Přejít na výpis diskuzí
EA oznamuje první datadisk pro SWTOR - Rise of the Hutt Cartel
18.12.2012 | Petr Poláček
152 příspěvků
-
Osobně si myslím, že hra se ubírá správným směrem. Bioware zatím plní co slíbil, i když novinky přináší opatrněji a pomaleji, než by bylo dobré. Teď jen zapracovat na space missions - zrušit on-the-rail model, přinést více customizace (nejen do lodi) a obecně větší motivaci k průzkumu světa. Lidé, kteří hru neustále srovnávají s WoW by si měli uvědomit, že WoW má za sebou 8 let na trhu, a to je hodně velká doba oproti roku SWTOR. Já bych spíše než nekonečné nářky na spodobnění některých věcí s WoW (kde dobře fungují) byl za to, aby se hra snažila od tohoto modelu postupně vzdálit a přiblížit se spíše více komunitnímu pojení SW: Galaxies před NGE. Obrovský odliv hráčů po NGE je krásnou ukázkou toho, že právě převzetí prvků z WoW není všude funkční a žádoucí. Když se bavíme o herní náplni koncepci, myslím, že budu mluvit za všechny fanoušky SW když řeknu - more KOTOR, less WoW :)
-
-
Ľudia ktorí hovoria, že SWOTR nemôže byť ako WoW by si mali uvedomiť, že je rok 2012. Vo svojej dobe bolo WoW jedinečné ( nehovorím že pre každého najlepšie ) a prešľapávalo cestu. Bioware nemusel urobiť nič iné len sa inšpirovať , poučiť z chýb, zlepšiť veci. Alebo to vydať za pár rokov. Preco hrať niečo, čo bude ( možno ) dobré za pár rokov, keď môžu hrať WoW. A to som fanúšik SW :)
-
-
Já jsem člověk co říká, že nechci aby SWTOR byl jako WoW. Nejvíce mi na SWTOR vadí právě ty prvky, které byly proste okopírované. Nejvíce mě skvělý baví příběh za každou postavu s audio-video cutscenes, o kterých se WoWu může jen zdát. Tím WoW nijak nehaním, každému podle jeho gusta, o tom žádná :)
-
-
Aj odomňa máš plus. Svoj príspevok som nemyslel ako útok na hráčov čo to hrajú. Reagoval som len na ospravedlňovanie nedostatkov tým, že v budúcnosti to bude dobré. :)
-
-
-
-
To je snad v SW povinnost přijít o ruku.
-
Bohužel SWOTR dost kazí zážitek ze hry tím, že zpoplatnil prakticky všechno. Až do situace, kdy i pohyb po světě je pomalejší pro neplatícího hráče. Space combat, Warzone, Operace, Flashpoint ? Omezeno! Odměny z misí ? Menší výběr pro neplatiče. Nákupy vybavení ? Dražší pro neplatícího hráče. Tituly postav ? Nelze pro F2P hráče stejně jako nelze upravovat skin nebo si třeba schovat headgear. A dokonce ani není možnost získat Cartel Coins jinak než nákupem za realné peníze. Já jsem preferovaný hráč protože jsem kdysi SWOTR platil ale třeba nováčci nemají ani lvl 1 sprint což jim neskutečně žere čas. Neberte mě špatně. Je mě jasné, že platící hráč má mít nějakou výhodu ale ta výhod má být v ušetření času nikoliv ve výbavě nebo, což mě přijde absurdní, omezení množství peněz které můžu vlastnit. Já jsem preferovaný hráč protože jsem kdysi SWOTR platil ale třeba nováčci nemají ani lvl 1 sprint což jim neskutečně žere čas. Podívejte se na PlanetSide 2. Chceš výbavu ? Tak si na ní ušetři nebo si ji kup za realné peníze. Tohle je dobrý F2P nikoliv tohle.
-
-
"Je mě jasné, že platící hráč má mít nějakou výhodu ale ta výhod má být v ušetření času nikoliv ve výbavě "
+
"Podívejte se na PlanetSide 2. Chceš výbavu ? Tak si na ní ušetři nebo si ji kup za realné peníze"
=
"Tohle je dobrý F2P nikoliv tohle." -
Mě se ten F2P model líbí a jsem s ním docela spokojen. Nemám teď tolik času hrát, takže to zapínám jenom o víkendu, kdy si zajdu pár FP a WZ, případně chvíli leveluju nějakého toho alta.
Samozřejmě, že jsou tam nějaké věci, které se mi moc nelíbí - hlavně asi ta ztráta XP, kterou mají F2P hráči. To že jsem přišel o možnost měnit si barvičky na gearu, zobrazovat tituly nebo jméno svého legacy mě vůbec netrápí, naopak jsem rád, že zavedli takováto bezvýznamná omezení.
Množství peněz je omezeno kvůli různým překupníkům.
Sprint na 1. levelu, já si pamatuju, že sprint byl až na 14 levelu a všichni to nějak přežili.
Jediné za co bych EA/BW vzal kladivem po hlavně jsou ty lvl 7 upgrady pro vesmírnou kocábku. To jako přehnali, dát tam kompletní gear pro loď asi za 1300 CC nebo si to nafarmit a koupit si to asi za 2500-3000 commendations, což je skoro až nereálné, když ze začátku se dá denně nahrabat asi 30-40 comm. Tohle už není free-to-play, ale pay-to-win. -
Model f2p je nastaven přesně tak, jak má být - je stresující pro ty, kteří nechtějí dát do hry ani korunu. Na různých omezeních nevidím nic špatného, stačí si za cca 400 Kč koupit balíček cartel coins a naprostou většinu z těchto omezení takový hráč odemkne. Když vezmu v potaz, že ty jako původní hráč sis pravděpodobně kupoval krabicovou verzi za (minimálně) 600 Kč, co ti na tom přijde neférové, když člověk jednorázově zaplatí 400 Kč? F2P znamená, že to udělat nemusíš, a i tak máš možnost dohrát celý příběh do levelu 50, jak bylo slíbeno...
-
-
Ako beriem obsahovo sa dá dohrať príbeh, už flashpointy ci operations by som pretrpel že maju byť obmedzené, ale zrušiť quickabary ktore ti naozaj treba aby so mohol svoju postavu vôbec plnohodnotne ovladať je blbosť. Inač sa všetko ostatne da prežiť len toto mi pije krv... :D
-
-
A kolik stojí quickbary, když je přepočteš z cartel coins na skutečné peníze. Tipuju něco okolo 20 Kč :))
-
-
Tak jasne ale najmenši baliček je 4 euro, zvyšne coins by mi tam len sedeli a nič nerobili :D
-
-
-
když už to chtějí nazívat f2p tak by to podle toho mělo vypadat
a pokud swtor srovnám s ostatními f2p hrami které sem hrál tak je to jen takové demo -
-
Já znám jednu jedinou hru, co SW ToR v klasickém F2P modelu a to LOTR. Žádné jiné MMO neznám, co by mělo vyvážený F2P model a nabízelo tolik, co SW TOR:)
-
-
star trek online - to je pro mě dokonalý příklad jak má vypadat f2p
-
-
nevím kolik lidí to hraje ale ve hře rozhodně neni nějak znát že bylo málo hráčů
i sama česká komunita je dost velké na to aby si mohl skupinové mise hrát jen s jinými čechy nebo slováky -
Hru nehodnotim podle toho kolik lidi to hraje (pokud me to teda neomezi, ze bych tam behal v mmo sam) ale spis jak me bavi. Ale vic lidi urcite na skodu neni.
-
No jo, ale kolik lidí mimo USA to hraje?:) Sice znám, ale že by mě to nějak oslovilo. Ale co vím, tak je to velice ceněná MMO, bohužel s téměř nulovým marketingem:(
-
-
-
Každý F2P model motivuje hráče k placení jinak. SWTOR není čistý F2P, protože má i subscribe zároveň s F2P - tedy ano, je to spíše takové demo toho co hráč může mít, když platí. Problém české komunity obecně je v tom, že lidé nechtějí platit prostě za nic. Hráči neplatící nic jsou pro firmu náklad, tedy nevidím důvod, proč by měli mít vůbec podobné možnosti jako lidé, kteří měsíčně poctivě platí.
-
-
tahle hra je vpoctatě průměrná takže nevidim důvod proč hrát tohle když si mohu zahrát něco jiného zadarmo a bez takových omezení
-
-
-
-
Presne, skušal som sice predtym len trial verziu do 15, ale mam pocit že na trialy som si mohl dovoliť oveľa viac ako teraz pri f2p. Mne nejake schovanie headgearu a tak nevadi, len by mohli pre free to play uvolniť všetky quickbary a aspoň flashpointy neobmedzovať a samozrejme možnosť ziskať cartel coins aj hranim, mohlo by to byť ťažke a naročne ale ta možnosť by tam mala byť. Len toľko
-
-
quickbary jsou už zdarma čtyři, BW přiznali, že s tímhle se sekli a napravili to.
-
-
A to mas odkud? Paac zrovna o vikendu sem to zkouma a vsude mi to cpe, ze si je mam koupit.
-
Tak to super, po tyždni zanedbavania sa k tomu teda vratim :D
-
-
Pokud si dobře vzpomínám, musíš si je ručně nastavit, automaticky tam ty postranní myslím nejsou.
-
-
-
-
-
SWTOR - V mnoha smerech velice spatna kopie, kopie neceho co jiz tady davno je a funguje to, ale v SWTOR bohuzel ne, tam si vybrali svou spatnou cestu. Tahle hra je totiz presna ukazka toho, jak vyvojari a spol. dokazali diky vlastni nenazranosti hru uplne znicit a vydali naprosto ubohy prehypovany paskvil, ktery se ted snazi alespon castecne zachranit zmrsenym f2p modelem. A pritom stacilo opravdu malo, udelat hru poradne se vsim co k dnesni dobe patri, protoze argumenty typu - jine hry jsou zde jiz XY let a take si musely cesticku proslapat si myslim na konec roku 2012 nepatri, protoze dnesni mmo-hrac ma daleko jine naroky na hru nez pred lety.
Kazdopadne EA a BW to dostali od hracu sezrat se vsim vsudy a hned je v zakladu uzemnili, ze takhle asi ne pani vyvojari.
Muzete si me tady uminuskovat jak chcete ,ale ja hru hral cca 1/2 roku a opravdu mi to stacilo, neustale vecne sliby no a krom pridanim smesneho legacy se nedelo nic, nicmene hlavni propadak je v end-gamu konceptu teto hry a ten se dodnes nezmenil a cekam ze i v budoucnu nezmeni. Jako singl pro jedno zahrani ano s castecnym coop modem, ale jako MMO ani omylem, tahle hra je jedno z nejhorsich MMO co kdy vubec vyslo. -
-
Tak to jsi dobry, ja vydrzel od prosince 2011 (early launch) do pulky brezna 2012. Pak jsem to zabalil a odinstaloval.
-
Souhlas. To neni o proslapani cesticky, ale celkove o moznostech a velikosti MMO sveta uz pri vydani. At se na to zpetne divam jak se divam, tak skutecne nemuzu prijit na jedinej klad, pac vsechno pusobi odflaknute a nedotazene. Jediny co me snad trochu bavilo, byly open world group questy v mene lidech, jinak skutecne parodie na MMORPG. Od zacatku jsem z toho mel pocit, ze BW/EA vyuziva jen slavy Star Wars a hracum se smeje do ksichtu. Vydrzel jsem sice necely 2 mesice, ale to jen kvuli spoluhracum optimistum z ostatnich her, a kdyz se na to ted podivam, byl to vyhozenej cas a penize do kanalu.
Presne jen slibovacky, slibovacky, hlavne nam dejte jeste nejaky money, at to pak muzem hodit F2P a nechat hru bezet s minimalnimi naklady, dokud do toho budou nejaci zoufalci cpat prachy, az to posleze konecne budeme moct zrusit.
A Mimochodem - datadisk a jedna planeta ? jedna ?! -
Říkám to pořád. Tahle hra neměla vyjít jako MMO, mělo to bejt klasický singl player RPG, případně s online coopem. Pak by to bylo dobrý a eště by se na tom mohli víc vyřádit. Holt zaslepená vidina EA "Uděláme si vlastní WoW a vyděláme milióny" stáhla hru neuvěřitelně nízko.
-
-
Četl jsem tu v diskuzi spoustu nářků na to, že jako f2p hráči máte spoustu omezení a musíte platit.
Už jsem si tu ale nevšiml, že by někdo zmínil, že unlocky (v podstatě použitelné předměty) z Cartel Marketu jsou obchodovatelné na GTN. A nejenom, že obchodovatelné jsou, lidi je i prodávají.
Je tedy možné si za kredity koupit další quickbary, možnost schovat přilbu, sjednotit barvy, zobrazit titul. Prodávají se i propustky do FP apod.
Myslím, že cokoliv, co se dá na Cartel Marketu koupit se dá i prodat na GTN. A že tam toho je. -
-
Chtěl jsem napsat podobný příspěvek, ale předběhl jsi mě *2* Ano BW opravdu umožnil přeprodat za credity vše co se dá nakoupit v Cartel Marketu za skutečné peníze, takže v aukcích na GTN (mají tam i vlastní políčko na vyhledávání - Cartel Market Items) najdete úplně všechny dostupné unlocky.
Blbý ale je, že f2p mají limit 200000 creditů na postavu a prefered účty 350000. S tím limitem není problém koupit na GTN levnější unlocky, například další guickbary nebo místa v inventáři se prodávají kolem 100000, viděl jsem je i za 50000. Ale třeba takovou autorizaci na fialové předměty, která stojí asi 1200 Cartel Market mincí jsem neviděl jít pod 500000 creditů, takže f2p hráči mají smůlu.
BW by měl podle mě limit na credity zrušit nebo podstatně zvýšit, jsou tím tak trochu proti sobě. Já sám jsem už nakoupil za credity unlocky v hodnotě nějakých 4000 - 5000 Cartel Market mincí a i když ne já, tak někdo za ně peníze zaplatil. A teď už mi začínají docházet unlocky, které si s limitem 200000 můžu dovolit, takže spíš jen občas omrknu aukce, jestli někdo neprodává něco dražšího hodně levně. -
-
Jenom pro zajimavost, chtel sem si vecer overit kolik co stoji, ale pokud se neco prodava za vic nez 200/350k, tak je to prece naprosto neprodejny, nebo ne? Kdokoli kdo muze mit vic, si hru plati => ma k tomu pristup => nanic to nepotrebuje (navic se mu generujou kartel pointy v ramci predplatnyho).
Jeste bych si doved predstavit nejakej trade za veci - pokud teda aspon platici hrac muze primo obchodovat s f2p hracem. -
-
Jo zrovna u tý autorizace na fialový věci to bude asi neprodejný, ale neviděl jsem to za míň než 500k, nevím, jak je to s přeposíláním creditů mezi účty, třeba to někdo používá na to, nebo je to třeba nějaký trik goldsellerů. Jinak hodně drahý jsou taky Legacy unlocky, třeba ras, ty si asi budou kupovat i platící hráči.
Co se týče tradu mezi hráči, tak prefered účty můžou, f2p ne, jestli můžou platící hráči otevřít trade okno s f2p nevím, spíš ale asi ne. -
-
heh, ted sem na to koukal, a nejlevnejsi tam vidim inventar za prakticky 200k, vsechno ostatni prelejza cap ... bud sem neco nepochopil nebo jsou magori prodejci, protoze mabizej neco, co se neda prodat.
-
-
Ono to asi bude na každém serveru dost jiný, ale většinou se vyplatí chvíli počkat, dokud se neobjeví něco s rozumnější cenou
-
-
Je možné, žes to neviděl jít pod 500k protože když to někdo nabídne za prodejnou cenu, tak se to na GTN moc dlouho neohřeje.
-
-
Pravda, ale já se koukám docela často *1*
-
-
-
Bez unlocku f2p hráči obchodovat nemohou s nikým. Ani sub nemůže zahájit obchod s f2p.
Workaround je pošta. Můžu předměty poslat buď jen tak, nebo za nějaký obnos na dobírku. Problém je když chci něco za něco - můžu akorát poslat a věřit, že ten druhý pošle taky. To je pak dobré si sehnat patřičný unlock, nějak. Teď nevím kolik může stát, ale je pravda, že od určité ceny je neprodejný, protože si to sub prostě nekoupí, nepotřebuje to. -
-
Právě, že f2p nemůžou ani odesílat poštu, prefered už jo.
-
-
Hmm, nenechá mě to odpovědět na příspěvek pode mnou, asi moc dlouhé vlákno.
Unlocky na trade a poštu zatím nejsou, ono těch unlocků zatím zase tak moc není, třeba bych čekal unlock na sloty pro další postavy, nebo i ten money cap by mohl být řešen unlockem, takový věci se v f2p hrách dost prodávájí. -
Existujou vůbec unlocky na trade a poštu?
Čekal bych je, protože nejspíše půjdou přes GTN dobře na odbyt.
Pravdou ale je, že jsem je neřešil, tak vím kulový...
-
-
-
-
-
No vidis, to je pro me novinka (pokud to tak je) kterou nevim proc nenajdu na webu hry. Tak nejak bych to cekal (stejne jako u jinych her, kde to lze).
-
-
Musel bych bejt padlej, abych jim posla byt jen korunu. Po uvedeni f2p sem se rozhod to otestovat ... nic tak desnyho sem nepotkal.
1) neustalej nesmyslnej loading - priletim na planetu, load prazdny mistnosti, pres kterou musim probehnout aby se naloadovala dalsi prazdna misnost... a teprve treti load me konecne vyplivne na planete, kde musim zase nekam kilometr bezet ...
2) zcela zjevny bugy (pri pouzivani dopravy mi mizi to auto, takze cumim na jediho sediciho ve vzduchu ... pripadne na planete ten skutr leti naprosto nesmyslnou cestou ... hra laguje, servery padaj ...
3) jak tu bylo receno, f2p hrac si prakticky nezahraje. Polovinu itemu a funkci nemuze pouzivat. Co me dostalo (takovy perlicky) - f2p hrac nemuze nikomu nic prodat, takze pokud mu nekde neco padne, co je pro nej nanic, nemuze to spoluhracum nijak dat. Stejne tak si nemuze pouzivat ani vsechny ability - z jednoduchyho duvodu, za penize je i lista na ne ... proste lol. Samo cap na $$$(a dalsi odmeny), na kterej nerazi f2p postava tak na lv20. Takze proc vlastne hrat dal, kdyz uz stejne nemuze nic dostat ...
4) naprosto nedopracovana a nefunkcni hra jako takova - to litani vesmirem v "jako" vlastni lodi ... ktere slouzi jen jako loadovaci misnost ... proste lol. Neexistujici system spoluprace - misto abych si nasel hrace se stejnym qstem, tak musim jak de…bil 1/2 hodiny vykrikovat do chatu a modlit se, ze si nekdo vsimne ... Neexistuje duvod se vracet na planety, natoz plnit opakovane denni qsty - je to nanic, protoze druhej den uz ma clovek o par lv vic => stejne nedostane zadny XP a padaj mu uz jen low lv veci, ktery mu sou nanic. Obecne ten svet pusobi neuveritelne mrtve, sice NPC ktery sou aktivni jsou nadabovany, ale co je to platny, kdyz tech je par a jinak je vsude pusto a prazdno.
Nedela mi problem poslat nejaky prachy, pokud mam pocit, ze sem pro vyvojare zakaznik, kteryho si vazej. Ale tady mam pocit, ze sem ten povl, co je treba z nej vyzdimat co se da a proto jim neposlu ani korunu. -
-
Wut? *8*
Asi tak 2/3 tebou vyjmenovaných věcí v bodech 1)-3) prostě nejsou pravda. -
-
Jednoduse pravda jsou. Muze se ti to nelibit, ale muzu z toho nahrat klidne video.
BTW(pokracovani): Od hry a tema SW bych ocekaval, ze ingame UVIDIM prilitat a odlitat lode (hracsky lode samo), ze na planete bude nejaky normalni pristaviste (pripadne jich bude vic) kde muzu s malou lodi pristat ... ze ostatni hraci UVIDI moji (vysperkovanou) lod.
V roce 2012 bych pak cekal takovy veci, jako ze NPC budou "fungovat" a ne jen stat a cumet. Cekal bych noc a den, nejakou fukncni oblohu (dve slunce ...), to ze trebas nektery mise pujde plnit jen v noci (lov nejakejch potvor ...) jiny jen ve dne ... ocekaval bych, ze vetsi eventy budou fungovat jak na planetach tak ve vesmiru (napr "klan" by si moh poridit nejako bitevni lod, kterou ale musi obsadit vice hracu zaroven, primy ovladani bitevnich droidu ...), ocekaval bych, ze vesmirem skutecne poletim, kdyz uz nekam poletim, uvidim planetarni systemy ...(a ne hnusnou mapu - ta je o to hnusnejsi, kdyz si vzpomenu na ten zvast po ziskani lode o tom, jak je krasny se na ni divat ... )
Navic fungovani hry jako takovy je v mnoha ohledech i v rozporu se samotnym svetem SW (vymena mece co 5 minut, protoze mi vypad lepsi - cekal bych, ze mec mi zustane, a ze se spis budu zlepsovat v boji pripadne ho lehce modifikovat ...)
U MMO je jednim z principu hamouneni veci - takze bych tak nejak cekal, ze nekde budu mit nejakou budku (ja vim, mam lod ... bez truhly - zaplat), kde si ty veci muzu vystavit - ne je nahazet do nejaky cerny diry. Taky mi prijde neuveritelny reseni pribehovych misi tim, ze proste nekam jit nemuzu, protoze to je pro jinou postavu ... proc? Sak jina postava muze na stejnym miste plnit uplne jinej ukol. Taky sem se rychle poucil a dosel k zaveru, ze chodit nekam, kam me neposila prave pridelenej quest je naprosto zbytecna ztrata casu. Nic tam neobjevim, nic zajimavyho nenajdu. To ve zminovanym Skyrimu najdu aspon nejakou jeskyni/hrobku/... a mozna tam zarvu, a mozna ne ...
Proc trebas kamos neumi prodat libovolnou vec? Ze ve hre pada BORDEL, kterej je naprosto nanic, to je taky tragedie. Cekal bych, ze kdyz zabiju neco, tak z toho vypadne to z ceho se to sklada (zuby/supiny/kuze/.. ) a to se da na neco zpracovat/pouzit/... (a samo, i prodat). To misto toho bordelu muzou padat rovnou kredity, ze ... (ktery samo padaj - i z zivocichu, asi si je davaj dop...)
Jednoduse nekdo si tu koupil (za jiste velky prachy) licenci na SW, a nabastlil zmrvenej slepenec wowka a dalsich predchudcu ... Ono sice wowko po uvedeni taky nebylo moc hratelny, ale bylo do znacny miry originalni (ac rozhodne ne prvni). Z tohodle mam pocit, ze nekdo zmastil "jakoze" svet SW, a do nej se snazil naroubovat principy, ktery v nem nemuzou fungovat, a korunu tomu nasadil nesmyslnym f2p.
Co ale pochopit opravdu nedokazu (na to asi musi mit clovek nejakou tu "coleege"), ze hra, ktera je neuspesna, nikdo za ni nechce palatit a platici hraci od ni rychle utekli, se snazi prosadit tim, ze bude f2p hrace k placeni nutit. Tak nejak by mi prislo pochopitelny, kdyby podobe blbej system zavedlo wowko - maj hromadu platicich hracu => pustej zadarmo nejaky to ocesany demo a nejspis ziskaj nejaky $$$ a dalsi platici hrace. Tohle mi pripade jako kdyby franta z horni dolni na swuj web "blbakov.cz" napsal, ze ma naprosto uzasy spickovy MMO, ale pokud chcete videt screen, poslete mi kilo. -
-
Ne, trvám na tom, že to není pravda, případně přeháníš. Např. zmiňovaný loading (nepopiratelně otravný) proběhne pouze při přistání na planetě, jakmile jsi na povrchu, už žádný není. Co se itemů týče, můžeš mít naprosto všechno až na fialové, které při levelování skoro nenacházíš a hrajou roli hlavně až v rámci endgamu. A Endgame (operace, warzony) jsou tu primárně pro subscribery. F2P hráčům bylo slíbeno, že si budou moci bez omezení zahrát kampaň (včetně heroic questů) a to také bylo splněno. BW nikdy neprohlašovalo, že F2P hráčům bude otevřená celá hra.
Navíc jsi-li schopný, můžeš zůstat F2P hráč a přesto mít plnohodnotný zážitek. Za pár korun přes Cartel Points si můžeš trvale nakoupit fialové Itemy + třeba přístup do operací, máš-li zrovna čas a chuť. Ve výsledku tak dáš za hru maximálně pár stovek a můžeš mít cokoliv chceš (a neplatit za to, co tě nezajímá). Tohle je výborná možnost pro ty, kteří mají na hru jen trochu času. Samozřejmě, pokud chceš mít odemčenou hru úplně a hraješ často, vyplatí se ti být subscriber.
Co se tvého "pokračování" týče, hovoříš v podstatě o úplně jiném konceptu. Tady není o čem se bavit - SWTOR je holt kočka, nikoliv pes. Některé tvé myšlenky jsou určitě zajímavé, ale vývojáři se rozhodli jít jiným směrem a mě spíš než stavění vzdušných zámků a překopávání hry už od pracovního stolu zajímá, jak se jim podařilo naplnit koncept, který si zvolili. Tím neříkám, že některé tvé myšlenky mi nepřijdou lepší, než ty ve hře realizované. Na druhou stranu nevím, do jaké míry jsou v rámci MMO naplnitelné. Mít obrovský živoucí svět, kde by NPC měli naskriptované různé režimy apod. by pravděpodobně vedlo k větší náročnosti na pamět. A se stovkou lidí na planetě by to možná bylo neúnosné. To ale jen hádám, moc tomu nerozumím. V jedné věci s tebou ale souhlasím a to je absence důvodů k prozkoumávání mapy. Člověk v podstatě běhá za questy, nemá moc smysl se vydat někam úplně jinam. Tedy většinou. Někdy najdeš na odlehlých místech speciální questy, dále mě napadají ještě datacrony. To bude ale vše, ta hra rozhodně postrádá prvek "exploration. -
-
Chjo, to je jak s dubem ... neprehanim ani trochu, viz vejs, mas tam presnej popis toho, co se deje pri presunu na planetu. Ano, loaduje se (pomerne dlouho) jednou, pak sou v ceste vytahy a kilometrova cesta ... Kazdopadne v roce 2012 udelat "mmo" kde se "furt" neco loaduje (protoze se loaduje i na planetach, kdyz nekam vlezu) a hrac musi neustale na neco cekat ... neuveritelny. Klidne budu tvrdit, ze 1/3 casu ve hre bud cekam na load nebo nekam bezim/letim a to je neuveritelnej vopruz.
Za par stovek muzu hrat daleko lepsi hry (radove), co placam, ja je muzu hrat i uplne zadarmo. Jestli chces konkretni priklady - lotro, v pripade f2p muzes ziskat pristup k obsahu i ingame, bez penez, ale trva to, musi plnit dost otravnych qstu, ale da se to, "zadarmo" muzes hrat taky jen hlavni linku.
Jinej priklad - Eve, neni to f2p, ale da se hrat zadara - pokud samo do toho investujes cas, pak si ingame muzes vydelat na hrani.
A moh bych samo pokracovat. Zatim vse co jsem testoval v podobe f2p se dalo celkem vpohode hrat bez omezeni zasadnich funcionalit (jako OK, dostanu trebas jen malej bagl, ale prodavat muzu komu chci co chci) ...
Swtor je predevsim zabugovanej nedodelek, o cemz svedci to, ze hraci za to platit ochotni nejsou. A pristup zpusobem "nahazem jim co nejvic klacku pod nohy" mi neprijde zrovna optimalni v situaci, kdy potrebuju hrace ziskat. 100 lidi na planete, je pak naprostej vysmech (nejvic sem videl kolem 200). Sak 100 lidi na jedny mape zvladne kdejaka strilecka ... (a to se pri tom server flaka, jde spis o omezeni z duvodu klientskych - aby se negeneroval velkej traffic, a nemusel renederovat hodne objektu.)
Datakrony sem "nahodou" objevil dva ... taky nesmyslnej koncept ... jejich umisteni by melo byt nejak "logicky" a ne na mistech, kam by cloveka bez navodu ani nenapadlo lizt ...
Vem si trebas ten prastenej prodej, a predstav si, ze ja jako f2p funguju vpodstate jako "lepsi" NPC pro platici hrace, OK? Pujdu s takovm hracem na quest, a hra mi prideli item, kterej ja nanic nepotrebuju, ale jemu by se hodil ... mno on, !platici hrac! ma smolika, protoze ja mu ho dat ani prodat nemuzu (posta taky nefunguje). Prave si vygeneroval dva nas…raty hrace ... ten f2p ziskal vskutku uzasnou motivat si zaplatit (aby priste dopad stejne), ten platici uzasnou motivaci platit dal, aby stejne dopad v pristim questu ... A podotykam, ze PRESNE toto sem osobne zazil - sel sem pomoct lowlevel hracum a (mozna kvuli dmg ...) proste vsechny lepsi veci napadaly do baglu me. Ja mel uz davno lepsi vybavu, ale nemel sem jak jim to dat... a presne v tu chvili sme vsichni svorne zanadavali na ko…kota, kterej tohle stvoril.
-
-
Holt prisel pan EA manazer a rekl chlapcum z Bioware: "Tak kluci, to nevadi, ze je hra dokoncena jen z 25%, uz jsme do vas narvali dost penez a vy to porad zdrzujete, takze naslibujte neco hracum, udelejte par uzasnych traileru a vypustte to, prece se to jmenuje Star Wars, takze to na vydelek staci."
-
-
Tak ono pokud je nekdo ochoten platit EA rok co rok za totez (fotbal kuprikladu, nebo hokej)... tak trebas usoudili, ze za alfa verzi mmo lidi taky budou nadsene platit ...
-
-
-
-
Prave jsi vyjmenoval veci, ktere kazdeho prastily do oci jiz pred rokem pri vydani. Je smutne videt, ze se absolutne nic nezmenilo. Btw ty naprosto idiotske presuny mezi planetami, kde musim POKAZDE probehnout ohromnou prazdnou stanici, z ni se presunout do ohromneho prazdneho hangaru a z nej teprve na planetu, kde musim probehnout cele mesto, abych se dostal k rychlemu transportu to pro mne zabily. Mimo tuny dalsich bugu a nedodelku. By mne zajimalo, kde jsou ted vsichni ti biodroni, co nam tu v diskusich nadavali, ze si dovolujeme plivat na nejlepsi MMO vsech dob. Ano, Huhi a Vrooku, vas mam na mysli.
-
-
Je tam buď stanice, nebo hangár, nikdy obojí:).
-
-
Ne je tam oboji a to je ten problem. Teda pokud to od brezna nezmenili.
-
-
Nemáš pravdu. Buď se na planetu dopravuješ přímo svou lodí, v tom případě je tam přístav se čtyřmi hangáry, a žádná orbitální stanice. Nebo se na planetu dopravuješ raketou z orbitální stanice, a na planetě samotný už není přístav s hangáry.
-
-
Proběhnout ty dvě prázdný místnosti trvá tak dvacet sekund, a jak jsem už předtím říkal, žádný loady tam pak už nejsou. Přechod mezi výtahy či raketoplánem je okamžitej. Celkově mi přijde nesmysl řešit dvacetisekundovej přesun po hangáru, když mezi planetama stejně lítáš jen zhruba každejch pět levelů. Navíc se to pak zrychlí, když si koupíš speeder, jenž lze v hangárech a na orbitálních stanicích v klidu použít.
-
Cece, mam ti nahrat video? Priletis k planete (= "video letu vesmirem" - da se nesledovat a rovnou se vydat ke dverim z lode. Kliknes na dvere = video (zoom na planetu ...) a loading. A ted v zavislosti jak kde nasleduje objeveni se v prazny misnosti, na jejimz konci je dopravnik na planetu / objeveni se v hangaru, na jehoz konci je vytah(mozna tam nekde neni vytah, ale je tam o to delsi cesta) - v kazdym priapade je treba to cely prebehnout (/preletet) a dalsi load (do pristavu ...), ze kteryho je treba opet bezet(/letet) k transportu.
Cesta zpet muze byt (nekdy a nekde) primocaresi, nektery dopravniky umoznujou primej presun do vlastni lode.
Zkratka a jednoduse, je to vopruz, kterej musel stvorit de…ment. Nema smysl se dohadovat, jestli se loaduje 2x nebo 3x, kazdopadne to sou dobry 2 minuty, nez se clovek dostane nekam, kde muze neco delat.
-
-
Evidetne nezmenili, je to neuveritelnej vopruz. Predevsim nechapu, nac to tak je ...
-
-
Probihas minimalne dve prazdny mistnosti (pred hangarem/pristavistem bejva jeste nejaka prechodova komora ..) + musis dobehnou k transportu. Jeste se mi (na lv 26) nestalo, ze by to bylo jinak. Jen sem nekde na jejich webu zahlid neco na tema teleportace rovnou na planetu - jako novinku poslednich dnu - pro platici hrace....
-
-
Coze ? To s tou teleportaci pro platici hrace myslis vazne ?
-
-
Jop, vypada to, ze uz sem to i zaregistroval pouzivat - specielne na mistech kde je GTNko se dost casto znicehoz nic nekdo objevi.
-
-
-
-
-
1) Load je na každý planetě jen jeden. Ať už přiletíš do hangáru nebo se to řeší těma nesmyslnejma orbitálníma stanicema, všechny přechody kromě základního loadu probíhaj okamžitě.
3) Naprostej nesmysl. Nemůžeš používat jen vzácný fialový předměty, na který stejně po většinu hry nenarazíš. Jinak můžeš používat cokoli včetně oranžovejch. Lišty bývaly jen dvě, což v zásadě i celkem stačí, nicméně nedávno ten limit pro všechny f2p hráče zvedli na čtyři lišty, což už musí stačit úplně každýmu.
4) V zásadě souhlasím, hra jako taková žádnej zázrak není, hlavně kvůli mrtvýmu světu, nezajímavejm NPC a záplavě těžce generickejch questů. -
-
Mrtvej svět je teď o poznání živější, když je tam víc hráčů, ale souhlasím, že obrovská planeta a příležitostně postávající skupinky nepřátel působí i tak dost mrtvě... Ta hra je fakt obrovská a po čase to prostě ke generickým questům sklouznout muselo, jsou jich přeci jen stovky, možná i tísice. Přeci jen mi to ale přijde mnohem lepší než v jiných MMO a třeba i lepší než v takovém Skyrimu. Ale rozhodně to neobstojí v porovnání s ryze příběhovými RPGéčky, s tím souhlasím, jen nějak nevím, jak jinak by se to mělo udělat. Některá NPC mi přijdou zajímavá hodně, companioni Jedi Knighta rulezz a některé důležitější NPC postavy jsou taky super.
Suma sumárum, ta hra je prostě trpí tím, že je MMO.
BTW, o poznání více intense z hlediska atmosféry a podání příběhu jsou flashpointy a operace.
-
-
-
lognul jsem se s moji postavou a hnedka mě odradilo - zmizelo mi cca polovina kreditu (limit), nevejdou se mi skilly do slotu (limit) a ani si nemůžu sundat helmu to je moc.
-
-
Jo, doufal jsem, že aspoň budu mít nějaké výhody, když jsem si tu hru přece jenom koupil, ale ne. Maximálně 2 charaktery a jen 3 rasy k výběru? - To bych ještě jakštakš snesl, ale to, že si nemůžu ani schovat helmu mi už přijde trochu drzé. Nechápu proč se v tomhle f2p nemohli inspirovat u GW2.
-
-
Jako predplatitel (koupil sis hru) jsi se dostal do druhe skupiny F2P hracu (ti, co uz bud utratili nejaky ten baksis za veci ve hre ci jako predplatitel alespon jednoho mesice) a maji o neco malo veci navic (na SWTOR strankach je srovnani jednotlivych typu hracu). Kazdopadne F2P je od toho, aby lakala hrace na zaplaceni poplatku ci alespon itemu/unlocku ve hre -> SWTOR tak clovek bud musi brat jako singleplayer zazitek bez dodatecnych investic nebo bude muset investovat, aby si MMO styl hry uzil. O samotnem systemu F2P SWTOR se muze vest polemika, ale je jasne, ze cilem vyvojaru je lidi donutit k predplatnemu ci alespon k castecne utrate za veci ve hre.
BTW, GW2 nema F2P jelikoz neni postaveno na mesicnich poplatcich -> tak jako u jednicky plati "Zaplat jednou a hrej". -
-
To je prave omyl - lidi musi platit dobrovolne, protoze maji pocit, ze si plati neco co chteji hrat. POkud maji pocit, ze platit musi, aby vubec hrat mohli, tak jednoduse odejdou - je tu spousta jinych her, ktere lze hrat zdarma. Co vic, hromada f2p games umoznuje ziskat vse i zdarma - trebsa tak, ze jednoduse neco tezis, a prodas to za "realny" prachy nekomu, kdo si plati, a nechce se mu travit mesic kutanim neceho co potrebuje na vyrobu.
SWTOR je navic velmi spatna hra, viz vejs. -
-
Jak jsem uz psal vyse, model f2p u SWToR je k diskuzi, to ano, ale to je tak vsechno - uvidime za par mesicu, zda forma f2p à la EA/Bioware byla prospesna ci nikoliv.
-
-
-
-
Musíš si v nastavení povolit více quickbarů. Limit kreditů pro F2P hráče je sice 350 000 kreditů, zbytek ti ale nezmizel, uložil se do "úschovny" k níž budeš mít přístup, pokud budeš subscriber.
-
-
Ale ty si je nemuzes povolit, muzes mit DVA, a treti uz si musis KOUPIT.
-
-
Ne, limit jsou čtyři.
-
-
Jiste, proto si trebas tuhle http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=555539 lidi stezujou, ze jim zmizely a nejde je pridat jinak, nez ze si je zaplatej (a to i lildi, kteri si hru koupili a platili za ni ...). Ostatne, opravdu neznam jinou hru, ve ktery by hrac, ktery za hru platil, tim ze platit prestane, prisel o vetsinu svych itemu/penez/...
Malej prikladek, hral sem lotro jeste ve f2p bete, kde bylo nastaveni ponekud jiny nez pak naostro. Kazdopadne sem napr v ty bete mel odemceny vsechny bagliky. A, kupodivu, mi ty bagliky !zustaly! i po prechodu na ostrej provoz. A to bych tezko nekdo moh neco namitat, kdyby to po ty bete smazli. Tomu se rika solidni pristup (nehlede na to, ze v lotro se da k obsahu pri trose snahy - a investici casu - prijit k obsahu, vcetne datadisku, gratis) -
-
Jak říká kolega nade mnou, v nedávném patchi byl počet quickbarů pro F2P hráče zvýšen na čtyři.
-
V nedávným patchi množství dostupnejch quick barů pro f2p hráče zvýšili. A jinak o předměty taky nepřicházíš, pokud vím, inventář ti zůstává a můžeš i používat věci, který bys jako nově příchozí f2p hráč použít nemohl.
-
-
-
-
-
Helma sundat jde, limit na kredity je 350 000. Skilly se nevešly všechny nikdy do slotu:)
-
-
Limit je 200k, 350je pro hrace kteri poslali alespon nejaky prachy. Na tech 200k narazis na +- lv20. Stejne tak je limit na marky sbirane na planetach (20), na coz narazi taky hned kazdej.
-
sundání helmy myslím - show helm v nastavení je to zpoplatněné a skilly se mi mi tam nevejdou ani ty základní které nutně potřebuji.
-
-
To s tou helmou myslíš opravdu vážně? Pokud tomu tak opravdu je, tak *7*
-
-
Je, krome toho si nemuzes nastavit zobrazovanej titul - to si taky musis zacalovat. Nemuzes odesilat postu (pokud zacalujes jednorazove, muzes posialt pouze itemy, ale ne prachy, na to musis paltit mesicne ...) ... mno jako f2p hrac nemuzes do lv 15 trebas ani behat ...lol a vozitko si muzes poridt az na lv 25 (a lepsi uz nikdy, protoze je drazsi nez tvuj cap)
-
-
-
-
-
SW jsem prestal hrat ne proto, ze tam byla spousta nedodelku dost veci nefungovalo a je to v podstate zalozene na systemu wowka, ale protoze to pro me ztratilo atmosferu SW. Vsude tuny maniku se svetelnymi meci, ikdyz plnite ty nejtajnejsi ukoly pro sithy/rep tak stejne okolo postavaji NPC s ,,paratkama,,. Sithove a Jedi prisli o veskere tajemno a je to jen banda pesaku urcenych k likvidaci porad dokola.
-
-
No, atmosféru to určitě postrádalo a to hodně, ale z jiného důvodu. Když sem dostal v misi v nějaké té hospodě těšil sem se na nějakou živou kapelu nebo aspoň nějaké život v nich alá filmy. Ale ne. Vše je zbytečně velké a ve snaze o epičnost sterilní a nepropracované. Obrovská škoda, protože pochybuju, že v blízké době někdo investuje do další SW MMORPG :(
-
-
Presne - prazdnej mrvej svet.
-
-
-
nechápu co tady pořád brečíte, já to hraji již od preorderu, a neměl jsem sebevětší problém nebo bug, a zaplatit 300Kč za měsíc? to se svět nezboří ne? a když už tak se můžete hrát to F2P, v jiných hrát co jsem kdy zkusil na F2P je taky omezení jak nasra....
-
-
Hraješ od preorderu - takže předpokládám že si progressoval Pylon event nebo Soa v době kdy to bylo zabugovaný. Pokud ano, určitě si vzpomeneš na bugovaní pylonů kde si musel resetnout flashpoint a docela dlouhej trash dát znova. A Soa .. tam celej progress spočíval v loterii jestli se bugne nebo ne.
Uznávam, hra mě nějakej čas bavila (hlavně expení + gear up na Rakata level). Ale jako bejvalej hráč WoWka musim říct, že to ve mě nevyvolalo takovej ten správnej pocit, že pořád je co dělat.. -
Ja to hral taky od preorderu, engine si bohuzel s mym PC nepotykal a to nemam problem s bf3 na 1920 delat pres 100fps i s AA. A problemu bylo hafo. A i kdyz jsem byl mozna jeden ze sta, tak mi to stejne nepomuze.
-
-
Už od začátku, co jsem si to tehdy koupil mi je líto, že to neudělali způsobem "kup si to a hrej"...je jasný, že EA by tohle nikdy nedovolilo. Tohle se mi vážně vždycky líbilo u Guild Wars (teď tu samozřejmě nechci flame, co je lepší :D , ikdyž u GW jsem vydržel dýl, protože si to můžu zahrát, kdy chci a ne když mám předplaceno). Když mi skončily ty 3 měsíce, který jsem si ani pořádně nezahrál kvůli škole a zkouškovýmu období, říkal jsem si, že si u TORu počkám na free to play.
No a zahrál jsem ti to pak 2 dny, protože ten f2p se nedá užívat...je to najednou děsná nuda a otrava, mám sice ten preferred status nebo jak se tomu říká, jenže z toho jsou tak minimální výhody, že ty klacky pod nohama to prostě neodstraní.
Za všechno ve hře platím víc, což by nevadilo, ale počkat, vždyť jak mám sehnat suroviny a peníze, když jsem přišel o crafty a mám menší odměny ze všeho? Taky nechápu, proč se platí za schování helmy, to je vážně přitažený za vlasy xD
Já mám hodně rád SW, takže cokoliv s nálepkou Star Wars vzbudí moji pozornost. Tahle hra se mi líbila, když jsem ji mohl hrát normálně, ikdyž jsem za to musel vypláznout skoro 2K, zas tolik peněz nemám, abych to mohl platit každej měsíc no a teď mám stejně GW2, který mě popravdě, jako hráče 1ky lákalo stejně, jak TOR... Na TOR byl nejlepší hlavní příběh, jenže ono to, jak už tady někdo říkal bylo jedno z mála, co tam bylo vážně povedený. Jen škoda, že tam nebyly žádné pořádné vesmírné bitvy nebo třeba víc politiky v senátu a lá novější díly SW. Navíc co mě děsně štvalo, bylo to, že se nedalo podívat na místa, která byla ve filmech a už v době staré republiky existovala, třeba do senátu, tam se chodilo jenom v přížemí nebo co a nedalo se dostat nahoru. No a Jedi Temple je samozřejmě vypálenej, takže tam se taky nedostaneme...najs.
Nejhorší je, že v té hře strašně ořezali možnosti univerza SW a udělali z toho běhání po planetách, který jsou většinou nehorázně depresivní, klaustrofobický (třeba Coruscant, Nar Shadaa) nebo to jsou naopak holý pláně s ničím zajímavým (hlavně Hoth), ok, pár jich bylo zábavných, jako Balmora nebo Alderaan (Korriban se taky dal), celou hru jsem čekal, kdy bude pořádná vesmírná bitva, nic...ten vesmír je tam tak nevyužitej zatraceně...no a co nejvíc pokazili byli Jediové...když jsem hrál za Jedie, což jsem vydržel asi 10 lvlů, přopadal jsem si, jakoby můj Jedi fetoval barbituráty. Sithi jsou naopak dost povedení, ikdyž jsem si připadal, jako Ghostbuster, když jsem za inquisitora chytal duchy. Takže abych to shrnul...zezačátku je hra úžasná, zábavná, zajímavá, ale později člověk tak nějak bohužel vystřízliví :D
No, už se v tom ztrácím, tak toho radší nechám, těch WALLS OF TEXT už tu bylo dost.....a teď přemýšlím, co jsem tím vším vlastně chtěl říct........ .... ..... ....... -
-
Schovani helmy je ptakovina, kterou nanic nepotrebujes, za to at se klido plati. Co sice "in natura" zhodnotit nemuzu, ale povazuju to za naprosto tragicky je spis to, ze misto aby se prave hrace, jako ses ty, snazili primet k obnoveni plateb, tak se te snazej nasrat, a od hrani odradit. Nebo aspon neznam moc lidi, kteri by prisli do hry, a zjistili, ze presto ze si X mesicu platili, tak najednou nemuzou nic z toho co ve hre ziskali pouzivat, zmizely jim kredity ...
Jako pochopil bych trebas omezeni na pouzivani aukci, posty, ... ale nutit tyhle hrace zpusobem "zaplat nebo si bez koupit kompletni vybaveni, protoze to co mas, nemuzes pouzivat" .. (pricemz na to kompletni vybaveni, si muzes pouzit 350k, zbytek sme ti sebrali, nebo zaplat ...)
A ze nejsem sam, je videt i na ofiko forech, kde spousta lidi popsala svuj pokus o navrat jako velmi neprijemny prozreni, nacez nasledoval uninstall.
-