Přejít na výpis diskuzí
Příběhová struktura Dragon Age II byl experiment, vyšel?
2.8.2011 | Petr Poláček
124 příspěvků
-
Jestli byl Dragon Age 2 v něčem experiment, tak v tom, zda Bioware dokáže spatlat hru do roka a do dne od chvíle, kdy jim nad hlavou zapráská býčem EA. Povedlo se.
-
-
Jak dlouho trval vývoj Falloutu 2? Ano, byl to jeden rok. Vývoj New Vegas tuším něco přes rok a půl. Tohle nejsou argumenty, jádro pudla je jinde.
-
-
Fallout 2 samotná před produkce sahá ale mnohem dál a pracovalo se na něm téměř paraelně s jedničkou.
-
-
sauce pls
-
No a? To je snad u všech her. Svět Thedasu byl vymyšlen dávno dopředu a nápad s Hawkem může být taktéž mnohem starší než samotné práce na projektu. Je třeba si uvědomit, že práce na DA začaly už někdy v roce 2003, možná dříve. Navíc DAO bylo dokončeno již notnou dobu předtím, než bylo vydáno.
Fallout 2 je taková mixáž a všehochuť často nesourodých nápadů, že si mi jen těžko věří, že by vedle hlavní kostry bylo něco promýšleno výrazně dlouho dopředu.
-
-
-
-
lol its not a bug, its a feature ! :D
-
Ajaj, říkal jsem si, že už se do žádné diskuse kolem DAII pouštět nebudu, ale... Games.cz ví, jak rozproudit debatu a traffic *15*
-
Jak jsem já viděl příběh DAII: (drobné spoilery, nic moc nevynechávám)
Dramatický začátek. Matka: "Musíme utíkat!" Hrdina: "Proč?" Matka: "Honí nás potvory, o ne, dostihly nás, je jich třicet, hrozně umřeme!" Hrdina: "Co teď" Matka: "Hmm, no tak je zabij, no." (O dvacet sekund později.) Hrdina: "Jsou mrtví, co teď?" Matka: "Musíme utíkat, honí nás potvory!" (Dojdou do města) Matka: "Hmm, nepustí nás dovnitř, budeš si muset vybrat práci - támhleten chlapík chce, abys byl zloděj a nájemný vrah a támhleten abys byl nájemný vrah a zloděj" (Hrdina si vybere) Opona dolů / opona nahorů, uběhla nějaká doba.
Náhodný kolemjdoucí: "Podívejte, není to ten známý a slavný zloděj a nájemný vrah / nájemný vrah a zloděj?" Jiný kolemjdoucí: "No jo, to je on, ten je tak slavný!" Trpaslík: "Nechtěl bys do podzemí? Je tam poklad. Asi." Hrdina: "Chtěl!" Trpaslík: "A máš lístek? Stojí tisíc zlatých (nebo kolik)" Hrdina: "Nemám, tak já jdu plnit questy." (Hrdina plní questy) Hrdina: "Tak já mám na lístek!" Trpaslík: "Sláva, jdeme do podzemí." V podzemí: "Jůů, podzemí." U pokladu: "Jůů, poklad." Zrada - dveře zavřené. Hrdina: "Tak holt půjdeme tady těmi druhými." Trpaslík: "Hele, boss." Šmik fik. Trpaslík: "Hele, větší poklad." Hrdina: "Hele, východ." Jdou ven. Scénárista: "Jo, zapomněl jsem, že by tady měl umřít někdo důležitý: škráb škráb." Hrdina: "O ne, umřel mi někdo důležitý." Trpaslík: ":(" Jdou ven. Opona dolů / opona nahoru.
Náhodný kolemjdoucí: "Hele, není to ten slavný zloděj a zabiják / zabiják a zloděj, co byl v podzemí a přinesl poklad?" Druhý kolemjdoucí: "No jo, to je on, ten je teď tak slavný!" Starosta: "Jsi slavný, půjdeš vyjednávat s takovýma těma velikýma, co tu bydlí." Hrdina: "Aha, ok." Velikej: "Jdi pryč. Musíš teď plnit questy!" Hrdina: "Tak já jdu plnit questy."
... dál to neznám, v těchhle místech jsem to vypnul, ale pochopil jsem, že jsem hodně za půlkou. Nevím no, určitě se tomu průšvihu dá říkat i "experiment". Zní to... líp... *7* -
-
tak to je presny...dokonce jsem skoncil presne na tom samem miste co ty a uz to nezapnul :))
-
Mas pravdu. Des. Na druhou stranu si myslim ze pribeh je v RPG precenovan. Podivej se treba na Fallout:New Vegas. Pribeh klisovity (i kdyz znacne vyzralejsi nez v DA2),ale hra je presto zabavna.
Alespon ze BIOWARE konecne priznalo ze DA2 byl jen experiment. Kdo jeste priste bude verit jejim promo kecum pred nebo tesne po vydani nejake hry,ten je hlupak. -
-
Autoři pouze řekli, že šlo o experiment, nikde si nesypou popel na hlavu a nevyjadřují se o DA2 jako o zklamání, takže klid. *16*
-
-
Melo jit o regulerni druhy dil sagy. A rok po vydani z nich vyleze ze je to experiment. Pokud si umis secist jedna a jedna,tak ti to proste musi dojit.
-
-
Vzdyt k tomu museli pridat mass effect 2 zdarma, to svedci minimalne o tom, ze prodeje byly daleko za ocekavanim.. Mne se jednicka dost libila, bez ohledu na pribeh.. hlavne taktizovani behem boje ( a fer podminky, ne 5 respawnu ) ale predobjednavku dvojky jsem po asi 10nasobnem dohrani dema zrusil. Ted nedavno jsem si zkusil stazenou hru, s tim , ze pokud je to opravdu lepsi nez se zdalo (z dema), tak ji koupim. Ale tech veci co me tam stvalo je tolik , ze to proste neprekousnu a hrat to nechci. Ale dost me to mrzi, to zas jo...
-
-
No ještě aby něco přiznali. "Zatloukat, zatloukat, zatloukat!" Přiznává jenom Molyneux, ten zas ale vysype všechno. *2*
Hele, upřímně, která jiná hra donutila autory vydat posléze tolik článků a prohlášení, omílající pořád dokola, že to je takový "nový nevyzkoušený krok" a "zajímavý experiment" a "zkouška nového území"? V posledních letech myslím žádná. A přečti si ten článek na Gamasutře (nejlépe i to, co je mezi řádky), to je pane lekce marketingu a PR keců... Jinak by mne fakt zajímalo, co je na jejich příběhu "temného" (jejich slova) kromě toho, že hrdina nezachraňuje svět... -
-
Já ale DA2 za katastrofu nepovažuji, takže z mého pohledu ani zatloukat nepotřebují.
No donutilo je k tomu asi neutuchající pindání haterů, kteří se chovali jak zhrzené milenky. Nechme to být o kvalitách/nekvalitách DA2 bylo naplácáno už dost, my dva už nic nového asi stejně nevymyslíme.
-
-
-
-
-
Pokud bude pripadny DA3 pojat jako navrat k Origins, tak si ho koupim. Jinak ani nahodou. DA2 je paskvil, ktery nemel nikdy vzniknout. Bioware uz neverim.
-
-
ale notak krome technickyho zpracovani, respawnu a opakovani lokaci to bylo dobry, proste je na tom strasne moc videt ten hodne urychlenej vyvoj
-
Ty BLÁZNE. wow se světelnými meči je vrátí na trůn.
-
-
Neviem,strasne hypovali to ako volby budu ovplyvnovat pribeh,pritom v Zaklinacovi 2 to fungovalo 100x lepsie a ziadny hype som nezaznamenal,neviem ak Dragon Age 2 bol experiment,tak znacne nevydareny resp. nie taky aby som Bioware mohol dat bod za snahu priniest nieco nove,horsie je,ze zlyhal aj v zavedenych hernych principoch.
-
Vím, že asi dostanu spousty mínusek, ale zamyslete se. Většina hráčů(včetně mě)jsou nehorázně sobečtí. Záleží nám jen na nás samotných. Vývojáři udělali chybu a co udělají jejich "fanoušci"? Vykašlou se na ně. Při origins to byli bozi a teď jen looseři co všechno podělaj. Uklidněme se a počkejme si na další hru, pak se uvidí. *4*
-
Hlavně nám vraťte možnost hrát za původního charaktera z jedničky!!:D Vždyť v titulcích stálo že jeho příběh ještě neskončil (včetně dlc) :D
-
-
to by mě zajímalo jak může můj původní hrdina po witch huntu ještě něco udělat :D
-
-
Třeba by se mohl vrátit ne ? Pokud tedy odešel s morrigan
-
-
-
Retrospektivní příběh mi nijak nevadil, přesto jsem nebyl úplně nadšený z toho, že se děj odehrává v podstatě jen v jednom městě a jeho okolí. Netvrdím, že ve fantasy potřebuji nějakou záchranu světa, ale víceméně lokální mocenský konflikt ve městě Kirkwall byla docela slabota. Rád bych, kdyby se autoři zaměřili třeba na Tevinterské impérium. DOII se mi docela líbil, ale šlo, jak říká redaktor, spíš o datadisk než o plnohodnotné pokračování.
-
No příběh nebyl špatný, ale ten graficky styl mě šel na nervy a taky naka takova odflaknutost.
-
Ano příběh byl zajímavý a líbil se mi, a zopakuji, že se mi líbilo i vylepšení (i když né bezchyby) renegádských odpovědí, ale to, že prostě u nějakých voleb v příběhu jako
poskytnutí svobody krvavé mázce Grace, nebo její uvěznění v Kruhu pod dohledem templářů, nebo první setkání se setrou Petrice (které nejde odmítnout) nemá vliv jak se zachovám to je pánové hloupé, dementní a v tom případě nevím proč nějakou možnost volby mám, když se to ve výsledku nijak neprojeví. Sakra vlastně žádná volba nezmění děj hlavního příběhu. Ani u společníků.
Je to taková iluze možnosti rozhodnutí, která ve výsledku ovlivňuje máximálně vedlejší úkoly. A projevení voleb z Dragon Age 1? Škoda mluvit. Nic. Takto pánové ne, a chtěl bych porovnání prodejů prvního Dragon Age s druhým jestli došlo k úbytku nebo ne. -
-
vo vsetkych poslednych hrach od Bioware vacsinou dobre-zle rozhodnutia nemaju ziaden vplyv na pribeh. Strasne vynimocne ti kvoli rozhodnutiu zomrie sidekick(1x za hru) a v konecnom dosledku mozno vyzeras ako bad guy (ME2)
-
-
Není pravda. To, že nejsou tak rozvětvené je jedna věc, ale že by neměli vliv je nehorázný žvást. SPOILER: ME1 - Kayden/Ashley, královna Rachni, Udina/Anderson, Zachránit radu/nezachránit atd. DAO: jen samotný landsmeet má asi 9 konců *3* ... A už vůbec nehovořím o nepřeberném množství vedlejšáků.
-
No jsem zvědavý jak to bude v ME3 kde ti má zemřít nebo si prostě budeš poměrně často vybírat z 2 členů party (oba mít nemůžeš)
Každopádně KOTOR a NWN udávali lepší pocit z konverzování a rozhodování (dostanu se do horní části města tím, že se přidám ke strážím a zlikviduji zloděje nebo se tam dostanu tím, že se přidám ke zlodějům a budu bojovat proti zákonu což ovlivní celý zbytek hry -NWN a o KOTOR nemluvě, ten je postaven na zlé/dobré rozhodnutí a vše to také ovliněje- z KOTORU převzal ME spoustu věci např. změnu tváře v závislosti na dobrý/zlý char.)
ME2 je více jako film a i povedená hra, asi už se ani nedá srovnávat, šla si svou vlastní cestou a už se musí hodnotit dle jiných skutečností.
Ale DA2 se tak nějak nemůže rozhodnout po kom se to vlastně chce opičit a navíc obsahuje nedodělky *15*
-
-
Možnost volby máš aby si měl pocit že je tam něco z Mass effectu *15*
Nemá to vliv protože je to otrava dělat víc jak jednu variantu scénáře za ty samý prachy *2*
Projev z DA je minimální, snad jen z DLC pro DA se tam promítne to, jak ses stavil k tomu Apostatovi co ho máš v Partě a má v hlavě tu druhou bytost... jinak nic moc nečekej *2*
DA2 je dle mého názoru a také, když to trochu přeženu jedna z her u ktere někdo s rozhodovacím práve vyzval team: "podme zkusit nalákat zase více Casual hráčů, tak aby jsme na tom kásli ted, (to je uplně jedno, že riskujeme pověst studia svedeme to na piráty nebo vymyslíme něco jiného jak to zakecat)" *12*
Naštěstí kompromis nebyl až tak hrozný a ve finále hra byla mixem nadprůměru s podprůměrem, který nebyl dostatečně zamíchán a tak zůstaly kusy nad a pod průměru nerovnoměrně rozmístěny, což vedlo k oněm protichůdným reakcím hráčů.
Jako spin off by to určitě sedělo více než jako pokračování -
-
Jak to bylo v Mass Effectu? Moc dobre si to pamatuji. Naprosta vetsina voleb dialogu(az na opravdu jen par vyjimek) nemela vlic na reakci NPC. Vsimli jste si nekdy ze dialogy jsou tak ''chytre'' napsany,ze at zvolis jakoukoliv odpoved(agresivni,pratelskou...),NPC vzdy odpovida naprosto stejnou odpovedi?
Ty: 1.Zabiju te!
2.Miluji te!
Odpoved NPC:Proc tolik emoci!
Tak nejak vypadala cela hra. DA na tom byl podobne. -
-
U toho je to slozitejsi..vzhledem k tomu, ze ta trilogie na sebe docela presne navazuje, tak je asi problem v prvnim dile delat vic zasadnich rozhodnuti, protoze v tech dalsich dilech by na to musely byt odpovidajici reakce. 20 rozhodnuti v jednicce, od kazde nejake odbocky, ktere se projevi ve 2, tam dalsich 20 rozhodnuti a ve trojce by existovaly tisice moznosti.
-
-
-
Ještě doplnim, tohle má být reakce na stížnosti hráčů ,kterým se v prvním díle nelíbila předvídatelnost příběhu? Je jedno co uděláš, ale uděláme ti příběh nepředvídatelný i kdyby nedával smysl? A věta: "Naši fandové na Dragon Age spoustu věcí doslova milují a tento vztah se mění ve vášeň,“ říká Gaider " Mě připadá jako silně alibistické kecy. A to mám Dragon Age II ve výsledku rád, ale stímhle ať se jdou vycpat nejsme blbci.
-