Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Erien
    To že vás po x letech nebaví wowko není kvůli Blizzardu. Ale protože za těch 6 let jste se změnili vy hráči. Mění se vám priority místo školy, chodíte do práce už není tolik času, nebo jste si našli přítelkyni a věnujete čas jí. Lidi se mění a nikoho nemůže bavit jedna hra do konce života. Wowko by vás přestalo bavit i kdyby žádný datadisk nikdy nebyl a zůstalo by to podle vás "staré dobré wow". Žádná hra vás nebude bavit věčně, tak je zbytečné aby hráč po x letech přemýšlel, proč ho najednou wow nebaví, když to hraje přece jen 6 roků.
    • Jenže problém je v tom, že většinu těch co s WoWem skončili, co znám, tak učinilo nikoli kvůli tomu, že by je to přestalo bavit, ale čistě kvůli tomu, že jim Blizzard hru znechutil. Bohužel se k nim počítám také a to mě na tom trochu mrzí, že hra mě nepřestala bavit, ale tvůrci mi ji svými stupidními zásahy a úpravamy naprosto zhnusily. Krom toho z tý archaický grafiky je mi již dnes na blití, na začátku to své kouzlo mělo, ale to bylo před pěti lety.
    • Gonzi
      Tak problém není v tom, že jeden hráč s tím po nějaké době skončí, ale že další nezačne. Jinak by počet hráčů sám o sobě neklesal, jen by se obmněňovaly jejich řady.

      Jinak myslím, že noví se nehrnou až tak moc, protože všechno stárne - to že si WOW stojí po tolika letech na výsluní je obdivuhodné, ale jeho náskok oproti ostatním musí zákonitě klesat.
    • Souhlas, wow jsem přestal hrát né kvůli tomu že by hra byla horší ale prostě proto že mě po 4 letech prostě začala nudit, objevily se jiné zajmi...Připadá mi jako by tohle někteří nedokázali příjmout a tak si hledaj důvody.
    • Taky nelituju, že mě WoW přestalo bavit. Ale nemyslím si, že za to mohou zejména vnější vlivy.
  • Jednoznacne to pujde dolu.... Blizzard znicil wowkem kompletne cely lore puvodniho warcraftu a od doby kdyz pobiha po serverech tauren paladin tak zkoncilo wow i pro mne :-)
    • co tauren paladin vole tauren priest v clothu O.o
      • Jo. Taureni a šaman bylo okey. To co z toho pak udělali, to byl amatérsky nechutnej eintopf. Člověk se to snažil překousnout ..ale když to u toho nemělo skončit ... tak musel skončit :-)
    • Během hraní WoW jsem se dostal do podobné fáze, o které píšeš. Odešel jsem znechucen, že Blizzard na jedné straně byl schopen vytvořit krásný a zajímavý svět, ale na druhou stranu je ochoten udělat cokoliv, z čeho kápne dollar ve střednědobém horizontu (je otázka dlouhodobého, jak píšeš, kvůli devalvaci lore a tím potencionálně atraktivity světa). Důkazem "ochoty cokoliv za dollar" je zmíněný Tauren paladin, což je nechutnost a gradace předchozího směru, kdy Horda/Aliace dostala Paláta/Šamana, aby se děti nehádali, která frakce je výhodnější. Nakonec je dali dohromady a posílali na svět tisíce vnějších nepřátel.

      Každým datadiskem nastavili umělou kaši a rozšířili hru pouze kvantitativně (když pominu opravy a balanc, které jsou otázkou patche), místo kvalitativně - prohloubení mechanismů, nové mechanismy, míra komplexity. Pokračoval trend zjednodušování hry, kdy odpadli různé prequesty, znižovala se obtížnost a s rostoucím levelem a kvantitativním nastavováním hry se naprosto znehodnotil dosavadní progress hráčů a hráčských gild, které pracně procházeli raidy a trávili na nich tisíce hodin, aby jejich postava byla virtuálním machrem. Až vyšel datadisk, posunul hranice, jejich equipu se zasmál 6 letej kluk, který dostal podobné itemy z questů - doruč obálku a pobij 20 orků, o pár levelů výše.

      Blizzard se chová úspěšně jako byznysmen, ale WoW pro mnohé ztratilo své kouzlo, díky čistě fin. orientaci. Podobně jako jsou nechutně pokřiveny herní mechanismy World of Tanks z důvodu snahy maximalizovat zisk v krátkodobém horizontu za cenu očividného poškození gameplaye (-2 body z hodnocení). Nicméně vstup na nové trhy Blizzardu může krátkodobě obnovit počet hráčů. Je to dobrý krok. Úpadek WoW to samozřejmě pouze oddaluje, ale prachy - z už hotového, zaplaceného, dobrý a o tom to je.
  • World of Warcraft musí zemřít aby se mohlo něco nového a lepšího zrodit.
    • Nemusí ...relativně, kdyby fungoval proces řízení inovací lépe. Ale ano, každý projekt jednou skončí.
  • Neustálý růst je nesmysl , ve WOW i jinde .
  • Si ty cisla mužou videt klidně ruzovofialově, ale wowko jde dolu, už dosáhlo sve nejvetsi formy a ted jde pomalu, ale jiste dolu, samozrejme se to číslo občas zvedne až vyjde patch, datadisk, ale pak to pojede zase hezky rychle dolu na puvodni cisla.

    Wowko na trunu bude jeste dost dlouho a GW2 ani SWTOR ho neprokonají na 99,9% , ale urcite mu seberou naký ten milion hračů s přehledem.
    • To jses nejaky vykonny super pocitac, ze vsechno prevadis na %?
      • To mi davate - uz z principu vy super matematikari?
        • Neslyšels nikdy procentech nebo pravděpodobnosti? Nemusíme jít do žádné velké (aby si to zasloužilo takový název) "matematky". Stojí to za postřeh? Samozřejmě 99,9 vyjadřuje autorov subjektivni pocit a je ekvivalentem k výrazu: "skoro určitě". S analytickým přesným odhadem nebo výpočty to nemá nic co dělat. Čemu se divíš?
          • Cajk
            trochu humoru ne..
            • Já se nerozčiloval, ačkoli text tak mohl vyznít ...špatné vyjádření. Bavil jsem se. Emoce neutrální :-)
      • Cahir
        Zde na games.cz se scházejí ty největší analytické mozky republiky, tos nevěděl?
  • Jenže tady vyvstává trochu jiná otázka, jestli vám to nedochází. Když vidim jak byl Blizzard schopen dvěma posledníma datadiskama WoW zprasit takovym způsobem, že sem to přestal hrát i já - Nolifer, pak sakra s čím může přijít "Titan". Myslim, že WoW nikdy nebude překonán jinou MMORPG, ale je to hlavně tim, že na vanille a TBC je vidět, že to ty lidi dělali "s láskou", to co se děje nyní je pouze rejžování peněz a plivnutí do oka veteránům. Nu což, jim je to fuk, prachy mít stejně budou...
    • Už teď je jasná jenom jedna věc o Titanu. Je to "next gen casual MMORPG". Bylo to napsáno v nějakém to vyjádření Blizzu co kdy jak vyjde...
      • cafra, tak to tak vypadá, že se asi vrátim k nihám a koupim si nějakej ten ebook...
    • No o tom jsem v podstatě psal, ačkoli jsem se zmínil o Titan s jistou nadějí. Během psaní jsem si ovšem uvědomil, že nastavený směr nejspíše postihne i nové výtvory Blizzardu.

      Jinak se pod to mohu v podstatě podepsat. WoW jsou, bohužel, více prachy, než bychom si přáli. Je jasný, že kvůli penězům to vůbec vzniklo, ale jakmile se herní mechanysmi upravují ne pro gameplay, ale proto, aby z aplikace místo hry byl účinější automat na peníze, pak je to špatně. Tento směr jsem porovnal s World of Tanks, což by mohla být vynikající hra ...za normálních okolností a co ji nejvíce shazuje, je metodika "automatu na peníze", na které celá gameplay staví (a bohužel až tak, že je to do očí bijící).

      Už nejde o to udělat skvělou hru, ZÁBAVU a za tu si nechat pozásluze zaplatit. Už jde jen o permamentní snahu získat prachy. Nic víc. ... Snad na to trh začne brzy reagovat dostatečně negativně, aby se trend obrátil k lepšímu.
      • JJ, bohužel se obávám, že Blizzard ví co dělá, a očividně mu tahle cesta vynáší, takže v tom bude pokračovat. A malejch fakanů je hrozně moc, ty to dnes hrajou převážně, nemyšleno ve zlym, ale prostě tak to je. "Táto kup mu toho Warcrafta, ať ten nezbedník dá konečně pokoj..." a tomu prckovi je jedno jakých změn WoW doznal, prostě bude hrát ty skvělé omalovánky co jsou tak cool a kdo to nehraje je lůzr... :-)

        K tomu Titanovi, jsem absolutně skeptickej... A ať se mi utrhne tkanička pokud to nebude z prostředí Starcraftu...
        • No co jsem slyšel, tak Titan by měl definovat novou značku, takže očekával bych spíše zcela nový svět, který bude asi zakládat na úspěšných a ověřených mechanismech a archetypech předchozích her.
  • Kedze je to dolhe, skoro ako seminarna praca, necakam, ze to niekto bude citat, chcem len nejakym sposobom zareagovat, aby som uspokojil svoj vnutorny pocit. :)
    Nuda je relativny pojem. Cim viac veci je vymyslenych, tym horsie sa vymyslaju nove, aby sa to len neopakovalo dokola.

    Ja sa dobrovolne priznam, Uz som preklenul obdobie sebeklamu a viem, ze som zavisly. Aj keby som nemal co robit, proste si to wowko pustim a chytam ryby, aj ked uz mam vsetky fishing achivy za sebou. Ist raid po sty krat a skusat vseliake kraviny a ine taktiky atd.

    Som vyrazne pve hrac, mam sice okolo 800killov v bg, ale to je take.... aha nepriatel, a uz do neho sijem co sa da, je mi jedno na akej mape stojim, alebo v akom bg som. V raidoch mi to pride zabavnejsie. Minule sme si spravili twinky na lvl 60 a dalsie na lvl 70 a isli sme classic raidy a tbc raidy za ne. Spominali sme na stare dobre casy, ked to bol max lvl.

    Kedze som skolu prechadza stylom "co sa naucim na hodine, to pouzijem" tak som mal taku kopu casu, ze ju ani neobidem, ani neobletim a preto som ho zabijal pri roznych MMORPG, ine MP ma nebavia, hlavne fps, kde ide o to zabit toho druheho skor, nez on zabije teba. Ale vzdy vzdy vzdy som sa vratil k wow. Z azijskych rpg mi prichadza zle, len co vidim prve artworky a europskych moc nieje. Je jedno ci to je f2p, b2p alebo p2p, herna napln je vzdy to iste akurat vzdy z inej strany. Zatial som nenasiel(a netvrdim, ze nie je) hru, kde by bolo hernej naplne viac ako vo wow. Ale za ten uctyhodny cas sa vsetka napln pomaly vyplytva.

    Uz nestihaju pridavat nove(rozumej "recyklovane") veci(itemy, instance, eventy, repky, blabla...), pretoze herne principy su skoro rovnake, a ked to dostanete do ruk, ide to samo, uz si ani neuvedomujete co robite. Takze som zacal hladat nejaku nahradu a jedine co ma nejakym sposobom zaujalo je pripravovana MMORPG The Secret World, kde nemaju byt ani levely, ani classy. Proste len skilly(podla tvorcov okolo 500 roznych) a co si vyberes, to si/mas. Uvidime co z toho bude v aprili(dubnu) 2012. Ci ostanem pri wow, alebo sa presuniem inam.
    • Njn, přečetl jsem to a ačkoli jsem PvP zaměřen a ve WoWu jsem převážně uspokojoval svoje PvP choutky, souhlasím. Taky jsem zkoušel různé MMORPG a nikdy mě nic nechytlo, tak jako WoW. A staré raidy byly velice povedené a náročné. Každopádně WoW je pro mě mrtev a teď se akorát snažím prodat account. Jediná MMO která měla potenciál byl Warhammer Online. Bohužel skvělá beta byla uplně něco jiného než final verze. Jinak osobně si myslím že klikací MMORPG by již měli být minulostí a mělo by nastoupit MMORPGF/TPS.

      Já teď narazil na úžasnou MP akční záležitost, a to Warhammer 40k Space Marine a po hodně dlouhé době je to hra, která mě konečně vyvedla z letargie. Žel asi nic moc pro Tebe, PvE zaměřeného. Krom toho W40k je můj nejoblíbenější svět a to co THQ umožnila je téměř splnění mého snu, doufám jen že MP bude vylepšovat a nevykašle se na to.
  • Pro mě byl wow ve vanille nuda stejně jako je to teď a přesto mám za sebou cca 500 dní čistého času = 12000 hodin. Farma farma farma farma.. a je jedno čeho.
    Odpad je imho jasný:
    1. Děcka nevydrží tolik co "staří", kteří jej hráli ve "větších" komunitách ve vanille a tbc (když to vyšlo na kolejích to pařil snad každej)
    2. Casual zaměření (equip nefarmit rok, ale jen půl), takže hráči dosáhnou "konce" dříve než tomu bylo v prvních verzích hry.

    Kecy těch, co vzpomínají na Vanillu a TBC a říkají jak to bylo supr nechápu. Zabít milion prasat na reputaci, pak další milion na item a další dva miliony na mounta. Dneska jsme na 1/10 toho co bylo ve Vanille a pořád se pohybujeme na úrovni desítek hodin farmení prasat...

    Závěr? Svět se mění a my sním. A očekávat něco jiného než postupný úpade staré hry je IMHO logický.
    • Nechápeš? Mě to cos ve hře dělal ty 500 dní nikdy nebavilo. Z odehraného času jsem přes 3/4 ztrávil v PvP a to bylo v době TBC prostě nejlepší a královsky jsem se u toho bavil. Pak už to šlo jen do kopru. PvE je dle mého názoru něco co by mělo být v MMO jen jako okrajová záležitost a ne hlavní herní náplň.
    • kostejnesmrtelny
      Přesně tak.
  • Uz aby tu byl Guild Wars 2 to si pak blizzardi sednou naprdel :)
  • Tohle je neskutecne! WoW hraji jen deti/WoW je cim dal jednodussi/WoW uz neni tak zabavne jako driv... Lidi vzpamatujte se! Hrat nejakou hru 6 let a cekat stale stejnou zabavu(a to dokonce i za predpokladu ze vyvojari vydaji ten nejlepsi datadisk na svete),tak to je prinejmensim naivni. Samozrejme ze hra omrzi. Hrat jednu hru 3 az 6 let v kuse,to neni bezne ani u MMORPG her. Pamatuji se ze pomerne nedavno vysel pruzkum,kde prumerny cas u jedne MMORPG na hrace je 1 rok az rok a pul..Misto aby jste si rekli-uz me to nebavi jako drive,jdu o dum dal-tak si polovina lidi hleda nejakou vymluvu,proc uz ho to nebavi. A vetsinou za to muzou vyvojari(pripadne vek-coz je take nesmysl. Znam lidi co aktivne hraji nejnovejsi hry v duchodovem veku). Tohle jsem zazil snad u kazde MMORPG kterou jsme prosel. Hraci se po x letech nudi,zacnou flamovat na forech a svadet to na vyvojare. Hra podle nich umira a oni kvuli vyvojarum a jejich spatnym rozhodnutim musi odejit. Skutecnost je ale vetsinou takova,ze uz jsou zakonite hrou znudeni a nezachrani to nic. Ale priznat si to je kupodivu pro nektere lidi strasne obtizne,neli nemozne.
    • Nesmysl. lowlvl PvP mě bavilo do doby než inteligentně zavedli XP BGs a to i přes všechny ty heirloomy a bugy s gathering profesema (resp prof. abilitama). Tím zabili lowlvl PvP, které je v dnešní podobě katastrofální. Následně místo toho aby konečně udělali talent trees, kde skutečně budeš mít komplexnější volby (kombinace mezi stromy), tak nakonec udělaj absolutní opak a tobě zůstane na výběr v konečném důsledku ze dvou stromů, jeden do PvP, jeden do PvE. Příklad mage - PvP frost/PvE fire. Samozřejmě můžeš jít arcane do PvE ale budeš DPS crippled, nebo můžeš jít arcane/fire do PvP, ale neustále budeš pod drnem. Krom toho, hra je prošpikovaná stunama a dalším OfC abilitama jako nikdy předtím, v PvP je to často pouze stun/fear/stun/death. Takhle si skutečně endgame PvP nepředstavuju. Třeba v TBC bylo endgame PvP nejlepší a zábavný, v podstatě ani WotLK na tom nebylo v tomhle směru až tak špatně, když vynechám DK. A pak ještě perlička nakonec, jak vůbec mohlo blizzard napadnout dát rogunovi, tak silnou abilitu jakou je recuperate, kdy skutečně můžeš jako combat/as rogun bojovat unstealthed face2face a si schopny se uhealovat často i proti dvěma protivníkům naráz... Rogun jak má být :-)

      Je to přesně jak psala popová hvězda na tebou, hra mě nepřestala bavit, až Blizzard mí jí zhnusil svými revolučními změnami.
    • Je to jak se sportem, taky můžeš x let dělat ten samý sport a furt tě bude bavit... Ale je prostě pravda, že simplifikace WoW je neuvěřitelná. Chary jsou v podstatě všechny stejné. Nic tě neposouvá dopředu. Není tam prostě ta learning curve. Nejlepší zážitek je tak 14 po datadisku... Pak nuda šeď a stání v hlavním městě...
      • Pod to se můžu podepsat. Taky nesouhlasím. WoW dávno nehraju, hry hraju stále. Času není více, ale stále se někdy chvilka najde. Kdyby byl důvod, hrál bych WoW. Jenže tam nebylo co dělat, není motivace hrát dále. Můžeš tam akorát sbírat gear, přičemž pravidla pro jeho získání upadla. ...a až ho získáš, co pak. Je to jednoduchá struktura, která by potřebovala rozšířit, než nastavit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit