Přejít na výpis diskuzí
Best of 2013: Výsledky čtenářského hlasování o hru roku
30.1.2014 | Redakce Games.cz
497 příspěvků
-
Sranda bude, když i po vší tý kritice bude čtenářskou hrou roku AC IV :D
-
-
Taky jsem dal BackFlag, protože se mi nejvíc líbila. Ta atomosféra plavení se po moři pro mě jednoznačně nejlepší herní zážitek za poslední dobu.
-
Ono je to docela možné, ale pak budou řvát všichni trollové, že redakce zfalšovala výsledky :-D
-
-
Fascinuje mě, že když někdo nesouhlasí s většinovým názorem je okamžitě troll. Tyhle stránky navštěvuji téměř od jejich vzniku a jediného trolla, co jsem tady kdy potkal je trol diskuzní, alias GGG, alias šipečka alias ještě to jedno dívčí jméno si nemůžu vzpomenout a ještě k tomu je to holka.
-
-
Jedna vec je nesouhlasit ale pak je tu i vec druha a to jakym zpusobem svuj nesouhlasny nazor prezentuji...
-
-
Tak to vidíš, mínusů máš jako supertroll a ostatním velice děkuji za pochopení mojí myšlenky.
-
-
Ja bych ti tam taky nejaky naklikal ale jsem linej to delat a navic jsou mi plusiky docela ukradeny.
-
-
Tak to jsem asi od tebe čekal víc, než tohle, proto by bylo z tvé strany lepší nemluvit o hlupácích.
-
Zkus to trochu rozvést, ať to taky chápu.
-
-
kubi-wan: Ono se to vylučuje?
-
pro O.o: To nejsou trollové, to jsou jen blbci.
-
"hurr durr, redakce stojí za ho*no, jak si dovolujou tam dat jako první X když to jasně měla byt Y, X je hra na ho*no, stránky se zhoršujou a stojí za ho*no, když se ti líbí X tak seš de*il, protože já mám pravdu!"
Neříkám, že tak budou reagovat všichni, ale osobně mi diskuze přijde někdy takhle, když se vyhlašuje Best of. -
Presne to jsem si myslel. Nema to cenu... Kdyz se spolcej hlupci tak uz neni pomoci.
-
I kdyby ses pokusil mi to vysvětlit, tak už dopředu vím, co by jsi mi napsal: definici trollingu, ale musíš chápat, že tak jako většině se zdá, že menšina má debilní názor a jsou na ně za to naštvaní a taky jim to dávají patřičně najevo, stejně tak i té menšině se zdá názor většiny debilní a taky jim to v těch příspěvcích dávají patřičně najevo. Hlavní problém tedy nespočívá v odlišností názorů, ale v netoleranci a někdy i v nevychovanosti obou stran. Sorry za takový příspěvek.
-
Nn dekuju. Pokud to nechapes tak stejne nema cenu.
-
-
-
-
-
-
Ufff...tak som sklamaný, že ľudia totálne zabudli na Metro LL.. alebo proste ich to nechytilo tak ako mňa.. ja som Metro LL prešiel len minulý mesiac, ale aj tak je pre mňa najlepšia hra minulého roku .. a jediná hra, kde som si dodatočne a s radosťou zakúpil nenávidený season pass.. osobne si myslím, že LL je najlepšia FPS hra akú som hral od HL2.. ani FEAR, ani BioShock, ani jeden z Crysis titulov ma toľko nechytil ako práve LL.. výborne poskladaná kampaň, zábavné strieľanie, využiteľný stealth, výborná atmosféra, super príbeh so zaujímavými postavami, hrôzu naháňajúce monštrá, nádherná grafika, originálne prvky, výborné nápady, .. proste v tejto hre vidím len skvelú odvedenú prácu od ľudí z 4A Games..nižšia obtiažnosť sa dá prepáčiť :)
-
-
Lidé totiž jsou líní dát jiné a slovně to tam dopsat. Věř mi, spolužačka ze střední na to má diplomovou práci proč a jak dělat ankety. A jedním z příkladů je i odpor k jakémukoliv doplňování vlastních informací do ankety. Lidé prostě chtějí mít jednoduchou možnost volby a neotravovat se s doplněním dalšího. Proto málokdy dávají jin důvod, příklad atd. Museli by něco napsat.
-
-
Aha, jasne.. ja som aj zabudol nato, že človek musel sám dopísať hru ak nebola na zozname.. tak teraz je to jasné, prečo MLL a iné hry sa buď v rebríčkoch ani neobjavili, ale sa objavili na ich chvoste
-
Moc se v tom vědecky rýpeš a vymejšlíš, doktore. Já bych se nebál pracovat s tím, že prostě Metro tady široce neprošlo, což není nic mysteriózního. Nic proti její kvalitě, je třeba uznat, že je to nedoceněná hra, ale pokud někoho nebaví, tak smůla.
-
-
třeba se v tom rýpe, ale má pravdu ;)
-
-
Ja tuze rad prekrucuju a chytam za slova zvlast kdyz z toho muze vylizt legrace.
Tak to nevim ja tu recenzi na Metro snad ani necetl... vzhledem k tomu ze u prvniho metra jsem zapomel o co slo asi dve minuty po tom co jsem to dohral tak me to ani nejak moc nelakalo.
Rome Total War 2 se ale podle vseho alespon ctenarum Games libil takze jsou asi s recenzi spokojeni. -
Takže mi chcete namluvit, že Metro nevyhrálo, případně se neumístilo proto, protože jednak nebylo v seznamu a jednak teda hlavně proto, protože se věří, že lidi jsou na základě jedné teorie z rohu Republiky všeobecně líný Gumy, který nejsou schopny napsat jedno-pár slov? Hmm, tak jo. Že někdo hodil bobek na psaní vlastních věcí, to se mohlo individuálně stát, ale určitě ne v takovým měřítku, aby to ovlivnilo jednu chudáka hru. Ale co, je to prostě tak, jak Véčko napsal, tak pohodička...
-
-
Ano Drasťíku, překroutíme to. Napiš ještě něco..... *7* Navíc co si budeme nalhávat nejhorší recenze minulého roku byla právě ta na Metro LL, následované RTW II.
-
Proste kdyz mas nejakou hru rad a das ji do ankety tak jsi "fanatik" a kdyz ji tam nedas a vyberes z toho co je na vyber tak jsi hlupak... Uz to chapes?
-
Proboha jsi takový hlupák? Ona dělala ten výzkum v Praze, já jsem dal příklad z mnoha desítek dotazníků, který ty jsi jenom vypíchnul. A hlavně mi netvrď, že ty jsi vždycky ten "fanatik", co v dotazníku dá jiné a pak se rozepíše, proč to dal....
-
-
-
To také zohledňuji. Ale sám vím, že když jsem vyplňoval anketu MHD v Ostravě, tak jsem se vehementně snažil vyhnout odpovědi, kde bych něco musel psát a vybíral jsem z možností, které se nejvíce přibližují mému názoru. Byl jsem líný. Ta anketa prostě byla "odfláknutá". Redakce měla napsat více titulů než ty, co vybrali do svých žebříčků a následně pak dát až jiné.
-
-
Dávat do paralely MHD dotazník o ho*ně a herní anketu není hele úplně dobrý. Mám dojem, že kdo chtěl, tak prostě tu kolonku jiné zvolil a napsal tam, co chtěl. Tady nějaký otravnej a línej faktor při vyplňování se mi zdá jako slušná hovadina, vždyť se tu bavíme o hrách a v těch má kdekdo tady svůj přehled, kterej s radostí kdykoliv a jakkoliv vpustí do éteru. Nemyslím, že se tu mistři zrovna široce vyprdli na to psát vlastní hry do ankety. Možná být Metro rovnou v nabídce, tak nějaký hlasy urve z principu, což o to, ale do popředí bych cpal prostě jiný chutě, který tady nejsou metrovsky naladěný.
-
-
No vidis a ja byl takovej fanatik ze kdyz si nevzpomel na nejakou hru z kategorie tak jsem si vklidu sednul. Projel steam abych se podival co jsem hral a hezky si to v klidu odvolil a pak kam to slo jsem nacpal Risk of Rain protoze to me bavi :D
-
Mart9
To je ono, to je ono. A i kdyby se podobný projevilo u téhle ankety, tak stejně by se na Metro dostat nemuselo. Je to dobře odvedená hra, ale široce nemusí bavit a táhnout každýho, což se tady věsměs dokazuje. Plno lidí navíc ukázalo a potvrzovalo, že svý hry, který v seznamu nebyly, si dopsali, takže se dá pochybovat o teorii, kterou Véčko vynesl. Taky se tu nebavíme o ničem jiným, než o "dotčeným herním vkusu" jeho i pár dalších. O ničem jiným tohle kanelování není. -
No osobně jsem si třeba nevzpomněl na zajímavou Indie hru, protože žádnou z jmenovaných jsem nehrál a na jinou jsem si nevzpomněl. A až pak v diskuzi, kdy ostatní psali, co hlasovali mi došlo, že nějaké hry byly skvělé. V tom vidím největší problém. Tvůj oblibenec TB není malý a zanedbatelný titul, navíc podle mě dobrá hra, ale pokud by člověk na ni zapomněl a nebyla by v seznamu, těžko by ji pak dával do jiné. Na to hlavně narážím. Na lenost a "špatnou" paměť:)
-
*1* Tak to jo.
Z jedný strany s tebou souhlasim v tom, že lidi jsou líní přemýšlet a něco dopisovat. To je jistě pravda. Jenže tohle je trochu jiná situace. Do téhle ankety šel člověk vybrat svou hru a buď byla v seznamu, nebo ji prostě bez přemýšlení dopsal. Ale když máš něco vymýšlet, aniž bys k tomu měl nějaký vztah, tak to se na to lidi vykašlou, to je jasné. -
Možná až budeš Marty trochu starší a měsíčník ti nebudou platit rodiče, tak Tě to možná začne zajímat.
-
Pokud se jim ta hra opravdu líbila, jistě ji tam napsali, tak jako já Tomb Raider. Kdežto při vyplňování nějaké ankety v MHD, která je ti u prdele, protože jízdenky beztak levnější nebudou, se na nějaké vymýšlení a dopisování vlastního názoru samozřejmě vysereš.
-
Ty se prostě smiř s tím, že lidé vidí, zatrhnou. Nevidí, nevzpomenou a jsou líni tam dopsat svoje. Tak to prostě je....
-
Co zase tlakuješ, příteli. Já nevím, jak jste zvyklý na ostravsku, ale diplomová práce jedné kolegyně ještě nedělá dogma. Navíc se zdá, že z tvýho výkladu postrádá to hlavní a tím je selskej rozum na těch správnejch místech a správnejch příležitostech, jak se ho koneckonců umí krásně zbavovat jen přesvědčení "pseudomyslitelé". To, že se v tom vidíš na základě nějaký osobní konfrontace s vyplňováním referátu na tarify, neznamená, že je to tady musí být příčinnou, že nevyhrála zase jedna sranda, která podle některých vyhrát měla i kdybychom se všichni měli zdělat.
-
Rekni ji to prosim. Dekuju
-
Dotazník o ho*ně? To je možná tento, protože absolutně nic neřeší, narozdíl od dotazníku v MHD, který řešil podstatné a důležité věci (třeba nově zavedené 10 a 30 minutové jízdenky, které díky němu byly zavedeny nebo bonus 2+2 zóny za 25 Kč například)...Opravdu jsi tak naivní nebo to jenom děláš? Asi to řeknu spolužačce, že defacto může vyhodit svou práci, protože ono je to "jinak"...Je to prostě tak, jak píšu. Lidé jsou líní, líní napsat i jeden hloupý název hry.
-
-
moje rec, ale u nekterych kategorii (treba zavodni) by pak stali pred znacnym problemem, kde jich vzit aspon 10, aniz by nektera byla venuse melska nebo horatio nelson *5*
-
-
-
-
-
Naprosté vynechání Metro: Last Light je totální fail..
-
-
Pro mě docela nudnej tunel, už to na mě nefungovalo jako v první hře...ani jsem to nedokázal dohrát.
-
-
Ano, je vskutku zvláštní, že hra, která se odehrává v tunelech, je "tunel". Ach jo...
-
-
LOL tenhle zřejmý fakt mě vůbec nenapadl. Dobré...
-
-
Byla to (a je) výborná hra s originální atmoškou, ale zas je pravda, že je to spíše minoritní záližitost... mainstream je prostě mainstream *4*
-
-
No je to něco jiného. Řekněme že je dvojka tunel, ale i kdyby to mělo být jen námětem a prostředím, je to dost vyjímečná hra. Osobně jsem ji dal hlas.
-
Jako fakt? Metro že je minoritní záležitost a ne mainstream? Silně koridorová lineární střílečka s jedinou možnou cestou vpřed, pevně napsaným příběhem s 2 prakticky totožnými konci, autohealem, pěknou grafikou, obřími hitmarkery (vyjma hardcore a rangera), bossfighty... To je mainstream jak Brno! Atmosféra je parádní, copak o to, ale minoritní záležitost to teda není ani omylem.
-
-
No tak mezi námi pánové jsem to dohrál, to jednak. Za další se celá hra neodehrává pouze v tunelech, ale je silně lineární a koridorová i ve stanicích metra, kde vám "nenápadně" lidi stojí v cestě a blokujou průchod, někteří se nakonec uhnou jenom proto, aby vás hra mohla pustit do dalšího koridoru. Stejně tak výlety na povrchu jsou opravdu viditelně koridorový a hráč nemá prakticky žádnou možnost volby vlastní cesty, což nějakým tunelem metra neomluvíte. Že se dokonce dokážete zmínit o Doomovi či Wolfovi ve spojitosti s Metrem už nechápu vůbec, protože to jsou čistokrevný střílečky bez snahy o vyprávění příběhu (viz ona Carmackova věta s paralelou mezi příběhem ve hrách a pornu). Metro mířilo o něco výš a podle mě selhalo. Příběh je tam do tuctu a nějakým způsobem ospravedlňuje průchod připravenými, a zdůrazňuju že nádhernými, kulisami. Teď trocha spoilerů, tak kdo nehrál, radši to už nečtěte. Celý je to završený tím, že pokud chcete "dobrej" konec, nesmíte zabít jedinýho člověka (ve střílečce, kde je většina nepřátelů lidskejch) a musíte to projít ne nijak výjimečně zpracovaným stealthem (po chvíli nuda). A když vám pak nakonec naservírujou, že ten komoušskej maník, co bez ostychu vraždí lidi, vás podrazí a nechá vás napospas je vlastně jen zmatenej chlapec, co to má v hlavě pomotaný, tím u mě šel příběh nenávratně ke dnu. Pokud vám nevadí, že když si chcete hru skutečně užít, míříte nenávratně ke "špatnýmu" konci, i když kromě zabíjení maniaků děláte dobro kudy projdete, nevadí vám okatě uzavřený cesty, nebo poměrně nevkusně zakomponovaná erotika (viděla jsem tě 30 minut a ryla do tebe o sto šest, pak tě unesli, našli jsme se a hned spolu jdeme dělat děti), tak je to fajn hra. Ty kulisy a atmosféra jsou bezkonkurenční. Ten zbytek... za mě tedy ne. Slušná hra, ale nijak výjimečná. Původní Metro se mi líbilo mnohem víc.
EDIT: Ještě mě dost nakrklo, ja se vykašlali na zakomponování obou konců první hry do Last Light. Dali jsme ti na výběr, tak sis to užil a tady máš další hru, která tvoji zatraceně zásadní volbu z tý první naprosto ignoruje. Cha cha. A vtipný je, že něco podobnýho udělali i v Last Light. Jestli bude i třetí Metro hra, zajímalo by mě, jestli to udělají taky tak. -
-
Hele mne je jedno, jak Pavla vychovali, ale kdo zabíjí nebo vedome pomáhá zabíjet stovky lidi a nevzepre se tomu je u mě parchant a vrah, já bych ho to na nějakou skrytou lítost uhrát nenechal. Dementní nebyl, musel vědět co dela a jakou bolest tim pusobi, ty nakazeny malý deti byl humus. Ten druhej komous byl snad ještě horší. Se stealthem jsem neměl v Metru 2033 problém, na prehnane chytrý nepřátele jsem nenarazil, ale třeba jsem měl jen kliku. Aspoň mě nikdo nesoudil za tom ze se s hrdlorezama a grazlama nesejrim.
No Veskoslavuv koment je totalne mimo, protože jsem takový přirovnání nikdy nedělal. Na PC se mi nezobrazuje díky detrolleru a vsimnul jsem si ho, protože jsem na mobilu. Počtem komentářů v diskuzi nezklamal, drží si svuj standard. -
Ty považuješ za fungujúci stealth taký, že keď sa niečím prezradíš, tak všetci nepriatelia na mape vedia presne, kde sa nachádzaš v tme a vedia ťa bez problémov aj v tej tme presne trafiť na niekoľko metrov?.. podľa mňa toto vôbec nie je fungujúci stealth - frustrujúci herný prvok, ktorý funguje asi z polovice, tak to už áno... iste by hru vylepšilo, keby AI vojakov bola na trochu vyššej úrovni čo sa týka stealthu, ale na druhú stranu v prestreľkách sa vedia kryť, behajú, robia kotrmelce a tak (videl som video, kde jeden vojak stál na mieste a keď ho chcel hráč streliť do hlavy, tak pohol len hornou časťou tela, ešte raz sa tak vyhol guľke a potom sa skryl za múr, čo som ešte v žiadnej inej hre nevidel).. čo sa týka Pavla, tak tam išlo skôr o to, že on bol v podstate dobrý človek (niekoľkokrát zachránil Arťoma, nezastrelil vzdávajúceho sa vojaka a Arťoma mal rád a keď po ňom strieľal, tak ten malý Temný povedal, že je z toho smutný), ale bol proste vychovaný, že musí urobiť čokoľvek za Červených a on sám si myslel, že robí dobro nielen pre nich, ale pre ostatných, aj keď si to má vyžiadať smrť niekoľkých nevinných ľudí.. a Arťom tomu malému ukázal, že aj keď je on zodpovedný za smrť jeho druhov, že v ľuďoch sa vždy nájde ľudskosť a že vedia naprávať svoje chyby a nie sú len vraždiace stroje a že čo je to odpúšťanie.. a trochu to má ukázať paralelu s Arťom a s tým, aby jemu ten malý tiež odpustil to čo jeho rase spravil..aspoň ja som to tak pochopil.. u Pavla to nie je taká čiernobiela voľba, skôr šedá - prirovnal by som ho trochu ku Lethovi zo Zaklínača 2.. u Lesnitskeho je to väčší problém ospravedlniť jeho záchranu - ja by som ho nemal problém zabiť, lebo v postate nič dobré počas celého príbehu neurobí.. a Temní používajú telepatiu k dorozumievavaniu sa medzi sebou a medzi inými bytosťami.. neúmyselne poškodzujú vedomie a mozog ľudom, lebo nevedia, že taká silná sila ako telepatia škodí ľudom.. oni sa chcú rozprávať a skontaktovať s ľuďmi, ale proste tá telepatia je príliš silná pre ľudí
-
Spoiler. To já jsem taky poslouchal lidi, dával jim munici, pomáhal kde se dalo. Těch zvukovejch efektů značících, že jsem udělal něco dobrýho, jsem měl obrovský množství. A vzledem k rozsáhlosti lokací si dovolím tvrdit, že jsem nevynechal nic a když, tak opravdu jen pár příležitostí, jak si zvednout karmu. Stejnak jsem se dopracoval k tomu, že na konci Artiom a další pochcípali, protože Dark ones odešli a nechali je tam zhebnout. Skutečně jediný, co jsem nedělal a dohledal si že nejspíš způsobilo ten můj konec bylo, že jsem nácky a komanče prostě kosil a omračoval jsem jenom ty, co se dobrovolně vzdali. Dokonce i toho Pavla jsem nechal žít kvůli karmě, i když se mi to silně příčilo a absolutně jsem s tím nesouhlasil. Takže to dávám za vinu tomu, že jsem nehrál stealth, což mi u first person shooteru přijde vážně divný a za další to podle mě byla nuda. Dishonored měl například stealth mnohem lepší a zábavnější. A v první hře jsem nechal dark ones naživu, dokonce se mi to podařilo napoprvý bez tutoriálů, protože jsem opět hru prolejzal a všechny poslouchal, takže jsem ty karma momenty odhalil. Že je jinej konec jsem se dozvěděl až po dohrání hry, naštěstí. Kdyby ne, tak bych na Last Light čučel s otevřenou pusou asi ještě víc. V Metru 2033 stealth fungoval, ale byl docela hardcore, takže mě lákalo to zkoušet a udržovalo to napětí. A když se mi to náhodou povedlo projít bez rámusu (vzácně), tak jsem se pro ně stejnak vracel. Jednak je to střílečka, tak ji tak chci i hrát, a za další čím míň parchantů, co okrádaj a vražděj lidi na potkání, tím líp. Zkrátka jsem od Metra LL čekal něco víc. Špatná hra to není, casual si myslím že tedy ano a nezlobil bych se za další, ale výjimečná mi fakt nepřišla. Leda tak atmosférou, jak jsem naznačoval, ničím jiným.
EDIT: S tou nákazou jsi mi vlastně připomněl, že tím vypuštěním toho plynu byl pověřenej taky Pavel. To jsem už stihnul zapomenout. Komunista, co nemá problém s vyslýcháním, mučením a vražděním lidí, defakto bioterorista, co má na rukou krev všech obyvatel jedný stanice, podrazák, kterej Artioma zradí, i když mu zachrání život, a on je "zmatenej". No když jsem to hrál tak jsem fakt myslel, že vyletím z kůže, a teď jsem si vzpomněl proč. To fakt nechápu, jak mohli udělat a dost mě to vytrhlo ze hry. I když mi to zpětně možná dochází. Mohla to bejt paralela mezi Artiomem, co pobil všechny Dark Ones a Pavlem, co brutálně vyvraždil celou stanici v Metru a tomu malýmu prckovi mělo dojít, že se na Artioma nemá zlobit. Až na ten háček, že oni svoji přítomností připravovali lidi o rozum z čehož následně umírali a tak měli dobrej důvod, proč se jich chtít zbavit (kvůli záchraně vlastních životů) a za další já je nechal naživu. Takže ne, nefunguje to ani tak. Je to defakto "blbost", ale od tý chvíle do konce hry mě to žralo a kazilo zážitek z hraní, protože jsem příběh hodil za hlavu. -
SPOILER ... ja som sa dopracoval k dobrému koncu, a párkrát som zabil ľudí..nechal som Pavela napospas dušiam, zabil som matku toho malého lietajúceho démona (ako mu v hre hovoria a v knižkách).. len proste som s radosťou počúval ľudí a ich príbehy, pomáhal som s vedľajšími misiami, hral stealth štýlom a omračoval som ľudí, a tak.. čiže človek nemusí byť celú hru len dobrý a všetko splniť na 100 % aby dostal dobrý koniec.. Doom a Quake som preto spomenul, lebo je na internete jeden veľmi dobre známy obrázok, ktorý porovnáva level dizajn jedného levelu z Doomu a level neviem z ktorej modernej FPS (asi ten level paroduje všetky tie moderné vojenské FPS ako BF, CoD, atď..).. no a ľudia hovoria, že staré FPS hry mali také prepracované a rozsiahle úrovne, čo je pravda, ale samozrejme nie každá stará FPS mala také levely, takisto ako nie každá moderná FPS má také lineárne levely ako CoD, BF,atď.. v HL 2 tiež ti niekedy bránili ľudia v postupe, tiež si niekedy musel čakať pokým ľudia dopovedali dačo, aby si si mohol dvere otvoriť alebo aby sa príbeh posunul, atď.. a napríklad LL má stanice oveľa lepšie spracované a otvorenejšie ako to bolo v 2033.. a pravdu povediac, radšej mám stealth, ktorý robí možno hru trochu ľahkou, ako stealth, ktorý skoro vôbec nefunguje a robí hru frustrujúcou (ako v 2033).. a čo sa týka erotiky, bordel mi nerobil problém, lebo aj v takej dobe a situácii by boli prítomné, to sa na ľudstve nezmení, ale Anne a jej vzťahu s Arťom mohli dať viac hĺbku, ale to, že sa vyspali spolu, to je podľa mňa uveriteľné - najprv si ho doberala, ale potom ako videla aký je dobrý a potrebný pre nich, a ako bojoval pred kostolom a ešte ju zachránil od Lesnitskeho a ešte k tomu si myslia, že obidvaja sú nakazený vírusom a že možno to sú ich posledné chvíle spolu, tak čo majú stratiť? - takže s tým som nemal až také problémy, ale ako tvrdím, mohol byť viac prehĺbený ich vzťah.. a čo sa týka koncov z 2033 - no ja som mal na konci ten koniec, keď som na nich poslal rakety, tak mne to samozrejme nerobilo problémy, že sa práve pre tento koniec rozhodli a tak neviem povedať, ako by som nato pozeral, keby som mal ten druhý koniec v 2033
-
Pokud srovnáváš příběh Metra a porna, tak to také o něčem vypovídá....
-
-
Jářku, Surikato, ty jsi tu hru snad ani nehrál, když tohle dokážeš napsat.
-
Hmmm..."Silně koridorová lineární" - aha, a Half-Life, FEAR, Halo, Quake, Doom, Unreal, Wolfenstein série hier vôbec nie sú lineárne, čo?.. a že v práve hre, ktorá sa odohráva v podzemí v metro staniciach a ktorá má aj názov Metro, sa nachádzajú nie až tak otvorené levely, to akosi dáva rozum nie?.. a ešte hra, ktorá je tak založená na príbehu ako práve LL (alebo 2033).. napriek tomu, v akom priestore sa hra odohráva, je viac otvorená a slobodnejšia ako HL2 alebo iné FPS min. z posledných rokov.. boss fighty sú podľa mňa super spravené a napríklad niektoré majú aj neočakávané momenty, ktoré by som nečakal pri boss fightoch v FPS.. a je rozdiel medzi dobre spraveným autohealom, ktorý človeku pomáha ale nerobí hru ľahkou a autohealom, ktorý robí z hry super ľahkú záležitosť (COD séria,..) .. v porovnaní s inými FPS posledných rokov, je to fakt minoritná záležitosť.. a neviem fakt ako ostatní to vidia (alebo si pamätajú), ale väčšina najlepších FPS hier sú dosť lineárne hry (vždy máš len jednu cestu ak chceš napredovať dopredu, či v postupe alebo v príbehu)..a tak ja aj chápem FPS hry od začiatku.. lineárne hry (tajné miestnosti nerobia z lineárnej hry nelineárnu) .. napríklad také hry ako STALKER alebo Crysis 1 sú skôr hybridmi alebo odchýlkami z FPS žánru
-
Metro LL je přívětivější a uzavřenější verze Stalkera a Hraničářský režim rozhodně není nic, co by bylo po chuti codovské společnosti (ta úroveň se rozhodně nedá aplikovat na nějtěžší v CoD, kdy je to i tak pro "pitomce", tudíž argument o obřích hitmakerech je o ničem, to by jsi mohl defacto napsat o jakékoliv hře). A myslím, že dva naprosto rozdílné konce. Přeci jenom on je poněkud rozdíl zabít X stovek lidí a nezabít, ať se ti to líbí nebo ne. Navíc na to, aby jsi měl "dobrý" konec tak musíš se slušně snažit, nezabíjet a zachraňovat. Autoheal je pouze částečný a ten je i u Stalkera například (včera jsem zrovna rozehrál Clear Sky, kdy ti pomaloučku přibývají životy a nemusíš mít ani regenerační vestu vojenských stalkerů). Mainstream je Bioshock, CoD či Bf4 ne Metro či Shadow Warrior.
-
-
Je pravda, že se dalo jen prostřílet, ale to šlo svým způsobem třeba u i HL2 :) Ale ať už originálním prostředím, zajímavým příběhem, schopnostmi atd. bych to neřadil na úroveň CoD a spol. :) Na to je ta hra příliš odlišná a minimálně pro mě velmi originální. Ale jak říkám, naprosto chápu, že někomu ta hra stejně nemusí být vůbec po chuti. Já si však ještě dnes dlouho po dohrání vybavuji tu scénu, kdy jsem poprvé uviděl Elizabeth a v tu chvílí jsem se do té hry zamiloval. Ne kvuli Elizabeth samotné, ale kvůli tomu, jak bylo to setkání zpracované. Nádhera. :)
EDIT: A bez bití se přiznám, že Ken Levine je podlě mě kreativní génius, tudíž jsem trochu ovlivněný. :) -
Ani přirovnání CoD a Bio je poněkud přehnané. Sám jsem jel B:I na mód 1999 a snažil se spíše používat schopnosti, které jsou tam zpracované skvěle. Ale kolik lidí se tak našlo? Spousta to naopak prostřílela jako v CoD. Protože inteligence nepřátel je na +- stejné úrovni a lehčí úrovně obtížnosti se hrají i podobným stylem. BI a BII považuji za takovou okrajovou FPS, BIII se ale napak otevřel podle mě širší veřejnosti než oba předchozí díly:)
-
Docela rozumný názor :) Akorát bych trochu oponoval, že je BioShock až takový mainstream. Ano, byl vyhypovaný, že z něj polovina herního světa byla posraná ještě před vydáním, ale hra jako taková rozhodně takový mainstream není. Skoro mě uráží postavit tuto hru vedle CoD. Bez problému akceptuji, když někdo řekne, že je podle něj BioShock kravina, z takového a takového důvodu, ale určitě bych z té hry nedělal mainstreamovou záležitost. :)
-
-
-
-
-
Naprosté vynechání Metro: Last Light je volba lidí..
-
-
Asi jako pětihvězdičkový hodnocení mobilního dungeon keepera *1*
většina lidí volí z nabízeného a nehrabe z paměti, co kde vyšlo a líbilo se jim. Dtto absence Stanley Parable v indies. -
-
Převládající pětihvězdičkové hodnocení Dungeon Keepera má svůj důvod. Zkus si o tom něco přečíst..
-
-
-
-
Že se Rome 2 umístil mezi strategiemi už na druhém místě je pořádná ostuda. *8*
-
-
Je to asi taková ostuda, jako to že se ass sin creed :back fuck umístilo na celkovém druhém místě...
-
-
Sranda výsledky, ale proč ne. Hlavně ten AC, na který se tady ze strany místního lidu k redakci držkovalo se téměř tím samým hlasem lidu v příslušných kategoriích o moc teda neposunul, ale hlavně že už teda není první a bylo doceněno konečně GTA a jiný.
-
-
Protože AC v diskuzích jen lidi na Games hejtují a to docela neoprávněně. *3*
-
-
No osobně se u mě shodují pouze dvě kategorie:) Spíše mě dost překvapilo, co tam dělá Bugfest 4 v nejlepších hrách roku. Buďto je hráčům jedno, jak je hra vydaná nebo tady máme partičku Bf fanatiků, jinak si to nedokážu vysvětlit. Naopak mě mrzí, že Metro LL se nikde neukázalo. Ale to už je o individualitě:)
P.S: Jinak si také myslím, že lidé nevybírali ani moc jiné hry, protože jsou natolik líní dopsat název hry do sekce jiné, že prostě jenom vybrali 5 nabízených, co tam byli a jelo se dál. -
-
BF 4 je na tom podobne jako R2. Jadro ty hry je fakt dobry a zabavny. Ten bugfest okolo neni.
-
-
Jádro je zcela stejné jako Bf3. S tím rozdílem, že Bf3 Premium stojí 650 a Bf4 bez ničeho 700. Koupě BF4 je v nynější podobě a ceně Premium+základní hry zcela nesmyslná a pro majitele Premium Bf3 i zbytečná.
-
-
Ja mam BF3 (Bez premka teda) a BF4 (s premkem ktery mi dal kamos k vanocum) a BF 4 je lepsi snad az na air combat, kterej mi prisel v 3ce daleko lepsi. Ve 4 mi pripada moc kratkej (vsechno hned umira) a nepochopim, co udelali s jetama, lita to jak cihla na centrifuze.
-
-
-
To mě také mrzí. Ale více mě mrzí, že jsem nikde neobjevil Splinter Cell: Blacklist, což byla hodně dobrá hra. Sice jsem nehrál minulé díly, takže nevím jak velký odklon od série to je, ale mě to zabavilo.
-
-
Jsem rád, že se prosadili Brothers! Po mnoha letech hra, která mě opravdu chytla: žádné střílení, žádné zachraňování světa, žádné uměle nahoněné RPG systémy, žádné padání mrakodrapů, žádné raidy a žádné MOBA... V podstatě předem na smrt poslaná hra - tedy minimálně na papíře každého správného byznysmana. A přesto se prosadila, přesto se líbila - a to nejen mně, očividně.
-
-
žiadna hrateľnosť, žiadna výzva, žiadne hlavolamy, žiadne bludiská ....
-
-
Dúfam, že ľudia nezabudnú na Metro Last Light, Shadow Warrior alebo Call of Juarez Gunslinger
-
-
pro Kristovy rany ja uplne zapomel na metro *9*
-
+ Expeditions: Conquistador !
-
mimochodem, dohrál jsem i Metro, ale až na grafiku mi to nepřišlo nějak moc super, tuctovka
-
kua, shadow warrior
-
-
Hodně her jsem nehrál, ale pro mě je hra roku Europa Universalis IV.
-
Já to prostě musel dát celkově GTA V. Protože i mě, coby ortodoxního PCčkáře, donutila na nějakou dobu vážně uvažovat o koupi PS3 (A taky je mi už teď jasný, že i pokud vyjde PC verze, tak to na svém prastroji nerozjedu, ani kdybych obětoval Satanovi novorozené orangutáně). Další vítězové akční: DmC, překvapení: Shadow Warrior, rpg: Fallout: Resurrection, strategie: EU 4, plošinovka: Rayman. Mobilní hra roku je přirozeně už 15 let had, ale to každej ví, takže neni důvod pro něj hlasovat *1*