Přejít na výpis diskuzí
„Hry jsou drahé, Skyrim za to ale stojí“, zní z Bethesdy
4.8.2011 | Aleš Smutný
137 příspěvků
-
Tak to je jasný že oni patlajou hru 3 roky dělaj tam mega otevřenej giga ultra super velkej svět a stojí to stejně jako Black Ops kde jim stačí vymodelovat uličky celou hru zamazat příkazama if voják dojde sem začni střílet. To je jasný, že je to štve že se valej s takovouhle hrou a vydělaj míň než ty uličníci z activisionu.
-
Zbytečná debata, jestli se někomu hry od Bethesdy nelíbí, ať je nekupuje. Co tu řešíte ? Pro mě Fallout 3 i NV naprosto úžasný hry s perfektní atmosférou i hratelností, stejně tak celá série Scrolls ... ještě že Bethesda dává na trh takový A tituly. Ptákovin je dost ...
-
-
To, že FNV je úžasná hra, o tom žádná. Jen je tvůrce Obsidian na enginu Beteshdy. Na rozdíl od mnohých ctitelů značky Fallout neodsuzuji F3, ale dle mého se neměla hra jmenovat "Fallout", protože mnoho z tohoto světa v duchu předchůdců prostě nepřináší. Na tom se ostatně shoduje celá komunita ctitelů tohoto universa. Čistě z pohledu akčního RPG je F3 jistě dobrá hra, ale ve světě Falloutu je to propadák, který nástupci FNV nesahá ani po kotníky. Jinou věcí je série TES, kde kraluje, dá Bůh že dočasně, zatím stále TES III. Oblivion byl graficky zajímavý (mimo postavy NPC a hráče), ale sáhl radikálně na to podstatné, co činí RPG hru hodnou tohoto názvu. Hře to dle komunity kolem TES opět nepomohlo. Jak TES IV, tak i F3 si koupilo mnoho casual hráčů a proto se dosáhlo zajímavého prodejního výsledku a na komunitu se kašle. Otázkou je jak dlouho si to Beteshda bude moci dovolit. Jsou již firmy, které za toto podcenění komunity zaplatily svou cenu a odešly na věčnost. Slavný JoWood a propadák Arcania kupříkladu hovoří sám za sebe. Jistě, JoWood byl výrazně slabší nežli je Bethesda, ale bojkot her donutí ke kolapsu každého, byť sebesilnějšího hráče na trhu.
-
F:NV neni od Bethesdy. Je postaven na enginu F3 a vyvojari Obsidianu pomahali,ale nedelala ho Bethesda.
-
-
A jen tak mimochodem - jedna z nejvetsich zlodejin, co se pomeru ceny/hraciho casu tyka, jsou datadisky Falloutu... Kdybych si tak vzpomnel, ktera firma za tim je ... ;)
-
-
trefa do černého:D
-
-
no oblivion zase takova pecka nebyla aby si todle ten hosik mohl dovolit rikat
-
-
Vanilla Oblivion měl svoje mouchy, ale byl maximálně otevřený modům a ty z něj udělaly super hru. Pokud bude Skyrim tak dobře modovatelný jako Oblivion, tak je skoro jedno, jakou herní dobu bude mít vanilla, protože moderská komunita to minimálně zdvojnásobí. A všecko pořád jen za těch 60 babek.
-
-
Samozřejmě Oblivion bez modu, to je vlastně dost nemyslitelné. Ještě že Bethesda ví, že umí udělat rpg jen na půl a že to nechává na velmi vyspělé komunitě, která hru dodělává. Ještě by měli každý rok vybrat nejlepší mod a jeho autorovi by Bethesda měla povinně vyplatit část svého zisku. Právě mody dělají ten zisk...
-
-
-
O cem se bavime? Pokud nemusite mit kazdou hru IHNED po vydani,tak se da kolikrat uz po mesici sehnat za zlomek ceny(treba vikendove akce na STEAMU). Hry za plnou cenu kupuji jen ty,na ktere se proste tesim uz dlooouhou dobu. Ale kolik jich je? Jedna za rok?
-
Konečně už to někdo pochopil.
-
nechapu kritiky oblivionu , ja oblivion miluju doted a je to pro me jedna z legend jako byl i morrowind ,proste role play jak ma vypadat. a verim ze skyrim se jim urcite povede jako vsechny predchozi dily,
-
samozrejme kecy...vsechno je urcene nabidkou a poptavkou, kdyby nenexistovalo piratstvi, tak by hry staly dvojnasobek
-
-
Tak kdyby to takle bylo, tak neexitsuje plýtvání a ceny jsou mnohem nižší protože více poptávané jsou ty výrobky, které jsou nejlevnější a zároveň nabízejí žádaný obsah a vlastnosti.
Ty mluvíš o dokonalé konkurenci, která je jen zjednodušený model z počátků ekonomie (neviditelná ruka trhu atd), ve skutečnosti to takle nefunguje. Je zde tolik možných vlivů,že se ani nedají vzít v úvahu. Např. ani jedna firma nepujde s cenou níž protože by to sice znamenalo vyšší prodeje nyní, ale mohlo spustit cenovou válku a pak by polovina z firem mohla zkrachovala v momentě, kdy se příjmy dostanou pod úroveň nákladů což je jěště zkomplikováno tím že u her se vlastně jedná o nejistou investici do budoucna, kde se po dobu roku či déle platí vývoj *5* -
Nebo by to mohlo být přesně naopak...? Některé firmy si část ztrát způsobných nekalými živly kompenzujou zvýšenou cenou.
-
-
zvýšená cena muže po určité hranici znamet větší ztratu obzvláš u her,ty mají teoreticky neomezenou klientelu ( USA, EU,ASIA) ale povětšinou všichni maji horní hranici kterou jsou ochotni zaplatit...(samozřejmě každý jinou)
-
Myslis, ze se firmy dobrovolne pripravi o cast sveho zisku ? ;] Podivej se na ceny her u konzoli, kde piratstvi prece jen neni tak rozsirene.
-
-
Tož nevím jak by to bylo, ale zdražování by asi hráči neunesli. I na těch konzolích se pirátí, ale prodeje jsou tam o dost vyšší.
Ona by možná stačila jedna firma, která by začala prodávat své hry třeba za € 35,-...
Možností je mnoholi, co udělá trh ví asi jenom náš pan profesor na Hradě *1*.
Já za plnou cenu v den prodeje kupuju minimum her (ale zas je beru ve sběratelské edici), jinak čekám na slevy a kupuju až od cen pod € 20.
Mám to přesně jak říká Howard - počítám si pečlivě kolik zábavy mi ta hra přinese a navíc se ještě rozhoduju, jestli na tu hru budu vůbec mít čas.
-
-
-
-
K téhle celé flame-war mezi Bethesda boys a Fallout fans *4*
Předem upozorňuji, že teda stojím na straně originálních Falloutů.
Z mýho pohledu je celej problém v tom, že Bethesda dělá RPG pro lidi, co nemají rádi RPG.
Neradi se prokousávají většinou nudným začátkem, dlouhými rozhovory. Neradi dělají důležitá rozhodnutí které nemůžou vzít zpět. Nesnesou pocit, že na jedno dohrání se nemohou užít celou hru, nebo že tuhle překážku prostě nikdy nepřekonají.
Chtějí se zkrátka bavit, co nejlíp hned a pořád. Pro mě Oblivion a Fallout 3 blíž ke GTA, než k jakémukoliv RPG.
Neříkám že to není špatná hra, ale rozhodně to není to, co hardcore hráč RPG hledá.
A v tom je právě problém. Originální Fallouty, jsou do dnes společně je Planescape: Torment (schovávám si ho na horší časy, osobně jsem ho nikdy nehrál) asi nejčistějším role-play zážitkem. Tahový system soubojů člověka často ubíjel. Člověka nic nenutilo pokračovat ve hře dál, protože hlavní příběhová linie vás ve hře moc netlačí. Fallout 2 byl navíc už ve své době celkem technicky zaostalý (i když to nemůžu upřít ani F3 *3* ). Nicméně pokud člověk věděl co chce a Fallouty byly to co hledal, našel v nich zábavu na desítky hodin a dohrání.
Bethesda rozhodně nedělá hry, které by naplnili očekávání hráčů Falloutu. Vlastně nemůže ani moc naplnit očekávání hráčů jakýchkoliv RPG ( těch starších), alespoň do té doby dokud se bude chvástat, že dělá nejlepší role-play hry, protože to role-play není. Je těžké se z toho označení vymanit, ale F3 do toho žánru prostě nespadá. Může to být free-form akční adventura, sand-box FPS s RPG prvky, ale ne Nejlepší RPG roku *5* -
-
ked to neni RPG tak co to je? rpg nemusi mat milion skillov a statov. ma to hrdinu? robis tam rozhodnutia? mas tam skilly? ucis sa dovednosti? vyberas si cestu pre svojho hrdinu? na vsetko je ano takze to je RPG. mna novy fallout bavil aj new vegas a hral som aj 1 + 2 takze chyba je asi v tych hardcore co ocakavaju milion statov a milion neviem coho. aj napriek nedostatkom to boli dobre hry tak neviem na co furt pindate.
-
-
Přesně tak ...
-
Btw.: Právě skilly a staty je to poslední o co jde.
Za skilly a statisticky se dnes schovává spoustu her s "roleplay" prvky, ale o tom to není.
V právém RPG by hráč měl mít nekonečné možnosti reflektování sama sebe v herním světě.
K tomu patří rozvětvené dialogy, s logickým dopadem na svět. A to v Oblivionu úplně chybí.
Ve Falloutech je aspoň náznak, ale nic moc. Hráč se v dialogu většinou jen ptá, málokdy něco skutečně udělá. Zničení Megatonu? Whoah, díra v zemi, žádné další následky.
Ono to plyne už ze samotného názvu role-play. Hraní role.
Nemá to nic společného s čísly a pravděpodobnostmi. *3* *6* -
-
zniceni megatonu. dira v zemi... a co ine chces? chces aby tam zili ludia alebo akoze co? nepochopil som. znicil si megaton nic tam neni na konci hry to mas zhrnute od toho rozpravaca ze si zly a kktiny neviem co vsetko hotovo. vo f:nw mas na konci krasne zhrnutie aj mensich questov.
vysvetli mi prosim logicky dopad rozhodnuti. ako si to predstavujes alebo mi sem daj hru kde su take logicke rozhodnutia a je to RPG a nie FPS s rpg prvkami ako tu niekto spominal.
podla mna len ocakavate strasne vela. traktory z neba padat nebudu este dlho tak bud hrajte tie RPG co tu su alebo si hraje call of duty, pripadne hrajte stale dokola tie vase true hardcore blood old school rpgcka ktore su uzasne a maju logicky dopad rozhodnuti, logicke dialogy, a milion statistik... proste vsetko co treba nie?
k poslednemu odstavcu: ja viem co je RPG prave preto sem pisem ze to neznamena ked uberu skilly (blunt + blade len do 2hand alebo 1 hand) tak to neni roleplay game zase... stale si mozes vybrat ci budes hrat so sekerou alebo lukom. ci zabijes oneho alebo nie.... ci pomozes vesnicanom alebo nie... ak pomozes tak bla bla bla ... ak nie tak bla bla bla ... toto neni to tvoje logicke rozhodnutie? -
-
Tak cekal bych to, ze tvoje karma nějak ovlivní zbytek hry, že Megaton bude někdo řešit. A New Vegas mi nikdy nevadilo :). Ale to už jsou detaily. Pořád platí, že v Bethesdě primárně vždy tvořili free-roam světy, ne RPG.
-
-
No vidis. Ja zase nemusim ty pribehove '''rpg'' ala BIOWARE. Pro me je RPG prave freeform jako Morrowind nebo Fallout:New Vegas. A Fallout 3 nebo Oblivion? Nejsou to mozna nejlepsi hry,ale i u nich jsem se x hodin bavil.
-
mne zase ta karma prisla ako totalne useless vec. nepochopil som jej zmysel. a v oblivione to bolo uplne do*ebane. si ukradol jablko z domu a vedel to cely svet.... hlavne ze ta nikto nevidel a co bol este vacsi fail bolo to ze obchodnici vedeli ze to jablko je kradnute a nemohol si ho predat... ale inac to bola dobra hra. a free roam hra to ano ale ze nebolo rpg je blud. oblivion je rpg aj skyrim bude.
a vplyv karmy na hru by bol nezmysel lebo nikto nemoze vediet kto odpalil megaton a kto vie aku ty mas karmu? vidia tvoje staty alebo ako by to malo fungovat? potom by zase boli hadky ze to je nerealne ze ako vedia ze si zly a podobne...
a navyse to ze nikto neriesil megaton bolo normalne. ved to bol zapadakov a v post apokalyptickom svete kde sa kazdy stara len o to aby prezil je im nejaky megaton vies kde :D
-
-
-
-
Potom je RPG v podstatě každá hra, včetně prahistorických interaktivních filmů.
-
těmi rozhodnutími si nejsem jistý *3*
-
furt pindame bo kvoli vam co vam staci akcna fps tvariaca sa ako rpg nerobia rpg ktore chceme my, ti to este nedoslo, troll? :)
-
-
Osobně mě to také štve, ale kdyby sis měl vybrat mezi prodám 1 milion (casual) a prodám 0,3 milionu (hradcore) co by sis vybral ?
-
-
Tohle neni o prodeji, ale o jejich stylu RPG her, ktery maji od roku 1994, kdy vysla Arena, jejich prvni TES, coz byla pecka srovnatelna s ostatnimi legendarnimi hrami. Otevreny svet, kde si muzete delat co chcete a jen tak mimochodem plnit hlavni pribehovou linii.
-
-
-
V něčem má určitě pravdu ten chlap :). Myslím si že Skyrim určitě stojí např. za 1199 Kč, ale když to přirovnám k Modern Warfare 3 tak třeba tam nevím co za dvanáct stovek dostanu, vlastně vůbec nic. Ani cz lokalizace, ani česká krabice a jestli je to za Multiplayer, tak by se jim spíš vyplatila metoda free-to-play, která začíná být moderní :)