Přejít na výpis diskuzí
„Hry jsou drahé, Skyrim za to ale stojí“, zní z Bethesdy
4.8.2011 | Aleš Smutný
137 příspěvků
-
Nebudu se vyjadřovat k brahmíně, ale pokud jde o F3, naprostý souhlas!
-
Při vší úctě velmi hloupá otázka! Todd mi samozřejmě nevadí a pracoval samozřejmě i na TES III. Jenže královské RPG lze udělat asi opravdu jednou za x let.
-
Jenom ten, kdo si na vlastní kůži zažil modding (v mém případě TES III a IV) ví co je to za dřinu, protože něco vytvoříte a ejhle, ono to nefunguje jak má, často se to chová jinak nežli by mělo a pak hodiny a hodiny hledáte a ladíte chyby. Od těch památných dob, co jsem nahlédl pod pokličku jsem ztratil mnoho ze své ostrosti jazyka vůči vyvojářům. Nemohu zde tedy nežli souhlasit. Spousta dřiny není vidět a běžně si ji člověk neuvědomí.
-
To, že FNV je úžasná hra, o tom žádná. Jen je tvůrce Obsidian na enginu Beteshdy. Na rozdíl od mnohých ctitelů značky Fallout neodsuzuji F3, ale dle mého se neměla hra jmenovat "Fallout", protože mnoho z tohoto světa v duchu předchůdců prostě nepřináší. Na tom se ostatně shoduje celá komunita ctitelů tohoto universa. Čistě z pohledu akčního RPG je F3 jistě dobrá hra, ale ve světě Falloutu je to propadák, který nástupci FNV nesahá ani po kotníky. Jinou věcí je série TES, kde kraluje, dá Bůh že dočasně, zatím stále TES III. Oblivion byl graficky zajímavý (mimo postavy NPC a hráče), ale sáhl radikálně na to podstatné, co činí RPG hru hodnou tohoto názvu. Hře to dle komunity kolem TES opět nepomohlo. Jak TES IV, tak i F3 si koupilo mnoho casual hráčů a proto se dosáhlo zajímavého prodejního výsledku a na komunitu se kašle. Otázkou je jak dlouho si to Beteshda bude moci dovolit. Jsou již firmy, které za toto podcenění komunity zaplatily svou cenu a odešly na věčnost. Slavný JoWood a propadák Arcania kupříkladu hovoří sám za sebe. Jistě, JoWood byl výrazně slabší nežli je Bethesda, ale bojkot her donutí ke kolapsu každého, byť sebesilnějšího hráče na trhu.
-
V něčem má určitě pravdu ten chlap :). Myslím si že Skyrim určitě stojí např. za 1199 Kč, ale když to přirovnám k Modern Warfare 3 tak třeba tam nevím co za dvanáct stovek dostanu, vlastně vůbec nic. Ani cz lokalizace, ani česká krabice a jestli je to za Multiplayer, tak by se jim spíš vyplatila metoda free-to-play, která začíná být moderní :)
-
No vidis. Ja zase nemusim ty pribehove '''rpg'' ala BIOWARE. Pro me je RPG prave freeform jako Morrowind nebo Fallout:New Vegas. A Fallout 3 nebo Oblivion? Nejsou to mozna nejlepsi hry,ale i u nich jsem se x hodin bavil.
-
F:NV neni od Bethesdy. Je postaven na enginu F3 a vyvojari Obsidianu pomahali,ale nedelala ho Bethesda.
-
mne zase ta karma prisla ako totalne useless vec. nepochopil som jej zmysel. a v oblivione to bolo uplne do*ebane. si ukradol jablko z domu a vedel to cely svet.... hlavne ze ta nikto nevidel a co bol este vacsi fail bolo to ze obchodnici vedeli ze to jablko je kradnute a nemohol si ho predat... ale inac to bola dobra hra. a free roam hra to ano ale ze nebolo rpg je blud. oblivion je rpg aj skyrim bude.
a vplyv karmy na hru by bol nezmysel lebo nikto nemoze vediet kto odpalil megaton a kto vie aku ty mas karmu? vidia tvoje staty alebo ako by to malo fungovat? potom by zase boli hadky ze to je nerealne ze ako vedia ze si zly a podobne...
a navyse to ze nikto neriesil megaton bolo normalne. ved to bol zapadakov a v post apokalyptickom svete kde sa kazdy stara len o to aby prezil je im nejaky megaton vies kde :D -
Tak cekal bych to, ze tvoje karma nějak ovlivní zbytek hry, že Megaton bude někdo řešit. A New Vegas mi nikdy nevadilo :). Ale to už jsou detaily. Pořád platí, že v Bethesdě primárně vždy tvořili free-roam světy, ne RPG.
-
sp kampan za 6 hodin? wot? ja som to hral celkom rychlo a bolo to 9 + nepocitam cooop a znovuhratelnost. + je to neskutocna zabava
-
Navic je tam coop.
-
taky nestala €60, ale polovinu.
-
zniceni megatonu. dira v zemi... a co ine chces? chces aby tam zili ludia alebo akoze co? nepochopil som. znicil si megaton nic tam neni na konci hry to mas zhrnute od toho rozpravaca ze si zly a kktiny neviem co vsetko hotovo. vo f:nw mas na konci krasne zhrnutie aj mensich questov.
vysvetli mi prosim logicky dopad rozhodnuti. ako si to predstavujes alebo mi sem daj hru kde su take logicke rozhodnutia a je to RPG a nie FPS s rpg prvkami ako tu niekto spominal.
podla mna len ocakavate strasne vela. traktory z neba padat nebudu este dlho tak bud hrajte tie RPG co tu su alebo si hraje call of duty, pripadne hrajte stale dokola tie vase true hardcore blood old school rpgcka ktore su uzasne a maju logicky dopad rozhodnuti, logicke dialogy, a milion statistik... proste vsetko co treba nie?
k poslednemu odstavcu: ja viem co je RPG prave preto sem pisem ze to neznamena ked uberu skilly (blunt + blade len do 2hand alebo 1 hand) tak to neni roleplay game zase... stale si mozes vybrat ci budes hrat so sekerou alebo lukom. ci zabijes oneho alebo nie.... ci pomozes vesnicanom alebo nie... ak pomozes tak bla bla bla ... ak nie tak bla bla bla ... toto neni to tvoje logicke rozhodnutie? -
"proti tomuto utopistickému plánu možná měla několik připomínek skupinka lidí zabývajících se kartelovými dohodami a monopoly"
A to, že teď nové hry stojí 60 dolarů je náhoda?!? Smutný by měl honem rychle někam nahlásit spiknutí celosvětových rozměrů.... -
Já si taky nemůžu dovolit auto za milión - znamená to, že si ho můžu ukrást?
-
Přesně tak ...
-
Zbytečná debata, jestli se někomu hry od Bethesdy nelíbí, ať je nekupuje. Co tu řešíte ? Pro mě Fallout 3 i NV naprosto úžasný hry s perfektní atmosférou i hratelností, stejně tak celá série Scrolls ... ještě že Bethesda dává na trh takový A tituly. Ptákovin je dost ...
-
Btw.: Právě skilly a staty je to poslední o co jde.
Za skilly a statisticky se dnes schovává spoustu her s "roleplay" prvky, ale o tom to není.
V právém RPG by hráč měl mít nekonečné možnosti reflektování sama sebe v herním světě.
K tomu patří rozvětvené dialogy, s logickým dopadem na svět. A to v Oblivionu úplně chybí.
Ve Falloutech je aspoň náznak, ale nic moc. Hráč se v dialogu většinou jen ptá, málokdy něco skutečně udělá. Zničení Megatonu? Whoah, díra v zemi, žádné další následky.
Ono to plyne už ze samotného názvu role-play. Hraní role.
Nemá to nic společného s čísly a pravděpodobnostmi. *3* *6* -
Potom je RPG v podstatě každá hra, včetně prahistorických interaktivních filmů.
-
těmi rozhodnutími si nejsem jistý *3*