. Tyto "fantastické" indie hry jsou hodnocene zcela genericky po nekolika odehranych hodinach, nekdy i desitkach minut. Podil ziskanych achievementu je rovnez podstatne nizsi nez u aaa her. Indie scena je jeden velky podvod.
-
-
Tak ono je docela logické, že nezávislé hry se nedají kvantitou moc dobře porovnávat s AAA tituly, takže tomu bude odpovídat i odehraný čas v recenzích. A možná bych doporučoval podívat se do slovníku, co to slovo podvod je.
-
-
-
-
Jinak mé resumé: udělat něco, co nikdy nikdo předtím, to je podle mě ta nejspolehlivější záruka úspěchu. Udělat něco, co se jen veze na tom, co už někdo udělal dřív a třeba i lépe, to jest mnohem větší otázka času a marketingu. Jen si vezměte naše Kingdom Come. Marketing založený na dosud nevídaném "Dungoens & No Dragons", takže hlavně realismus, ale ve výsledku.... Pokud nebude v čase vydání dostatečná konkurence, bude to buď bingo, anebo propadák. Vzhledem k tomu, o jak unikátní projekt se snaží, vsázím spíš na to první - jen tak na okraj. Ty věci okolo (ne)prodejnosti pokračování debutů chápu tak, že tohle funguje jen ve sféře AAA titulů, podobně jako když automobilka prodá víc kusů (a ono to tak fakt je) novějšího, dříve úspěšného modelu. Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy, jenže ne tak ve světě indie her, kde všichni zadarmo můžou vytvořit všechno, a tak o úspěchu nerozhoduje ani tak PR a nejmodernější a nejdražší technologie, ale NÁPAD. Ale dobře jsi to napsal, Petře...
-
-
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord. To, co jsem doposud videl, tak se zda, ze tyto dve hry budou mit k sobe nejblize. Je fakt, ze trh v techto "simulatorech stredoveku" neni presycen, takze nadeji na uspech maji obe. Otazkou, jestli obe budou na sobe parazitovat nebo si naopak navzajem pomohou.
-
-
Kingdom Come bude mit hlavni konkurenci v polskem Mount & Blade II Bannerlord.
Mount and Blade dělají Turci, ne?
-
-
" Což je dáno tím, že roste ekonomická, kupní síla, kdy všichni chtějí mít víc a lepší za stejný prachy" Ajeee, máme tu absolventa kurzu Základy ekonomie.
-
-
Přečetl jsem to jen proto, ze to psal Poláček. A udělal jsem dobře...
-
Výborný článek, díky, asi si z toho beru ponaučení že je lepší střílet od boku na všechny strany, dělat více menších her, které maji něco co jine nenabízí, občas se nějaká chytne, a tu svou jednu vysněnou hru budu dělat v mezičase, s tim že mi je jedno jestli komerečně uspěje nebo ne.
-
Ono to bude viac faktorov. Klasika je modny trend alebo pred par rokmi nastupujuca vlna indie vyvoju kde do toho naskocilo vela vyvojarov lebo bolo par extremne uspesnych success stories. Indie vyvojar v pocte 2-3 ludi spravili hru ktora im za kratku dobu zarobila tucne miliony, no proste sen! Takze jasne ze dnes je pretlak a preziju len ty najlepsi. Na druhu stranu si myslim ze je to tak trochu aj problem distribucie. Na mobiloch v zasade nieje ina cesta len Appstore alebo Google play kde je brutalny pretlak a tam je fakt tazke urcit kto prerazi a aku marketingovu strategiu urcit. Na konozolach to ma pod palcom Sony,MS a Nintendo ale vzhladom na to ze este donedavna bolo treba development kity a rozne certifikacie, teda vstupna investicia docela vysoka tak to bolo relativne v pohode. Dnes a to uz meni. No a na PC je problem ze prakticky 90% hier ide cez Steam kde je proste pretlak. Samozrejme sa da predavat aj cez ine kanaly ale majorita hracov ide cez Steam a nehlada niekde inde hry. Jeden obchod je proste malo a dalo sa cakat ze bude preplneny. Mozno by malo Valve rozdelit Steam na nejaku Indie verziu, kludne aj novy samostany klient a klienta pre klasicke komercne hry.
-
-
S poslední větou naprostý souhlas a takových lidí není zrovna málo. Kdo se má těmi hordami h***n neustále brodit. Bohužel se to nestane, Valve nepřidá ani možnost odfiltrovat indie hry, protože za 1) nesnáší mrkvošrot a jejich ekosystém načež se snaží protlačit hraní na linuxu a tím za 2) jde na ruku indie vývojářům dle hesla "the more the merrier". Zkrátka z každé prodané kopie kde jaké indie kok****y má bakšiš a jak víme ryby si rybník nevypustí, že? ¥€$
Steam cajk, ale po hrách koukám jinde, na Steamu jen kupuji nebo aktivuji, jejich shop jsem vzdal když se prolomila indie hráz... -
Jseš mimo. Řešiš míru distribuce, zatímco článek je o tom, že kvalita si svou cestu vždycky najde *3*
-
-
moc dobrý článek, jen vcelku dost zobecnuje indie hry, jak by měli jednu úroveň a pak dost dogmaticky krouží okolo "byznisu". skoro to vypadá jak by se id vývojářil měli těšit jen tehdy pokud vydělávají jako blizzard. přitom mnohdy zcela stačí, že se hra zaplatí. stejně tak není možné zobecňovat platformy.
ale konečně po době sucha velmi hezký článek, díky