Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hehe, moj prvy komp PMD (inac zvany dvojplatnicka) s manic Minerom a Boulderdashom v pionieraku a doma Didaktik Gama..1992 mimochodom dodnes funkcny ale uz sa to neda povedat o kazetaku kde som zodral 3 skrutky na nastavovani hlavy:-) tam sa dal vytribit hudobny sluch na ladeni akuratnych vysok toho skvrcania hehe
    Co sa tyka TES... Asi najviac z tejto serie som vydrzal pri Daggerfalle.. shivering isles som dohral uz len s velkym sebazaprenim a to som uz bol tak vymakany ze final bos dostal 4-5 ran a bolo vymalovane... zazitok jak svina. Naproti taky Fallout sa celkom dal .. ale ked som dosiel do bazin a mna v Powerarmore dali na 2 rany sedliaci so sekerami, nieco bolo zle...
  • Vazne se mi zdalo, ze se potvory po prechodu spawnovaly podle tveho lvlu. Jak sem uz psal, pri druhem pruchodu se naspawnovaly slabsi monstra - aspon si to tak pamatuji. Ale hral jsem to jen 2x a jeste k tomu pred 9 lety, tak je mozne, ze to bylo trochu jinak...
    To ze potvory byly pevne dane (lvl, staty, ...), to jsem psal take.
  • Ono se tu nedá rozumně reagovat na rozvětvenej rozhovor :)
    Ten lvl scaling tam opravdu nebyl. Příšery měly vždy jeden a ten stejný level a taky byl jejich počet finální a němenej v daný kapitole. Když jsi přešel do druhé kapitoly, tak se některé příšery obnovily a u některých se místo nich objevila silnější varianta...třeba Snapper byl nahrazen Dragon Snapperem. Ale opakuji ještě jednou...lvl scaling tam nebyl...obnovení té příšery nezáleželo na tvém levelu a její síla také ne...ta změna byla stejná u každého kdo to hrál, bez ohledu na jeho level! G1 a G2 jsem hrál cca šestkrát a poznáš to rychle (jo, to byly časy, když měl člověk čas a nechodil do práce :)
    Ale to je fuk...fungovalo to skvěle hlavně kvůli tomu, že ty příšery byly nastavený tak aby to pro tebe bylo pořád zajímavý. A na ty silnější jsi nemusel chodit (viz třeba troll...bylo jich jen pár a byli tam už od začátku). Rozmístění je daný od začátku až po celou hru. Na vše jsi mohl jít okamžitě po tom, co se ti zpřístupnilo území (u G2 Valley of Mines a Jharkendar). Akorát jsi nemusel být schopný tu příšeru porazit a šel jsi na ní až později...
    Síla těch potvor byla taky vždy stejná. Vlk měl pořád stejně hit-pointů, obrany i síly. Bylo jedno kolik úrovní jsi získal a jak daleko jsi v příběhu. Na jednom místě ale žil "ledový vlk" a ten byl silnější... Při likvidování potvor záleželo vždy jen na škodě tvojí zbraně a síle tvojí postavy (případně obratnosti u luků). Velmi lehce jsi si mohl spočítat kolikrát musíš příšeru bouchnout aby jsi jí zabil a když jsi nic neměnil, tak to tak platilo po celou hru. (Byla tam ještě specializace na danou zbraň, ale tu teď tady nezapočítávám :)
    Ještě lépe se to odhadovalo s kouzly...kouzlu se škoda nikdy nezvedala a proto na danou příšeru fungovalo vždy stejně. Kouzla měla vždy pevně dané poškození a ty nejsilnější jsi získal až na samotným konci hry.
    Zahraj si tu hru někdy znova a nejlépe dvakrát za sebou a uvidíš, že máme s Masa-san pravdu. :)
    I tak ale souhlasím s tím, že dobrý level scaling je nejlepší když ho nijak markantně nevidíš :)
  • ved presne o to tam islo. jedno z najlepsich veci na gothic je prave ich obtiaznost, nemozes ist hned vsade, resp. mozes ak sa velmi moc snazis a si sikovny. ale aj tak niekam nemozes. strenes prvych niekolko vela levelov shadowbeasta a si dole. stretnes orka a si dole. bojis sa kamkolvek ist lebo mozes velmi lahko skapat. ale aj tak ides, lebo svet je krasny a ty ho chces explorovat. a postupne sa vypracujes a shadowbeasta a sa viac nebojis a orkov sekas ako by tam ani neboli. V gothicch sice bola mensia mapa ako v oblivione, ale aspon nebola ludoprazdna a pusta, tak ako v oblivione.

    Nerozumiem ludom ktorym viac vyhovuje ze co stretnu to zabiju, aky to ma zmysel? Ma to nejaky zaklad z realneho zivota? Nie nema. Pomaha to hratelnosti? Nie nepomaha. Teda evidentne pomaha, tym ludom co nechcu ziadnu vyzvu.
  • ja som praveze nikdy nemal rad tieto debilne kalkulacie ze budem nizky level s vysokymi skillmi, aky zmysel ma potom hrat takuto hru? umelo sa udrzujes akoze slaby ale z rukava vytiahnes najmocnejsie veci. to je fakt ze uplna sialenost podla mna. skoda ze pri TES sa z toho prakticky stal meta gaming:)

    Ja som v oblivione hral normalne a bol som lvl 35+ a s vacsinou mobov som problem nemal, potom som siel do oblivionu a zacal som sa bit s tymi velkymi pekelnymi bulami a tam problemi zacali, v tej dobe mi ani hw dvakrat dobre nezvladal zobrazenie vela horiacich veci+ vela NPC:) a ked som sa dopocul ze ludia to zabijaju na lvl1 kvoli level scalingu, tak som tu hru vypal a nikdy viac nehral.

    Kazdy druh prisery by imo mal mat nejaky rozsah, napr vlk lvl 1-20+legendary, obor lvl 30-60+legendary, atd. samozrejme ako priklad. pricom ked si nizky level tak ti bude davat nizsie levley tych mobov (ak zabludis tam kam nemas na lvly 15 a stretnes obra lvl 30 tak to dopadne presne tak ako to dopadnut ma) a ked si vysoky tak ti to moze dat az ich maximum, pripadne ak si vysoko nad nimi, tak ti da nejaku legendary prisekru. take ako boli vo FNV. TO by bolo imo najrozumnejsie riesenie
  • @mrkev: No kdyz uz dal 2.5k za 1 hru, tak jsem si rikal, ze by na CD-ROM mechaniku mit mohl :)
    Ja ji mel a vetsina lidi, co mela okolo PC ji mela taky. A kdyz si vezmes ceny ostatnich komponent, mechanika byla docela "levna" (pamatuji si cenu 4300 bez DPH, ale nejsem si jisty, jestli to nebylo pozdeji kdyz jsem kupoval 4x BTC nebo Mitsumi) - i kdyz je fakt, ze ty uplne prvni modely staly pres 20k, ale ty se k nam snad ani nedostaly. Kazdopadne jsem nemel problem si ji koupit. Kdyz si vezmes, ze ty prvni PC staly treba ~80k (tolik stalo me prvni PC s intel 80286) a pak to slo pomalu dolu.
    Navic ty prvni modely mely vyhodu, ze mely i analogovy vystup a ovladani na pousteni CD, takze si to spousta lidi zapojovala do HiFi zesilovace, kde meli jen kazetaky (vcetne me).
  • nejspíš proto, že neměl CD mechaniku. V roce 1994 ji měl málokdo, byla drahá jako prase, cédéčka byly drahý jako prase a většina her byla stejně jen na pár disketách, takže to skoro nemělo smysl *3*
  • jeeee, ty jsi radobyintelektualsky zvanil, ktery z nedodtatku lígáckych argumentu saha k falesne argumentaci ad hominem. Bez si vyh*nit blbecku, aspon trochu se ti ulevi. :-)
  • OOO Hraju a je to v některých věcech naprosto parádní, ale i tam jsou občas vtipné situace. Některé věci (hlavně v oblivion realmu) jsou ukrutně těžké, a pak přijdeš do ancient grove a pozabíjíš 3 minotaury za 5 sekund (ale toho jsem si všiml opravdu jenom u jednorožce v ancient grove). Ale celkově OOO tu hru posouvá úplně někam jinam.
  • Proc sis neobjednal CD verzi?! Byly tam navic zvuky a videa.
  • Mel jsem nejaky Fujitsu, ale kolik mel MB uz presne nevim. Jen jsem psal, ze maximalne lide tehdy meli 2 GB, protoze vic by jim stejne radic neutahl - tedy pokud nemeli nejake high-end PC (Pentium Pro) nebo zvlast radic.
    Pamatuji si to hlavne kvuli tomu, ze jsem si pak koupil 3.2 GB SG Medalist a na starem PC mi nejel.
  • Malleth
    To je fakt. Včera sem to dohrál. Hlavně tam sou i super nápady (lokace, zbraně, nepřátelé, bossové), ale víc se mi líbilo asi Demons Souls. Mělo lepší příběh a temnější atmosféru.
  • Dark Souls
  • tak oni to tam mají až do arény...
  • 2 GB disk? tolik? já míval daleko méně. v době arény snad ještě tolik nebylo, ne?
  • však originál Oblivion byl nicmoc. po pár modifikacích to byla jedna z nejlepších a možná i nejlepší rpg hra, co jsem kdy hrál. Bohužel jsem se setkal s názory, kterou nejsou až tak vzácné, které odmítají jakékoli modifikace do her s tím, že to vlastně není třeba, nebo že by ty modifikace akorát hru úplně zkazily, zabugovaly atd. Ale pokud člověk volí obezřetně, nic z toho nemůže nastat.
  • Mne je to jedno, protoze mam dark souls a ten ma fantasticky bojovy system, na ktery skyrim nema a ani nemuze, protoze je pro masy. Kdo stoji o poradny poctivy a oboustranne ferovy boj, necht si zahraje dark souls, ale at pocita s vyssi obtiznosti.
  • starají se o forum, které k této stránce náleží a bylo slíbeno, že se zase začne updatovat i samotná stránka, až vyjde skyrim. ale kdo ví jestli...

    I tak je to hodně dobrá stránka, která uměla pomoct. Jinak TES má snad nejlepší wiki, co jsem kdy viděl. Více podrobnější wiki ke hře, jsem v životě neviděl.
  • Já nikdy nepředobjednávám hry. Dokud si nepřečtu recenze a nepodívám se na videa a třeba i video recenze, nekupuju nic a to ani v případě dalšího dílu TES. Bohužel hry příliš často vycházejí nedodělané a já si raději počkám, až hra dozraje do hratelné podoby a pak jí hraju. Klasickým příkladem je Gothic 3, který byl opravdu hratelný až po community patchy.
  • Stejny spawn, potvora na jinem lvlu. Docela dobre reseni. Ovce = lvl1, vlk = lvl6, jesterka = lvl12, shadowbeast = lvl20, troll = lvl50. Pri postupu tam skakaly potvory podle lvlu. Jestli to podle Tebe neni level scaling, to uz je uplne jina otazka.
    Kdyz to srovnas napr. s Morrowindem, tak jsi take mohl narazit na potvoru, ktera byla mimo Tve schopnosti, to same F3 (NV) apod. Tam take lvl scaling byl, ale byl udelany dobre (v kazde hre jinym zpusobem).
    Jak uz jsem tu nekolikrat psal, dobry level scaling je takovy, kde na prvni pohled nepoznas, ze tam nejaky je.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit