Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lotr
    No s tím moc nesouhlasím.
    Nejlepší hra roku by měla být víc.
    DAI nám přináší solidní příběh který je ale plný klišé a hlavní nepřítel je naprosto nezajímavý. Přináší nám zajímavé postavy. Která jsme viděli už stokrát. Od jednoho a toho samého studia.
    DAI je ale na druhou stranu obrovské RPG. Tedy fakticky obrovské a pusté RPG. Inspirace MMORPG je velmi znát a to sebou přináší problémy. Úkoly jsou generické a svět fakticky nezajímavý až pustý.
    Ano graficky je hra solidní. Někdo má námitky proti stylizaci. Já ne. To co mi vadí je fakt že hra je špatně optimalizovaná a jde o špatný PC port.
    Smutným faktem je to že DAI nevypadá zas tak moc dobře aby to omluvilo její HW nároky. Můžeme obviňovat proti pirátskou ochranu nebo něco takového. Klidně můžeme. Ale také nemůžeme popřít prostý fakt že DAI je špatný PC port.

    Hra roku musí být speciální. Výjimečná. DAI je solidní RPG. Ale hra roku? Ne to rozhodně ne.
    • flash789
      Srovnavanim skutečnou kvalitu hry neodhalis. To ze tobe něco prijde jako klise je irelevantni, protože dalším x lidem to jako klise neprijde.

      DA:I bezi krasne a i krasne vypada. za tech 140 hodin co jsme ji hral, mi ani jednou nespadla, zadne zaseky, skubani, na vysoke/ultra detaily pomerne stabilních 30-40 fps i na tak prumernem pocitaci co mam. nevim co bych mohl od optimalizace chtit vic.
      • Lotr
        Ne v tom se pleteš. To že mne něco přijde jako klišé samozřejmě automaticky neznamená že to klišé jé. V tom se shodneme.
        Ale příběh DAI je plný klišé. Bioware to jinak neumí. Spousta dalších vývojářů to jinak neumí. Příběh plný klišé neznamená špatný. Jen jsme ho viděli už mnohokrát.

        Víš to že TOBĚ to běželo na průměrném stroji krásně je pěkné.
        Ale co bych chtěl od optimalizace? Nu spíš řeknu co bych nechtěl. Nechtěl bych víc jak 60 tisích shlédnutí vlákna "Troubleshooting and Workarounds". Nechtěl bych víc jak 32 tisíc vláken uživatelů stěžující si na problémy s hrou.
        A nechtěl bych se dočíst že podporu kontaktovalo víc jak 25% zákazníků.
        Ale dobře co bych chtěl? Fungující kameru. Třeba. Víc jak 50 FPS na počítači který je skutečně extrémně výkonný.
      • Keyz
        Zrovna generické úkoly jsou snad neduh na kterém se dá shodnout. A není to tedy pouze jeho vidění věci u RPG hry, která na dost stojí na úkolech a navíc redakce i další často kritizují generické úkoly u RPG her...

        Zde jsou, je jich mnoho a jsou extra hloupé. Klidně to někoho může bavit nejvíce ze všech ale v nějaké debatě, kde se řeší víc než subjektivní názor každého jedince bych očekával schodu.

        Pak by nebylo možné vychvalovat nějaký pokrok v úkolech (jestli to někdo udělá věrohodně, dá tam volby, následky atd..) protože by to bylo bráno pouze jako subjektivní dojem a nebylo by to nijak spjaté s RPG žánrem.

        Pan smutný mluvil o tom, že se zde řeší politika atd. Nic takové tam přece v míře aby se z toho hráč nepoch*al smíchy není. Zaklínač 2 to měl věrohodně. Zde je vše ihned jasné a když ne, tak to máš 10x napsáno aby jsi to teda náhodou nemohl nepochopit. Kdo je ten zlej a kdo ten hodnej. Kdo je teplej a kdo není.
        • flash789
          Hmm..nevim, ale podle me v dnesni době nic jiného nez genericky ci nudny úkol vymyslet nejde. Pac tu uz tak nejak vse bylo. je uspech když třeba 10 ukolu ze sta je originálních. Proto rikam, nesrovnávejte, naucte se hrat hry takove jake jsou. Kdyz vas někdo posle sebrat 15 oslich pindouru, tak to berte tak jak to je, a ne ze celou dobu ukolu premyslite jak hrajete genericky úkol:)
          • Chim
            To ale znamená klesnout na úroveň toho "nejslabšího společného jmenovatele" pro kterého se dnes hry dělají. A na to já říkám jednoznačné a jasné NE!

            EDIT: samozřejmě že se negenerický a nenudný úkol vymyslet dá, jen je u toho potřeba myslet což se dnešním vývojářům většinou nechce.
            • flash789
              Podstatne je jestli me to bavi, a jestli tam jsou genericke ukoly, teply elfove mi je jedno. Jsou to jen deatily které mi nijak nekazi celkovy zážitek. A je uplne jedno jestli se jedna o DA:I nebo Dungeon Mastera..kdyz bavi tak bavi:) Ale chápu ze když je někdo uz od zacatku zatizenej predsudkama, a srovnavanim tak si moc her neuzije. Nikdy neodsoudim hru kvůli obecnym pravidlum co je spatne a co je dobře, odsoudim ji az potom co zjistim ze v ni je něco co me nebavi. Obvykle se jedna o věci které většina lidi vůbec nezaregistruje:)
              • Chim

                Reakce na příspěvek:

                V pohodě, každý jsme nějaký *4* . Já mám své morální zásady a ty neporuším.
  • Fakt divný, kdybych si měl tipnout tak řeknu, že v redakci to nikdo snad nemohl dohrát. Ta hra není zlá ale má dost chyb na to, aby se z ní dělala hra roku. Argumentovat tím, že předchozí díl byl ještě větší pitomost a nečekali jsme, že inquisiotion taková pitomost nebude, je zcela zcestné. Máločemu bych za loňský rok říkal vyhozený prachy, ale DAI jsem vydržel hrát asi 15 hodin a pak šla pryč, pod pojmem kvalitní RPG si prostě představuju něco jiného a hlavně náročnějšího. Hra roku? Tak to ani omylem.
  • "Když jsme po několika hodinách hraní zjistili, že jsme teprve na samotném začátku, měli jsme sice obavy, jestli třeba scénáristům nedojde časem dech, nebo souboje nezačnou nudit."

    Ale vždyť přesně tohle se stalo pánové. Combat je nudná klikačka - hra se dá odehrát na všech úrovních mačkáním jednoho tlačitka. A scénáristům došel dech už někdy po 15 hodinách (tolik zabere hlavní příběh) a dalších 80 hodin vycpali takovou generickou fetch vatou, že bych šel radši questit do Wowka.
    • s tím wowkem jsi to trefil, tam se aspoň našla nějaká linie questů, která vybočovala z řady např. ve WOTLK to byl např. ten Turnaj u Argentu apod., u Dragon Age: I jsou ty na každé mapě stejné questy, stejné rifty atd. Tak zjistutji, že DA:I má daleko horší questy než wowko, což je smutné...
    • Keyz
      Přesný popis jak funguje boj v nejlepší hře celého vesmíru i za hranicí naší představivosti je zde:
      https://www.youtube.com/watch?v=TK7Zzc8KG9c#t=7590

      Jinak na to navazuje rušení číselného hodnocení u některých webu. Vlastní lajdáckou prací se dostali do uzavřeného kruhu, když dávali každému sh!tu 8/10 a pak lidé již nevnímali to co je pod a značně se omezil prostor pro udělení známky. Přitom logicky 5 by mělo být nějaký průměr a sh!ty mají místo pod 5.... Tohle je i u filmů. Na imdb také lidi řeší horní 1/3...

      Tak to ty vyřeší tak, že to co bylo předtím bylo špatně anebo jakoby nebylo a ejhle! Dnes zavedeme jiný styl hodnocení a tím se to vyřeší... Nevyřeší jestliže budou stále vychvalovat to co vychvalovali i když to bude bez čísla anebo s nějakou značkou. Opět se dostanou do krysího kolečka.
  • Rikal to Angry Joe, rikate to vy, obecne sem si teda rekl ze to zkusim...a proste ne...ja fakt nevim, to si nikdo nevsiml absolutne nefunkcni takticke kamery, kera v predchozich dilech fungovala bezproblemu? A ze je ted vpodstate nemozne vest rekne castecne takticky boj?? Vazne, jakto ze nikdo neresi zprasenou kameru ktera v urcitych situacich naprosto devastuje herni zazitek??? Nekomu mozna vyhovuje grind questing, behani po na mape vyznacenych lokacich a jejich vysbiravani pro 100% achievment uspokojeni. Samotneho me hra v podstate chytla jako nenarocna zabava s celkem zajimavym lootem, takze to udrzovalo zabavnost. Ale ta kamera a z toho plynouci naprosto silene ovladani, nebo spis neovladani boju, nemoznost nalinkovat vic ukolu po sobe, cili taktika naprosto nulova...skoda ze hry mirir itmto smerem, Dragon Age 1 vs toto je to same jak Mass Effect 1 vs ME 3...zjednodusene na kost, ale pristupne absolutne vsem. No nic du si zahrat Stalkera Lost Alpha, aspon hra co ze me nedela totalniho hlupaka co sam nic nedokaze bez vedeni za ruku
    • AJ to ovládání, myslím, zmiňoval. Každá taková chyba ve hře by měla hru automaticky připravit o možnost být dokonce jen nominována mezi nejlepší hry. Příliš moc se hrám odpouští...
  • celoush
    Tohle místní hateři Inkvizice nedaj *1*
    • MickeyMutant
      A co teprv fanoušci třetí Army! Vždyť Adapt, Win a Bootcamp vyšly loni, tak ji aspoň mezi těch deset nejlepších pecek fláknou mohli, ne? Taková pěkná česká epizodická hra by si to určitě zasloužila.
    • jakubc
      Nedaj, ale nedivím se jim, ta hra opravdu nesedne každému. Pro mě to byl asi nejlepší herní zážitek roku (hlavně prvních 60 hodin hry), i když jsem v něm vyzkoušel takové playstationové klenoty jako TLOU a Heavy Rain.
  • Chim
    K tomu se dá říct, milá redakce, jen jedno: Nemáte pravdu. A je škoda že nemáte koule na to, být ve svých rozhodnutích odvážnější.
    • Anebo to třeba vážně byla nejlepší hra minulého roku podle redakce...
      • Lotr
        Tak ono spíš je to o faktu že nikdo nepošle kopie hry recenzentům kteří vám (či vás) předchozí hru poslali někam.
        • Neni to jenom o tomhle, de o pozvani na ruzny akce, rozhovory, preview atd! Dneska je to bohuzel uplne normalni postup nadhodnocovat AAA hry kvuli vecem co sem popsal nahore.
  • Vyhlašování a hodnocení anket tohoto typu je určitě subjektivní záležitostí, ale ptám se - to by se vážně za rok 2014 nenašla zábavná hra, která má lépe vytvořené modely v animacích uzamčených na 30fps, není přehnaně HW náročná díky špatné optimalizaci, nemá pochybnou DRM a neprolínají se v ní každou chvíli textury včetně propadávání postav do skal apod.? Nad věcmi typu hloupý lore, nezajímavý záporák, nevhodný respawn, podivné odlesky na všem možném nebo generičnost prostředí a questů, tak nad tím se dá debatovat, ale to předchozí mi přijde jako zásadní technický nedostatek.
    Co třeba ten Wolfík, Alien, Original Sin nebo Xulima...
    • nebo hra, která přináší aspoň něco nového, místo 100x převařené vody
  • vonTossis
    Tak to mě po*er. Jak jsem většinou na straně toho, že každý má svůj názor, tak tentokrát je to podle mě opravdu střelba úplně mimo. A třeba Divinity ani v seznamu. Velmi špatný výběr milá redakce.
    • flash789
      Divinity je bohužel oproti DA:I silne okrajova zalezitost...EA power..na to se Vincke nechyta:)
      • vonTossis
        Jo no, Vincke totiž pochopil, že ještě existuje ta skupina lidí, kteří rádi hry opravdu hrají. A vůbec neříkám, že DA:I je špatná hra. Naopak. Je to velmi dobrá hra. Ale velmi dobrá hra má u mě do hry roku ještě tak pár světelných let. A ani neříkám, že by Divinity byla moje hra roku.
  • Tak tohle je smutny *7* .Hral tu hru nekdo z redakce?
    Nebo jen přepsali PR kecy od bioware.
  • vonTossis
    Trochu rozvedu svou dřívější myšlenku. Začnu tím, že Bioware mám rád a již jsem na games několikrát psal, že Mass Effect je má nejoblíbenější herní série (spolu s BioShocky). Takže opravdu nic proti Bioware nemám. Ani nechci vykřikovat, že si to zaloužila ta a ta hra, i když své kandidáty samozřejmě mám. Podstatou však je, že DA:I není dostatečně kvalitní hra na to, aby mohla být vůbec v nominaci a to jsem si ji vcelku užil. Ale je to prostě jen obyčejná, docela kvalitní a marketingově vyhypovaná hra. Je škoda, že tomu podlehla i redakce a upozadila tím opravdu kvalitní hry, které si místo na onom piedestalu zaslouží mnohem více. DA:I prostě chybí dost na to, aby tam mohla být. Mnohdy jsem tady s výběry nesouhlasil, ale říkal jsem si, že prostě nejsem ta pravá krevní skupina, protože ta hra sama o sobě tu kvalitu měla. DA:I tu kvalitu nemá. Až se bojím, že redakce prostě neměla odvahu zalovit v jiném rybníku, protože pro masu bude DA:I možná správná volba. Na co nějaké hodnoty - hlavně když bude čtenost. Chápu, ale neuznávám.
    • Vidíš a já zase neuznávám některé volby co tady padly. Jinak pro jakou masu ? Pod každým Dragon Age příspěvkem se aktivovala haterská skupina co začali na tu hru pivat naprosto nesmyslnou špínu. Takže naopak by se redakce měla bát označit tuhle hru za hru roku. Pro mě je to stále dost kvalitní hra. Vyhypovaná? Ano (která není) S chybymi? Jistě, která je nemá. Ale přesto zábavná a kvalistní.
      • vonTossis
        Jinak sám za sebe bych volil z trojice - Wolfenstein, Divinity a Grimrock.
        • Wolfebstein, s přehledem. Hrál sem divinity, grimrock, da:i, this war od mine, Dark age 2 a shadow od mordor. Grafikou, scénářem, střihem, hratelnosti, soundtrackem - nic se wolfensteinovi nevyrovná (možná endless legend, to sem nehrál)
        • Wolf souhlasím, Divinity mě bavili chvilku ale pak to zapadlo do stereotypu a Grimrock je nostaligie ale rozhodně ne hra roku.
          • vonTossis
            Nevím no. Grimrock mi nepřipadá jen jako nostalgie, protože s tímhle žánrem žádné významné zkušenosti nemám, takže nemám moc na co navazovat. Prostě mi Grimrock dal za minulý rok jedny z nejlepších herních okamžíků. Navíc vysoká obtížnost je opravdu výzva. Ale já bych si z těch tří her nevybíral. Všechny tři jsou mé hry roku. *4*
      • Já hru nehrál a nejspíše ani alespoň v blízké době nebudu, ale z lets play jde vidět, že má hra dobré dialogy a postavy, svět jako takový mě neoslovil, souboje vypadají nudně a zdlouhavě a každý nepřítel má tunu HP.
      • vonTossis
        Lidí, co tady píšou do diskuze je promile? Procento? Prostě málo. Ta většina prostě jen projíždí web a sem tam si tady něco přečte. A myslím si, že běžný konzument bude za takovou volbu rád. Ano, je zábavná a kvalitní - to nepopírám. Snažím se to zhodnotit s nadhledem. Samozřejmě každý názor je subjektivní. Ale nemyslím si, že tohle je jen o mém názoru. I v tomto odvětví, stejně jako u filmu, se dá rozpoznat i nějaká kvalita/nekvalita.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit