Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lidi co se motají kolem dstribuce her jsou dnes jak jeblí prknem přes hlavu. To platí o spoustě recenzentů, redakcích herních časopisů a lidech kteří jsou na tento byznys napojení, obecně. Těžko říct jestli si uvědomují, že si svou činností pod sebou pomalu podřezávají větev na které sedí. Ve většině případů se neůspěch svede na pirátství aby se omluvil nějaký ten průser a celkem se počítá s tím, že se spousta postižených lidí stejně neozve když něco někdo vymamlasí.
  • Nevedel som ze Valve musi nieco schvalit, myslel som ze kazdy moze bez problemu dostat moznost distribuce. Takto je to ozaj zle, defacto komunizmus. Vidim 2 riesenia:
    1, Vratit sa k nakladnej retail distribuci. Mnoho ludi ktori si hru kupia chcu mat nieco hmotne ako zbierku/album. Dostat peknu krabicu s diskom a tlacenym manualom je predsa len nieco. Je otazka ze pokial si mam hru stahovat z netu, rozdiel medzi legalnym a nelegalnym stiahnutim je docela uzky, legalny download mi da to same: neviditelne bajty na disk.
    2, Vytvorit si vlastny server a nehat stahovat z vlastnej stranky, kludne i cez bittorrent alebo tretie hosting sites ak neni kapacita. Mozno s tym ze nejake male data by sa dotahali osobne po zaplateni alebo by sa tak ziskal kluc. Je nacase si uvedomit ze proti crackerom sa ubranit neda a rozne ochrany iba podnecuju i potencionalnych legalnych zakaznikov k piratstvu. Kto si hru bude naozaj chciet kupit ten to proste urobi a studio nemusi byt zavisle na nejakom Steame - davat im uplatky len aby ich hru publikovali atd. Tiez by mohla odpadnut nakladny vydavatel a reklamy, mohli by svoju hru zaujat cez existujuce free sluzby ako youtube, komentare na fore, preposlat hru vsetkym znamim serverom a casopisom ktori hru recenzuju atd. Toto by mohla byt buducnost, aj ked skor asi pride Microsoft s niecim co Steam odpise.
    • Nic takového, Valve zvítězilo v rámci pravidel volného trhu, no a s tím Microsoftem si děláš prču ne??? Stačí vidět jak vymetli se svými vlastními PC studii a je jasné, že by nebyli o nic lepší, než Valve. K indie tvůrcům se už teď chovají stejně, ne-li hůře než Valve. Možná by se chovali lépe jen když by přebírali Valve dle hesla: "Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají." *4*
      • Microsoft je pro indie naprosto v pohode.
        Pokud vytvaris hry pomoci XNA staci se zaregistrovat do CCC (drsnych $49 nebo pro DreamSpark zdarma). Vytvoris hru, zadas cenu, pockas na schvaleni a hra je za chvili ke stazeni pres digitalni distribuci (M$ si vezme 30%).
      • Jak presne sa k indie tvurcum chovaju? Nejaky konkretny priklad+link? So svojimi studii vymetli jednoducho koli tomu ze neboli dost profitable - aspon tak sa to uvadzalo. EA a dalsi to robia taktiez. Nemyslim ze je to ani spatna firma ani horsia nez Valve. A urcite by bola neutralnejsia nez oni uz z principu - Valve dela hry a niektore tituly by mohly brat ako konkurenci a skodit im. MS na druhej strane predovsetkym dnes propaguje OS a je len v jeho zaujme aby nan vyslo tolko hier kolko je len mozne. Nebo som nieco minul?
  • Kecičky. Jen skuhrání o vlastní neschopnosti. Dobrá hra si vždycky najde cestu k hráči skrze recenze, fóra, komunitní servery, ale třeba i youtube a tak - viz právě Minecraft. Ukažte mi někoho, kdo vleze na Steam bez toho, aniž by předem věděl, co chce koupit a tu svoji hru si tam prostě najde, nezáleží na tom, jestli je vidět na titulní straně nebo ne. Holt dnes je mnohem větší konkurence než před deseti lety a to je pro hráče jen dobře. Neschopní vývojáři se holt musí stáhnout k méně ambiciozním, ale zato jistějším projektům - a teď nemluvím jen o hrách.
  • Steamu nikdy neodpustim jednu věc...
    A to tu že absolutně zarazila možnost modifikace her...
    Např. pro cs a cod4 bylo tuny a tuny různých funmade modifikací a map a u některých ani nebylo poznal rozdíl mezi funmade a těmi profi které byli ve hře... Dokonce v cod4 na mody byla pěkná kolonka v menu kde se byl přehled všech modu a dali se jednoduše přepínat a stahovat in-game...
    U techto modu a map sem si užil mnoho a mnoho srandy... At už se jednalo a zombie mody nebo jiné mody nebo jen čistě o nepřeberné množství map které nikdo neznal a vždy když se načetla tak tam všichni bloudili protože nevěděli co je čeká za rohem...

    Ted si člověk musí kupovat balíčky s 5 mapama za sakra vysokou cenu a do pár hodin je zná naspamet metr po metru...
    A mody... O tech se mi na steamu může jen znát...

    Bohužel díky steamu už třeba na cod7 nikdy nezažiju to co na cs nebo cod4
    • Nutno podotknout, že Valve na Steamu zavedlo DLC až po jejich boomu a na žádost vydavatelů. Takže tohle není opravdu problém Steamu.
      • Ano ale bez steamu by to nebylo možné...
        • smejki
          to jsou mi informace....
    • smejki
      o tom rozhoduje vydavatel, ne steam
    • Jaj tam je misskliku...
      Sry už se mi klížej oči...
  • Já osobně bych ze steamu nikdy nekupoval... ale pouze ze svého vlastního přesvědčení... když už za něco utratim peníze tak chci vidět za co, chci mít nějakou hmatatelnou věc. Co se týče budoucnosti steamu... kdo ví jak to dopadne??? Na jednu stranu je to pro vývojáře nízkorozpočtových her a her s novou značkou rozhodně větší míra rizika, která na ně padá oproti klasickému způsobu... na druhou stranu je to pro hráče rozhodně pohodlnější cesta nakupování her a hodně lidí jí dává přednost, takže vývojáři jí budou samozřejmě věnovat tím větší pozornost čím větší počet lidí bude nakupovat hry digitálně. ALE jak jsem tu někde četl, nemyslím si, že by to mělo vést ke zkvalitnění her. Naopak k jejich zhoršení, protože se vývojáři budou snažit vyvinou hru ne dobrou, ale dobře prodejnou... tzn. efektní a s co nejlepší reklamou, takovou aby upoutala na první pohled ale na druhý už nemusí. A sry za sloh xD
    • Hanzales
      No když chceš vědět za co utratíš peníze, s demy a hypem je to u her na steamu i v krabicích stejné. Ta hmatatelná záležitost, to už je jiná věc :o) U steamu se spíš bojím jeho rostoucí pozice. Konkurence to bude mít z počátku těžké, ale snad nakonec zatlačí na ceny novinek.
      S tou kvalitou je to myslím taky jinak. Vývojáři se snaží vyvinout hru dobře prodejnou, ať už ji pak vydají jakoukoli distribuční cestou. Hlavní masáž spočívá v článcích, trailerech/videích, banerech a co já vím kde ještě. Proč myslíš, že ty největší company vrážejí do marketingu pomalu více než do vývoje hry. A ten marketing rozodně nespočívá v ikonce/banneru na steamu *3*
      • Mno, podle mě když jde prodej hry normální cestou přes vydavatele, distributora atd., tak vývojáři se právě spíš soustředí na to aby udělali kvalitní hru a tím pádem zároveň prodejnou.... přeci jen je to jejich dílo a tedy jejich vlastní "reklama", ale pokud všechno riziko je na nich tak chtěj mít jen jistotu, že se bude hra prodávat (minimalizovat riziko), a tedy udělají ji co nejhezčí na pohled, ale nebude mít žádnou hloubku.... samozřejmě, že to není stoprocentním pravidlem a nemluvím o těch největších společnostech, kterým je jedno jak bude hra kvalitní, hlavně že se bude prodávat. Taky neříkám, že to co si myslím je pravda, ale je to můj názor.... *3*
        • Jenomze ty nejvetsi vydavatele jiz davno vlastni temer vsechny vyvojarske studia a vyvojari jednoduse do vyvoje nekecaji. Delaji to pro co jsou zaukolovani. Proste plni pozadavky produkce. Produkce je ovladana financnim trhem. Zajem udelat kvalitni hru neni. Existuje jenom zajem navyseni ceny akcii. Proto se do marketingu cpe vice penez nez do samotnyho vyvoje. Viz jak dopadla Mafia2 po nastupu 2K.
          Tech par nezavislych studii by bez digitalni distribuce bylo bez sanci. Dnes je vyvoj drazsi a drazsi a pokryt jeste marketingovy vydaje aby byly ty hry na pultech vubec videt je nad jejich sily.
          Je to presne opacne nez pises. Nezavisly vyvojar nema prostredky na to aby udelal hru ktera by bodovala svym vzhledem. Ten se prave musi soustredit na kvalitu a diry v zanrech a hrou zaujmout hracske webovky a pak hrace. Pak diky digitalni distribuci hru prodavat tak aby si na sebe vydelal. Pokud hru nabidne klasickymu vydavateli ten mu z prodeje odevzda tak 20%. A to jeste bude muset od nekterych ty prachy vymahat.
  • No po přečtení článku musím říct, že nesouhlasím.
    Málokdo nakupuje na první pohled.
    Cenu určitě nestanovuje steam, tak nechápu proč pláčou nad tím, že chtějí do víkendovích slev a nikdo je tam nepustí. (pokud je hra špatná, ani nízká cena ji nezachrání) - píšu obecně
    Steam si vybírá, jednak už na to mají aby to mohli dělat a samo nechtěj tam mít binčus.
    Když to shrnu:
    Digi distribuce- + nakup 24/7, ihned doma, hra kdekoliv k dispozici (pokud maká internet). - Rozkrajené hry alá DLC packy, nemožnost prodat do bazaru a pocit že stahuju jak "piráti" :-D
    Kamená distribuce:
    + krásná krabička plná blbinek, člověk si udělá procházku když jde na poštu/do obchodu a neprší, člověk to má fyzicky a nikdo mu to neveme vypnutím serveru
    - čekání na poštu, není na skladě = další čekání, ale kdo si počká ten se dočká, když už má člověk nějakou sbírku, tak už musí řešit kam snima.
  • Myslím, že tyto informace je možné podstatně zevšeobecnit a zjednodušit. Na distribuci her se v průběhu let nabalila spousta takových těch přicmrndávačů kteří nic nevyvíjejí a jejich jedinou starostí je rozmnožování peněz. Chceš vydat hru a potřebuješ zázemí? My ti jej poskytneme ale chceme mít kontrolu. Bez diskuse! Jó tak ty chceš svoji hru vydat elektronickou cestou? Vydávej si ale počítej s tím, že tyto pozice už máme obsazené taky a pokud ne tak je brzo obsadíme. Bohužel nevidím cestu jak z tohoto bludného kruhu ven. Vlastníci kapitálu se dnes dokážou za účelem zisku nasrat opravdu kamkoli, získat kontrolu a sledováním vlastních cílů zabít jakýkoli projekt byť by byl sebelepší.Pokud se jim něco nelíbí. Dalším nezanedbatelným faktorem je potom tlak ze strany těchto entit na samotné vývojáře z čehož může vyplývat například i zrušení slibných projektů, vydávání života neschopných polotovarů které vyžadují neustále nějaké ty záplaty a podobně.
    • Ja se priznam ze tomu postesknuti v clanku nad digitalni distribuci jaksi nerozumim. To co popisujes ty je zejmena charakteristika klasickych vydavatelu, kteri vyvojare zdimaji jako najemne vazaly a prvni housle hraje marketing. Steam a pod. je naopak pro nezavisle vyvojare pozehnanim. Uctuje si daleko nizsi marze a nekeca do vyvoje. Problem vezi samozrejme v tom ze hra musi byt dobra a dostat se do podvedomi. Pokud ale vyvojar ocekava od digitalni distribuce i bombastickou reklamu pak by musel pocitat i se zvysenim marzi. Autora clanku proste nechapu. Je to stejny jak kdyz muzikanti breceli ze vydavatele je odiraji a bez jejich penez i prizne nemaji na studio tak po digitalizaci kdy si muze desku natocit kazdy doma breci dal. Jestli to nahodou neni tim ze jejich muzika neni dost dobra. *3*
  • Proč asi existují ty vyjímky jako Machinarium, Goo a Minecraft a spousta dalších, hm? Možná proto, že to jsou kvalitní hry, které sklidili pochvalné kritiky od recenzentů i od hráčů? Ale ne, spíš to bude tím, že jsou to kouzelné vyjímky, které vděčí za své úspěchy nějaké nadpozemské moci.
    Navíc spousta těch "menších" úspěšných her vděčí za úspěch právě i těm menším distribučním portálům jako je Impulse nebo Gamersgate. Ten Cinemax navíc nejspíš zcela ignoruje. V článku o něm nepadlo ani slovo a Cinemax tam má jen dvě hry, jeden díl Gumboye a Memento Mori, které není na Steamu a na GG je za úžasných 40 Euro.
    Přijde mi, že Cinemax se na tyhle menší distributory kouká z nějakého důvodu jaksi s despektem,p řestože zrovna ty by mu mohli pomoci.
  • Ja uz Steam nezapnul dva mesice, to uz na strankach Xzone jsem casteji. *5*
  • Cinemax...Numen myslím, že se hra prodává úměrně kvalitě, která je co si budem nalhávat nízká. Raději indie jako Dark Void Zero a The Ball, nežli toto a hry si hledat na Steamu mimo hlavní bannery samozřejmě umím. A s prominutím člověk, co si kupuje hry podle toho jak a kde je hra vystavená v obchoďáku a podle popisu na krabici, je buď vatař, nebo naprostý hlupák.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit