Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TyNyTe, za sebe ti můžu říct, že když jsem tě v BC2 potkal byl jsem rád že ten VoiP nefunguje. V BF2 jsi řval jak kráva na každýho a dokázal jsi hru jen znechutit. Zbytečně to prožíváš. Jo buzerovat lidi to by se ti líbilo. Hovno. 64 maníků na komandování bude stačit
  • záleží na lidech, veřím že je pár serverů kde se schází lidi co sou ochotní hrát týmově... a na ty ostaní by pomohla jednoduchá věc jako je třeba v Red Orchestře - omezení class pilotů (v RO jsou to zas tankový posádky) na tým, stejně jako sniperů a všeho do čeho se hrne hromada mamrdů a neumí za ten class většinou vůbec hrát, nebo ne tak aby byli přínosem pro tým
  • proč by nebavilo. samozřejmě tam nepobíhají přes celou mapu pěšky, když se potřebuje jednotka někam dostat nebo se naopak zdekovat, zavolají si vrtulník nebo APC. A že by byla mapa nevyužítá si taky nemyslím, v misích kde se mají hleat a likvidovat povstalecký úkryty a sklady zbraní, se to myslím generuje náhodně, takže nikdy předem nevíš kde budeš mit cíle mise nebo kde najdeš / budeš napadenej nepřítelem... případně kdy se na tebe zpoza rohu vyřítí náklaďák narvanej výbušninama :D
  • Problém je někde jinde. Již jsem tu zmínil PR. U nekomerčního produktu si můžeme dovolit doladit téměř cokoliv k dokonalosti. Ale to vylučuje spoustu hráčů, kteří nejsou schopni akceptovat filosofii hry. Komerční prodkut chce přilákat co nejvíce platících uživatelů a proto bude nabízet hybridní polotovar který vyhovuje většině (a tím je i nižší průměrná úroven hráčů)
    Project reality prakticky na VOIP stojí a bez něj se dlouhodobě neobejdete. Hrát bez VOIP s technikou je hazard o banu. Administrátor stále bdí. Většina komunit používá jiné komunikační programy, v tomto případě mumble (voip je omezen na Squad, na Mumble můžete komunikovat v reálném čase třeba s 20-ti dalšími lidmi)
  • opět nepochopeno - neřeším jestli je nekdo PC nebo konzole. Jen uvadim veci na pravou miru. Kolega o koment vyse to asi pochopil trochu obracene nic vic. Je mi uplne jedno kdo ma PC nebo konzoli. Nepatrim mezi tu hromadu flameru co to tady denno denne resi. :)
  • Jenže to už by šlo téměř k čisté simulaci. S tímhle systémem by půlka hráčů klidně hodinu ani nevystřelila, jen by převáželi ostatní jednotky, a něco takového by bylo možné jen s boty. Ono to sice zní hezky, ale bylo by bláhové si myslet, že by se všichni hráči takhle obětovali pro desetinu lidí, kteří si ten zápas opravdu užijou.
  • Akorát teď na to doma koukám a celkem sem se utnul v počtech :) Je to vždycky počet bitů nad druhou. takže na adresování 256 lidí stačí 16 bitů. :/ ups
  • Paulcz
    No.. v Bad Company 2 jsou mapy udělaný jako tunel (kam se sotva vejdou dva hráči vedle sebe) a spojovací bod (kde je nějakej barák etc.). Takže je pochopitelný, že je v takto debilně pojatých mapách 10 vs 10 asi maximum.
  • Zkombinovat to jde právě tou masivitou. Pokud bude každou vlajku bránit alespoň jeden squad, bude její dobytí jen otázkou koordinace a přesily nepřítele...

    Pamatuju se, jak jsme v BF2 hrávali LWTB - to bylo to nejlepší z BF, co se dalo z té hry vymlátit, a teprve ona "komunita" byla z BF2 schopna "vyždímat" tu kvintesenci "bitevního pole", kdy nezáleží na Rambech, ale na přesné koordinaci a spolupráci mnoha hráčů a dobře zvolené taktice celého týmu. Kdo to jednou zkusil, zjistil, že "public" hraní je proti tomu sloboučký a nezáživný čajík...
  • Já musím zásadně nesouhlasit s tím, že 64 hráčů je "rozumné maximum". Jednak v organizovaných hrách bylo i v BF2 evidetní, že některé "plošší" mapy (pouště, pole) klidně snesou i dvojnásobek limitu BF2 (64 hráčů). Problém je v organizaci, v okamžiku, kdy hráči nevstupují do squadů a neposlouchají Commandera/Squad Leadera, tak je na pytel i hra 32 hráčů, protože se to zvrhne v neorganizovaný CoD nebo CS. Půlka lidí kempí se snipama a prakticky na mapě "není" (alespoň z pohledu týmové hry), další "kusy" stojí frontu na techniku.

    Více lidí by šlo velmi jednoduše zapojit do hry vícevrstvým (ne jen commander-Sq.leader-sq.member, ale např. tvořením rot (troops) ze squadů) a povinným systémem squadů, kde hráč může "odhopkat" leaderovi např. jen (např.) 100 metrů, pak následuje automaticky kill a respawn na SL. Těch možností, jak hru atomizovat, a přitom ponechat větší počet hráčů a zároveň akcentovat týmovou hru, je strašně moc. Jenže to předpokládá jednu zásadní věc - komunikaci. A ta v BF nebyla nikdy moc dobře podporována, a navíc je čím dál tím horší (zatím co v BF2 šlo interní VoIP používat celkem OK, i když to bylo trochu nespolehlivé, tak u BC2 to nefungovalo prakticky nikdy a hlavně když už ano, tak jen v rámci vlastního squadu.)
  • Ale kdeže. Nebylo to tak strašné, jen se člověk musel naučit střílet na dálku po jedné ráně. Rozptyl (většího charakteru) následoval až při střílení dávkou. Z mého pohledu byly nejlepší zbraně G3, G36E (obě celkem schopné sniperky), ale naprostý sniperský luxus byla PKM (bum-bum-bum) a pak ještě M249 - s tou málokdo uměl, ale to byla opravdu "pila" - první rána prakticky zcela přesná i na velkou vzdálenost (člověk se jen musel naučit dávat opravdu krátké dávky, ideálně po jedné ráně) a na blízko, to byl masakr motorovou pilou (stříleno delší dávkou).. :-). Ideální pozice pro přesnou střelbu byla ležmo, tam ale s posledním patchem bylo třeba počkat pár sekund na "ustálení" zaměřovače.
  • Kdyz porovnam herni mechanismy BF a MAG, tak jasne vyhrava MAG. BF ma zase mnohem peknejsi design levelu.

    Problem BF podle me spociva v tom, ze jak se tam da litat, a jezdit, tak se vytraci neco jako "bojova linie", proste se to mele vsude a porad. Vlajky se dobyvaji stylem "tuhle nikdo nehlida, letime tam" a ne podstivym bojem. MAG tohle krasne vyresil. Na druhou stranu mu chybi ten super pocit, kdyz sedis za minigunem ve vrtulniku, ktery ridi tvuj kamos a kropis cinany:). Nevim, jak by to slo zkombinovat, ale doufam, ze se jim to podari a nebude to proste Bf2 s enginem BF:BC2.
  • Kurňa, tak že bych tomu dal druhou šanci?
  • No mozna je dobre si uvedomit, ze 256 hracu zni lakave, ale zalezi na velikosti a rozmanitosti mapy, aby to bylo hratelne. 256 hracu je jiz opravdu velky pocet hracu a v mape 10x10km je to podle me dost nehratelne (kvuli sniperum, spawnkillerum ci masivni utok techniky s inzenyry za zadky, ktery se prakticky neda zastavit atd.). Dalo by se asi udelat mapa pro 256 hracu, ale nedokazu si ani predstavit kolik prace by to dalo nez by se to doladilo.
  • dál to stojí opravdu na hráčských komunitách. U project reality je velice silná a rozumná. Administrátoři nevyhazují, protože si chtějí sami zalítat :-) Jedinci, kteří nedodržují pravidla jsou ze serverů vyhazováni, často natrvalo. Je třeba dodržovat nepsanou morálku a slušnost a to jsem ještě u žádné jiné hry neviděl. To neni utopie. Ale je to svět lidí, kteří sdílí stejnou filozofii. A to na projektu, který je absolutně ke stažení zdarma. Komerční tituly jsou omezováni manažery (je mi líto vývojářů a designerů). Zde je vidět že i hráči si dokáží zvolit svůj vlastní směr. Když se tak s klukama bavíme, tak už nikdo nic jiného ani nehraje.
    Pochybuji, že by v dnešním světě dal někdo podmínky vzniku takového projektu, jako byl Deus Ex, nebo System shock. O třetím DeusExu pochybuji. Pokud by někoho project rality zaujal, at jej vzykouší, vřele doporučuji. Originálka BF2 dnes stojí asi tři stovky a dál je vše zdarma.
  • nesmysl, mount and blade warband hraje najedom erveru i vic jak 200 hracu a porad je to zabava. Proste zase jim nejaky priblbly manager nakukal, ze pro vic jak 64 hracu jaksi EE a oni se ted jn vymlouvaji. Klasika
  • Je to hezké, ale podle mě utopie. Zase to stojí na jedincích a jejich ukázněnosti k tomu co si vymyslel designer/ vývojář. Ten první odstavec se děje i na menších mapách, přece. Pokud je dobrý Comander a squaty poslouchají, tak je to prýma i v 64 lidech. Jen ať to nechají jak je a pořádně optimalizují!

    Nehledě na to, že pokud by vývojáři dali tolik hráčů, museli by ořezat grafiku, textury atd., aby se to stihlo dopočítávat a stíhaly servery odesílat data.
  • ZvacA: Ani admini nejsou svatoušci. Nedávno jsem dostal ban na BC2 serveru.
    Důvod? Cheating - Byl jsem tak dobrej', že jsem každou druhou vypálenou raketonou z CG v Isla Inocentes (Rush - Defender, MCOM #1) sundal letící black hawk.

    V této mapě trávím nejvíce herního času a funkce obránce je za inženýra mou specialitou.
    V životě jsem cheat pro multiplayer nepoužil a hádej se s někým, že máš svůj "štastný den"
  • Ataker
    Ano jsou, ale tebe přeci nezajímají ne? Takže na ně nemusíš ani reagovat... ach jo
  • Pokud máme mapu o rozloze průměrně těch 10km2, pak jsou na ní vyspecifikovány určité body. Nejčastěji je třeba například jeden dobýt a přitom druhý ochránit. Pokud první bod padne, druhý se brání a třetí dobývá. Není to však pravidlem.
    Jak jsem se zmínil, důležitá je vysoká kvalita hráčů, (technika není nahrazována, nebo po velmi dlouhém respownu). Je tedy třeba chytře využít transportních prostředků. Je třeba si uvědomit, že už je to víceméně skoro simulátor, než střílečka. Přirovnal bych projedt reality k operaci flashpoint, jenže online.
    Je zábavnější s rozmyslem pročesávat město a reagovat na protihráče, než neustále běhat čtyřmi cestami, střílet hlava nehlava a házet granáty.
    Samozřejmě je třeba si rozmyslet každou bezhlavou smrt a vymáčknout ze sebe maximum.
    Mapy vypadají dost realisticky. Ovšem jen vypadají, přeci jen je spousta prvků zachována na úkor hratelnosti a doladěna na maximum.
    Při 256hráčích by hra přestala být tak strategicky důmyslná a závislá na práci jednotlivých lidí a změnila by se ve skutečnou bitvu. Já si ale myslím, že by to i tak fungovat mohlo a velice zábavně.

    P.S.: pokud se nepřítel přiblíží k rallypointu je zablokován, útočit na base a rapebasing vlastními hráči je trestán. Na každém serveru se prakticky vyskytuje administrator, který za porušení pravidel kickuje, nebo rovnou doživotně banuje. (první hra, kde se vyplatí přečíst si manuál)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit