Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • výmluvy dragons dogma 2 je víc RPG než toto a míň známá značka a stejně peaknul přes 200k. Prostě toto je další fail od bioware, kterému už nejde o tvorbu kvalitní hry.

  • vonTossis

    Baví mě to. Má to své MOUCHY, ale všehovšudy jsem spokojený. Rozhodně je to o pořádný kus lepší než Inquisition, který byl strašně rozmělněný a nevedl mnohdy od ničeho k ničemu. Každopádně je zjevná až extrémní inspirace v GoW. 

  • Když přihodíš do toho seznamu BG3, od kterého je DA:V mnohem dál než od ostatních "akčních her", tak to moc nevylepšíš.

  • Myslel jsi akční hry s akční hrou s drobnými prvky RPG? :D

  • Srovnávat akční hry s příběhovým RPG mi přijde trochu přitažené za vlasy.

  • FF XVI myslis nie? a ak tento rok tak len PC, na PS5 to vyslo minuly rok, tusim v juny.

  • když to člověk porovná s hrami jako baldurs gate, wukong, helldivers 2, space marine 2, dragons dogma 2, hogwarts legacy a jejich peakem ve stovkách tisíc vs 77k peak u dragon age, tak o nějakém úspěchu mimo představy herních novinářů nemůže být řeč.

  • 77k all time peak v době, kdy hry jako wukong, helldivers 2, space marine 2, dragons dogma 2, hogwarts legacy, monster hunter atd. dosahují při peaku na stovky tisíc...  řekl bych že veškerá snaha obhajovat tuto hru selhala. Hráči vědí co chtějí a je to něco jiného, než chtějí novináři.

  • La_Furia-Roja

    Dost mě to štve, Origins je jedno z mých nej RPG a myslím si, že tu pro tu hru není náhrada od té doby. Perfektní kombinace taktického a akčního combatu byla návyková, hra měla dobře naspané společníky, se kterými jsi chtěl interagovat, postavy byly variabilní, nesnažily se šokovat, postavy si jen šly za svým. 

    Možná kontroverzí nárok, ale Origins a DLC je opravdu poslední dobré RPG od Bioware. Strašně bych si něco takového zahrál. Loni jsem zkusil BG3, s nadějí že by to mohla být náhrada za Origins a bohužel jsem to ani nedohrál.

  • S tím co píšete v obecné rovině souhlasím, pouze se do-vyjádřím k Veilguardu. Jak zaznělo ve článku, už v Origins mohl mít hráč homosexuální/lesbickou romanci - narozdíl od Veilguardu měl ale dobře napsané questy a hráč si mohl například při navštívení řádu mágů (Circle of Magi) jestli mágy zachrání anebo je nechá pomřít. Stejně tak dějová linka s elfy, buď jim mohl hráč pomoct anebo se spojit s vlkodlaky - a mnoho dalších questů v kterých dali tvůrci volbu hrát za parchanta nebo za dobráka. To prostě ve Veilguardu není, maximálně je tam u dialogového kola ikonka pěsti která ale znamená že postava řekne že nemá čas se zaobírat tím co se řeší - takže v podstatě takové nevrlé dialogové volby, a to je maximum toho jak vás ta hra nechá hrát za záporáka.

    Jak už jsem proto psal, ta hra má za cílovku kromě LGBTQ+ také tzv. "cozy gamers" kteří si k hraní připraví čaj a zabalí se do deky, je to až příliš roztomilé RPG, což prostě osobně nevyhledávám.

    Navíc třeba hra Disco Elysium nechá hráče utvářet charakter jeho postavy skrz dialogy, ačkoliv tu hru zlí jazykové označují za adventuru s RPG prvky. Netuším proč když něco takového umí nezávislá hra, tak to nedokáže AAA studio - nechci po nich aby se jednalo o tak syrové dialogy jako byly právě v Disco Elysium, ale pouze o to nechat hráče lépe utvořit charakter postavy skrz dialogy. Dialogy jsou ve Veilguardu prostě extrémně odfláknuté a asi nikdo mě nepřesvědčí o opaku.

  • uaxpk

    No, aby člověk vnucoval svým dětem témata, která je nazajímají, to by musel být velký ignorant (nebo učitel 🙂). Jasně, když se mě na něco zeptají, tak s nimi o tom mluvím. Taky jim nehustim info. o renovaci předválečných motocyklů, protože vím, že je to nezajímá. Jsou ve věku "jaké šatičky si vezmu do školky" popř. pokémon kartičky a všechny "na sílu" hustěná témata jsou spíše kontraproduktivní. 

    Vztáhnu to na hry. Nebudu s nimi hrát např.The Witness -pro ně nuda- nebo Dead Space. Ale praříme hry od Anamity, Lego Batmany, Oriho, Bulánky... Jak už jsem ale psal, to není případ této hry (btw. mám raději Neverwiter Nights než Dragon Age). Je pro 17+ a vím, že by to děti nebavilo.  

    U téhle hry to DEI části hráčů vadí nejspíše kvůli tomu nedostatku nápadu pro dobrou implementaci, jak píšete. Nadruhou stranu nevím o jak velký kalkul (v rámci marketingu/prodejů) to od vydavatele byl. Kupní síla generace Z, a více méně i Alfa, je rok od roku větší a s tím se pojí i hledání (a utváření) trhu. Každá generace máji jiný pohled na problematiku sexuality a její důležitost - ten trh se tomu přizpůsobuje. Problém je pro někoho v tom, že to udělali s již zavedenou značkou a nevytvořili novou.

    Vždy, když je tu nějaká extrémní situace (v tomto připadě v předchozích letech potlačování sexuality), tak ho máme tendenci vyvážit jiným extrémem (všichni od teď budeme gay, nebinár atd.). To vede k pnutí ve společnosti, které vždy musí skočit kompromisem - tzn. vyřešením problému zbůsobem, který nevyhovuje ani jedné straně, ale souhlasí s tím. Musíme pouze čekat až k tomu oba póly dospějí. 

  • "Vezmu to z mého a sestřiny pohledu. Vadí ji (mě to přímo vytáčí) debata ohledně manželství homosexuálů. Z logiky - když může uzavřít manželství pár, který se nemiluje (například sňatek pro získání občanství, majetku....), tak proč nemůže uzavřít stejný svazek pár který chce spolu zestárnout a má stejné pohlaví? Dělá to z nich "jiné" lidi 😬."

    To je přesně jinými slovy to co jsem myslel když jsem psal že hlavně starší generace nemají chuť vysvětlovat svým dětem různé problémy s nadhledem. Jelikož jsou děti často zvídavé, tak se nejspíše sami zeptají na to co jim přijde zvláštní nebo to někde uslyší/uvidí, potom je na inteligenci daného rodiče (bohužel spíše na té sociální inteligenci) podat svému dítěti daný problém takovým způsobem aby v něm nevypěstoval zášť vůči něčemu odlišnému.

    Už jsem tu zmiňoval několikrát ohledně Veilguardu že je v naprostém pořádku když se ta hra bude líbit konkrétní cílové skupině pro kterou je primárně určena, osobně si ale raději zahraju Origins kvůli skvěle napsaným postavám a celkově temněji laděné atmosféře která mi u Veilguardu chybí (z toho co jsem viděl).

    Zpět k tomu důležitějšímu: V běžném životě je dobře se postavit za práva lidí kteří se mohou cítit utlačováni,
    třeba konkrétně v případě manželství homosexuálních páru nevidím problém v tom aby se tomu tak oficiálně říkalo - jak tu již zaznělo, sexualitu má v sobě dítě nějakým způsobem do určité míry zakódovanou a nemyslím si že se stane homosexuálem/lesbou pouze proto že to uvidí/uslyší ve svém okolí. 

    Právě proto se ale osobně myslím že bude mít chuť/náladu toto řešit až lehce v předpubertálním věku - takže na to nenahlížím z toho pohledu že je pro děti škodlivé mluvit s nimi o tom že jsou různí lidé kteří chtějí žít plný život po svém tak aby se cítili dobře,
    ale spíše z toho pohledu že mi přijde zbytečné je do těchto diskuzí zatahovat když o to nebudou mít sami zájem (což se podle mě projeví až v určitém věku, ale třeba se mýlím jelikož díky technologiím jsou dnešní děti daleko vyspělejší než byla má generace ('94)).

    Hlavně je důležité aby především mladší rodiče chtěli své děti učit toleranci ke všem lidem bez ohledu na to jakého jsou vyznání, rasy, apod., jelikož z toho co vidím už u několikrát zmíněných starších generací to není možné jelikož se kvůli svému konzervativnímu vnímání světa bojí že tolerance = narušení fungování společnosti -> že všichni budou rázem chtít být jiní a tím pádem nastane celkový kolaps společnosti. To je podle mě nejčastější důvod proč se starší bojí přijímat nové hodnoty, protože vědí že ty jejich nějakým způsobem fungovaly a nerozumí tomu že mohou fungovat i nadále a zároveň mohou být lidé více tolerantní. Čest starším kteří nejsou takoví jak jsem tu právě popsal v mojí téměř slohové práci  :)

    ...a to jsou chtěl ještě uvést rozdíl mezi touto problematikou ve skutečném světě a v tom digitálním (kde si myslím že by DEI tématika mohla být integrována lépe, tak aby se třeba i ty konzervy naučily být tolerantnější - bez dialogu a kompromisů to nepůjde...a upřímně když hra založí celou svou podstatu na tom že je DEI a kvalitní dialogy a příběh vyhodí z okna, tak si k takové hře najde cestu primárně skupina lidí pro které je hra určená  :)  například BG3 zvládnul zakomponování DEI naprosto skvěle a má zároveň dobrý funkční příběh a dialogy oproti Veilguardu.

  • JamesFaith

    Postava asi ne, nebo se to výslovně neřešilo a prostě tam byla.

  • Tak to by mi nikdy nedošlo, dík :-) Postava ale transgender nebyla, ne?

  • aspa

    Monster Hunter 450 tisíc aktuálně. Dragon age 50 tisíc.

    To je debakl. 

  • Daver

    manželka si natěšeně dělala postavu a zjistila, že tam prostě nedáš větší prsa :D Nebyla moc happy.

  • JamesFaith

    V první řadě, když Enterprise obsadili piráti, hrála doktorku Aspenovou/ kapitána Angel.


    https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Jesse_James_Keitel

  • uaxpk

    Šlo mi spíše o to, proč zatahovat děti do produktů určených pro "neděti". Z pohledu produktu, který je určen pro skupinu od určitého věku (v tomto případě 17+), je zbytečné ho spojovat s dětmi. Jedná se +- o argumentační faul použitý pro vyvolání určitých emocí (vztek, hnus), díky kterým se dá veřejné mínění lépe ohnout k primárnímu cíli. Prostě se pomocí "a co děti, myslí někdo vůbec na děti" rozjede další "kulturní bitva" mezi fundamentalisty (zpátečníky) a bojovníky dobra (kulturní autoritáři), která nikomu nepomůže - jen laská ega vůdčích narcisů obou skupin (viz. jakákoliv e-diskuze o DEI).

    Vezmu to z mého a sestřiny pohledu. Vadí ji (mě to přímo vytáčí) debata ohledně manželství homosexuálů. Z logiky - když může uzavřít manželství pár, který se nemiluje (například sňatek pro získání občanství, majetku....), tak proč nemůže uzavřít stejný svazek pár který chce spolu zestárnout a má stejné pohlaví? Dělá to z nich "jiné" lidi 😬.

    Pokaždé se toho problému chytnou blázní z obou stran a nahází na to kýbl extrémních tvrzení (pedofil si vezme dítě /  jste horší než nacisti.....) pouze za účelem vyvolání primárního instinktu (emoce) a vytvoření argumentační, zkyslé bramboračky. Výsledkem je vyprázdnění pojmů (všimněte si jak díky sociálním sítím devalvovala slova jako nacisté, psychopati, genocida atd.) a zastření rozumu vybičovanými emocemi. Výsledek není dobrý pro nikoho (viz. Slovensko a poprava před gay klubem).

  • Veskoslav

    Ta hra se nedokázala ani držet v TOP20, co se týče hráčů...To bude prodejní průšvih se vším všudy:)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit