Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No právě, je to víc simulace než hra.
  • Mám dojem, že Warhorse měli v českých luzích a hájích zůstat u pojmu "ukázka za hry". Název beta tu dělá akorát problémy a spousta lidí se tu úplně zbytečně dohaduje nad tím, co má být její součástí a na jaké technické úrovni se má pohybovat.

    Podle mě prostě WH chtěli ukázat svým předplatitelům, že nechrápou a postupují s vývojem a taky jim asi chtěli dát osahat pár nových fíčur. Zkrátka to ještě není kompletní a ani nemá být.

    PS: Doufám, že si tu nikdo nemyslí, že systém "kotoulového" souboje je nějaký vynález souls her a ani nechápu, co to furt dělá snad v každé diskusi na games.
  • Hlavním questem v Zaklínači 3 je "najít Ciri". Myslím, že bylo zvoleno takhle prosté zadání, aby si ho právě i přes spoustu postranních aktivit hráč stále pamatoval. Co se týče toho neustálého časového presu, plně to odpovídá knihám - když Geralt věnoval hledání všechen svůj čas, prakticky neměl úspěch a tak se vrátil k tomu, co mu jde nejlíp (zaklínačské práci) a nechal osud, aby rozhodl sám. Nakonec Ciri je jeho dítě překvapení (osudu), ikdyž se ten neustále snaží zpochybňovat.

    Jinak s Tebou souhlasím - třeba v Mass Effectu ta hrozba zničení všeho živého v galaxii působí při těžbě surovin nebo paření v klubech na Citadele a Omeze dost rušivě :-D
  • " jsem velice nadšený a rozporuplné pocity po shlédnutí gameplayů jsou dávno pryč."
    "Se souboji jsem měl zpočátku dost problémy a přišly mě otravné"
    "ať ta bitva vypadá sebeblbějc, tak mi to moc neva, protože celkový zážitek mi to těžko pokazí"
    "nejdřív nesnášel charakter hlavního hrdiny, tak jsem si na něj po čase zvykl a teď už by mi ani nevadilo"

    Stalo se pouze to, že jsi se přizpůsobil hře, akceptoval jsi její chyby. Někdo chyby neakceptuje a čeká na vyřešení, ostatně hra není zadarmo. Ale jen proto myslím není hater.
  • Moc nechápu ten hate a nespokojenost a jsem přesvědčený o tom, že drtivá většina lidí, kteří na to tak nadávají, to vůbec nehráli a jen soudí podle gameplay videí, které jsou naprosto o ničem (a navíc v těch od WH mají starší a zabugovanější betu). Příjde mi to stejně hloupé, jakoby někdo shlédnul video z Operace Flashpoint a začal nadávat, že ta hra je odpad, protože vojáci tam při lehu rotují na zemi a při nastupování do auta neotevřou dveře...
    Včera jsem tomu věnoval den, hrál jsem především ten nový quest na více způsobů a celkově musím říct, že jsem velice nadšený a rozporuplné pocity po shlédnutí gameplayů jsou dávno pryč.

    O prostředí bylo napsáno hodně, to je prostě dokonalé. Vše podtrhuje nádherně udělané počasí, když jsem za prudkého lijáku v bouřce sabotoval tábor Kumánů, tak to mělo fakt dokonalou atmosféru.
    Se souboji jsem měl zpočátku dost problémy a přišly mě otravné, ale jak jsem se naučil mechanismus a ty komba, tak si to vyloženě užívám a nebojím se jít ani proti přesile, občas zvládnu protivníka zabít i během 10 vteřin, když se zadaří, takže už to nevypadá jako úmorně dlouhý souboj. Velmi dobře tam jde vidět i různá kvalita soupeřů, zatímco nějakého banditu můžu propíchnout na první pokus, tak někteří protivníci jsou fakt tuzí a mám s nimi co dělat. Takže celkově musím souboje pochválit, do té finální velké bitky jsem se nedostal, protože mi to při loadingu před ní padá, ale popravdě - ať ta bitva vypadá sebeblbějc, tak mi to moc neva, protože celkový zážitek mi to těžko pokazí...
    Hlavní questová linka mě taky baví a přestože jsem nejdřív nesnášel charakter hlavního hrdiny, tak jsem si na něj po čase zvykl a teď už by mi ani nevadilo, kdyby tak zůstal... Hraju za bambusáka, který vše řeší mečem a výhružkama, občas jsou ty rozhovory sranda :-)

    Celkově už teď jsem přesvědčen, že jde o velmi kvalitní hru a doufám, že se povede ji pořádně zoptimalizovat a vychytat ty mraky bugů. Pokud to vše poběží jak po másle, tak věřím, že z toho bude stejně kultovní hra jako Flashpoint nebo Mafia.
  • Kdyby byli všichni jako ty, tak nás orient převálcuje do 20 let.


    Člověk bez národa byl by ničím.
    Tomáš Garrigue Masaryk
  • Možná jen od toho moc čekáš. Všechny hry, co si teď vybavím a co jsem hrál, byly na tom takhle. Se podívej na ten Skyrim. Tam byla občanská válka, což reálně znamenalo, že se občas potkaly 3 NPC a vykosily se. Pak tam bylo cosi jako bitvy a dobýjení měst. To byla taky jen maškaráda - pár NPC tam prostě stálo a něco dělalo. Žádná sláva.

    Reálný pokrok ve hrách je jen a výhradně v grafice a to většinou právě díky těm trikům. AI je totálně dementní tak jako před mnoha lety. Úkoly jsou totéž. Pokrok jinde prakticky není. Hry se ve skutečnosti moc neposouvají. Jenže lidi si toho moc nevšimli, protože se zaměřují na grafiku, která jediná se někam pohla...
  • ucho
    říkali, že je spánek pouze náročný a tak trochu trvá. to není nepřekonatelný problém. vyřeší to optimalizace toho simulování dění ve světě.
  • Moje slova potvrzuje třeba situace se spánkem, kdy nemají řešení rychlého posunu v čase. Takové věci jsou vázány na základní herní mechanismy, které ale nedomysleli a řeší něco co v této části vývoje řešit neměli.
    Podle mě hru letos nedokončí. A pokud jí vydají, bude to průšvih/nedodělek.
  • Správně jsi použil výraz "zdá se mi".
  • Mě se zdá, že se vůbec neposunuli. Stále to vypadá moc amatérsky. :( A ta bitva ... ostuda.
    Místo snahy o maximální realitu, což je stejně nereálný cíl, bych vložil úsilí do hratelnosti/zábavy.

    Každý nový pokus o realitu způsobí vývojářům další a další problémy. Proto se věci zjednodušují, skriptují, používají se různé triky, které navodí dojem realičnosti, ale ve skutečnosti budou postaveny na jednodušších principech. Vezměte si příklad od ilusionistů, a používejte triky, které hráč nepostřehne. Jinak se ta hra nedočká konce.
  • Ac nepsal, ze ma pochybnosti. Co se tyce toho, ze hra je v prilis daleke verzi prilis narocna - optimalizace se z ruznych duvodu delaji naposled. Je to doslova jedna ze zakladnich poucek softwaroveho inzenyrstvi, viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Program_optimization#When_to_optimize
  • Řekněme, že netroluješ. Pak bych k tomu řekl toto:
    1. Máš pravdu, vysnít si hru a pak jí skutečně udělat je velký rozdíl. Vávrovi se to samozřejmě nedaří na 100 %. Je velmi omezen enginem, lidma a penězma. Proto to nebude 100 % toho, co asi někteří lidi čekali. Ale ti zkušenější tohle ví a nebudou pak nemile překvapeny, řekl bych.
    2. Vávrovi se dost her nelíbí a jeho důvody jsou většinou podle mého názoru oprávněné. Co je skvělá hra je ostatně věc čistě subjektivní. Já tu příliš skvělých her nevidím. V každé vidím dost chyb a dementních řešení.
    3. Právě že je tato hra příkladem dobré KS kampaně. Celý průběh až do dneška včetně je naprosto ukázkovým příkladem, jak by se to mělo dělat. Že se někdy mezi hry (hlavně na Steam) dostane naprostý hnůj, to je pravda a máš pravdu, že by se s tím něco mělo dělat.
    4. Tato hra je AAA hrou, ačkoli menšího českého formátu. Tohle by si měli všichni uvědomit. Na české poměry to bude velké, na světové ale zase tak moc ne. Stačí se podívat na rozpočet a na tým, který mají k dispozici. Často se tu vytahuje Zaklínač jako ukázka toho, že i hry z "východní Evropy" můžou protlačit. Jenže Zaklínač je z Polska a Polsko je co do obyvatel 4 krát větší a navíc má obrovské komunity v zahraničí a je podstatně známější než ČR. Takže nesrovnatelné.
    5. Hra je beta a jak sám píšeš, je to cosi jako demo. To je logický, že je to prázdná hra. Osobně ani po vydání nečekám o mnoho více. Bude to Mafie ze středověku! Nic více, nic méně! Žádný Skyrim s milionem questů...
  • Inventář Skyrimu byl naprosto idiocký. Vlastně celé uživatelské prostředí byla dementní a nelogické. Jediné, co se mi líbilo, ale co nebylo vůbec funkční, byla obrazovka výběru perků. Ale kolikrát jsem ujel s jedné linie perků do druhé, aniž bych chtěl. To byla hrůza. Zajímalo by mě, jak to fungovalo na konzoli, ale na PC vůbec. A to lze Skyrim považovat v podstatě za PC exkluzivitu, protože na konzole to bylo totálně podělané.
  • Jak píše ac. Mám prostě své pochybnosti. Obávám se, že hra nebude co se týká fps příliš obdařená. Jako spousta věcí se mi v té hře dost líbí. Ale obavy mám. Už příliš dlouho a v příliš daleké verzi je hra dost náročná a má značné fps poklesy. Na druhou stranu zažil jsem hry, kde to tak bylo i dávno po vydání (ehm, třeba TES IV Oblivion).
  • to si děláš legraci viď? vždyť to ambientní světlo je total mimo.. prej jako fotka.. koukni na tu niku s dveřma nebo doprostřed obrázku kde jedna zeď navazuje pod pravým úhlem na druhou - takové ztmavení v koutě je naprosto nereálné, oni to fakujou asi ambient occlusion mapou buď enginově nebo texturou ale v reálu takový ztmavení venku nikdy nenastane... a další věci jako špatné normal mapy u některých polygonů, pak dochází ke zčernání hran, terén je plochý, nepoužívají displacement a možná ani normalovky...? Grafikům bych určitě netleskal, spíš programátorům cryenginu...
  • Tilwaen
    Modovaný Skyrim určitě vypadá pěkně, ale stále má onu fantaskní auru. Tohle prostě vypadá opravdově.
  • Tilwaen
    Vím, však je to z Fordzyho odkazu. O to víc je pozoruhodné, jak na první pohled nejde vidět, že to není jen fotka. Všechna čest grafikům.
  • To je ze sazavskeho klastera, coz je nedokoncena cast mapy, do ktere se hrac zrejme dostal nejakym exploitem.
  • tak v podstatě říkal, že je to technologická beta, tj. obsahuje to jen asi pětinu rozlohy hry a neobsahuje to žádné příběhové spoilery, což je dobře. Kvalitní příběh bude velmi důležitý. Co se mi moc nelíbí je inventář, protože je vidět, že je dělaný s cílem konzole (jako Dark Souls, Kingdoms of Amalur atd). Lepší by byl jako v Baldurs Gate, kde si pravým tlačítkem zobrazím popisy předmětů atd. Ať to raději vydají ještě o rok později, ale ať je to dodělané.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit