Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdyby nebylo tech "hernich" krabic tak to tu mohlo bejt uz davno
    • Když se ohlédnu zpět a vidim to množství skvělých her které jsem na nich hrál tak se tvému příspěvku musim smát. Herní svět by byl hodně ochuzen ale to ty nikdy nepochopíš.
    • Kdyby nebylo těch "herních" krabic, tak ani nejsou peníze na vývoj těchhle technologií, protože daleko větší zisky jsou z konzolí než z PC her. ;-)
      • Trol.diskuzni
        A máš na své tvrzení nějaký použitelný zdroj? Já si naopak myslím, že by se našly nejen peníze, ale i vůle (která v současné době topinkovačů kolísá někde kolem nuly). *3*
        • Miroo_CZ
          Zadej libovlnou hru do vyhledávače na vgchartz a uvidíš ten brutální nepoměr mezi PC:X360/PS3.
          • Trol.diskuzni
            To vůbec nedokazuje, že "Kdyby nebylo těch "herních" krabic, tak ani nejsou peníze na vývoj těchhle technologií".
            • Trol.diskuzni
              Většina hráčů má tendenci se chovat ovcovitě === kupují, co je "IN" a kde se dělá nejvíce her (protože Sony či MS mají velké konexe a kapitál) === kupují standardizovaná zařízení (konzole) === kupují uzavřenou hardware sestavu, kdy každá nová generace znamená nutnost si ji pořídit / snažit se na ni vyvíjet (jinak nerozjedu nové hry / nepůjdu s dobou a nebudu mít zisky) === je tady tendence s novými generacemi nepřicházet (nebo ne tak rychle) a usnadnit úlohu hráči i publisherům (potažmo vývojářům) === vývoj hardwaru stagnuje === stagnuje i evoluce her samotných...

              Nyní to došlo do situace, kdy vycházejí nebo výjdou nové konzole (či handheldy), ale v podstatě nebudou znamenat žádný faktický pokrok a hry budou stagnovat o to víc.
            • A co přesně brzdí vývoj konzole co tvrdíš ty ? ... Já jsem naopak rád že díky konzolím se ze starého železa dá vymáčknout co nejvíc a to i na PC. Nerad vzpomínám na léta 2000 - 2005 kdy jsem musel upgradovat hardware každý rok a to za dost peněz. Dnes už to není zdaleka tak nákladné a za to jsem konzolým dost vděčný. Když vidíme co se dá z takového železa ještě vytáhnout a pořád jsou hranice otevřené tak mě to těší.
              Tvůj názor má totiž dvě strany věci.
        • Na všechno nemusí být použitelné zdroje, stačí vlastní úsudek a trošku nad tím zapřemýšlet. Proč si myslíš, že se dnešní hry vyvíjí prioritně pro konzole? Protože jsou z toho daleko větší zisky než z PC her. Bohužel je to kvůli pirátství, které je v dnešní době, ať chceme nebo ne, na PC o dost rozšířenější než na konzolích. Vem si takové Crysis 1. Vývojáři to udělali jen na PC, protože říkali, že by to konzole neutáhly (dneska už je i na konzolích). A tady byl kámen úrazu. Zisky nebyly takové, jaké očekávali, protože velké procento lidí si hru prostě stáhlo. Proto už udělali druhý díl i na konzole a hned jim do kasičky přibyly nějaké ty dolary/eura :-). A co se týče té vůle. Přehoď si to do svého pohledu, staň se na chvíli vývojářem a vypusť svou averzi vůči konzolím. Budeš raději vyvíjet mega drahou hru s pokročilou technologií s tím, že nebude až zas tak jisté, že se ti vrátí investice zpátky. Anebo uděláš kompromis a budeš hru vyvíjet i pro konzole s jistotou, že na tom možná i něco vyděláš? .... takhle určitě myslí i oni. Nemám nic proti PC, ani konzolím (vlastním oboje). Jen se snažím vyhnout flamu a zkouším se na to dívat racionálně.
          • Takhle ale nemyslí vývojář, ale producent a vydavatel. V tom je rozdíl ;)
          • Trol.diskuzni
            To vůbec nedokazuje, že "Kdyby nebylo těch "herních" krabic, tak ani nejsou peníze na vývoj těchhle technologií"...
    • Trol.diskuzni
      Tak tak... Konzole pro celou rodinu FTW! *5*
    • Miroo_CZ
      a kdyby bylo ho*no cukr tak si serem do kafe...
      • koukám že mirko nedokáže myslet dál než je kabel od konzole *1*
  • Opravdu moc pěkné. S GTX580 žádný problém.
    Už Crysis 2 s DX11 vypadal opravdu krásně, kam se na to cokoli hrabe, kdo dohrál s DX11 na plné detaily s fullHD, ví o čem mluvím.
    • Já tady srovnávám grafiku a idioti reagují na můj příspěvek stylem: "no jo, skyrim, nejlepší rpg všech dob..." Já jsem nehodnotil koncept těchto her, ale navázal jsem na grafickou stránku, kterou hodnotil "kolega" výše.
      Toto je můj poslední příspěvek. Nemá cenu psát své názory, když je lidi zašlapou do země argumenty, které jsou naprosto irelevantní...
      • Trol.diskuzni
        Ale Skyrim JE nejlepší hrou všech dob přece!
    • Kdyz jsem hral Crysis 2, tak nepodporovala ani DX10 a vypadala hur nez jednicka. To ze tam casem DX11 dodali me moc nezajima, nebyla to hra ke ktere bych se chtel nekdy vratit.
    • Krasne az do chvile nez se clovek Oteckem zarazil o blby kandelabr. Fyzika a destrukce byli rozhodne horsi nez v prvnim dile. Vizual neni vse. Nebudu se prit zda vypada lepe Crysis nebo BF3 ale ten u me vyhrava svym destrukcnim modelem. Sice i ten ma k dokonalosti jeste hodne daleko ale dokud ho nekdo netrumfne tak se neni o cem bavit.
    • BF3 vypadá líp. Ale souhlasím, Crysis 2 s dx11 a HD texturama vypadá skvěle... Ale králem bych nechal Skyrim s HD texturama (neoficiální mají vyšší rozlišení než HD pack od Bethesdy) + ENB. Na to nedosáhne ani BF3.
      • Trol.diskuzni
        Jasně, Skyrim je nejlepší hra tisíciletí s nejlepším gameplayem, nejlepší grafikou, nejlepšími herními mechanismy a nejlepšími vývojáři... God bless Bethesda! *5*
        • Už neotravuj, nepíchači.
          • Trol.diskuzni
            Zdravím, spoluobčane! *4*
      • Že skyrim. *15* *15*
      • :DD tak na to mám jinej názor, ale co už Skyrim je Skyrim
      • deridon
        BF3 mi přijde hlavně i lépe optimalizovaný v DX11.. ale zase tam není teselace.. jinak když už zminujem Skyrim s hezkou grafikou, musim jen souhlasit.. a dovoluji si pastnout pár svých screenu, které jsou přímo ze hry, neupravené.. :)

        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1333404241.jpg
        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1334088430.jpg
        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1331334437.jpg
        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1332272119.jpg
        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1332457049.jpg
        http://skyrim.nexusmods.com/imageshare/images/2111113-1332192554.jpg

        jestli někdo ještě říká, že je Skyrim ošklivá hra, tak by si měl projet co nabizí komunita, protože ti z toho udělali klenot.. :)
        • Trol.diskuzni
          Pořád je to hnusné jak noc... *3*
          • až něco podobného dokážeš stvořit sám tak pak teprve kritizuj *7*
            • Trol.diskuzni
              Já o svých výtvorech neříkám, že "je to best RPG game ever", když přitom se jedná jen o zabugovaný brak...
        • jak se jmenuje ten mód s pěknou grafikou co z něho máš ty screeny? díky ;-)
          • deridon
            http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=11318 toto ENB, celkové nasvícení, po stažení je tam několik verzí, podle výkonu.. potom Skyrim HD a hodně dalšího.. musíš to tam prozkoumat a najít co se tě líbí a sedí víc
            • trolo
              http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=14646 (verzia 0.8)

              toto je podla mna lepsie. ma to aj mensi dopad na vykon ale hlavne sa mi viac pacia farby + ten lensflare pri kuzlach atd(volitelne) je super.
              tiez cierne pruhy su super s immersiveHUDom to je totalne pecka(tie pruhy su tiez volitelne)
              http://i39.tinypic.com/2s1rscp.jpg
        • Jestly si myslis ze ty obrazky su ingame a neupravovane tak si slazen. *1*
          • deridon
            ehm cože? :D ty obrazky jsou přímo ode mě.. na mém profilu na skyrimnexus.. tak snad vim, že nejsou upravované.. ty jeslty :D
        • Připadají mi nějaké obrázky sprsklé se Zaklínačem, ale to je asi špatný dojem :)
          • deridon
            pravda.. jedná se o mody, které přidavají brnění, zbraně a postavy ze zaklínače
            • Geralt chce viac aa. *2*
        • Mechwarrior_bw
          sry mne sa to nijak extra nepáči :) ale ošklivé to samozrejme nie je...
          • deridon
            samozřejmě.. příspěvek nade mnou je trochu přehnaný, určitě to není nejlépe vypadajicí hra, jen jsem chtěl demonstrovat jak je hra vylepšená za ten půl rok a rozhodně už není ošklivá..
      • Skyrim *1* *1* to jako fakt??
  • Grafika pěkná, pěkná, ale musím Vám všem dát za pravdu, pamatujete na HL? Když se Vás snažili přepadnout pokaždé z jiné strany? Jednou hodili granát, podruhé to obešli... Vtehdy to vypadalo, že AI se bude ubírat mílovými kroky kupředu, no a je to kolik, nějakých 14 let a hry jsou dnes stupidnější než vtehdy... Navíc při průměrném PC s dvěma a více jádry a 4 GB RAM, to je tristní.
    • Mechwarrior_bw
      v HL sa im podarilo vytvoriť skôr výbornú ilúziu kvalitnej AI, ona tak dobrá vôbec nebola, v HL2 bola podstatne sofistikovanejšia AI (ale aj tak mám trochu radšej HL1 :)

      Osobne odporúčam Crysis, vylepšiť AI modom, zvýšiť jej agresivitu, strelbu na slepo, reakčné časy atď a ak sa k tomu pridajú rôzne ďalšie mody na úpravy grafiky, časticových efektov, realistický ragdoll a vypnutý nanosuit, tak je to jednoducho to naj z otvorenejšieho sveta akčných hier (niečo ako Farcry na druhú). Samozrejme pre dnešného hráča ktorý chce byť ťahaný za ručičku v tunelovej akčnej jazde to príde ako nezáživné techdemo *7*
    • Zkus si zahrát Far Cry a F.E.A.R. 1.
    • Jak postupem casu hloupnou hraci, tak musi hloupnout i AI.
    • jn a proto není nic lepšího než si to po dlouhé době zahrát znova v lepším kabátku
      http://www.youtube.com/watch?v=I6f6F-Fb1lo&feature=player_embedded
  • dechberoucí.... prostě užasné. Nicméně udělat hru co to plně využije a nebude to tuctovka to už je těžší.... Na tohle je tupé FPS škoda. Skoro by nebylo od věci za pomocí tohoto udělat něco jako World Online - kopii reálného světa, kde by každý mohl navětívit reálně ztvárněné lokace kdekoliv na světě, kam se ať už z jakéhokoliv důvodu nemá šanci v reálném životě dostat. Dokážu si představit turismus po takto stvárněné Aliašce....
    • Google Earth?
    • Ty si dokážeš představit turismus, ale garantuju ti, že většina lidí si radši představí pobíhat se samopalem v ruce po globální katstrofou zničený zemi nebo ve válce. Takovej virtuální svět by podle mě vydržel tak dva dny a potom už by nikdy nevypadal jako ten, ve kterým žijeme *1*
      • měj e to jasný:-) jenže kdyby to bylo alespoň se vším všady.... vyhřezlý vnitřnosti, utrhlý končetiny, ohořlá těla, krev.... však víte - soldier of fortune - a né jen sice "eye candy" ale jinak "gumová" FPS jako většina soudobých her včetně Crysis. Prostě jen pobíháte, kryjete se a střílíte/mlátíte panáky napněný senem či co. To už mě nebaví. Je to furt to samé. To radši ten turismus než toto.
    • už ty drogy neber *1*
      • drogy jsou fajn
  • Ty jo, pamatuju si, když začala renderovaná videa vypadat takhle, tak se mohli všichni p**rat. A najednou bum a je to tady real-time.
    • Real-Time Lighting má první Bioshock...
      • Nemá jen častečně některá světla či objekty ale převážná část je zapečená
    • si pamatuju, jak renderovana videa vypadala MNOHEM hure a umele... tohle je opravdu luxus a ackoliv bude jeste 10 let trvat, nez ty panaci ve hre budou (aspon) na pohled jako realita. Tesim se.
      • Mechwarrior_bw
        a ja si pamatuju ked žiadne renderovana videa neboli :) Inak ukážka je pekná, i keď neviem prečo to musia preháňať s hĺbkou ostrosti až všetko vyzerá ako nejaká miniatúra. Ksichtíky sú pekné... ale ešte chýba zopár krokov.

        btw http://goo.gl/EO8U2
        • Tyhle mody moc nemusim. Chce to zapracovat na barvách materiálů obecně, ne se je snažit nechat vyblednout přesvícením. Je to jak z levný kamery, co se marně snaží poprat s náročnejma světelnejma podmínkama. Oko to stále vidí jinak. Promo video Cryteku mě teda zaujalo víc *3*
          • ono by to chtělo vůbec zvýšit celkovou barevnou hloubku ,ale jelikož pořád tu převládají monitory s 6bit tak je to k ničemu
        • Trol.diskuzni
          Takhle kdyby vypadal Skyrim (a Howard si zároveň odpustil ten bugfest), tak by si pak desítku skutečně zasloužil.
        • deridon
          jako ze začátku jsem fakt váhal jestli real či ne.. ono jak je to takové jakože přesvícené, tak to vypadá fakt jak natáčený real kamerou.. super video
  • Kdyby tento engine byl použit na Mass Effect to by byl mas. efekt
    • tem staci kdyz maj v enginu tlacitko na zmenu barev 3x kliknou a hned maj tri konce hry *1* *1* *1*
    • nechci BioWare nijak shazovat ale pochybuji že by ten engin využily. UT3 má sám o sobě veliké možnosti a taky jej nevyužily.
  • nadhera.... otazka zni proc s takovymhle fotorealsimem nejsou vyuzity moznosti AI a fantasie ? proc vznikaji stale stupidnejsi a stupidnejsi hry, z konzoli ? kdyby tohle meli v ruce autori her 90 let, tak uz tu mame matrix. konzole podelany.
    • Máš pravdu, je tady obrovský nepoměr mezi pokroky v grafice a... no vlastně vším ostatním, tohle říká i hodně herních vývojářů. Grafika je už určitým způsobem "vyřešená" (jasně, nějaký 100% fotorealismus je ještě hodně daleko a možná ani není rozumně dosažitelný) a v dnešní době mi už ty pokroky popravdě ani nepřijdou zas tak moc zajímavé, takových 5 let zpátky to ještě bylo o něčem jiném. AI je stále v plenkách a bohužel je možné, že to ještě bude desítky let trvat pokud se bavíme i o jiných interakcích, než o střílení a navigaci. Nejhorší je to asi s tou fantasii, resp. s tím, o čem ty hry skutečně jsou, tam jsme se (my jako "lidstvo") moc za posledních 20 let bohužel nepředvedli...
    • Mechwarrior_bw
      AI je dnes radšej nahradzovaná masívnym scriptovaním, je to ľahšie z hľadiska požadovaného efektu ... žial mladšia generácia to vníma ako špičkovú AI :) V oblasti viac-menej autonómnej AI pokrok síce nastal ale nijak zásadný a to je ešte väčšia škoda, pretože každý rozumný hráč musí dať prednosť kvalitnej AI pred "divadlom" alebo realistickou grafikou (a to hovorím ako niekdo komu na grafike záleží naozaj hodne).

      Stupídnejšie hry sa rozmáhajú s konzumným štýlom života a rozširovaním masového, casual hrania... konzole sú až druhotný problém.
    • Trol.diskuzni
      Konzole jsou zlo!
  • sugyn
    Je hezky videt jak postave rostou vousy (bude taky funkce holeni?) ale je skoda kdyz se to aplikuje na nejakou idiotskou koridorovou strilecku.
  • CRYPT
    Vypada to skvele. Osobne si myslim, spojit CryEngine 3 a hru jako je SKYRIM, tak zde mame takovou grafickou bombu, az by nam oci prechazely.Myslim si ze zima, musi diky CE3 vypadat jako skutecna zima a cloveka by az mrazilo u morku kosti, kdyby to hral. No jak zde rikal kolega, co na tom ze zde postave rostou vousy, kdyz se to aplikuje na tupou strilecku. Verim ze CR3 bude plnohodnotne vyuzit casem i na nejake velkolepe RPG
    • yuri337
      Takové tech dema tu byly i před šesti, sedmi lety. Kvůli nevýkonným konzolím si, na graficky krásné hry, ještě budeme musel počkat. Je to paradox, že krabice určená na hraní, vlastně vývoj her totálně brzdí.
      • Miroo_CZ
        Jakmile se začnou dělat hry za 100 milionů dolarů tak všichni zkrachujou. Průměrná cena dnešní AAA hry je 10-20 milionů dolarů + náklady na marketing přičemž 1 milion prodaných kusů většina velkých firem pokládá za neúspěch. Kdyby najednou ze dne na den začali být hry 5x dražší kam by to ten průmysl asi dopracoval...
      • Neházel bych to všechno na konzole, i když část viny na tom budou mít. S krásnými techdemy je problém, že je v nich vždycky nějaká miniaturní pečlivě připravená scénka a veškerý výkon stroje jde na featuru, kterou to demo prezentuje. Celá hra má tisíckrát více contentu a musí řešit ještě tisíc dalších věcí. Navíc produkce kvalitního hidef obsahu pro ty moderní enginy je nelidsky drahá a náročná, už "jen" pro dnešní konzolovou úroveň jsou ty peníze a člověkohodiny úplně absurdní, proto se taky někteří vývojáři technologického skoku u dalších konzolí trochu děsí (a hráči jim rádi předhazujou, že jsou líní, protože posledních pár měsíců pracují jen 16 hodin denně a vytknou každou lowres texturu šutru, kterou ve hře najdou).
      • Kdyby nebylo trzeb z konzoli, tak by nikdo nemel na zadny takovy vyvoj prachy.
        • Trol.diskuzni
          Konzole jsou zkázou videoherního průmyslu!
          • Nejak mi unika pointa tveho prispevku.
        • Mechwarrior_bw
          čože to ? *1* Cryengine je dnes najpokrokovejší engine súčasnosti a jeho vývoj bol kompletne financovaný z výnosov PC-ONLY hier Far Cry, Crysis, Crysis Warhead bez pomoci tvojej oblubenej hernej škatulky. Navyše keby nobolo konzol hráči by hrali na PC platforme, takže aj výnosy z nej by boli podstatne vyššie, respektíve také aké su dnes z konzol, keďže konzolový hráč je predsa morálka sama o sebe a za hry by poctivo platili i na PC *5*
          • Nemam v ruce cisla takze:
            1) scenar 1 - vyvoj byl financovany z trzeb Crysis serie, jak pises: Pokud si prectes nadpisek, tak tu mluvime o CryEngine 3, ktery je dost pravdepodobne financovany z uspechu Crysis 2 a ta mela vetsinu svych trzeb na konzolich. Kdyby nebyl Crysis 2 na konzolich, tak by Crysis 2 byl pravdepodobne stejny relativni neuspech jako Crysis 1 (co se tyce trzeb). Tim ze to mohli prodat na konzolich umoznily vzniku dalsiho projektu.
            2) scenar 2 - vyvoj byl financovany z prodeje CryEngine, nebo jeho casti, jinym vyvojarum. Vetsina jinych vyvojaru vyvyji na konzole, a ty by za tak drahy engine nezaplatily, kdyby se jim to nevyplatilo. CryEngine 3 je zatim ztratovy projekt a ceka se, ze zisky prijdou az se to zase podari prodat dalsim studiim.

            Rikej si co chces, ale herni busines velkych her tahnou trzby z konzoli a bez nich by byl vyvoj daleko pomalejsi.
            • yuri337
              Takové bláboly.
            • "Nemam v ruce cisla..."
              *15*

              Proof or gtfo.

              Inak tá posledná veta je taká blbosť, až mi je ťa ľúto.
            • Mechwarrior_bw
              najväčší pokrok zaznamenal Cryengine pri prechode z Far Cry na Crysis PC (Cryengine 1 -> 2), kde bol prakticky kompletne prekopaný od základov. Pri prechode na trojku (Crysis 2) boli zmeny viac menej kozmetického charakteru a to čo sa riešilo a kam išli prachy bola optimalizácia enginu na hardware konzol. Pred Crysis licencovali engine asi trom hrám, kde crytek trhol okolo 3 mil. dolárov, takže je evidentné, že vývoj prvého Crysis financoval z predaja hry Far Cry (PC). Cryengine 2 si licencovali iba 4 hry, takže znovu prechod na Cryengine 3 financovali predaje hry Crysis (PC) a Warhead (PC)...
  • Díky za tento článek, díky za video. Jak to tak vypadá, Warhorse zvolili solidní základ. Takže přeju hodně štěstí a sil CryTeku i českému oři ^_^

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit