Přejít na výpis diskuzí
E3 dojmy: Dragon Age Inquisition vrátí sérii ztracený punc kvality
15.6.2014 | Aleš Smutný
107 příspěvků
-
Hype už začíná.
Pamatuje si někdo na prezentace DA2? Já ano. Najděte si to prosím. Vzpomínejte na to jak nám servírovali věty typu "revoluce v RPG" "úžasný příběh zaměřený na HRDINU" "obrovské možnosti voleb" "město s mnoha zákoutími" "revoluční grafika" "propracovaný bojový systém"
A vzpomínejte dál co jsme dostali?
"průměrné a osekané RPG" "dobrý příběh bez faktické možnosti voleb (konec byl vždy stejný. Mág se proměnil - v jedné linii bezdůvodně)" "město kde řada úkolů v naprosto stejných lokacích" "grafika které bez modů vypadala otřesně" "bojový systém kde pavouci slézali z nebes"
Předobjednal jsem si DA 1 a nelitoval jsem.
Předobjednal jsem si DA 2...a přiznal jsem že šlo o hloupé rozhodnutí.
DA 3 rozhodně stáhnu. Zahraju si to. A pokud to bude dobrá hra koupím si jí.
EA mi totiž nedává jinou možnost. Jejich prezentacím se nedá věřit. -
-
EA nedává jinou možnost než stahovat? Co si takhle počkat na reakce po vydání (recenze, názory známých...) a pak se rozhodnout? K pirátění tě nikdo nenutí, to jen jen slabá a trochu i trapná výmluva.
-
-
Recenze jsou subjektivní stejně tak jako názory. Jediný názor na kterém záleží při koupi čehokoliv je jen můj.
EA nedává pravdivé informace o produktu. Recenze na DA 2 tady získala 8/10. Všechny i sebehorší AAA hry získají vysoké hodnocení.
Hype v prvním dnech po vydání způsobí že i hráči tu hru chválí. A nebo haní bez argumentů.
Relevantní informace o hře získáš jen jejím vyzkoušeném. Co může bavit mne nemusí bavit tebe.
A bez pravdivých informací které skutečně předkládají "tohle je dobré a tohle špatné" - bez dema jen s hype "tohle bude pecka".
Bez těchto informací je stažení - vyzkoušení a případná koupě jedinou rozumnou volbou jakou dospělý muž který si sám vydělává má.
Nové auto si také nekoupím aniž bych ho vyzkoušel nebo měl přesně informace o jeho stavu. -
-
Tak auto je trochu jinde, co se týče ceny, ne? Ale co třeba takovej telefon? To se řídíš čím? Kamarádi, recenze, technické popisky nebo si ho "půjčíš" v obchodě na otestování, zda ti vyhovuje? Do kina jdeš taky až potom, co sis ten film stáhl a prohlédl doma?
Sorry, ale tohle je jen lhaní si do kapsy. Dnes máš tolik možností z čeho si ten názor můžeš udělat, že vymlouvat se jen na chybějící dema... to už fakt nežeru. -
-
Mobil si přece taky můžeš vyzkoušet, cenově je kino a hra někde jinde, když už jsi nastínil, že auto je jinde. Tak jako tak to můžou být vyhozené prachy, věř tomu, že se někomu nechce jenom tak, aby napásl EA, vyhazovat do vzduchu devět stovek. Když vyhodíš stovku za film (nebo dvě), pořád to není 9.
-
-
Ale film ti trvá dvě hodiny, za to i nejkratší FPS 5-6 hodin, Dragon Age okolo 40 hodin. V přepočtu peněz na hodinu je na tom film špatně.
-
-
Hmm, jenze telefon (a konec kponcu cokoliv jineho), kdyz koupim pres net, mam moznost do 14ti dnu vratit. U her nas vyfakuji i kdyz je to naprosto nehratelna s*cka. Tak at se pak nedivej. Take uz nejaky patek praktikuju metodu vyzkouseni pred koupi. Usetrilo mi to docela dost penez (X Rebirth naposledy).
-
-
No promin, ale kdyz koupis tu hru tak mas taky tu moznost ji do 30ti dnu vratit. Nebo ne? Samozrejme kdyz kupujes na steamu tak se tohodle dovolavat nemuzes, ale kdyz ji koupis pres online obchod. tak tam tu moznost musis mit taky.
-
-
Ono zase u pc přes videa a recenze nepoznám jak mi to bude běžet. Vždyť je to každou chvíli, někomu to jde, druhýmu i na silnějším stroji ne. A potom babo raď. Přece si nekoupim hru za litr, abych potom zjistil, že z toho mám slideshow. Na tomhle zkoušení, opravdu nevidim nic špatnýho.
-
-
Další z těch, co hlásají, že až se Bůh, popř. Ježíš vrátí, všechny nás potrestá? Nebo snad jiná, obdobně nesprávná teorie?
-
Krádež? To je velmi spekulativní a mohli bychom vést sáhodlouhé spory o tom, jestli lze považovat nelegální stáhnutí SW za krádež či ne. Lobby softwarových společností a protipirátské unie samozřejmě bude tvrdit, že ano.
Já poukazuji na cestu k ráji na zemi, copak to nevidíš?
Nepokradeš sousedovic kozu, ženu svého bratra, ale o softwaru nepadlo ani slovo. -
Pan Drda však v povídce Vyšší Princip odkazuje na Nacismus.
Ty tu odkazuješ na krádež.
Cožpak není jedním z desíti přikázání "Nepokradeš"? -
Stejně jako vražda na tyranu není zločinem, tak ani stáhnutí AAA hry na zkoušku, není žádným hříchem. Z pohledu vyššího mravního principu se mi to jeví jako jediná správná možnost.
-
Jako je mi volný co děláte, stahujte si to, zkoušejte a pak klidně kupujte... ale proboha se to nesnažte veřejně obhajovat.
-
-
Kde se můžu podepsat?
-
-
"Všechny i sebehorší AAA hry získají vysoké hodnocení. "
tak nediv se, když je součástí stránek i shop.games.cz. přece si nebudou kazit vlastní obchody *1*
-
-
-
naprosto přesně napasáno
-
-
*Napsáno
-
-
-
Nevěřím, že scéna s Lelianou bude nějak odlišná. Jak znám hry od BioWare, tak se mág vždycky zblázní a vykydlí základnu. Různí společníci prohodí různé repliky, ale ve výsledku mágův syn zemře. Buď se ho nepodaří překecat a zabije Lelianu a vy, nebo někdo z vaší party, mágova syna zabije, nebo ho překecáte a Leliana (nebo někdo jiný, pokud v prvním díle umřela) podřízne mága a půjde získávat čas. A vy půjdete uzavírat trhlinu. Jediný rozdíl bych viděl v tom, jestli ke konci přežije nebo ne - podle toho jak bude loajální a podle předchozích rozhodnutí. Nebo to bude taky pevně daná cutscéna.
Takže velký oblouk s malými odbočkami z Bodu A do Bodu B nebo C. Ale ve výsledku to je iluze voleb jako v hrách od Telltale. Taky vám můžou postavy umřít, ale ve výsledku se dostanete ke stejnému konci s velice mírnými změnami. -
-
No pokud mně paměť neklame tak Origins dokázala na mnoha místech že na rozhodnutích záleží příklad: Storyline okolo Arla Eaemona a těch léčivých ostatků . Bylo tam možné přijít o majoritní společníky a mohl si bojovat s démonem jeho syna alternativními způsoby které znamenaly že ten segment si hrál uplně jinak takže nevím co nazýváš iluzí.
-
-
Ale taky byl první Dragon Age vyvíjen něco přes 6 let. Podívej se na hry od BioWare od Mass Efect dále, to už jsou jiné hry.
-
-
Leliana bude naživu ať se děje co se děje.
V DLC pro dvojku, kde se objeví, zahlásí, že "Stvořitel věděl, že ještě nenadešel [její] čas."
Bylo by ale zajímavé, kdyby se k tomu vrátili, a v připadě, že měla být mrtvá by nastala podobná situace jako u Wynne v Origins (Nebudu ale spoilerovat). -
Coz je jednak nepotvrdene (aj ked docela pravdepodobne s ohladom na minulost Bioware) a druhak to nie je ziadny problem, imo.
-
-
Není, to potvrzené - vždyť si to sám odhaduju a ne není to problém - pořád lepší než pevně daný příběh do posledního puntíku. Ale nejsem bláhový, abych věřil tomu, že to bude mít několik možných průběhů s jinými důsledky.
-
-
Tak tak, lepší být pesimistou (i když tady spíš realistou) a nevěřit a být překvapen, než věřit a být zklamán. (Stejná věc s AC 4 po AC 3)
-
-
-
-
Sice tady je možnost si zastavit hru a rozdat rozkazy, ale ten combat je akční jako nikdy dřív. Raši bych viděl combat z 1 nebo nějak smíchanej s 2, ale tohle je prostě akční jak blázen.
-
-
Da se předpokládat, že bude k dispozici opet volba obtížnosti. A jestli bude stejna, jako v předchozích dilech, bez taktického módu se neobejdes. I tu vaši posvátnou jedničku jsem schopnej dohrát bez pauzovaní klik klik klik. Stačí si navolit nejlehčí obtiznost. E3 demo vypadá, jako by běželo právě na snizenou obtiznost, aby toho stihli ukázat co nejvíc. V předchozích dilech trvaly i souboje s obycejnejma enemakama dost dlouho, protože hodně vydrzely - na vysokou obtiznost samo.
-
Bojový souboj z prvního dílu, kde když někdo započal plošný útok a ty jsi prozřetelně utekl pryč, stejně si dostal poškození, protože ses nacházel v neviditelném poli určujícím poškození? Stačilo proběhnout kolem nepřítele, který začal takový útok a stejně si dostal pecku.
-
Proto mi to nejde dohromady. K čemu bude potřeba ten taktický mód? Stejně to asi dohraješ lehce skrze akci jako ve 2 a koukat jak postava dělá přemety anebo nějaké komické extra akční pohyby skrze akční mód bude asi nádhera :)
V 1 díle, ten taktický mód byl praktický. To samé pauzování. -
-
Podle me tam ten vyber dali hlavne proto, aby uspokoliji vsechny. Nekomu se libi RPG z isometrickeho pohledu s klikanim a nekomu zas akcnejsi souboje s primym ovladanim hrdiny. Kazdej si tak prijde na svy. Me osobne to prijde super, nechat tuhle volbu na kazdym zvlast a necpat mu do tlamy jeden styl. Pokud oboje skutecne bude plne funkcni tak smeknu.
-
-
Naprosto souhlasím. Už vidím jak budu používat izometrický pohled, když budu zrovna moc líný na přímé ovládání a akční pohled, když budu mít chuť prostě jen drtit soupeře.
-
-
Přesně jak napsal Aleš v článku, vypadá to jak Dragon´s Dogma. Já byl byl rád kdyby to vypadalo jako Dragon Age. V jedničce jsem taky většinou určoval pokyny z "akčního" pohledu a když jsem potřeboval větší přehlednost tak z taktickýho.
-
No, já se třeba snažil i v Origins hrát z "akčního" pohledu - když sem musel vymýšlet taktiku z mého pohledu, pomáhalo mi to vžít se. Nicméně v DA2 jsem již nemusel ani přemýšlet :-(
-
-
-
nechava ma to chladnym, na jednu stranu sa snazia o max. realicnost, a na druhej strane ten drak sa tvari ako prerastene prasa, jeho ohen ma silu asi ako slnko v lete(hej mozes dostat upal, ked si na slnku hodinu)
a toto ma dostalo...Po deseti minutách dostal pár nohou pořádně zabrat, drak se převalil na bok, až mi ho bylo skoro líto. Čekal jsem, že jej hráč dorazí, ale šlo jen o znázornění výraznějšího zranění. Po chvilce se drak oklepal, zase vznesl nad údolí a chrlil oheň.
ako kua, tak rozsekas mu tie nohy alebo nie?
bud sa hrajme na realitu a dospelost, alebo nie, toto je zatial nelogicky paskvil -
-
Chces resit realisticnost u letajiciho draka? No LOL. Letajici drak navic chrlici ohen je nerealny, smir se s tim. Jestli se mu regeneruji zraneni na nohach nebo ne uz s tim nic nezmuze.
-
-
no ty mozes hovorit afektovane lol, ale keby ti lietal drak v hre ako cmeliak tak ti to nevadi?
ty si klasicky konzument, vsetko co ti ukazu, ty to bez komentu zozeries
-
-
realita ve spojení s draky, magií a elfími lučištnicemi střílejícími glowsticky přidělané na šípy nějak moc nejde dohromady, to si budeš muset počkat, až pan mistr světa v gamedesignu dodělá svoje Husitské pískoviště
-
-
99% fantasy, ktore sa napisu, a menej tie, co sa natocia alebo naprogramuju, sa robia tak ze na realny zaklad tu fantaziu narubuju, aby si to ludia dokazali predstavit, akceptovat ten svet a jeho pravidla
tj, ked ta kopne drak, alebo ta chyti do svojich pazurov, nemas to sancu predychat ani v brneni(sranda ze najviac to dodrziavaju v knihach)
takisto, ked 10 min sekas (magickymi zbranami a magiou) do drakovej nohy, nieje normalne, ze reakcia bude ta, ze drak 10sec bude lezat na zemi a potom uz to zranenie bude pase -
-
drak lieta nohami?
-
to je pravda, ale dokud tohle nedodělají u lidských postav, nemá cenu se rozčilovat nad draky, myslím situace, kdy vezmeš strážného bez helmy 20ti kilovým obouručákem po hlavě a místo aby mu to roztříštilo lebku na 1000 kousků, ubyde mu čtvrtina HP a dál bojuje jako by nikdy neslyšel ani o otřesu mozku, a to máš ve většině herních RPG
-
-
jj to chapem, (btw, obojrucaky maju cca 7-8kg :) )ja len vravim, ze pri zobrazeni hier pred 10rokmi sa to neriesilo - ta realicnost ..teraz je DA prezentovane skor ako film, (najma tie hrdinsko trapne sebaobetovania Leliany)nie hra, tak nech to aj tak urobene, tj nech mu tu nohu(drakovi) aj odrubu, aj tak je ta hra Pegi 18+
-
-
-
-
-
Řekli to jiní, řeknu to taky.
DA: Inquisition si předobjedná jen naivka nebo někdo neseznámený s tím, jak dopadlo DA2.
To je vše, dál není co řešit. -
-
Souhlas, viz. moje příspěvky výše...
-
Mě se líbila jednička. Dvojku jsem si užil, protože jsem ji nehrál jako PG, ale jako RPG. Tedy, užil jsem si příběh naplno. Má nedostatky, ale ty lze přehlédnout, pokud to tedy nehraješ v kuse, ale tak pár hodin týdně. *15* To pak skoro zapomenu, že v téhle jeskyni jsem byl asi 10x *4*
-
to dneska bohužel platí u všech her, předobjednávku nebo nákup v den launche může udělat jen naprostý blázen :(
-
-
Asi tak.. Nejhorší je, že velkejm společnostem s velkejma rozpočtama pak stačí upnout síly na zafinancování marketingu a zvýhodnění preorder a day one purchase. Stáda je zasypou peněženkama ještě dřív, než hra vyjde a ta už pak může vypadat jakkoliv. Kór když přijde na řadu ten syndrom, kdy si preordereři nedokážou přiznat, že hra stojí za ho*no, aby se sami před sebou nemuseli stydět.
Navíc za jakou cenu? To je jejich největší štěstí v životě hrát hru první a né třeba až druhej den od vydání? To fakt nechápu.. -
-
Oni jsou ty nedočkavé ovce ještě hrdé, že jsou "součást party" a chlubí se tím, tak je aspoň lehce poznat kdo je hydiot. Nejlepší jsou ti, po požadují otevření předobjednávek...
-
-
-
-
ještě doplním, že v rozhovoru s britským PCGamer bylo řečeno, že někdy přes léto vyjde betaverze jakési utility, skrz kterou si hráč bude schopen navolit důležitá rozhodnutí z předchozích dvou her, jejichž následky mají ovlivnit i děj ve třetím díle
-
-
Dragon Age Keep.
-
Tak to mě hodně těší, protože savy jsem dal bůh ví kam *1* . Vlastně je to docela logická volba, jenom doufám, že to tam bude dostatek možností a ne jen pár hlavních rozhodnutí.
-
-
tak se omlouvám, nebyl to PCgamer, ale GameSpot
https://www.youtube.com/watch?v=xIRl5hnfJCs
mluví tam o tom od 5:40
-
-
-
pěknej článek akorát nadpis je špatně, píše se to Inquisition
-
Pockjate, takze revolucne na tej hre je, ze drak nestal na mieste pocas suboja ako kura a dokonca lietal a chrlil ohen?
A to ten co pisal toto hral aj Dragon Age 1? Lebo tam v zavercnej bitke ste bojovali s drakom a ten vedel lietat, vzlietaval a menil miesto boja, pristaval inde a dokonca chrlil aj ohen. Cize Dragon Age 3 bude mat to iste, co Dragon Age 1 a na sposob Skyrimu, ze viac drakov po svete a ideme nad tymto masturbovatt? Kto by to bol cakal, ze drak bude vediet lietat, premiestnit sa z miesta na miesto, chrlit ohen a nebude ako kura :D To je akoze ta novinka, preco si mam hru kupit a ktora dava punc kvality hej? Parada *6* *6* *6* Pri recenzii dalsieho CoD nezabudnite pripomenut aka je to skvela hra, lebo mozete strielat zo zbrani, toto uz je vrchol :D -
-
Nikdo neřekl že DAI bude revoluční *3* Zatím se mluví jenom o tom, že bude určitě lepší než dvojka *1* a že možná předčí jedničku...ale to se teprve uvidí *3*
-
-
DA2 bylo pro mě značný zklamání i když souboje nebyly špatný, na DA origin to prostě nemělo a nejhorší byla grafika. Zatímco co jednička byla graficky epická (hratelně i atmosférou) tak postmoderní design v DA2 mě přímo otrávil a byl důvodem že jsem DA2 dohrál skoro z povinnosti zatímco DA jsem hrál a hraju dodnes.. se všemi možnými postavami a se všemi možnými konci (a všemi možnými módy).. Rozhodně hratelností a atmosférou byla DA2 proto DA1 podstatně horší takže pokud by mě měla uchvátit DA3 měla by předčit jedničku. Ale to se fakt uvidí *3*
-
-
-
Můžu se zeptat zda to má vážně tak přesaturovaný barvy jako bylo v trailerech?
-
-
Hodně záleží na prostředí, třeba ten hrad mi přišel celkem v pohodě, ale obecně jo, jde spíš o to, že některé barvy z toho vážně vyskakují a tlučou do očí, primárně ta "magická" zelená (tráva mi v jejím světle přišla ještě příčetná) a pak někdy oranžová a modrá - taky hlavně od magických efektů. Tam bych klidně ubral...
-
-
Letos alespoň jedno velké RPG!?
???
A co Pillars of Eternity, Divinity - Original Sin, Blackguards, Wasteland 2
*7* *7* -
-
velky rozpoctem, nikoliv rozsahem a zaberem, musis se naucit ten konzumentskej newspeak
-
-
Další, co přesně ví, jak bude vypadat hra, která vyjde až za tři měsíce...
-
-