Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Má a začíná být nebezpečný okolí i sobě...

  • Takže to znamená že mít audiofilii jako vy dva? Běžte se léčit. 

  • Derp_1337

    Tak při těch hodech máš možnost dát si re-roll za nasbírané "Inspirace". Je to součástí pravidel a když se tvá postava drží pravidel svého Class Origin, tak dostáváš možnosti na ten re-roll.

    V prvním aktu jsem ten re-roll použil jenom 2x, když u fakt důležitého rozhodnutí si ze mě kostka vystřelila. Ale jinak taky hraju stylem "co se stalo, stalo se" a jedu a dál.

  • Jde o to, že stejně jako v Divinity2 se kamera chová tak, jako by první patro byla střecha. Ono to smysl dává, protože kdyby šlo odzoomovat nad střechu, nevidíš kde hraješ, ale nedává to smysl v případě, že "první patro" jsou trámy na které se dá lézt. Takže kamera se zadokuje přesně v jejich úrovni a nezobrazí ti nepřítele NA trámech, pokud tam sám nemáš postavu. 

    JÁ ji zabít nechtěl! Ale když člověk hodí jedničku na přesvědčování a dojde k boji s Githyanki a musíš vybrat stranu tak co mám dělat? Load n save? Kdybych to měl hrát takhle, tak se unudim k smrti. Příčina a následek je mechanika, kterou respektuji, ale neměla by to být mechanika, která tě trestá za špatný hod kostkou.  To prostě není správné. 

    Boje jsou mi teď už jedno. Naznal jsem, že studio se rozhodlo vydat cestou která říká "když jsme se tolik s*ali s dialogy, tak je prostě bojem obcházet nebudeš". Mám novou postavu, nový náhled a přístup a jde to mnohem snadněji. 

    To ovšem nic nemění na mém názoru, že je to veskrze průměrná hra jak příběhem, tak řemeslným zpracováním. Možná to doženou nějaký fixy a patche, ale jedině proč tohle chci dohrát místo abych znovu dohrál dvojku je asi grafika, která sice není nic moc, ale na tu "dvojkovou" už jsem fakt hodně odvykl. :D

  • Derp_1337

    Hele a zkoušel jsi zoomovat? Jak normálně, tak i v taktickém módu. Popřípadě ručně posunout kameru (ať už myší nebo přes klávesnici WASD). Neříkám, že to je lehké, ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych někoho nemohl zaměřit.


    A, ehm, zabít Shadowheart v Act 1? Hmm, to patříš k fakt velké minoritě. Bylo tam více způsobů, jak to vyřešit.

    To mi připomíná KOTOR, když jsem hrál za temnou stranu. Taky jsem tam mohl zabít své parťáky. Ale co na to říct? Ta hra je pak o hodně těžší, když nemáš skoro žádné parťáky. 😂


    K nepřátelům: Některé lokace jsou dělané na vyšší levely. Když se ti zdá, že bojuješ proti mnohem silnějším nepřátelům, tak skus jít jinam a vrať se pozdějí.

    A k soubojům: poradím ti, ať zkusíš hloubějí proniknout do pravidel bojů. Zásadní je mít vybalancovou partu, ať nemáš nějakou očividnou slabinu. Pokud sis nechal zabít Shadowheart a nemáš tak Klerika, tak se budeš muset trochu víc snažit.

    V bojích používej DIP weapon (můžeš třeba meč namočit v pochodni a dočasně bude rozžhavený a dávát bonusové ohnivé poškození. Nebo v jedu, atd. Je fakt mnoho možností.). Používej Jump, ať se dostaneš nepřítelům do zadních řad. Snaž se umístit své postavy tak, aby měli výhodu vyšší pozice oproti nepříteli (highground bonus). Používej Sneak, ať se dostaneš k nepřátelům a prvním útokem jím dáš silnější poškození. Používej neustále schopnost Shove - můžeš tak postrčit nepřítele a dám mu debuf. A nezapoměň používat scrolls, lektvary, granáty a různé barely (např. rozstřel olejový barel a pak rozlitý olej zapal ohnivým útokem či přes Dip s rozžhavenou zbraní, atd. atd.).

  • Taktický mod neřeší problém vertikality, protože se zastropuje v nejnižší možné úrovni. 

    A ano, ten boj je nepovinný, ale to byl jen příklad nevyváženosti hry. V house of healing je taky ten maniak přestřeleny jak blazen. A obecně všechny souboje dávají naprosto jasně najevo, že tady hráč není od bojování. V 99% případů je člověk přečíslený nebo ohromné podlevelovany a při vší úctě - hra nenabízí moc způsobí, jak fight vyřešit. Buď bojovat nebo někoho hodit ze skály. To jsou právě dva způsoby. 

    Co se týče Shadowheart, ta u mě došla konce před koncem prvního aktu, tak proč si hra pořád myslí, že žije a hází mi do deníku její postřehy a vysvětlivky? 

    Možná mám jen smůlu, ale narazim na nějakou menší či větší chybu co deset hodin, takže prostě nechápu ten hype kolem, když se to moc neliší od jiných RPG a na BG2 to v rozmanitosti příběhu nemá ani omylem. 

  • Derp_1337

    "Třešničkou na dortu je pak kamera, která se pravidelně někde zasekne, je
    neskutečně vertikálně omezená, takže když nepřítel stojí v trámoví nad
    zemí, tak je prakticky netargetovatelny"

    Zkoušel jsi použít "taktický mód" ? Po zmáčknutí klávesy O se kamera přepne do pohledu z ptačí perspektivy přímo shora a všechno je hned mnohem přehlednější.


    "zkuste zabít dva nemrtvé bouchače, kteří si vzájemně dávají 50% rezistenci na cokoli.......to jednoduše bez klerika nejde a pokud musím mít v partě klerika, abych něco překonal, tak to rozhodně nepovažuji za vyvážené nebo v jakémkoli slova smyslu "volné" v řešení situaci), případně mají schopnosti a
    spelly, o kterých se vám může jen zdát"

    To bude problém balancu. Mám takový dojem, že data z EA ukázala, že absolutní většina hráčů měla v partě Shadowheart jako klerika, takže pro většinu lidí, to nepředstavovalo extra překážku. A nebo nejčastějí hraná class samotnými hráči je Paladin. 

    Jinak způsobů, jak se zbavit nepřátel je vždycky víc. Chce to trošku kreativity. Navíc mám ten dojem, že ten souboj s dvěma Death Knight + 5 poskoků, na který sis tak stěžoval, byl úplně nepovinný. Oni jenom blokovali alternativní cestu do Shadow Lands. 😉

  • Taronyu

    Tak štylizácia je vec vkusu. Mne inak príde úplne v pohode. A v meste mi padali fpska pod 60 a to mám 4070ti.

  • Samozřejmě, gro většiny RPG jsou postavy. Vedlejší jsou zajímavé, ale zkuste si udělat vlastní originální postavu. 

    Warlock, sorcerer a Wizard jsou jedna postava. Mají prakticky totožné mechaniky, dostanou totožné bonusy a featy a liší se jen na povrchu. Hrát se za ně bude totožně. To samé v oddělení barbar, fighter, ranger. Neliší se prakticky v ničem. Nemají žádná výrazná specifika. 

    Opět ale - tohle nedávám za vinu studiu. DnD se prostě rozhodlo všechno pohřbít a Lariani to jen převedli do světa jedniček a nul, ale možná mohli projevit trochu soudnosti. 

    Budu rád pokud mi místní nadšenci a znalci vysvětlí, že se mýlím,.koukám na to špatně a podepřou svá tvrzení argumenty, které jsou validni a je možné je ve hře najít. Možná prostě jen nevidím něco, co ostatní ano. 


    Tak mi to prosím ukažte, protože já to chci dohrát, protože jsem si slíbil, že to dohraju, ale zatím to jen hrozně bolí.

  • Zdravím, 

    Zvládne mi někdo vysvětlit, z čeho jsou všichni tak nadšení? Mám teda zatím nahráno necelých čtyřicet hodin, ale zatím je to tragédie. 

    Příběh: o ničem a nenápaditý. Celým první akt se točí jen kolem toho, že vám s vaším problémem nikdo nepomůže. A přestože je to jasné hned po první zkoušce, stejně vás hra bude honit sem a tam ikdyz je naprosto jasné, že je to zbytečné. Pořád doufám, že se to nějak někdy zlomí a vykoukne na mě boží plot twist, který tomu dá smysl, ale jsem asi tak v půlce druhého aktu a pořád nic.

    Interface: příšerný. Kdybych nevěděl, že mají Lariani za sebou už nějaký ten projekt myslel bych si, že to vytvářelo nějaké začínající Indie studio. Ať už jde o inventář, který je nepřehledný, nedá se zafixovat řazení itemu (nejde nastavit ať se trvale řadí například podle váhy nebo typu), hledání v inventáři je peklo a frustrující minihra samo o sobě, o nefunkční klávesové zkratky (klávesa N má defaultně otevřít  Charakter sheet, ale nedělá vůbec nic a není to jediná klávesa k ničemu) nebo o naprosto nepochopitelné nastavení "hotbarů". Min jsem se navztekal u prvního Gothic a ten měl opravdu ovládání z pekla. 

    Třešničkou na dortu je pak kamera, která se pravidelně někde zasekne, je neskutečně vertikálně omezená, takže když nepřítel stojí v trámoví nad zemí, tak je prakticky netargetovatelny, protože kamera se prostě bude zatvrzele držet tak, aby se nedal nakliknout a vy prostě musíte vylézt nahoru, protože jinak ho ani ranged char nenatargetuje.

    A gameplay? To je fakt tragédie. Souboje jsou v lepším případě nudné, v horším frustrující. Strašně bych rád slyšel autorovu představu "vyvážených" soubojů, které opěvuje. Jestli "vyvážený" znamená pravidelně být přečíslený postavami o jeden dva levely vyšší (a neexistuje způsob, jak tu levelovou propast vyrovnat, protože hra prostě tolik expu záměrně neposkytuje), které mají buď násobně vyšší ho, násobně vyšší poškození, ultimátní schopnosti co se dají používat každé kolo (zkuste zabít dva nemrtvé bouchače, kteří si vzájemně dávají 50% rezistenci na cokoli a každé kolo můžou oživit jeden druhého nebo jakéhokoli nemrtvého z těch pěti co mají s sebou - to jednoduše bez klerika nejde a pokud musím mít v partě klerika, abych něco překonal, tak to rozhodně nepovažuji za vyvážené nebo v jakémkoli slova smyslu "volné" v řešení situaci), případně mají schopnosti a spelly, o kterých se vám může jen zdát. 

    Soubojový systém nedávám studiu za vinu - chtěli se držet DnD pravidel, ikdyz nevím proč, když je to asi ten nejméně zazivny systém, jaký kdy kdo vymyslel. Dávám jim za vinu tu přepálenost nepřátel. Rng tu samozřejmě funguje jako kdekoli jinde, takže můžete mít 99,9% na zásah, protože dloubete mečem goblina do nosu, ale stejně minete, protože - proč ne? To by se určitě mohlo stát komukoli. 

    Co se týče drobnosti, které jsem myslel, že jsou záležitostí minulého tisíciletí, jako že si musíte opravdu všechno pamatovat, protože hra odmítá cokoli za vás dělat (takže když si přečtete knihu jak zabít nějakou questovou zrůdu, tak se vám to rozhodně nepropise do questlogu, aby to bylo po ruce, depak. Hezky si to pamatuj a když na to v té myriade píčovinek zapomeneš, tak pech no), odmítá být i nápomocná tam, kde to může jen pomoct (alchymie - máte všechno co je třeba na granát, ale nemůžete vyrobit granát hned, nene, co vás nemá, musíte postupně vyrobit všechny ingredience v přesných počtech a pak až vyrobit granát. A pokud se seknete v nějakém počtu něčeho, tak smůla - ochudili jste se o granát a máte navíc jednu hromádku soli), když máte nahozeny buf poplatný pro danou lokaci a opustíte ji a vrátíte se, tak musíte projít inventář, najít tu jednu malou blbost, která buff zase aktivuje a ručně ji spustit. Protože ikdyz je to esenciální buf, v zásadě příběhová a mechanická nutnost, tak hra nemá zajem vám ulevovat tím, že vám to sama opět pustí. Jen se hezky starej. 

  • Derp_1337

    Tak určitě to bude mít nějaké následky v příběhu.  Někteří parťáci můžou souhlasit s tvými rozhodnutími, někdo jiný může nesouhlasit a naštvat se. Když je na tebe někdo hodně naštvaný, tak z toho můžou být negativní postihy.

    Větší spokojenost parťáka s tebou má pozitivní bonusy: jako postava odemkne nové skilly či nějaké personální questy. Dokonce můžou randit s postavou, která tě má v oblibě.

    Nízka spokojenost parťáků může vést ke konfliktům v rozhovorech, snížení efektivitě v boji (nebudou naplno bojovat pro někoho koho nesnáší) a dokonce postavy můžou opustit partu navždy.

  • pokud bys chtěl aplikovat tyhle pravidla, tak z toho BG3 vyjde ještě hůře. Jako ISO RPG má hra mnohem menší nároky než velké 3D RPG, takže se mohla pushovat grafika mnohem více. Hele, když vezmeme, že Lariani šli s každou hrou na KS, u BG3 dosahovali obrovského rozpočtu, tak je až s podivem, že grafika není vůbec dobrá. Za mě grafika se dá přežít, ale tady se nesetkala s mým vkusem ani styliziace.

  • Morraw

    Pro mě je to příliš obrovská hra, abych ji dohrál víckrát než jednou z život :) proto z ni chci vytřískat co nejvice.

    Obtížnost chápu, spíše me zajímalo jestli to pak nějak ovlivňuje i příběh a interakci mezi postavami. Jestli se pak hra nechová jinak než bylo zamýšleno.

  • Derp_1337

    Narazil jsem na dobré video s různými tipy a triky do BG3.

    https://www.youtube.com/watch?v=s3C--0c1U_Y

    Třeba lektvary s různými buffy (haste, regen, atd.). Člověk je nemá pít, ale položit na zem, shromáždit okolo nich postavy a seknout do lektvaru. Lektvar se pak rozprskne okolo a buff dostanou všechny postavy okolo a ne jenom 1 postava, která by ho normálně vypila. 😂

  • Derp_1337

    Tak samozřejmě, že více hratelných postav současně v partě dělá hru mnohem lehčí. Více postav znamená více povolání a více možností, jak překonat nepřátelé a překážky. Lehčí souboje, více možností jak splnit questy, atd.

    Já bych spíš preferoval hrát jenom se 4 postavami a pak si to za čas dát s jinými 4 postavami. Ty předpřipravené Origin postavy mají dost zajímavé osobní příběhy a úplně jinou dynamiku mezi parťáky.

  • Morraw

    V partě je možnost mít jen 4 postavy. U takhle příběhové hry je to až na škodu, ale asi by to bylo těžké vybalancovat pro více postav.

    Každopádně vím, že je mód až pro 8 postav nebo tak. Ovlivňuje/rozbíjí  to pak výrazně hru ? Lehčí souboje, rozdělení zkušenosti, interakce mezi postavami atd?

  • Taronyu

    Ano, pretože žánru sa podriaďuje engine a tomu sa potom prispôsobujú aj nároky na grafiku. Keď je to podľa teba hlúposť, tak nemáš na hernom webe čo robiť.

  • La_Furia-Roja

    lol, takže teď budeme grafiku porovnávat jen skrz žánr, nenech se vysmát. Takovou hlupovinu jsem dlouho nečetl.

  • Taronyu

    Pretože porovnáva hru z tretej osoby a izometrické RPG preboha. Ja už fakt nechápem kde sa toto berie 😂 Porovnávajte to s Diablo 4, POE, DIvinity, Wasteland atď. Ale nie s Witcherom tvl.

  • La_Furia-Roja

    a proč by jako ne? Stejný rozpočet, evropské studio. Jedno je hra z roku 2015 druhá z 2023, takže je naprosto validní srovnání. Jinak loni se tu nadávalo na Elden Ring grafiku, ale když to srovnám a hlavně to měřítko, že Elden Ring má obrovské visty, tak  ER v tom je taky lepší. Jinak Witcher 3 s Next-gen updatem na PC/PS5 za mě jedna z nejhezčích her vůbec a klobouk dolů, že jsme dostali zadarmo takovou grafickou pecku. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit