Přejít na výpis diskuzí
id Soft zápasí s vývojem Doom 4, nová verze míří na next-gen
3.4.2013 | Petr Poláček
166 příspěvků
-
Mám takový pocit, že bohužel ani to ne, i když i já jsem na jejich QUAKE a prvních implementacích do 3dfxGlide a Open GL vyrůstal a končil střední respektive studoval/nestudoval vysokou :D ...protože po posledních hláškách Carmaka směrem k Open Source a PC vůbec mám pocit, jako když ho něco vzalo dost silně po palici a nějak v něm proházelo kolečka.... Pak by ten stav s tím, jak si sami se sebou nevědí rady byl i pochopitelný a nám nezbyde než se modlit, aby z nich vypadla ještě nějaká dobrá hra. A když "dobrá", tak alespoň za 3 než něco špatného (nechci poukazovat Duku, ale nemůžu jinak, páč tvá inkaranace měla zůstat pohřbená stejně jako ty sám, ale to už je jiná písnička). Celé iD software na mne působí, jako obří setrvačník, který je možná technologicky špičkový a skutečně umí udělat výborné FPS hry, optimálně na progaming scénu, ale nějak mi přijde, že se nikam od začátku neposunuli a bylo jim dobře, když byli malý team. Obsahově prostě pusto a s tím dnes neprorazí. A obávám se, že si s tím nevědí rady, jinak by ten restart vývoje DOOM4 nebyl. Toť můj názor. Spíš tak nějak běduju, protože QUAKE respektive QuakeWorld je pro mne dodnes nejlepší FPS competitive online/LAN hardcore hra. A nebýt jí, tak je dost velká otázka kde by vše ostatní bylo... například ani VALVE by tu nebyl minimálně, tak jak jej známe.
-
Zeby Pepa od tramvaji? *1*
-
Ani ta nejuzasnejsich technologie nezahrani hru, ktera stoji za howno.
-
Porovnej mapy puvodnich dvou dilu a trojky ... at zije linearita ...
-
Mám takový dojem, že když se teď posledně prezentovali tech dema jak na Unreal engine, Frostbite3 nebo Fox engine tak si iD řekli že postarší jejich engin ztratil na atraktivitě a hodlají vytvořit nový. Ale to je jen moje domněnka. Nicméně o takových restartech by mohl mluvit Duke nukem. Snad iD neskončí stejně.
-
Mám takový dojem že o Open GL žádná z tvých mozkových buněk nic neslyšela *3*
-
Dobře ty *1*
-
já ho přestal hrát z toho důvodu, že jsi skutečně došel na nějaké místo, tam se spustil skript, natransportovaly se nějaký potvory, tys postřílel a šel dál. Hra měla atmosféru, střílení ale nebyl takovej zážitek jako DooM3 (to už snad mohli okopírovat z FEAR).
-
ID Software se samo prodalo, protoze nemelo penize na vyvoj Rage.
-
to proto že jsi nevzdělaný dementek
-
Zase na druhou stranu ty detaily dost shazuje to, že ty textury jsou místy strašný lowres, který bije do očí i lidi, kteří se v tom při hraní nepitvají (např. mě). Fakt, že se tam neopakují textury, je fajn, ale v prostředí "poušť & trubky" to imho není až taková výhra, jako by mohla být jinde.
Já bych virtuální texturování rád viděl ve hře, kde jsou všechny jeho nevýhody zanedbatelné - třeba v top-down hře typu Project Eternity nebo nový Torment. Tam by to mohlo být sakra hodně zajímavé - kvalita by se myslím mohla blížit těm prerenderům, přitom by to prerender nebyl a ty scény by mohly být dynamičtější (osvětlení, pohyblivé objekty, vítr a spol... jasně, některé věci jde celkem pěkně nacpat i do toho prerenderu, ale to by mohl být úplně jiný level). -
Slyšim ID Software a mě se vybaví jen Open GL :D
-
zda sa mi to alebo zacali problemy v iD software po tom ako boli kupeny ? ved ako nezavyslym im to celkom islo. skor sa mi zda ze im niekto kafre do pracovneho procesu a to vo velkom. Rage robilo cca 50 clenny team a zvladli to...
-
Produkcia Idsoftu za posledne roky ide dolu vodou a asi si to uvedomuju aj oni ale na to reagovat nechcem. Tvrdit ze Id tech5 je na prd lebo ho neponukaju k locencovaniu je prinajmensom kratkozrake. Si uvedom ze nie kazdy podnika tak ako tu v nasich bananovych republikach kde sa vecsina snazi produkt len predat a potom sa vy**rat zakaznikovy na hlavu.Licencovanim enginu sa to len zacina, dalej je s tym spojenych kopec dalsich nakladov ktore sa im asi neoplati investovat. Jednak nejaka hotline,podpora, skolenie klientov, pravidelne updaty revizie enginu a dalsie veci. Trepes tu o cryteku, a staci si pozriet prednasku tu na games, z gdc kde ludia z Warhorse sami hoborili ze aj ked Cryengine je fajn a Crytek sa snazi stale je to mlady engine a podpora neni uplne 100%, tak isto komunita na dev forach neni este tak velka a miestami aj s dokumentaciou je to biedne.Takze asi tak.
-
Asi si mal na mysli dynamicku zmenu pocasia/nasvietenia.Samotne dynamicke svetla v hre su, napriklad vysterely, ale je ich malo. Je to koli tomu ze velku cast grafiky predrenderuvaju zapekaju prave do megatexture. A druhy problem je velka pametova nenazranost megatextrue (teda hlavne na disku). Uz tak bol rage pre ludi neprimerane velky vzhladom na obsah.Viem si predstavit ze v nejakej HD kvalite textur by na pc mal kludne aj cez 50-60gb.
Co sa tyka designu a obsahu plne suhlasim. Rage bol slaby aj na pomery ID softu.
No co sa deje v ID softe posledne roky je asi zahadou.Jednak odpredaj firmy, a potom aj tie zmeny distributora.Je dost mozne ze ludia stratili motivaciu a sam Carmack poznamenal ze uz ani vecsinu casu nevenuje kodovaniu a researchu ale roznym business veciam co je dost na skodu :-( -
Vochcavka? Pro grafiky a umělce je to výborna vec. Carmakovo chvastani bylo na miste, bohuzel soudobej hw to streamovani nestiha. Maly doskakovani je tam i se spravnyma ovladacema, viditelny je jen pri rychlejch pohybech a skubanim kamerou, ale je tam. Kdo vi, treba kdyby engine povolil vyuziti klasicky RAM jako buffer, slo by to lip. Po technicky strance do toho moc nevidim, ale me to za to maly doskakovani a ohromnou velikost na nosici stalo. Rage je protkanej malejma detailama, ktery hrac konzument ani nezaznamena. Mne se to naopak hodne libilo, nepotkavat porad dokola jedny a ty samy textury. Spousta malejch detailů dělá velkej rozdíl ;)
-
Ved ano, Id soft na technologiu a design.O pribeh, atmosferu a vobec asi aj produkciu by sa mala postarat Bethesda aj ked tazko povedat ci este aj dnes by boli oni ty povolany.Ale je podla mna obrovska skoda ze sa nikto poriadny nechytil znacky ako Terminator, ktora je idealna prave na fps hru. Tie licencovane sra**ky ktore vysli neskor po TFS a Skynet ani neratam.Ono ostatne aj s filmamy to islo dost dolu vodou.Trojka este ako tak sa dala s privretymi ocami ale stvroka bola des, herci ale aj obash. Aj ked su rozne spravy ze by sa mala natacat petka a zevraj by sa toho mal ucastnit znovu aj Cameron, tak si vavim ze radsej nie a nech nekazia spomienku na jedny z najlepsich akcnych scifi filmov. Ale hru by som si zahral strasne rad.
-
Čoveče, víš o tom hov*o *15* . Doom 3 byla skvělá sci-fi hra a mně se propojení pekla a Marsu líbilo, navíc jsem miloval ponuré chodby vesmírné základny. Střílení a akce byla dobrá, reagovala skvěle a v noci si u toho člověk opravdu čůrnul do kalhot. Co se týče Quake 4, tak toho dělal Raven Software a ne iD, navíc jejich engine byl také docela hojně využívaný (hlavně verze id Tech 3 z Quake 3 Areny byl použitý ve spoustě her, včetně COD: Modern Warfare ;)).
-
Doom 3 byla skvělá hra, pařit jí v noci se sluchátky byla pecka a člověk byl podělanej až za ušima. Jen to prostě nebyl akčňák... navíc COD v pravém slova smyslu (Modern Warfare) v té době ještě ani nebyl na světě *7*
-
No me posledni doom stacil, hra byla jedna z nejvetsich zklamani, tezici prakticky jen sveho slavneho predchudce, obdobne jako Diablo3. A kdyz si vzpomenu na vymodelovane obrazkove exteriery, tak se jeste ted musim smat a to radeji nepisi o nic nerikajicim naskriptovanem obsahu - ala bum bum CoD.