Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tvl, fascinuje mě, jak se tady Václav ocitnul pod palbou kritiky. On přeci tu hru vůbec nijak nekritizuje 😀 Dokonce i dle textu chápe, že to násilí má v rámci vyprávění nějakej svůj účel a ten plní na jedničku. Jenom prostě nemá náladu na depresivní a špinavou hru. Stejně jako někdo třeba nechce koukat na Schindlerův seznam nebo Nabarvený ptáče, protože prostě je to nepříjemná podívaná a nemusí na to mít náladu.

  • Tvl. Vašku... Škubání německých vojáků dělostřelectvem ve strategiích je fajn, protože to je malinké a není pořádně vidět? V Shadow Tactics bylo potřeba "sejmout ještě tady toho hajzla", ale tam ta dýka v krku taky nebyla moc dobře vidět, žejo. Explicitní násilí je ale fujka? To co v Tobě TLOU2 vyvolává, je přesně to, alespoň dle mého soudu, co ta hra vyvolat chce. Nad moralitou toho všeho násilí jsme se pozastavovali už u prvního dílů a dvojka tohle téma táhne ještě o několik stupňů výš. Reakce NPC na smrt "kamaráda/psa" jsou jenom extra špetka pepře na krýglu plném Bloody Mary. Má ukazovat tu neuvěřitelnou surovost, jakou jsme schopní jeden ke druhému vykonat. Že ty věci, které ve hrách dnes už bezmyšlenkovitě provádíme, mají dopad. A já vím, že Ty tohle taky víš... tu hru Ti samozřejmě nechci rvát do krku, nechceš ji hrát, nehraj. Uplně v pohodě. Já to taky jen potřeboval dostat ze systému.

    • Naprosto souhlasím. 👍 Hra je očividně drsná právě proto, že drsná být má. Jak by se to všem líbilo třeba cenzurované bez krve, ale stále stejně morbidní? 🤔

  • Miserius

    Sorry, ale pan Pecháček je teda slušná padavka...

    • michaelfoucault

      Ba naopak. Je mnohem silnější osobnost, když dokáže veřejně připustit svou slabost, než leckterý internetový macho geroj. 

    • celoush

      Tos mu to nandal :D

  • Já Vaškovi naprosto rozumím. Nejsem žádnej cíťa a chápu rozdíly mezi hrou a realitou. Ale pamatuji si,že v jednom díle Wolfensteina jsem měl jako malý Bláža zastřelil svýho psa. Stál jsem za hlavní která mířila na psa a nešlo ji znatelně vychýlit mimo něj. Prostě jsem musel a neměl na výběr. Chvíli jsem jen seděl a nechápal, jestli to Bethesda myslí vážně. Nakonec jsem myší vychýlil zbraň co to šlo i když monitor to snad ani nezaznamenal a minul. Jasně, "tatík" ho stejně dodělal,ale už jsem neměl chuť v tom dál pokračovat. Přišlo mi to jako zbytečná eskalace emocí. Odinstal a už nikdy víc. Každý má tu svojí brzdu nastavenou jinde,ale myslím že je dobře že jednoho dne přijde. A to jsem v Carmagedonu strávil střední školu. 

    • Na tu scenu uz si nepamatuji, ac jsem ty nove Wolfensteiny hral, ale neni to tak, ze se strili psi uz v poslednim tazeni, kdy je to pro ne uleva? V americkych filmech je ten motiv pomerne casty. Maly kluk dostane stene a dle standardni zivostnosti psa jej "musi" kolem 16 let milosrdne zastrelit.

    • Ristoro

      Já rozumím, že někomu to může dělat špatně, zastřelit ve hře psa, ale jednak:

      1.  Je to pořád jen směsice pixelů

      2. Pomohlo to vyobrazit, jak obrovská zrůda Blazkův otec byl

      3. To, že zastřelím psa ve hře bez emocí neznamená, že jsem duševně nemocný člověk nebo že nemám žádnou empatii, jak tady někteří tvrdí, znamená to, že dokážu rozlišit realitu od virtuálního světa a chápu záměr tvůrců dokreslit postavu otce

      4. Ve skutečnosti mám zvířata velice rád, dokonce více, než většinu lidí :).

      • Vadila mi jasná možnost ho nezastřelit. Jde to,ale s brokovnicí na pár metrů hnout se o pár centimetrů? No nevim. Mě to jako namíření mimo nepřišlo.Pořád si myslím,že to šlo i bez nucení do popravy psa.                            

        1. Ale ty jsou😀

        2. Tak schválně,co tatík udělá když mineš? Zastřelí ho sám, protože ho jenom postřelíš. Tak to jsme si to divadlo mohli odpustit.

        3. S tím souhlasím. To nemá nic společnýho s dobrem a zlem. Spíš s momentálním rozpoložením. Před deseti lety by mě to třeba nerozhodilo,za deset let třeba už taky ne.

        4. Mám kočku a psa a jsem rád že toho není víc.

        Tím že to Vašek napřed viděl a ví co ho čeká, ví že by ho to nebavilo právě kvůli realistickýmu násilí. Kdybych viděl co čeká mě ve Wolfu,tak mám taky jasno. Třeba ho v důchodu rozstřílim na.. Ale to fakt neznamená že všichni co to hrajou jsou zlý,ee lidi.

        • A proč by tam měla být možnost psa nezastřelit? V jiných hrách, kde vraždíte lidi máte snad u každého jednotlivce možnost toho člověka nezastřelit? Chápeš, že zastřelení psa sloužilo k dokreslení příběhu a atmosféry dané chvíle? Všichni říkají, že jim vadí přehnaná politická korektnost, ale jak tu čtu nějaké příspěvky, tak jste se stali otroky toho samého.

    • Thanquol

      Taky nevidím nic zlého na tom, že Vašek je Vašek. 

  • Tohle je důvod, proč jsem si neužil příběh GTA 4 (a potažmo i 5, alespoň ve srovnání se San Andreas).


    Dřív se člověk honil za nízkopolygonovým panákem, nad kterým svítila šipka. Teď doženete postavu, která má nějakou mimiku, stojí v rohu, ruce nahoře a prosí o život. A když se rozhodnete nezmáčknout spoušť, Mission failed.

    To už na mě bylo moc. A to píšu jako člověk, co má na seznamu nejoblíbenějších her takové skvosty jako Postal 2, Soldier of Fortune nebo Carmageddon.



  • untentrauer

    Buď a nebo....Máš dvojí metr kamaráde. Tady tohle hrát nebudeš, protože se to autorům až moc povedlo a scény jsou až moc reálné a to je pro tebe silný kafe. Ale v jiný hře, kde to není tak moc "brutální" klidně odděláš stovky lidí. Třeba TW zabíjet lidi po tisících nevadí? Nebo Mafie? Tam nikdo nekňučí, takže je to v pohodě? Tam se prostřílíš jako nic viď? A až vyjde Cyberpunk tak pro tebe nebude brutální protože bla bla bla….Buď to zkus, nebo nehraj nic, kde umře virtuální lidská duše. Protože takhle tvůj názor nemá moc váhu.

    • yeniczek

      To je ale blbost :) Poslat klikem myší lowpolygonový paňáci na smrt je trochu jinej pocit, než se aktivně účastnit detailního propichování hrtanu rybičkou a následný kochání se bubláním krve, skřeků a po pár minutách i nářeku spolubojovníků. Tady je ta diskuze fakt ode zdi ke zdi. Prostě nemá chuť na depresivnější hru, vždyť je to úplně legitimně v pořádku. Vždyť tu hru za to ani nekritizuje. V CP 2077 se vsadím, že ač násilí bude a hodně, tak hra bude mít dosti jinou atmosféru. Mafia byla často i zběsilá akce. Úplně jiná hra.

      • untentrauer

        Každá hra je přece jiná a o to tu nejde. Jeho chutě mi jsou ukradené, pokud to není recenzent, který vychvaluje hry co jsem zmínil plus třeba BF. Pak je to jeho subjektivní názor, který by ale neměl šířit na webu, kde píše recenze. Protiřečí si tím a jeho názor ztrácí váhu. 

        • yeniczek

          Hele, pochopil bych brblani, kdyby tu recenze nevysla vubec a vyslo by jen tohle. Ale jako dalsi nazor z mnoha, proc ne?

          • untentrauer

            Jasně proč ne...Ale od toho je Facebook, tam ať si píše svoje osobní pocity a dojmy. On je tady ale v práci. To co napíše si čtou lidi se zájmem o hry, jeho snahou by mělo být - objektivita, nenadržovat, neopisovat, nestrannost apod. Ale neměl by psát: tohle hrát nebudu protože bla bla bla a ani jsem to vlastně nezkusil jen jsem koukal na video což mi stačilo, takže ani nevím jakým stylem bych tuto hru já sám hrál a zda je nutné v té hře vraždit, zapalovat psy plamenometem apod.... 

            Vem si, že si to někdo přečte, někdo, kdo si ho váží, kdo zná jeho předchozí práce a řekne si: Aha tak já tohle taky hrát nebudu a ani to nezkusím....

            Kdyby tahle jeho připomínka vyšla v rámci recenze, tak mi věř, že neřeknu ani slovo. Ale tohle vyšlo v samostatném článku a já nechápu proč? Názory ať si píše na blogu...

            Spousta lidí s ním souhlasí fajn, ale já se už na jeho recenze budu dívat z jiného úhlu pohledu.

      • Njn. Jak nejsi nahustěnej borec za klávesnicí, co mu nic nevadí, tak jsi prostě low pisálek (dle vyjádření v diskusi). Zajímalo by mě, kolik z těch chytrolínů někdy vzalo život třeba jehněti na grill a jak se u toho cítili. Osobně, čím jsem starší, tím mě to surrealistické násilí v hrách vadí víc a víc. Ostatním to neberu ani neodsuzuji, ale já už bych to nehrál.

        • untentrauer

          Ale člověče, ty jsi vůbec nepochopil, čeho se ta kritika týká. Reaguješ úplně nesmyslně.

          • Před silou a racionalitou Tvých argumentů není úniku...

            • untentrauer

              Děkuji, to si ani nezasloužím. Úplně se z toho červenám 😂

  • Ale proč ne. Autora chápu, argumenty sepsal rozumně a slušně. Prostě se mu to ekluje, nechápu, co tady ostatní hysterčí. Nikomu nic nevyčítá ani nebere. Nikde není psáno, že se každý musí zařadit po bok mainstreamu u každé kraviny.

  • Násilí je tam míň, než ve většině jiných her (jinde zabijete lidí mnohem mnohem víc). Jen není tolik glorifikované a nebojí se vám ukázat, že to není dobře.

    Takže pokud někomu ty jiné hry nevadí, možná je to k zamyšlení? :-D Proč dát stovky fragů ve Fotnite je ok a v TLoU2 to vadí? :-D

  • TVL slušný! To chtělo asi docela dobrou dávku odvahy, napsat takový článek.

    Jestli to chápu správně, rovnou se vymezuješ proti emocionálním kriplům (zdravím zde komentující - skutečné padavky) a odhaluješ svou lidskost. Myslím, že každý, kdo nechápe, že si tenhle přístup zaslouží minimálně respekt, když už ne uznání, má sám před sebou ještě hodně dlouhou cestu k emocionální dospělosti.

    Já nevím, jestli to sám hrát budu...počkám si, jestli PS5 bude taková srajda, jak se o ní říká a když ne, tak si zahraju remaster na ní.

    Jo...kdo nepředpokládá, že tahle herní pecka vyjde ještě v remasteru s RTX, má asi dobře vydlabáno (zdravím všechny horlivě kupující, kteří se nechali semlít marketingovou masáží na chcípající generaci konzolí) a možná by mohl zvážit, jestli ty prachy neměl dát radši na dobročinné účely...aspoň by tak dal své prázdné (nebo přímo škodlivé) existenci nějaký smysl 😀 😂

    Ti, kdož nesouhlasíte, nenamáhejte se s reakcí, Vaše názory jsou stejně ubohé jako vy sami. Reakcí na můj komentář mi jen dáte za pravdu, že si v té své tupé kebuli myslíte, že Váš názor má nějakou váhu a že je snad důležité ho slyšet...jen prozradíte svou emocionální retardaci veřejně 😎

    • Existence jako takova nema zadny smysl, pouze ty sam muzes rozhodnout, co smysl ma a co ne - proto, prosim, nehodnot ci existence je prazdna a ci ne.

    • Thanquol

      Tohle je hezky retardovana pasáž z konzumní ho hlediska. Na jednou konzumovat roztodivne produkty a služby není to co chceme? Vypneme internet a zrušíme peníze, nebo znormujeme nabídku produktů? Zavedeme zákonnou hranici 2 stovky na hru, aby se hry začaly vyrábět  nákladově "pro Čechy" ? Vysvětlí,. Dík 

      "(zdravím všechny horlivě kupující, kteří se nechali semlít marketingovou masáží na chcípající generaci konzolí) a možná by mohl zvážit, jestli ty prachy neměl dát radši na dobročinné účely...aspoň by tak dal své prázdné (nebo přímo škodlivé) existenci nějaký smysl"

  • Ancient

    Recenze je to fajn, ale...

    No, svět je prostě zlej a brutální, to jen my si tady v Evropě žijeme jako v bavlnce a řešíme jen blbiny (kdy si koupíme novej komp, novou telku, novou motorku nebo auto)... Je to samozřejmě dobře, ale prostě všude to tak není... až když jde opravdu o život, o přežití, tak se opravdu ukáže co v člověku skutečně je...

    • Lateralus

      Normálně nedávám přednost nadpisu před obsahem, ale dnes to tak udělám.  To, proč někdo nebude hrát TLOU2 mě absolutně nezajímá. Je to stejné jako hodnotit knihu podle obalu. Jsem PC hráč, který si koupil PS a TLOU2 si neskutečně užívám. Hra je našlapaná detaily, skvělou atmosférou atd. atd. Nemůžu se dočkat, až dorazím z práce domů a budu pokračovat.

       

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit