Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mně při hraní BC2 občas i těch 32 příjde moc. Někdy je to taková mela, že člověk zemře necelou vteřinu po respawnu a to třeba i 5x po sobě (to se mi stalo včera), záleží ale taky na herním módu. Myslím si, že těch 64 bude dostačující, Red Orchestru hrávám v 50 lidech a i přestože jsou tam mapy mnohem větší než v BF, tak to bývá pořádná mela
  • Prostě všeho moc škodí.
  • mohli dat na vyber servery pre 256 128 64 hracov a nech si kazdy vybere aky sa mu paci
    • Je jedno co jsi! Jestli PCčkář nebo konzolista. Důležitý je mít nadhled a zdravě uvažující rozum a nehandrkovat se jen tím, co jsi nebo kým je tamten ( PC / konzolista ). Na všech platformách se vydávají špatné hry a ty dobré. Bohužel teď PC scéna trpí tím, že je IN konzole a vývojáři, potažmo distributor chce podojit všechny! Tak vydá nekvalitní port, který jen převede a neupravý ovládání. Maličkost, ale jen tohle dokáže pěkně otrávit. Neberu ani stížnosti, že PCčkáři jsou zloději a stahují si hry. Pokud vím, pirátí se i konzolové hry, ale holt v menším měřítku. Jestli ono to není tím, že PC má doma více lidí než konzoli?
      • opět nepochopeno - neřeším jestli je nekdo PC nebo konzole. Jen uvadim veci na pravou miru. Kolega o koment vyse to asi pochopil trochu obracene nic vic. Je mi uplne jedno kdo ma PC nebo konzoli. Nepatrim mezi tu hromadu flameru co to tady denno denne resi. :)
    • Tam de asi hlavne o tu optimalizaci. A furt lepsi kdys si urci cil a ten dodrzi, nez aby daly 256 hracu a stejne to pak bylo pri takovem poctu lidi nehratelne.
      • Kdyby to platformy zvládly bylo by určo fajn mít tam možnost hrát ve více lidech než BF nabízí momentálně. První díly BF na PC měli jestli se nepletu 25 na 25 TDM. Mapy byly obrovské a opravdu šlo o pořádnou válku :) Na dnešních mapách BF by jste se s tou tehdejší stíhačkou ani nerozletěli :D Kdyby dali navýběr a současně by to kozole zvládly, protože ty to asi limitujou momentálně nejvíc jsem jedině pro :)... Ostatně jsem pro jakoukoliv radikální změnu série, stejne jako u konkurence.... Na druhou stranu chápu že aktuální multiplatformní vývoj ma své limity a popravdě ani žádné revoluce neočekávám.
        Ten kdo ale nic nečeká, může být pouze příjemně překvapen.

        Možná by titulek mohl znít: "BF MP by zvládl 256 hráču, ale konzole by shořeli nebo vybuchly tak na to radší kašleme :D"
        • Poslyš, za omezení hráčů v MP na PC na "pouhých 64" není ovlivněno konzolovým portem. Tady se musím konzolistů zastat. Hraji BF2 několik let a těch 64 je akorát. Oni 2 - 3 pitomci ve squatu bohatě stačí, natož kdyby jich bylo třeba 50. *3* Troufnu si tvrdit, že BF série ( včetně BC ) je taky o nějakém taktizování a souhře týmu popřípadě celé hrající strany. S 256 lidma by se to zvrhlo v nebetyčný Monster DM.
          • Já jsem už pár le only Xbox360 player :D můj ntb toho moc nedá :) Mě to přišlo fajn dříve, je fakt že jsem si vytvořil squat se třema dalšíma kámošema a o zbytku lidí na mapě jsme ani jak byla velká nevědeli.

            Vzhledem ale k rozlehlosti map a počtu hráčů jsem neměl tak "zakonzervovanej" jako v těchto hrách dnes. Cítil jsem se jako soldžr v obrovským městě a opravdu to bylo daleko daleko reálnější combat feeling než teď. U her jako COD taky preferuju spíš skill a menší mapy u BF bych to víc roztáhnul :) Nevím mě třeba i přijde že mapy v BF BC2 jsou snad ještě víc omezující než v BF BC 1 a to mi vadí... Zachvilku můžou udělat kostu stylu COD a nebude v tom rozdíl... Těžko říct, už jsem tak dlouho nehrál něco fakt dobrýho že už sám nevím co si pod tím pojmem vlastně představuju :D
            Jen abych to uvedl na pravou míru, jsem sám konzolista :)
  • On hlavně autor novinky špatně pochopil význam toho, co Patrick řekl. Nejde o to, že by něšla vytvoři zábavná hra pro 256 hráčů. Ale Battlefield 3 by ve 256 hráčích nebyl tak zábavný jako ve 40. Pokud se tu dohadujeme, že je možné inovovat a redesignovat a vůbec (někde tu padly návrhy na modifikace gamedesignu, kdy by z BF byla nakonec ArmA - heh), tak se pak nebavíme o BF3, ale nějaké úplně jiné hře. Navíc to nejspíš proběhlo takhle: Vytvořil se BF3. Začalo se zkoumat a testovat jestli jsou možné odchylky od hlavního plánu (tj. 32-64) a jak na to jsou. A když se zjistilo, že 256 je technicky možné, ale k téhle hře to nesedí, tak se vydalo tohle prohlášení.
  • Priznam sa ze battlefield ako taky nehravam, ale casto hravam mod na BF2 Project reality a u toho je velky zaujem aby bola hra na viac ako 64 hracou. 254 by bola naprosta parada!
    • Mě ten Project Reality nějak neuchvátil. Všude dlouho trvalo než jsem se přemístil a když už jsem se někam dostal, tak jsem to hned koupil, nehledě na to, že i tady jsou hráči sólisti, kteří tu hru kazí. Viz. být přejetý spoluhráčem atd. Možná jsem to hrál na blbém serveru, ale vážně mě to nechytlo.
      • To znie ako blby server, alebo mozno sice dobry server ale v zlu dobu. (Ku veceru prichadzaju kompetentny hraci a klany.) Fakt ze dlhsie trva nez sa dostanes do akcie pridava hre "fear of death" efekt, ked mas pri hrani pud sebazachovy a nehras tak bezhlavo. To je aj dovod ze sa vacsinou nesoluje, ked ides zo squadom, ak to schytas, kamarati zaistia oblast a postaraju sa o ranenych. Ked si sam, nasleduje respawn a dlha cesta do akcie= no fun.
        • Naprosto s tebou souhlasím. Kvality PR rostou s počtem hráčů a teprve v této hře je týmová spolupráce dovedena téměř k dokonalosti. Doufám (a vypadá to nadějně), že v další verzi bude umožněna hra pro 128 nebo v ideálním případě pro 256 hráčů.
  • Pokud máme mapu o rozloze průměrně těch 10km2, pak jsou na ní vyspecifikovány určité body. Nejčastěji je třeba například jeden dobýt a přitom druhý ochránit. Pokud první bod padne, druhý se brání a třetí dobývá. Není to však pravidlem.
    Jak jsem se zmínil, důležitá je vysoká kvalita hráčů, (technika není nahrazována, nebo po velmi dlouhém respownu). Je tedy třeba chytře využít transportních prostředků. Je třeba si uvědomit, že už je to víceméně skoro simulátor, než střílečka. Přirovnal bych projedt reality k operaci flashpoint, jenže online.
    Je zábavnější s rozmyslem pročesávat město a reagovat na protihráče, než neustále běhat čtyřmi cestami, střílet hlava nehlava a házet granáty.
    Samozřejmě je třeba si rozmyslet každou bezhlavou smrt a vymáčknout ze sebe maximum.
    Mapy vypadají dost realisticky. Ovšem jen vypadají, přeci jen je spousta prvků zachována na úkor hratelnosti a doladěna na maximum.
    Při 256hráčích by hra přestala být tak strategicky důmyslná a závislá na práci jednotlivých lidí a změnila by se ve skutečnou bitvu. Já si ale myslím, že by to i tak fungovat mohlo a velice zábavně.

    P.S.: pokud se nepřítel přiblíží k rallypointu je zablokován, útočit na base a rapebasing vlastními hráči je trestán. Na každém serveru se prakticky vyskytuje administrator, který za porušení pravidel kickuje, nebo rovnou doživotně banuje. (první hra, kde se vyplatí přečíst si manuál)
    • Je to hezké, ale podle mě utopie. Zase to stojí na jedincích a jejich ukázněnosti k tomu co si vymyslel designer/ vývojář. Ten první odstavec se děje i na menších mapách, přece. Pokud je dobrý Comander a squaty poslouchají, tak je to prýma i v 64 lidech. Jen ať to nechají jak je a pořádně optimalizují!

      Nehledě na to, že pokud by vývojáři dali tolik hráčů, museli by ořezat grafiku, textury atd., aby se to stihlo dopočítávat a stíhaly servery odesílat data.
      • dál to stojí opravdu na hráčských komunitách. U project reality je velice silná a rozumná. Administrátoři nevyhazují, protože si chtějí sami zalítat :-) Jedinci, kteří nedodržují pravidla jsou ze serverů vyhazováni, často natrvalo. Je třeba dodržovat nepsanou morálku a slušnost a to jsem ještě u žádné jiné hry neviděl. To neni utopie. Ale je to svět lidí, kteří sdílí stejnou filozofii. A to na projektu, který je absolutně ke stažení zdarma. Komerční tituly jsou omezováni manažery (je mi líto vývojářů a designerů). Zde je vidět že i hráči si dokáží zvolit svůj vlastní směr. Když se tak s klukama bavíme, tak už nikdo nic jiného ani nehraje.
        Pochybuji, že by v dnešním světě dal někdo podmínky vzniku takového projektu, jako byl Deus Ex, nebo System shock. O třetím DeusExu pochybuji. Pokud by někoho project rality zaujal, at jej vzykouší, vřele doporučuji. Originálka BF2 dnes stojí asi tři stovky a dál je vše zdarma.
        • Kurňa, tak že bych tomu dal druhou šanci?
  • Že by 256 hráčů byla zábava??? Zajímalo by mě, jestli autor vůbec někdy hrál BF. Už těch 64 hráčů je dost a na mapě díky tomu dokáže být občas chaos. Při 256 hráčích by bylo tak 60 jen sniperů, 50 anti-tanků, 20 lidí by bombardovalo mapu ve stíhačkách a pár desítek by kolem sebe neustále házelo granáty. Člověk by nevydržel na živu ani sekundu. Jestli si tohle představuje autor jako zábavu, tak jeho vkus opravdu nechápu. Souhlasím se Soderlundem, ten počet kolem 30 je nejlepší.
    • To by se samozřejmě muselo ošetřit a udělat pár razatních změn. Mezi ně i fakt, že při takovém počtu a ještě k tomu v Bfku, by muselo být k dispozici adekvátní množství a hlavně různorodost vojenské techniky. Ne jen základy jako tanky, či bojové letouny, ale i například OTčka nebo dělostřelecké jednotky, či prostě jen obyčejná průzkumná vozítka. Dále, případné úkoly na mapách by měly zajistit, aby hráči byli ochotni si své role rozdělit a spolupracovat a ne se jen hrnout do akce za body ( s čímž souvisí další změna a to zrušení tabulky skóre ), ale věnovat se tomuto úkolu a hlavně roli. Například pár lidí by mělo bránit hlavní základnu, další například ačkoli mobilní, ale stále zranitelné houfnice, které by podporovaly hlavní frontové jednotky někde na mapě, další skupinka hráčů by naopka zajišťovala transport, ať už vzduchem nebo po zemi atd. ( otázkou samozřejmě zůstává, kolik lidí by takto bylo ochotno hrát ). A aby nedošlo k tomu, že by se ze 128 hráčů v týmu dostalo do hry 50 odstřelovačů, třídy by bylyurčitě limitovány, stejně tak jako množství granátů, typických jen pro útočnou třídu a které by se po vypotřebováni fasovaly jen v hlavní základně nebo ze specifického zásobovacího vozidla, takže by se musely používat uváženě.... Já bych tu vizi kolem 256 hráčů v BF přirovnal nejlépe k Armě. Obrovské mapy a takto nějak probíhající a usměrňěné boje i v tolika lidech, samozřejmě více arkádovější. Takže, pro mě osobně by to zábava byla, ale vyžadovalo by to velký kus práce promyšlení a úprav tak, aby z toho nezvnikl fragový chaos, ale aby tým vedl k jasnému cíly bez ohledu na vlastní osobní úspěch.
      • Jenže to už by šlo téměř k čisté simulaci. S tímhle systémem by půlka hráčů klidně hodinu ani nevystřelila, jen by převáželi ostatní jednotky, a něco takového by bylo možné jen s boty. Ono to sice zní hezky, ale bylo by bláhové si myslet, že by se všichni hráči takhle obětovali pro desetinu lidí, kteří si ten zápas opravdu užijou.
  • Kdyz porovnam herni mechanismy BF a MAG, tak jasne vyhrava MAG. BF ma zase mnohem peknejsi design levelu.

    Problem BF podle me spociva v tom, ze jak se tam da litat, a jezdit, tak se vytraci neco jako "bojova linie", proste se to mele vsude a porad. Vlajky se dobyvaji stylem "tuhle nikdo nehlida, letime tam" a ne podstivym bojem. MAG tohle krasne vyresil. Na druhou stranu mu chybi ten super pocit, kdyz sedis za minigunem ve vrtulniku, ktery ridi tvuj kamos a kropis cinany:). Nevim, jak by to slo zkombinovat, ale doufam, ze se jim to podari a nebude to proste Bf2 s enginem BF:BC2.
    • Zkombinovat to jde právě tou masivitou. Pokud bude každou vlajku bránit alespoň jeden squad, bude její dobytí jen otázkou koordinace a přesily nepřítele...

      Pamatuju se, jak jsme v BF2 hrávali LWTB - to bylo to nejlepší z BF, co se dalo z té hry vymlátit, a teprve ona "komunita" byla z BF2 schopna "vyždímat" tu kvintesenci "bitevního pole", kdy nezáleží na Rambech, ale na přesné koordinaci a spolupráci mnoha hráčů a dobře zvolené taktice celého týmu. Kdo to jednou zkusil, zjistil, že "public" hraní je proti tomu sloboučký a nezáživný čajík...
  • V Bad Company 2 stačí víc jak 20 hráčů už je to nehratelný (teda pokud nejste tardžvejkové 2 mcomy pozadu, co maj problém vůbec někoho strefit). Jinak komedie v BF2 s 64 hráči z kterých hraje na übervelkých mapách asi tak polovina, bo zbytek čeká na spawn heli/stíhačky je taky působivá. Fakt nevím kdo místním 'odborníkům' nakecal, že více hráčů = lepší hra. :)
    • záleží na lidech, veřím že je pár serverů kde se schází lidi co sou ochotní hrát týmově... a na ty ostaní by pomohla jednoduchá věc jako je třeba v Red Orchestře - omezení class pilotů (v RO jsou to zas tankový posádky) na tým, stejně jako sniperů a všeho do čeho se hrne hromada mamrdů a neumí za ten class většinou vůbec hrát, nebo ne tak aby byli přínosem pro tým
    • Paulcz
      No.. v Bad Company 2 jsou mapy udělaný jako tunel (kam se sotva vejdou dva hráči vedle sebe) a spojovací bod (kde je nějakej barák etc.). Takže je pochopitelný, že je v takto debilně pojatých mapách 10 vs 10 asi maximum.
    • Ona je to ale skutečně lepší hra, pokud se však na mapě sejde více těch SPRÁVNÝCH a pro týmovou hru naladěných hráčů. Problém s tím, že z velké části většina z těch 64 čeká na letišti, jen aby si zalítali, avšak pro tým jsou v letadle naprosto k ničemu, zatímco obranu a ataky zajišťuje pouze pár lidí, kteří se můžou uhrát za zbytek týmu, je bohužel problém celé série už od jejich počátků. Ale, záleží na, jak jsem řekl, na lidech, mapě a také nastavení serveru...
      • Ono je ale taky se v té frontě do toho stroje dostat docela problém...
        Hrával jsem BF2 (2142, BC2) a musím říct, že je naprosto úžasné, když sednete do kokpitu a první co se stane, že zbytek tkz. "čekatelů" nebo "spoluhráčů" se okamžitě mění na nepřátele.
        V okamžiku se na vás otočí 10 hlavní - v kokpitu je z vás okamžitě rizoto, na stroj už se vám lepí C4, fronta na hromadný teamkill při startu na dráze se stíhačkou, který vás má potrestat není výjimkou a těm kterým rupnou nervy jako prvním jsou inženýři - ti vás nemilosrdně ATčkama odpalují okamžitě. A protože hrajete na privátních serverech, může se stát, že stroj zasednete adminovi. Okamžitě letíte, ale ze serveru a to bez (_;_)

        Bylo to ve dvojce, bylo to v northen striku a BC2 to završuje dementama naprosto dokonale. Hratelnost není opravdu o počtu, ale rovnováze. Kolikrát se mi stalo, že jsem v Karkandu na serveru pro 64 najednou u mostu ležel za kolejí naprosto sám a řítilo se na mě celé 3 squady (18 hráčů) - a každý měl kupodivu po ruce plno munice, kterou do mě s radostí vyprázdnil.
        • Pravda, někdy je to na palici a můžu ubezpečit, že podobní nerváci, kteří musí mít vermomoci letadlo nebo jiný stroj a pokud ho nedostanou, tak útočí na toho, kdo si ho přivlastnil, existují i v Bf1942. Ovšem, to s adminem mě překvapilo. Na těch veřejných serverech je to prostě o lidech a jejich rozumu a přístupu pro hru, od čehož se také potom odráží kvalita celé hry. Pokud zůstanem u těch letadel, preferuju v nich lidi, kteří ví, jak je používat a jsou ve vzdušných soubojích přínosem pro tým, případně efektně podporují hráče na zemi a to samozřejmě platí i pro zbytek dostupní techniky. Sám opravdu v kokpitu nějak nevynikám, a proto je letiště poslední mésto, kam se na mapě hrnu, ale pokud se příležitost naskytne, rád si samozřejmě zálítám, nicméně několikrát jsem dobrovolně uvolnil aeroplán daleko, co se týče letadel, zkušenějšímu hráči a sám se vrhnul do akce po zemi, kde jako ženista jsem užitečnější a nebyl problém...
          • ZvacA: Ani admini nejsou svatoušci. Nedávno jsem dostal ban na BC2 serveru.
            Důvod? Cheating - Byl jsem tak dobrej', že jsem každou druhou vypálenou raketonou z CG v Isla Inocentes (Rush - Defender, MCOM #1) sundal letící black hawk.

            V této mapě trávím nejvíce herního času a funkce obránce je za inženýra mou specialitou.
            V životě jsem cheat pro multiplayer nepoužil a hádej se s někým, že máš svůj "štastný den"
        • Souhlas, aneb na blbce nenarazíš *1*
      • A proto hraji pouze ne serverech bez techinky. Ale V BF3 bych uvítal, kdyby byla volba No Vehicle specifičtější a dala by se zakázat třeba jen letecká technika. Docela jsem zvědavý jak si poradí s designem měst a zda konečně půjde i do budov vstupovat. Tohle totiž té hře pomůže více než 256 hráčů.
  • Já musím zásadně nesouhlasit s tím, že 64 hráčů je "rozumné maximum". Jednak v organizovaných hrách bylo i v BF2 evidetní, že některé "plošší" mapy (pouště, pole) klidně snesou i dvojnásobek limitu BF2 (64 hráčů). Problém je v organizaci, v okamžiku, kdy hráči nevstupují do squadů a neposlouchají Commandera/Squad Leadera, tak je na pytel i hra 32 hráčů, protože se to zvrhne v neorganizovaný CoD nebo CS. Půlka lidí kempí se snipama a prakticky na mapě "není" (alespoň z pohledu týmové hry), další "kusy" stojí frontu na techniku.

    Více lidí by šlo velmi jednoduše zapojit do hry vícevrstvým (ne jen commander-Sq.leader-sq.member, ale např. tvořením rot (troops) ze squadů) a povinným systémem squadů, kde hráč může "odhopkat" leaderovi např. jen (např.) 100 metrů, pak následuje automaticky kill a respawn na SL. Těch možností, jak hru atomizovat, a přitom ponechat větší počet hráčů a zároveň akcentovat týmovou hru, je strašně moc. Jenže to předpokládá jednu zásadní věc - komunikaci. A ta v BF nebyla nikdy moc dobře podporována, a navíc je čím dál tím horší (zatím co v BF2 šlo interní VoIP používat celkem OK, i když to bylo trochu nespolehlivé, tak u BC2 to nefungovalo prakticky nikdy a hlavně když už ano, tak jen v rámci vlastního squadu.)
    • TyNyTe, za sebe ti můžu říct, že když jsem tě v BC2 potkal byl jsem rád že ten VoiP nefunguje. V BF2 jsi řval jak kráva na každýho a dokázal jsi hru jen znechutit. Zbytečně to prožíváš. Jo buzerovat lidi to by se ti líbilo. Hovno. 64 maníků na komandování bude stačit
    • Problém je někde jinde. Již jsem tu zmínil PR. U nekomerčního produktu si můžeme dovolit doladit téměř cokoliv k dokonalosti. Ale to vylučuje spoustu hráčů, kteří nejsou schopni akceptovat filosofii hry. Komerční prodkut chce přilákat co nejvíce platících uživatelů a proto bude nabízet hybridní polotovar který vyhovuje většině (a tím je i nižší průměrná úroven hráčů)
      Project reality prakticky na VOIP stojí a bez něj se dlouhodobě neobejdete. Hrát bez VOIP s technikou je hazard o banu. Administrátor stále bdí. Většina komunit používá jiné komunikační programy, v tomto případě mumble (voip je omezen na Squad, na Mumble můžete komunikovat v reálném čase třeba s 20-ti dalšími lidmi)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit