Hraní v dospělosti aneb Hrajeme nejvíc hry, na které se těšíme?
-
"Nic jsem nedělal" je úplně všechno. Stejně chcípneš.
-
Podle mě to děláš "správně". Cílem her by mělo být užít si hraní, ne se honit za efektivitu a nějakými virtuálními achievementy.
Já měl konflikt s kamarádem u Valheimu, on chtěl grindit na zabití dalšího bosse, mě bavilo stavět cestičky a domečky.
-
Ještě mě napadlo raději dopsat, lidé bývají občas zbytečně vztahovační. Ta urážka lobotomních, zastydlých a přesto dospělých streamerů se týká výhradně jich a nikoho jiného. Já nemám nic proti například Retro pořadům, nebo recenzím soudobých titulů. Třeba tady na Games jsou redaktoři vcelku v pohodě, vystupují profesionálně a na úrovni, ale YT je plný normálních pacientů, kteří potřebují pomoc psychologa.
-
To nemá co do činění až tak s volným časem, ten si člověk většinou (alespoň příležitostně) udělá, ale ten volný čas už prostě věnuješ úplně jinejm aktivitám, než aby si freneticky klikal myškou po monitoru. Je to vcelku přirozené. V dospělosti už si taky nehraješ s legem a zadnici si prostě utřeš sám. Nebudeš čekat, až to udělá tvoje přítelkyně/manželka.
S harním je to velice podobné. Jasné, jednou za čas přijde prostě nějaká subjektivní pecka (pro každého to bude jiný titul, ale věřím, že v dospělosti hrajeme podobné hry) ale už ten čas prostě nevěnuješ každé hova*ině, která vyjde. To jsme totiž mnozí nedělali ani v těch 9 - 15 -20 letech. I tehdy jsme si vybírali, v čem utopíme volný čas. Je dobře, že se člověk postupem života přirozeně vyvíjí. Pak ti YT v nabídce vyhodí nabídku na nějaké lobotomní, DOSPĚLÉ, hova*o, které streamuje z dětského pokojíčku, kvíká při tom do mikrofonu nějaké ubber tvrďácké infantilní skřeky a máma mu do toho přinese svačinu. Takhle dopadnout fakt nechceš, to je životní marast a zoufalství jedince. -
Je to o prioritách. Nejsem nerd ze sklepa, a stejně mám času na hraní vcelku dost. Prostě koníček číslo jedna.
-
Tak to mi potom přijde úplně ujetý, proč dávají do HLTB čas jakýho dosáhli při hraní s návodem. Taková informace nedává vůbec smysl.
-
U mě (jakožto kompletisty) panuje spíš znechucení příliš dlouhými hrami, kde je délka nastavována různými otravnostmi typu vybíjení stovek malých základen, vysbírávání collectibles, bloudění po velké mapě nebo stereotypní rubačkou kvůli vytěžení materiálu na craftovací prvek. Typický pro série typu Assassin´s Creed, kde jsem si naposled užil Syndicate, v Origins už jsem otráveně jezdil po prázdné poušti a vysbírával a Odyssey jsem ani neměl chuť po 30 hodinách generického stereotypu dohrát. Elden Ring pro mě jako fandu DS je sice propracovaná hra, ale oproti designově sevřeným a vypiplaným DS tu hru o podstatnou část prodloužil prvek open world, kde prostě buď cváláte po velké mapě nebo v obrovském podzemí, abyste neminuli důležité kouzlo nebo prsten schovaný za sloupem ve tmě. Pillars of Eternity 2 - monstrózně rozhlehlá hra jako jednička a ještě k tomu mám menedžovat loď? Proboha.
Pak se z takových her musím léčit u zábavných indie her, které jsou svěží a hraju je třeba jen pár dní.
-
Souhlas, hry jsou dobré jako "relax" (ostatně jako jakákoli jiná zábava). Trávit většinu svého času už bych tím asi nechtěl :).
-
To asi ano, otázkou je, jestli dává smysl utápět v hraní "mraky" času, když jde vlastně jen o jinak vyjádřené "nic jsem nedělal" ;).
-
dle wiki či návodu na získání trofejí to hrají. Ne, každý si může dovolit investovat do hry 300hodin, aby sami všechno objevili. Já se tedy přiznám, že jsem hrál kombinovaně, první průchod jsem hledal sám, přesto jsem přišel o spousty questů, což jsem napravil při druhém průchodu právě pomocí internetu.
-
To by mě taky zajímalo, občas jsou ta čísla trochu zvláštní. Nicméně že hraju pomalu jsem si párkrát ověřil i sledováním různých gameplay videí. Koukám na to hodinu říkám si, že to hrají jako ponocní, že bych byl rád, kdyby aspoň nakoukli do další lokace a stream skončí těsně před ní. A pak si to zahraju sám a v první lokaci strávím tři hodiny.
-
Pokud má hra konzolovou verzi a vývojáři nejsou líní, tak je k dispozici interface a velikost fontu používané na konzoli i na PC v režimu hraní na připojené TV (a tím pádem i na Steam Decku). Pokud to k dispozici není, na Steamu je většinou varování, že s tím na Steam Decku mohou být problémy.
Nikdo neříká, že velká obrazovka není lepší, ale tak nějak z principu musí mít stabilní místo a není ani úplně vhodná pro občasné chvilkové hraní.
Pokud jde o to rozkouskované hraní samotné, tak mě nejvíc štvou dlouhé cutscény, dialogy a realtimové souboje. Dohrávat tahový souboj na několik etap mi velké problémy nedělalo. Odehrál jsem na SD kompletní X-COM2 a celkem v pohodě.
-
Mám to stejně. Nějakou dobu nic a pak se na měsíc nezastavím. Musí se mi prostě chtít, před cca 20 lety se chtělo pořád (snad to takhle nebudu mít s "postelovými hrami" v daleko pokročilejším věku 😉).
-
Hele, malou jsme naučili chodit spát v 19:00 (15 měsíců) a pak mám času habaděj. Ale stejně jsem na tom jak ty... koukám co bych zahrál, pustím to a za 20min vypnu. Nějak mě už ty náročnější hry nedokážou vtáhnout. A tak jsem skončil jako kolega výše u hall of torment apod.
-
Já nevím, když to jinak nejde, tak asi lepší než drátem do oka.
Ale že bych chtěl hrát Cyperpunk stylem, že zajedu za roh, vlezu do dveří a pak za další den vyběhnu po schodech a v půl cutscény to stejně musím uspat....
to ne.
-
Divinity 2 pro iPad jsou pro iPad uzpůsobeny. A iPad nemá 1280x800.
Velké PC hry s malým textem a ikonami a hromadou malinkých tabulek to nevim.
Asi raději 130cm obrazovku.
-
No já popravdě nevím jakej vzorek hráčů se na těch časech v HLTB podílí. Třeba Elden Ring má u Completionist 133 hodin. A popravdě nechápu jak je tohle možný. Třeba na takovej Frenzy Ending jsem přišel po více než 300 hodinách hraní a to ještě úplnou náhodou. Fakt bych chtěl vidět člověka jak to všechno v tak rozsáhlé hře objeví za 133 hodin.
-
Za 15-30 minut kolikrat nedas ani jeden fight, natoz celou jeskyni
-
Jasny, ttj
-
No zrovna u BG3 mi to přijde docela v pohodě. Ta hra má hlavní příběh dost upozaděný. A je to spíš taková snůška událostí, které s ním méně či více souvisí. Ale úplně v pohodě to prostě nemusíš hrát jako "jdu zahránit svět", ale jeden den "jdu zachránit kluka na pláži", druhý den "jdu prozkoumat támhleten les" třetí den "prolezu tuhle jeskyni". Tahle hra nemá focus na main story jako třeba last of us, takže i když si to roztrháš a dohraješ během x měsíců, tak to bude úplně v pohodě.