Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Thorar
    Myslíš Posel bohů, ne Posel smrti, dvě odlišné hry.
  • A co treba Overclocked, Still Life, The Path, Gray Matter ? Imho moc dobry "sochy".
  • jsi omezeny pitomec...
  • Grim Fandango je dobry, aj ked je 3D.
  • S tou Syberiou by som az tak nesuhlasil. Nie je zla, ale nie vynimocna. Hry nevyuzili svoj potencial.
  • omg kolik to bude mit dilu tenhle clanek? to nekdo cte? ze adventury lol *12* dnes kazdej hraje CoD a ne nejake adventury *5*
  • O historii už bylo řečený asi vše, ty časy se nevrátí - naštěstí kvalitních adventur bylo ve zlatý éře takový množství že každej najde ještě spousty spousty her ke kterým se tenklrát nedostal. A vzhledem k tomu jakym typem se dělala grafika tak opravdu jenom málo jich je ve stavu, že by byly tak hnusný že se nedaj hrát. Mý favoriti byly vždycky hry od legendu - vycházeli ze známejch licencí, takže vývojáři nemuseli vyrábět novej svět ale jen se soustředili na to nejdůležitější.

    Každopádně co se týče budoucnosti jsem hodně skeptickej - Dreamfall a Fahrenheit měli být první vlaštovky, který tim žánrem pohnou někam jinam - k žádnýmu pilování a zlepšování už ale nedošlo, takže to jsou jen dvě pozapomenutý sochy, který svý příznivce mají, ale to je tak všechno.
    Takže ej to bud o víceméně indie/amatérských adventurách nebo mainstreamu á la Tunguzka, který jsou sice zábavný, ale jednoduchý a používat mozek u toho neni ptořeba, o kvalitě zápletky se snad ani vyjadřovat nebudu.
  • Jen malá poznámka pro upřesnění (nebo spíš pro zajímavost,která by zrovna Tebe mohla zaujmout)- Posel Smrti, alespoň ten první, nebyl z technického hlediska 2,5D adventura, ale plně 2D adventura. Ty postavy tehdy ještě nebyly ve 3d, ale byly to animované sprity tak jako v adventurách léta před ním. Až Nibiru bylo první 2,5D adventurou od Future Games.

    Jinak moc pěkný seriál :-)
  • Black_Hand
    se serialem jsem spokojen. naplnil presne to co jsem od nej ocekaval. dobra prace bigpeter. ad hrani na tabletech. zkousel jsem pres scummvm na EEE Touch a byl jsem zklamany, pac dotykovy display nezvladal zmenu rozliseni. ale ano, chtel bych to moc :).
  • Hmm díky za info. Ikdyž dost smutný info *13* to je fakt škoda, protože jedničku jsem si užil a byla to jedna z těch klasickejch adventur se skvělou grafikou... ale když může atomovej vévoda přijít po 13 letech čekání tak nezbejvá než doufat i u A Vampyre Story 2 *4*
  • Me to taky nevadilo, driv. Ale ted kdyz hraju soucasny hry jako Heavy Rain, tak vim, ze mohou jit adventury mnohem dal... A uz se na to divam jinak.
  • No to, ze existoval jen jeden zpusob reseni mi tedy vubec nevadilo. A zkouset vsechno na vsechno? Nekdy ano, ale ty to pises jako by to byla vlastnost vsech tehdejsich adventur a s tim proste nesouhlasim. Co me nejvic vadi na starych adventurach jsou dead-endy, kdy ti hra ani neoznami, ze vlastne nemuzes hru dohrat, protoze jsi neco udelal jinak nez tvurci zamysleli.
  • Logicky to je, az kdyz na to prijdes, ale jen v malo adventurach, a v malo pripadech bylo mozne predem vydedukovat, jak presne postupovat a rovnou to provyst bez toho, abych jako blazen zkousel vsechno na vsechno. Problem adventur tehle adventur byl, ze poskytuji jen jednu zamyslenou moznost reseni. Kdyz se ale zamyslis nad tim, jak bys situaci resil ty, vetsinou to nebyva to same, co zamysleli tvurci. I kdyz to jejich je "logicke".
  • "Navic jen malo adventur poskytovalo ten luxus, nad hrou a jejim dalsim postupem opravdu premyslet."

    Jsi si timto soudem jisty? Hral jsem docela dost adventur predevsim z 90.let a tenhle pocit nemam. Nektere i slavne kousky jsou tim povestne, ale v drtive vetsine tech, co jsem hral byly nelogicke veci vyjimkou.
  • Adventury nejsou v kurzu, protoze nevyhovuji hrani na konzolich, a klasicke schema adventur je technicky zastarale, neda se srovnavat s technologickou vyspelosti her jako napr. Mass Effect. Lidi si nekupuji vykonna PC akonzole, aby na tom hrali hry, ktere jsou zpracovanim hluboko pod moznostmi soucasneho hardwaru. Proto se adventury transformuji do smesice zanru jako L.A.Noire, ci Heavy Rain, coz jsou technicke spicky, i obsahuji adventurni prvky.
    Navic jen malo adventur poskytovalo ten luxus, nad hrou a jejim dalsim postupem opravdu premyslet. Vetsinou slo o nahodne kombinovani predmetu. Pokud cloveku neni vylozene odporna akce, tak hry jako Dragon Age, zminene Mass Effect, La Noire a Heavy Rain, ktere cast adventur obsahuji, nejsou vubec spatne... (a rozhodne ne hloupe hry pro hrace, kteri jak rikas, nemaji cim premyslet....)
  • Je to jednoduché - adventury jsou v krizi, protože nutí hráče přemýšlet a logicky uvažovat a bohužel většina současných hráčů jaksi nemá čím...
  • OK. Tohle nejsou nejlepší advenrury v historii, ale top10 adventur, které mě osobně nejvíc oslovily a nejvíc bavily (řazeno chronologicky):
    Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (1991), Indiana Jones and the Fate of Atlantis (1992), Simon the Sorcerer II (1995), The Pandora Directive (1996), Broken Sword: The Shadow of the Templars (1996), DiscWorld II (1996), Blade Runner (1997), Grim Fandango (1998), Gabriel Knight 3 (1999), The Longest Journey (2000).
    Záměrně neuvádím hry z poslední desetiletky, ty je potřeba nechat chvíli usadit a až po letech usoudit, jestli opravdu byly tak jedinečné, jak se v době vydání zdají.
  • Moc zajimave cteni, jen to mohlo byt klidne trochu obsahlejsi. Kazdopadne skoda, ze uz je konec. Uvital bych dalsi podobnou serii clanku...
  • I na androidu by mel fungovat ScummVM, takze zasoba adventur je znacna.
  • To je skoda, tak aspon v diskusi, pro zajimavost :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit