Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Microsoft je pro indie naprosto v pohode.
    Pokud vytvaris hry pomoci XNA staci se zaregistrovat do CCC (drsnych $49 nebo pro DreamSpark zdarma). Vytvoris hru, zadas cenu, pockas na schvaleni a hra je za chvili ke stazeni pres digitalni distribuci (M$ si vezme 30%).
  • Jak presne sa k indie tvurcum chovaju? Nejaky konkretny priklad+link? So svojimi studii vymetli jednoducho koli tomu ze neboli dost profitable - aspon tak sa to uvadzalo. EA a dalsi to robia taktiez. Nemyslim ze je to ani spatna firma ani horsia nez Valve. A urcite by bola neutralnejsia nez oni uz z principu - Valve dela hry a niektore tituly by mohly brat ako konkurenci a skodit im. MS na druhej strane predovsetkym dnes propaguje OS a je len v jeho zaujme aby nan vyslo tolko hier kolko je len mozne. Nebo som nieco minul?
  • Nic takového, Valve zvítězilo v rámci pravidel volného trhu, no a s tím Microsoftem si děláš prču ne??? Stačí vidět jak vymetli se svými vlastními PC studii a je jasné, že by nebyli o nic lepší, než Valve. K indie tvůrcům se už teď chovají stejně, ne-li hůře než Valve. Možná by se chovali lépe jen když by přebírali Valve dle hesla: "Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají." *4*
  • Lidi co se motají kolem dstribuce her jsou dnes jak jeblí prknem přes hlavu. To platí o spoustě recenzentů, redakcích herních časopisů a lidech kteří jsou na tento byznys napojení, obecně. Těžko říct jestli si uvědomují, že si svou činností pod sebou pomalu podřezávají větev na které sedí. Ve většině případů se neůspěch svede na pirátství aby se omluvil nějaký ten průser a celkem se počítá s tím, že se spousta postižených lidí stejně neozve když něco někdo vymamlasí.
  • Nevedel som ze Valve musi nieco schvalit, myslel som ze kazdy moze bez problemu dostat moznost distribuce. Takto je to ozaj zle, defacto komunizmus. Vidim 2 riesenia:
    1, Vratit sa k nakladnej retail distribuci. Mnoho ludi ktori si hru kupia chcu mat nieco hmotne ako zbierku/album. Dostat peknu krabicu s diskom a tlacenym manualom je predsa len nieco. Je otazka ze pokial si mam hru stahovat z netu, rozdiel medzi legalnym a nelegalnym stiahnutim je docela uzky, legalny download mi da to same: neviditelne bajty na disk.
    2, Vytvorit si vlastny server a nehat stahovat z vlastnej stranky, kludne i cez bittorrent alebo tretie hosting sites ak neni kapacita. Mozno s tym ze nejake male data by sa dotahali osobne po zaplateni alebo by sa tak ziskal kluc. Je nacase si uvedomit ze proti crackerom sa ubranit neda a rozne ochrany iba podnecuju i potencionalnych legalnych zakaznikov k piratstvu. Kto si hru bude naozaj chciet kupit ten to proste urobi a studio nemusi byt zavisle na nejakom Steame - davat im uplatky len aby ich hru publikovali atd. Tiez by mohla odpadnut nakladny vydavatel a reklamy, mohli by svoju hru zaujat cez existujuce free sluzby ako youtube, komentare na fore, preposlat hru vsetkym znamim serverom a casopisom ktori hru recenzuju atd. Toto by mohla byt buducnost, aj ked skor asi pride Microsoft s niecim co Steam odpise.
  • Kecičky. Jen skuhrání o vlastní neschopnosti. Dobrá hra si vždycky najde cestu k hráči skrze recenze, fóra, komunitní servery, ale třeba i youtube a tak - viz právě Minecraft. Ukažte mi někoho, kdo vleze na Steam bez toho, aniž by předem věděl, co chce koupit a tu svoji hru si tam prostě najde, nezáleží na tom, jestli je vidět na titulní straně nebo ne. Holt dnes je mnohem větší konkurence než před deseti lety a to je pro hráče jen dobře. Neschopní vývojáři se holt musí stáhnout k méně ambiciozním, ale zato jistějším projektům - a teď nemluvím jen o hrách.
  • smejki
    to jsou mi informace....
  • Ano ale bez steamu by to nebylo možné...
  • Jenomze ty nejvetsi vydavatele jiz davno vlastni temer vsechny vyvojarske studia a vyvojari jednoduse do vyvoje nekecaji. Delaji to pro co jsou zaukolovani. Proste plni pozadavky produkce. Produkce je ovladana financnim trhem. Zajem udelat kvalitni hru neni. Existuje jenom zajem navyseni ceny akcii. Proto se do marketingu cpe vice penez nez do samotnyho vyvoje. Viz jak dopadla Mafia2 po nastupu 2K.
    Tech par nezavislych studii by bez digitalni distribuce bylo bez sanci. Dnes je vyvoj drazsi a drazsi a pokryt jeste marketingovy vydaje aby byly ty hry na pultech vubec videt je nad jejich sily.
    Je to presne opacne nez pises. Nezavisly vyvojar nema prostredky na to aby udelal hru ktera by bodovala svym vzhledem. Ten se prave musi soustredit na kvalitu a diry v zanrech a hrou zaujmout hracske webovky a pak hrace. Pak diky digitalni distribuci hru prodavat tak aby si na sebe vydelal. Pokud hru nabidne klasickymu vydavateli ten mu z prodeje odevzda tak 20%. A to jeste bude muset od nekterych ty prachy vymahat.
  • Nutno podotknout, že Valve na Steamu zavedlo DLC až po jejich boomu a na žádost vydavatelů. Takže tohle není opravdu problém Steamu.
  • Mno, podle mě když jde prodej hry normální cestou přes vydavatele, distributora atd., tak vývojáři se právě spíš soustředí na to aby udělali kvalitní hru a tím pádem zároveň prodejnou.... přeci jen je to jejich dílo a tedy jejich vlastní "reklama", ale pokud všechno riziko je na nich tak chtěj mít jen jistotu, že se bude hra prodávat (minimalizovat riziko), a tedy udělají ji co nejhezčí na pohled, ale nebude mít žádnou hloubku.... samozřejmě, že to není stoprocentním pravidlem a nemluvím o těch největších společnostech, kterým je jedno jak bude hra kvalitní, hlavně že se bude prodávat. Taky neříkám, že to co si myslím je pravda, ale je to můj názor.... *3*
  • Závidíš? Nevadí. Som normálne zarábajúci človek s manželkou na materskej. Hry sa dajú kupovať aj v balíkoch a vo veľkých zľavových akciách, takže si ich môže dovoliť každý, alebo skoro každý, ak vidím podaktorých úbožiakov, čo sem píšu a radšej sa utápajú v hlúpom wareze.
  • smejki
    o tom rozhoduje vydavatel, ne steam
  • Hanzales
    No když chceš vědět za co utratíš peníze, s demy a hypem je to u her na steamu i v krabicích stejné. Ta hmatatelná záležitost, to už je jiná věc :o) U steamu se spíš bojím jeho rostoucí pozice. Konkurence to bude mít z počátku těžké, ale snad nakonec zatlačí na ceny novinek.
    S tou kvalitou je to myslím taky jinak. Vývojáři se snaží vyvinout hru dobře prodejnou, ať už ji pak vydají jakoukoli distribuční cestou. Hlavní masáž spočívá v článcích, trailerech/videích, banerech a co já vím kde ještě. Proč myslíš, že ty největší company vrážejí do marketingu pomalu více než do vývoje hry. A ten marketing rozodně nespočívá v ikonce/banneru na steamu *3*
  • Jaj tam je misskliku...
    Sry už se mi klížej oči...
  • Steamu nikdy neodpustim jednu věc...
    A to tu že absolutně zarazila možnost modifikace her...
    Např. pro cs a cod4 bylo tuny a tuny různých funmade modifikací a map a u některých ani nebylo poznal rozdíl mezi funmade a těmi profi které byli ve hře... Dokonce v cod4 na mody byla pěkná kolonka v menu kde se byl přehled všech modu a dali se jednoduše přepínat a stahovat in-game...
    U techto modu a map sem si užil mnoho a mnoho srandy... At už se jednalo a zombie mody nebo jiné mody nebo jen čistě o nepřeberné množství map které nikdo neznal a vždy když se načetla tak tam všichni bloudili protože nevěděli co je čeká za rohem...

    Ted si člověk musí kupovat balíčky s 5 mapama za sakra vysokou cenu a do pár hodin je zná naspamet metr po metru...
    A mody... O tech se mi na steamu může jen znát...

    Bohužel díky steamu už třeba na cod7 nikdy nezažiju to co na cs nebo cod4
  • Já osobně bych ze steamu nikdy nekupoval... ale pouze ze svého vlastního přesvědčení... když už za něco utratim peníze tak chci vidět za co, chci mít nějakou hmatatelnou věc. Co se týče budoucnosti steamu... kdo ví jak to dopadne??? Na jednu stranu je to pro vývojáře nízkorozpočtových her a her s novou značkou rozhodně větší míra rizika, která na ně padá oproti klasickému způsobu... na druhou stranu je to pro hráče rozhodně pohodlnější cesta nakupování her a hodně lidí jí dává přednost, takže vývojáři jí budou samozřejmě věnovat tím větší pozornost čím větší počet lidí bude nakupovat hry digitálně. ALE jak jsem tu někde četl, nemyslím si, že by to mělo vést ke zkvalitnění her. Naopak k jejich zhoršení, protože se vývojáři budou snažit vyvinou hru ne dobrou, ale dobře prodejnou... tzn. efektní a s co nejlepší reklamou, takovou aby upoutala na první pohled ale na druhý už nemusí. A sry za sloh xD
  • Robotron3
    Diky nacelniku, ze ses me zastal *3*
  • Ja se priznam ze tomu postesknuti v clanku nad digitalni distribuci jaksi nerozumim. To co popisujes ty je zejmena charakteristika klasickych vydavatelu, kteri vyvojare zdimaji jako najemne vazaly a prvni housle hraje marketing. Steam a pod. je naopak pro nezavisle vyvojare pozehnanim. Uctuje si daleko nizsi marze a nekeca do vyvoje. Problem vezi samozrejme v tom ze hra musi byt dobra a dostat se do podvedomi. Pokud ale vyvojar ocekava od digitalni distribuce i bombastickou reklamu pak by musel pocitat i se zvysenim marzi. Autora clanku proste nechapu. Je to stejny jak kdyz muzikanti breceli ze vydavatele je odiraji a bez jejich penez i prizne nemaji na studio tak po digitalizaci kdy si muze desku natocit kazdy doma breci dal. Jestli to nahodou neni tim ze jejich muzika neni dost dobra. *3*
  • Nevím jak jsi na tom se zrakem ty ale já v jeho komentáři vidim slovo "starověká" docela jasně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit