Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ono je to dost těžká otázka. A záleží z jakého úhlu to hodnotíš.

    Tím čím hra příběhově vyniká je svoboda a větvení. Ta hra před tebe strká jednu volbu za druhou (ať už přímé dialogové, tak nepřímé plynoucí z toho, kdo ho máš zrovna kdy v partě, v jakém pořadí navštívíš některé lokace,...). A hra ty tvoje rozhodnutí fakt respektuje a nesnaží se tě uměle nacpat zpět do předem daných kolejí.

    V tomhle je to opravu nevýdaný počin hodný ocenění, protože něco takového tady ještě nebylo.

    Na druhou stranu ten základ příběhu (pokud by jsi ho měl popsat) je fakt jednoduchý. (což je možná dáno i tím, že to musí být dost obecná záležitost která bude držet bez ohledu na to, jak se budeš rozhodovat). Takže je pravda, že první dva akty se z hlediska hlavního příběhu nestanec vůbec nic ("něco se ti stalo, hledej lék" je vlastně vše. Celé ty dva akty jsou o tom, že zkoumáš mapy, plním vedlejšáky a snažíš se zjistit, co by tě mohlo vyléčit). A až na konci druhého aktu se tak nějak dozvíš o co vlastně jde (a že je to "vyřiď x zlounů a bude konec").

    Ono i to větvení a svoboda tam hraje obrovskou roli v tom, že ta hra ti nebrání celé velké lokace minout, hrát nekonzistentně (a mít z příběhu guláš) apod. Takže právě díky té svobodě se bude kvalita příběhu hráč od hráče docela lišit. Ta samotná konstra je primitivní. A to ostatní je dost individuální.

    Ale prostě ta forma tu nad obsahem vítězí natolik, že bych tomu to ocenění dal i tak.

  • J.V.Stalin

    Nebreč a utíkej...

  • Derp_1337

    Veskoslave, je potřeba akceptovat fakt, že už to je měsíc a půl od vydání AW2. Vývojáři měli čas opravit a zlepšit výkon. Od té doby vyšlo několik patchů hry a i několik různých driverů pro grafiky. Už to běží lépe. 

    Je zbytečné argumentovat nějakými staršími videjky na YT, které popisují horší výkon.


    Samozřejmě nebudu říkat, že ta optimalizace je už dokonalá... to fakt ne. Ještě by to chtělo od vývojářů zamakat a zlepšit to víc.

  • Namax

    Tak to že BG3 vyhrálo, z toho mám samo radost, ale ještě větší radost mám že se nikde neumístil Starfield a dokonce byl nominovaný jen v jedné kategorii. Spravedlnost exiustuje :)

  • takže máš minimálně PS5 a Switch, možná i PC? závidím

  • medveddd

    Já ti rozumím, ale Oldass má, stejně tak jako já, 4070, oba to hrajeme a oběma nám to běží dobře a vypadá to úžasně.

    To žádnými rozbory na youtube okecat nejde, nehledě na to, že nám ty rozbory dávají za pravdu.

    Už jsme to tu jednou řešili, ta hra vypadá na medium líp, než většina jiných na ultra, takže pokud se člověk odpoutá od toho, jak se které nastavení v menu jmenuje a radši se dívá, jak ta hra vypadá, zjistí, že tu hru dá na 60 fps v pohodě i 3060 a vypadá při tom naprosto úchvatně.

  • Veskoslav

    Já nic takového neřekl. Ale stačí se podívat na youtube na rozbory a nejede to dobře. Jako většina jejich her je to mizerně optimalizované. Stačí se podívat, jak na tom byl Control nebo první AW...

  • medveddd

    Veskoslav řekl, že ti to nejede, tak ti to prostě nejede, už to pochop.

  • Jak jsem psal dole, mě to extra nebaví, mám mnohem raději vyprávění ve stylu BG3 číli filmečky.  Tím neříkám, že je to nejlepší styl narace, ale je mnohem lepší než číst texty, ale..

    já bych se vůbec neřídil nějakými GOTY. Disco je s prvním Tormentem a Nierem snad ta nejvíce hluboká hra díky brutálně dobře zvládnuté filozofii hry.  Jestli je až na šestém místě, to nic neznamená, věř tomu, že kdyby by měla filmové vyprávění, tak ta hra je skloňovaná jako jedna z nej. Myslím, že PC Gamer ji taky zvolil nejlepší hrou vůbec. Ale tohle fakt nic neznamená, příběhově je to vynikají záležitost, doporučuji.

  • na Numeneru má být brzy hotov překlad, už se těším až si to pak dám znovu. Hodně mě to bavilo a myslím že je to trochu nedoceněné, ale je tam tolik textu že je to spíš interaktivní novela.

  • Derp_1337

    To je tvůj subjektivní názor. 

    Mě Torment Tides of Numenera unudilo k smrti tunou nepodstatného textu (a nudným soubojovým systémem). Člověk pak nemá chuť hledat nějakou "hloubku" a vypne to. A hodně hráčů s tím názorem souhlasí, protože Torment má na Metacritic User Score 6,9.


    Jinak nikdy jsem netvrdil, že neexistují hry s lepším vyprávěním než BG3. Disco Elysium má vskutku dobrou příběhovou část, ale kromě toho nemá moc co nabídnout, takže se to zrovna neřadí mezi herní legendy. V roce 2019 to bylo někde až na 6. místě v počtu GOTY ocenění.


    Hele, neberu ti to, jestli tě baví číst tunami (nudného) textu, aby ses prokousal k něčemu podstatného. Proti gustu, žádný dišputát.

    Někdo doslova zbožňuje, když může prolézt celou mapu a sbírat různé deníčky s hromadou zbytečných (lore) informací. Ale já se řadím mezi tu skupinu lidí, co to označuje za špatný/nudný herní design.

  • Protože asi psanému textu nerozumíš, přidám barvičky. Teď už to bude jasné určitě i tobě. 

    https://i.imgur.com/AYxbyfJ.png

  • Ne "kvůli" grafice. Nicméně bez tý AAA grafiky by tomu tolik lidí nedalo šanci. Kdyby mělo BG3 grafiku a styl Pathfinderu či Rogue Traderu, tak by měl o řád nižší čísla. Jako ten Pathfinder.

  • nope. Numenera má třeba o dost lepší story a to opravdu není legenda. Disco Elysium je světelné roky s narací, storytellingem a hloubkou před BG3.

  • Derp_1337

    Je to podobné, ale Lariani se opět zlepšili a hlavní dějová linka o pár řádů lepší než v DOS2. Akurát to ještě nedosáhlo úrovně, kterou mají legendy tohohle žánru. Ale jak jsem říkal, už je to nadstandart tohohle žánru.

  • Derp_1337

    Hele, on se jenom zeptal na to, jestli je hlavní příběh špatný. On nechtěl žádné SPOILERY. Takže tu logicky hlavní příběhovou linku nevykecám.

    Říká se tomu slušnost, když nevykecáš vše, když se na to nikdo neptá. Ale to ty asi neznáš, co?

  • Popravdě jsi o hlavnim story napsal tak tri slova z několika souvětí a odstavců. Myslím si, ze to mluví vše o hlavním story.

  • stejně to bylo v DOS2. Celkový příběh slabý, ale vedlejší questy a hlavně vliv rozhodnutí na svět velký. I tak to byla dobrá hra, 9/10

  • Derp_1337

    Tak DOS1 byl dost velký extrém. Tam ta hlavní příběhová linka byla až moc abstraktní, že to působilo až genericky. Záporáci chtěji "konec světa" a ty jim jako hlavní hrdina v tom musíš zabránit, protože je to "správné". LOL. Místy jsem u toho kroutil očima.

    Ale Lariani se poučili a v DOS2 to bylo lepší. A BG3 jde ještě dál. V příběhu hraje velkou roli nějaká skutečně osobní motivace a je to mnohem zajímavější.

    Samozřejmě nebudu tvrdit, že hlavní příběhová linka dosahuje kvalit jako třeba KOTOR, ale KOTOR je legenda. Kolik takových her znáš?


    Jinak věc v které BG3 vyniká je dost velká volnost a nelineárnost příběhu. Je to fakt jedna z mála her, kde máš pocit, že tvá rozhodnutí fakt mají nějaký dopad na svět. Nespočtu krát jsem narazil na moment, kdy jsem zjistil, že nějaké moje rozhodnutí před 10-50 hodinami má následky a příběh se odvíjí jinak. A ještě zábavnější je pak sdílet zážitky s jinými lidmi a zjistit, že oni to měli úplně jinak a vůbec nikdo netuší, jak k tomu došlo. 😂

    Osobně jsem s příběhem spokojený. Je to dost slušné. Ale je to asi o level slabší než skutečné legendy. Ale to je pořád dost vysoký nadstandart. A pokud si někdo stěžuje, tak by se to dalo shrnout slovy "kdo chce psa bít, ten si hůl vždy najde". BG3 je špička v jiných herních vlastnostech.

  • s prominutiam takova pixovina a hra roku...


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit