Přejít na výpis diskuzí
Blizzard nevidí pokles počtu hráčů WoW tak černě
10.9.2011 | Redakce Games.cz
112 příspěvků
-
muzete mi poradit ? vite jak je ted stare wowko zdarma oficialni server
tak sem to stahl ale nemel sem stare wowko ale nejakou trial versi cataclism a nevim co mam delat PS cataclism nechci
*10* -
Souhlasím, lepší alternativa dnes neexistuje, ale to samo o sobě neznamená, že hra je v pořádku. A pro PvP hráče hra ztratila své kouzlo pár patchů po WotLK. Ne každej se vyžívá v raidění, mě to např. nikdy nebavilo.
Tuny spiny a spamu si WoW plným právem zaslouží, ale to ho taky samozřejmě nepotopí, to zvládne Blizzard sám, dalšími geniálními úpravami herního systému a lore zásahy. V horizontu dvou let má vyjít Warhammer 40k Online a pravděpodobně půjde o podobný herní model, jaký předvádí Space Marine. To jest už žádný zběsilý klikání na ikonky a Tabování nepřátel. Pokud to THQ nepokakaj, jako že ta pravděpodobnost je malá, tak právě to bude MMO, které WoW v Evropě a Severní Americe potopí. Tedy pokud v roce 2012 neskončí svět, to by pak znamenalo že WoW by nebyl nikdy pokořen... :-) -
Lidi prichazeji a zase odchazeji, takhle to funguje i u WoW a take u vsech ostatnich MMO, jedno se ale Blizardu musi nechat, hra je silne navykova a jen tak nepusti a i kdyz system je kapanek jednodussi nez v dobe TBC muj zacatek hrani, tak porad ma hodne co nabidnout i pro HC hrace a kill Ragnarose HC na serveru, kde hraji jeste nema nikdo, takze o jednoduchosti tady nelze vubec mluvit.
Pokud budu psat za sebe, tak WoW hraji od dob TBC jak jsem jiz psal. Za dobu hrani jsem si dal 2x pauzu cca 6 mesicu. Zkousel jsem i jine MMO (Aion,Conan, Rift) ale tyto hry opravdu nejsou na dlouholete hrani. A vzdy se vracim zpet. Ano po tech letech hrani jiz z WoW nejsem tak nadseny jako kdys,unavovej efekt je patrny, take ve hre jiz netravim tolik casu jako pred lety, ale hra ma pro me porad co nabidnout (vcetne me zavislosti) . Uz ted se tesim na boj s Deathwingem a jeste vice na dalsi datadisk.
Takze hraci sice odchazeji ale prijdou jini a WoW bude jeste hodne dlouho na vysluni a nezemni to ani ty tuny spiny a spamu, ktere se neustale objevuji. Jelikoz v soucastne dobe lepsi alternativa proste neexistuje. -
Njn, přečetl jsem to a ačkoli jsem PvP zaměřen a ve WoWu jsem převážně uspokojoval svoje PvP choutky, souhlasím. Taky jsem zkoušel různé MMORPG a nikdy mě nic nechytlo, tak jako WoW. A staré raidy byly velice povedené a náročné. Každopádně WoW je pro mě mrtev a teď se akorát snažím prodat account. Jediná MMO která měla potenciál byl Warhammer Online. Bohužel skvělá beta byla uplně něco jiného než final verze. Jinak osobně si myslím že klikací MMORPG by již měli být minulostí a mělo by nastoupit MMORPGF/TPS.
Já teď narazil na úžasnou MP akční záležitost, a to Warhammer 40k Space Marine a po hodně dlouhé době je to hra, která mě konečně vyvedla z letargie. Žel asi nic moc pro Tebe, PvE zaměřeného. Krom toho W40k je můj nejoblíbenější svět a to co THQ umožnila je téměř splnění mého snu, doufám jen že MP bude vylepšovat a nevykašle se na to. -
Kedze je to dolhe, skoro ako seminarna praca, necakam, ze to niekto bude citat, chcem len nejakym sposobom zareagovat, aby som uspokojil svoj vnutorny pocit. :)
Nuda je relativny pojem. Cim viac veci je vymyslenych, tym horsie sa vymyslaju nove, aby sa to len neopakovalo dokola.
Ja sa dobrovolne priznam, Uz som preklenul obdobie sebeklamu a viem, ze som zavisly. Aj keby som nemal co robit, proste si to wowko pustim a chytam ryby, aj ked uz mam vsetky fishing achivy za sebou. Ist raid po sty krat a skusat vseliake kraviny a ine taktiky atd.
Som vyrazne pve hrac, mam sice okolo 800killov v bg, ale to je take.... aha nepriatel, a uz do neho sijem co sa da, je mi jedno na akej mape stojim, alebo v akom bg som. V raidoch mi to pride zabavnejsie. Minule sme si spravili twinky na lvl 60 a dalsie na lvl 70 a isli sme classic raidy a tbc raidy za ne. Spominali sme na stare dobre casy, ked to bol max lvl.
Kedze som skolu prechadza stylom "co sa naucim na hodine, to pouzijem" tak som mal taku kopu casu, ze ju ani neobidem, ani neobletim a preto som ho zabijal pri roznych MMORPG, ine MP ma nebavia, hlavne fps, kde ide o to zabit toho druheho skor, nez on zabije teba. Ale vzdy vzdy vzdy som sa vratil k wow. Z azijskych rpg mi prichadza zle, len co vidim prve artworky a europskych moc nieje. Je jedno ci to je f2p, b2p alebo p2p, herna napln je vzdy to iste akurat vzdy z inej strany. Zatial som nenasiel(a netvrdim, ze nie je) hru, kde by bolo hernej naplne viac ako vo wow. Ale za ten uctyhodny cas sa vsetka napln pomaly vyplytva.
Uz nestihaju pridavat nove(rozumej "recyklovane") veci(itemy, instance, eventy, repky, blabla...), pretoze herne principy su skoro rovnake, a ked to dostanete do ruk, ide to samo, uz si ani neuvedomujete co robite. Takze som zacal hladat nejaku nahradu a jedine co ma nejakym sposobom zaujalo je pripravovana MMORPG The Secret World, kde nemaju byt ani levely, ani classy. Proste len skilly(podla tvorcov okolo 500 roznych) a co si vyberes, to si/mas. Uvidime co z toho bude v aprili(dubnu) 2012. Ci ostanem pri wow, alebo sa presuniem inam. -
Nechápeš? Mě to cos ve hře dělal ty 500 dní nikdy nebavilo. Z odehraného času jsem přes 3/4 ztrávil v PvP a to bylo v době TBC prostě nejlepší a královsky jsem se u toho bavil. Pak už to šlo jen do kopru. PvE je dle mého názoru něco co by mělo být v MMO jen jako okrajová záležitost a ne hlavní herní náplň.
-
Ale ťuťuňuňu *4*
-
D3 si na sebe casem vydela, F2p model nese daleko vic penez nez klasickej buy and play, a jenom z eurove aukce v D3 se bude sypat tolik penez ze se nebudem stacit divit, touha mit lepsi gear je u rpg hracu velmi silna *5* + *11*
-
Přesně tak. Takže lehni na hadr a mlč, jak jsem řekl.
-
Na tohle se nedá jinak zareagovat: *11* *12* *15* .Mam by být upřimný pochybuju že do roku 2050 bude existovat vůbec něco *3*
-
Ale, wowkař se nám zlobí
-
Lehni na hadr, hnido, a mlč.
-
Přesně tak.
-
Ano je dosti překvapivé, že to stále hraje tolik hráčů, ale podle mně zatím propad počtu hráčů nebude, spíše naopak, bude ještě nějaký čas stoupat na konečných 14 až 15 miliónů, poté začne nenávratně klesat, až k nule. Kulnimaci bych čekal tak za dva až tři roky, a poté ostrý propad dolu, do deseti let to nebude hrát nikdo a patnáct, až dvacet let si na to zpomenou jenom pamětníci a nikdo jiný.
Co se týká financí, tak z hraní WoW mají tak od 10,4 mil. hráčů takových 104 mil. dolarů měsíčně, pokud budeme počítat měsíční poplatek 10 dolarů na osobu měsíčně. A provoz servru, když to hodně přeženu stojí tak 1/4 daných příjmů i s personálem a část zbytku lijí do černé díry honosně zvané "Diablo III". Ve chvíli kdy zveřejní, kolik do toho nalili peněz, tak někteří, se neubudou stačit divit, typuju celkovou sumu tak na 0,3 až 0,7 miliardy dolarů, a hra nikdy nezaplatí svoje náklady na vývoj!
Ano WoW je velmi atraktivní dojná kráva, která stojí za ždímání, až do morku kostí.
Pokavať vemu uváhu, že WoW hrálo napříč časem asi 9 - 10 mil. lidí, za posledních x let, tak jenom na hře každý rok vydělali tak 1,08 až 1,2 miliardy dolarů, plus dalších peníze z prodeje datadisků a hry samotné! Celkovou sumu bych tipoval tak na 15 až 16 miliard dolarů. Další 5 - 7 miliard vydělají na WoW a na "Diablu III" to nebude zdaleka tolik, kolik si představují!
Mám-li být upřímný tak blizzard do roku 2050 nebude existovat!
S pozdravem Smrtonoška. -
Pro mě byl wow ve vanille nuda stejně jako je to teď a přesto mám za sebou cca 500 dní čistého času = 12000 hodin. Farma farma farma farma.. a je jedno čeho.
Odpad je imho jasný:
1. Děcka nevydrží tolik co "staří", kteří jej hráli ve "větších" komunitách ve vanille a tbc (když to vyšlo na kolejích to pařil snad každej)
2. Casual zaměření (equip nefarmit rok, ale jen půl), takže hráči dosáhnou "konce" dříve než tomu bylo v prvních verzích hry.
Kecy těch, co vzpomínají na Vanillu a TBC a říkají jak to bylo supr nechápu. Zabít milion prasat na reputaci, pak další milion na item a další dva miliony na mounta. Dneska jsme na 1/10 toho co bylo ve Vanille a pořád se pohybujeme na úrovni desítek hodin farmení prasat...
Závěr? Svět se mění a my sním. A očekávat něco jiného než postupný úpade staré hry je IMHO logický. -
To že jsou knihy podprůměrné je tvůj názor, mě připadaj průměrné není to nic úžasného ale dají se.
Chceš mi říct že všichni magové se musí učit ve škole?Podle mě je tvoje představa že se jakékoli kouzelné povolání musí učit v ňáke ,,škole" špatná.Postava prostě dospěje a zjistí že má pro něco vlohy a začne svoje schopnosti používat a zdokonolovat je.Srovnávat Rhonina nebo jakéhokoli hrdinu z obyčejným hráčem je hloupost.Navíc ty se narozdíl od magu z Dalanaru učíš za pochodu od trenéru kteří ti dávají rady, takovej samouk.Ukaž mi kde je napsana tvoje teorie a já ti dám za pravdu.
Jistě že to tak ňák bude prezentované, warcraft je už od začátku plnej klišé a tady to asi nebude jinak. -
To neni moje domněnka, to je fakt, k čemu by pak byly magický školy, Dalaran, atd. Nebo myslíš, že Rhonin se z ničeho nic stal mágem? Z lore hlediska to neni moje domněnka, ale fakt. To co řikáš, někdo se specialnim talentem by pak byla zase jen vyjímka.
Právě u elfů jak už jsem napsal, to je neobhajitelnej lore kick. A knížka na tom nic nezmění, sám blizzard při jednom rozhovoru prezentuje knihy jen jako takový přídavek neurčující děj samotné hry, tedy další goldrejž. Taky že knižní a herní realita je v mnoha ohledech jiná, myslím tím, že dost toho co se odehrálo v knihách si protiřečí nebo se rozchází s tím co se děje ve hře. To že knihy jsou to opravdu podprůměrné jsem v době kdy sem WoW hltal překousl a přečetl je.
Jinak ještě k tý magii night elfů - je mi absolutně jasný jak bude návrat mágů prezentován:
Pan M "Elfové, svět se mění, jsme v nebezpečí a abychom to ustáli, povoluje se opět magie.",Paní T "Skvělý nápad paroháči...", poddaní si špitají "Ty magoři se snad zbláznili."
Mezitím v Silvermoonu zvěd "Ano právě zavedli magii, pane." Lor'themar Theron "Zahajte útok, vracíme se domů, nikoho z těch psů nenechte naživu." Tadá a je to... -
Některé z těch co jsi výjmenoval taky doufám a vrátil bych se kvůli nim ke hře, trochu si myslím že s příchodem novejch mmo jako guild wars a sw by blizz mohl udělat ňákou zásadnější změnu, zrovna hausing blizz myslim odmítnul a mě se to taky nezdá- města by byli za chvíly uplně pustá.
Takže počkam na další datadisk kterej by tu mohl poměrně brzo být a rozhodnu se.Jinak nedávno vydali zprávu že počet lidí kteří přestali hrát wow překročil počet lidí co teť hraje a že maj v plánu něco dělat...Takže si myslim že wow ještě poslední slovo neřeklo a že maj ještě pár trumfů v rukávu. -
To že tvoje se tvoje postavička učila dejme tomu těch pět let před tím, je ale jen tvoje domněka, klidně to může byt tak že v tobě objevili talent a tak ses začal učit, nebo příprava netrvá x let ale pár měsícu...
To že by se rasy navzájem začly učit-proč by ne?Ale neudělaj to protože např.Elfa nezajíma ňáka síla světla a proto se nikdy nebude chtít stát paladinem, jistě se může objevit jednotlivec, ale nebude jich tolik aby za něj najednou hráči mohly hrát.U Elfů mágu je to jinak prože elfove vždy arcane magii ovládali akorát jí měly zakazanou používat, z příchodem Highborne se to ale změnilo a proto se začaly objevovat elfové kteří se jí chtějí učit.
Je uplně jedno jakej má většina elfu názor důležitej je názor jejich vůdců což je Tyrande a ta názor změnila.Znovu píšu že má vyjít kniha ve které se budou řešit vnitřní problémi aliance, mimo jiné elfů a magie.Takže se dočkáma ňákejch důsledků tohodle rozhodnutí.
Soulasím že si blizzard občas lore trochu znásilní, ale až na pár výjmek mi jijich vysvětlení stačí.Zrovna u elfu nevidím žádnej problem, to třeba ti trpaslici mi připadaj trochu víc na hraně. -
Bohužel to bylo možné v jisté době, dnes už je na to pozdě, aby to zabralo. Krom toho blizzardi dle mého názoru nemají zájem udržet moc lidi u WoWu, tím by sami sobě konkurovali. Titan, že :-)
Jinak konečně pořádná multiplayer pařba - Space Marine, úžasná záležitost. Už dlouho mě žádná MP akce tak nebavila.