Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dogkiller
    Hlavně že je to středověk a hned na prvním obrázku Gilletem Max Turbo dokonale vyholený metrosexuál. *1*
    • Femto
      to není středověk, ale fantasy a každý tvůrce si tam může dát prvky jaké chce, klidně i homo, metro sexuály, ve spoustě fantasy se objevují koupelny, vany, holení apod. viz Cesta králů...
      • Keyz
        Tak základní smysl by to dávat mělo. A ne tohle co tam je. Lesklé vše, teplé vše, lesbické vše.
      • Miserius
        Nechci ti do toho kecat, ale homosexuál neni vymysl moderni doby, homosexualove jsou tu už samého počátku, jsou důkazy o gay párech tisíce let před našim letopočtem
        • Femto
          tvrdím, že je snad homosexualita výmysl moderní doby? Ne! Tvrdím, že fantasy není středověk a to rozhodně není, tvůrce si tam může přídat co chce, klidně i to, že si tam elfka holí pipku nebo to, že ji tam chlupy vůbec nerostou.
          • Femto
            o tom nebyla řeč? Samozřejmě že byla inteligente, hned můj první přísvěvek, že fantasy není středověk, a že sí tvůrce cokoli může domyslet. Metrosexuály či homosexuály v inkvizici... Takže ano raději už skonči, jelikož nemáš nic kloudného, co bys v téhle debatě nabídnul...
          • Miserius
            Z tvojeho prispevku plyne ze ve stredoveku nebyl zadnej homosexual, metrosexual a dalsi veci co pises, tak bud piš a pouzivej u toho mozek, a nebo nam udelej laskavost a nedelej ani jedno
            • Johnny
              Jste jak dva rozhádaní teplouši. Ale Femto má pravdu *2*
            • Miserius
              Zase si domyslis veci o kterych zprvu nebyla vubec reč, snaz se drzet tematu chlapče *15* Raději s tebou končim, mužes tu dál hysterčit beze mě *2*
            • Femto
              ty jsi zase potvrdil, že trpíš debilitou a ta se nedá bohužel léčit... Jestli si opravdu myslíš, že se představitel inkvizice ve středověku chlubil tím, že je gay, tak je s tebou něco v nepořádku.
            • Miserius
              Prave jsi sam potvrdil co celou dobu píšu + měl hysterickej záchvat... 2 mouchy jednou ranou
            • Femto
              seš trošku vymletý mozek ne??? Kolik IQ 80??? Ještě si jednou přečti, co jsem napsal, zavolej si na to dyžtak tvou socialní pracovnici... Zkusím ti to napsat jak pro imbecila tvé úrovně. Ve fantasy se klidně můžou objevit vany a horká koupel, vířívky cokoliv jelikož fantasy se nedrží nějakých realíí ze středověku, fantasy se klidně může prolínat se sci-fi viz Erikson...
            • Miserius
              Uvědomuješ si že temnej středověk je termin kterej se nepoužívá protože tam byla dlouho tma?

              Asi podobně reaguješ na moje příspěvky ty jelimánku, pátý přes devátý, hlavně abys měl pravdu. Teplouši jsou tu odjakživa, tos doteď neveděl, sám jsi psal že to ve ve středověku spolu s vanou nebylo *1* Bavim se vubec s člověkem nebo to píše ten pavouk co byl včera na chodbě?
            • Femto
              takže v témném středověku se homosexualita rozhodně nebrala za normální stav a neprezentovala se jako v Dragon Age a metrosexuál je termín moderní doby a rozhodně se nevyskytovali ve středověku, takže ty zapni mozek.
    • https://www.youtube.com/watch?v=YaG5SAw1n0c
  • Z nudy jsem si navečer prošel všechny videorecenze na YouTube (většina od malých portálů v US či pouhých YouTube recenzentů) a všichni se nezávisle shodli, že...

    1. Hrací doba se pohybuje minimálně od 70-80 hodin (a to nenavštívíte mnoho lokací či nesplníte mnoho vedlejších questů) a prozkoumání a splnění celého obsahu by mělo zabrat minimálně přes 150 hodin
    2. Prvních 10 hodin (pokud neprobíháte co nejrychleji) je tutoriál a úvod, hra se opravdu rozjede naplno až poté s tím, že každá oblast je prostředím odlišná od ostatních a vždy až odporně rozlehlá (i přesto plná zábavného obsahu)
    3. Příběh a hlavně postavy mají hloubku, ale především je celá hra silně návyková (na tom se shodlo snad 100% dosavadních recenzentů z celého světa)

    Osobně jsem byl hodně skeptický, ohledně DA:I, podobně jako očividně většina z Vás tady a bylo to na místě. Dragon Age 2 bylo hodně drsné zklamání a pošlapání dobře rozjeté značky a díky snaze EA ždímat populární značky (Battlefield 4 opraven do slibovaného stavu až po roce) byly obavy o kvalitách DA:I právoplatné.
    Po těch všech názorech a faktech s mnoha na sobě nezávislých zdrojů, co se s dnešním embargem objevili, jsem ale opět začal silně věřit a přestal litovat předobjednávky. Doteď si pamatuji ty fantastické zážitky, které jsem zažíval při Origins či KOTOR (Inquisition má prý spíš blíže k této sci-fi klasice). Nevím jak vy, ale já si to čekání do Zaklínače 3 moc rád zpříjemním RPG hrou, na kterou se dost možná bude vzpomínat jako na titul, jenž spasil reputaci značky BioWare.
    • DA:O 85/100
      KOTOR: 95/100
      KOTOR má mnohem lepší příběh, mnohem sympatičtější svět, ale jinak jsou obě hry dost podobné (herníma mechanikama jako romance, 4 mise co je třeba splnit aby se hnula hlavní linie atd). Nejslabším článkem DA:O je mizerný příběh

      Ale na DA:I se rozhodně těším :-)
      • TES:O 100/100
      • del0
        No nevim, ale příběh v KOTORu je takovej slušnej standard. Nic, co by šokovalo. Už je to fakt dlouho, co sem to hrál, ale mám dojem, že tam šlo o klasickou záchranu před padouchem (nebo nějakou ancient rasou*15*) hledáním rozkouskovaného artefaktu/mapy. Prostě klasika Bioware a lehké klišé. V Neverwinter Nights to bylo to samé v bledě modrém.
        • Kotor měl jednoduchou zápletku, ale ten příběh (myšleno detaily, zvraty) byla bomba. V obou Kotorech. Teda mi aspoň přišel hodně chytře vymyšlený.
          • del0
            S tím souhlas. Bylo tam několik slušných vedlejších dialogů a momentů. Každopádně hra jako celek je to výborná, o tom žádná.
        • hodnotit takové věci jako příběh je vždycky subjektivní, je to jako hodnotit knížky, jednomu se libí ta a druhému ona. Já můžu říct jen to, že málokterá hra mne tak dostala jako příběh v KOTOR1 (it blew my mind). A nešlo jen o hlavní linii a ty zvraty, ale i společníky a subpříběhy na těch 4 planetách a o celkovou lore.
        • Ale... ale... Bastilla... a ten mega ultra giga plot twist v poslední třetině!
  • na fotkách to vypadá skvěle, už se nemůžu dočkat, až si to někdy zahraju (možná přes vánoce). Takto rozlehlý svět mají jen TES hry a možná Gothic 3 a možná plánovaný Witcher 3.
    Jinak tvůrce uvádí, že jen hlavní příběhová linie je na minimálně 50 hodin, s vedlejšíma questama je to na 150 hodin. To vám recenzentům nezávidím, že to musíte hrát z donucení a pod časovým presem, abyste stihli včas napsat recenzi. A z vlastní zkušenosti vím, že je hloupost psát recenze, pokud člověk danou hru nedohrál do konce, protože i počátačení nadšení se po dohrání celé hry může změnit v nudu a hra pak nepůsobí tak dobře (pro mne třeba případ Skyrimu, které mě bavil 40-50 hodin a pak se změnil v nudu ještě před dohráním hry)
  • martin.mares.984
    Je mi docela Dragon Age Inquistion líto, jakožto fantasy open-world RPG, pokud bude dál sbírat podobně vysoká hodnocení čeká jej osud nevyhnutelný... Že by se dalo brzy očekávat na Games "100 důvodů, proč Dan Vávra nenávidí DA: Inquistion" *1*
    • Většina Vávrovo výtek byla logická a legitimní. Skyrim jako celek je dobrá hra, to ale neznamená, že musím zbytečně zavírat oči nad zjevnými chybami.
      • to by bylo aby u každého většího prg nepadla zminka o Skyrimu, te hre co je na vice jak 100 zpusobu spatna ale mluvi se o ni ještě 4 roky po vydani frekvenci rotačního kulometu:)
  • Krescz
    vybaveni kazdeho hrdiny musi obsahovat: make-up, elektricky strojek, push-upku, sadu kosmetickych stetcu, depilacni nvm co, řasenku a tuzku na oci *3*
    • Hnisavec
      a pásiky Veet na dokonale hladký ritný veniec *15*
      • Krescz
        get the London look *3*
  • Když to spojím s ohlasem zdejší komunity, tak jsem asi divnej, že se na tu hru prostě těším. Ono totiž podle vás bychom pak hráli tak 5 her a to taky není ono. *3*
    • Taky se těším. :)
      Těšil jsem se i předtím, ale teď, když se po světě začínají objevovat v podstatě bezvýhradně pozitivní recenze, se těch devět dní začíná zdát fakt dlouho.
      • A co cekals? Ze tomu da nejake magazin odpovidajici znamku, nenech se vysmat. Je to hype AAA hra, devitka je jasna :-)
        • Femto
          http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/video-game-reviews/11221041/Dragon-Age-Inquisition-review.html
  • Lotr
    Nu až mi ze zátoky přistane kopie pak se rozhodnu zda si to koupím.
    Ono totiž DA2 ukázalo jedno.
    Hodnocení se pohybovalo okolo 8 z 10. Ale co jsem dostal? Paskvil který mne bavil jen díky příběhu. Vše ostatní bylo hrozné.
    • já jsem dostal hru 8/10. Možná bude chyba v tobě, že sis hru neuměl užít/nedokázal ocenit
      • Lotr
        Ano komu by se nelíbila rychlokvaška kde člověk navštívil 8krát jednu jedinou jeskyni v rámci 8 questů.
        Tedy ne budeme upřímní.
        Kde i hlavní hrdina ironicky komentoval zabití stejného bosse podruhé. Hru kde se pavouci spawnovali z oblohy.
        Ano to jsou jistě znaky skvělé hry.
        • já jsem si užíval příběh, společníky, dialogy, souboje, vybavení, příšery, lore DA universa a hra mne bavila až do konce. Ty opakující se lokace byly pravda otravné, ale ne natolik, aby mi pokazily zážitek ze hry.
          • Lotr
            Ok vezmu to postupně co mi jako kovanému hráči RPG vadilo.
            Příběh - výborný - ten mne udržel u hry. Ale stupidní rozuzlení kdy naprosto nezáleželo na volbě hráče bylo hrozné.
            Společníci - souhlasím - zajímavé sebranka kterou jsme u her od Bioware viděli poprvé v BG.
            Souboje - proměna taktických soubojů DA1 v podivnost kde zloděj házel láhve tím že do nich kopal. Souboje nejsou klad DA2. Naopak. Respawn nepřátel díky kterému šla jakákoliv taktika do pekel. To má být něco co si má hráč užívat?
            Vybavení - jo no....ono moci změnit brnění jen svému charakteru je přeci tak záživné. DLC zbraně byli tak OP (levelovali s tebou) že je člověk nemusel měnit dokud nepřišlo další DLC. Jo velmi záživné.
            Příšery - bez DLC se neustále opakovali. Stupidní AI tomu také nepomáhala. I na nejtěžší obtížnost nebyla hra výzva. S partou mágů byl schopný člověk umlátit saň během 45 sekund.
            Lore DA - oproti DA1? Děláš si legraci? Nebylo tam žádné rozšíření toho co jsme už neviděli v DA1. Nebylo. Ani jeden jediný zápis v kodexu.
            • del0
              "Řeknu vám jedno, ikdyž hrajete klidně 20 let, neznamená to, že máte vkus :)"

              Asi takhle. Kdybych neměl zkušenost s RPG, tak bych si určitě nechal poradit s výběrem radši od někoho, kdo hraje 20 let a dohrál jich desítky, ne-li stovky, než od někoho, kdo plácá nějaké obecné plky o vkusu. *7*
            • Femto, když těch RPG odehraješ pár desítek, tak už je docela zvládáš poměřovat. Já pamatuju ještě ty hodně staré hry - Wizardry, Dungeon Master, Albion, Realms of Arkanie, Stíny nad Rivou, Ultimy, Brány Skeldalu, Might and Magicy, Gothicy, všechny Bioware hry, Infinity Engine, různá JRPG jako Final Fantsy serie, Xenogears, Chrono Cross, Secret of Mana, Grandia atd. Řekněme že takových 40-50 RPG už mám odehraných. Takže ano, mám hodně velkého pindíka a dočůrám hodně daleko :-)

              Přesto beru, že jsou to všechno subjektivní názory na hry. Asi nikoho by nenapadlo se hádat, kdo má lepší oblíbenou barvu, zda modrou nebo oranžovou.
            • Femto
              a už jsme se dostali k poměřovaní pindíku, kdo je nejvíce kovaný RPG hráč historie a ten, který má právo hodnotit. Řeknu vám jedno, ikdyž hrajete klidně 20 let, neznamená to, že máte vkus :)
            • DA1 jsem hrál poprvé v době když vyšlo, tenkrát jsem si ho užíval. DA2 jsem hrál poprvé před měsícem, tj. DA1 už jsem si moc nepamatoval, a užíval jsem si ho. Teď jsem ho dohrál a řekl si, že bych mohl znovu rozehrát DA1. DA1 mně podruhé už nebaví!! Ty tzv. taktické souboje jdou dost nudné, grafika je meh (dvojka ji měla určitě lepší), příběh je nudnější než v DA2.
              Taky se považuju za docela kovaného RPG hráče (hraju všechny hlavní RPG od dob počátků PC) a DA1 i DA2 bych dal 85/100, tj. dobré, ale nijak zářné a výjimečné hry. Nedostaly by se ani do první dvacítky mých NEJ RPG.
  • Keyz
    Popis taktického módu od redaktora hrej.cz

    "On ten takticky mod vypada, ze je to prave pro klavesnici. Jenze pak zjistis, misto volneho pohybu kamery musis koleckem na mysi potahovat vycentrovany bod po mape a pokud chces zadat prikaz, tak nejdriv je treba ten bod pritahnout na vybranou postavu a pak na cil. Hra ignoruje to, ze na pocitacich existuji kurzory, pomoci kterych lze zvolit i neco jineho, nez co je uprostred na obrazovce."
    - Vypadá, že je pro klávesnice ale vlastně není, když se to tam údajně ovládá takto šíleně.

    *15*
    • Zajímavé - já sledoval několik PC gameplayí a tohohle problému jsem si tam teda nevšiml. Jediný "pozůstatek" po gamepadovém taktickém módu tam byl ten jakoby zaměřovač uprostřed obrazovky, který se pohybuje společně s kamerou (a osobně doufám, že jej umožní skrýt), ale vše šlo normálně ovládat myší.
      Nic se nemuselo na vybranou postavu "přitahovat" - prostě normálně se vše označovalo myší a nemuselo to být zrovna ve středu obrazovky.
      • Důkaz? - např. https://www.youtube.com/watch?v=bKSxPWkGFMw (cca 19:10) a kterékoliv jiné PC gameplay video *1*

        Jinými slovy "popis taktického modu od redaktora hrej.cz" je chybný a nechápu, jak k tomu došel..pochybuju, že by zrovna hrej.cz měli nějakou speciální verzi bez ovládání kurzorem :D . A nebo to hraje s gamepadem a gamepadovým UI a pak se diví, že mu v taktickém módu nefunguje myš *2*
        • Jo ten blb to hral s gamepadem.
          • Keyz
            Asi nějaký američan. *15*
        • Keyz
          Dík za video.
          Tam to opravdu vypadá na pohyb kamery zvlášť a pohyb kurzoru zvlášť. To, nevím co tam ten redaktor blekotal v komentářích.

          Jinak k čemu je ten nehybný zaměřovač netuším. Když tam jasně zadal útok kliknutí myši na postavu, která byla mimo zaměřovač. Ještě tam je otázka množství skillů a taktiky. Zda lze nějak nastavit věci aby se mohl člověk pochválit jak to bravurně vymyslel a jen se koukal, jak to během boje funguje :) To vždy potěšilo.
  • Me spis zarazi s jakou samozrejmosti herni weby zacli chrlit recenze, gameplaye a milion informaci pomalu vic jak tyden před vydanim hry. Kazda blba herni sajta ma svoje lets play video...mozna jsem něco zaspal, ale u jiných her se tohle moc nestava? Takovymhle stylem opravdu bude lepsi prestat na ty herni weby chodit, nejen ze mi to leze krapet na nervy když se na tu hru tesim a nikde ji nemuzu ještě koupit, ale aby clovek uniknul spoilerovani aby pomalu zaviral oci.
    taky by me zajímalo proc se teda jako ceka az do 18-21.11 když uz ta hra je vlastne venku..důvod?
    • Jack1947
      Embargo ne? ještě napiš že to mají z warezu (kde to ještě ani není) a budu se zas smát. Tebe to trápí že oni už hrajou? nebo co. *7*
      • ani netrapi, jen tak polemizuju...pac to není obvykle...ono by se taky mohlo stat ze si vemou ostatní priklad..a recenze budou ctvrt roku dopředu...to by asi uz vadilo ze?..ale princip je stejny:)
        • Celej herni internet se tvari ze hru zna, ze uz vi, ze uz hral, ze je vse and slunce jasne..a jediny ti pro který ta hra je urcena jen koukaj a nevedi nic:) ovecky počkají tyden nebo dva...MY UZ VIME:)
          • Jack1947
            Závidíš jim? nebo co... promin já tě nechápu delší dobu. At si to má třeba celej svět lol. Neboj W@rez bude co nevidět tak se přesvědčíme všichni o kvalitách hry. Už brzy.POčítám den dva před ofico vydáním.
            • k tomu korytku. je to pravda, první lidé se k tomu dostanou už 13, další 18 atd. až do 21, zajímalo by mě kdy začal ten trend s postupným uvolňování regionů?
            • Jack1947
              Nojo no, to je dnešní svět dozvíš se vše až jako poslední, s tím bych si těžkou hlavu asi nedělal no.
            • ale o zavist nejde, spis si diky cele tehle ,,akci,, pripadam jak prasatko co ceka az ho pusti ke korytku..jen takovej divnej pocit..nic vic:)
    • hra není ještě venku, Bioware dala mnoha lidem přístup k jednotlivým částem nebo k celé hře, ale omezili to pouze na 6 hodin + ještě byly i oficiální livestreamy (důvod je jednoduchý: snaží se hru co nejvíce prezentovat a tím nalákat co jevíce lidí), co se týče recenzí, tak jelikož dneska skončilo embargo, tak proč by neměly vycházet.... a musím uznat, že je neuvěřitelné jak moc tu hru prezentovali na nejrůznějších streamech...
      • no nevim..podle me ta hra technicky venku je..vazne..recenze a to vse kolem vic jak tyden dopředu ? At premyslim jak chci obdobny priklad me nenapada (urcite nejaky budou, ale jak safranu). Ale jinak souhlasim ze za tim stoji zrejme způsobit co největší hype...bohužel u me to pusobi spis naopak.
        • něco ve stylu....hele, hele..uz se to hraje, koukej, koukej...chces taky?..muhahahahaah...az tejden..a dlouhej nos za tim nasleduje:)
          • Driv to bylo normalni ze se dala hra nejdriv k dispozici recenzentum aby si mohli ostatni nejdriv udelat o hre obrazek nez to sami koupi.
            Dnes 2 roky poslouchas reklamu na watch dogs a pak to drzi pod poklickou pomalu az do poslednich minut hlavne aby lidi nevideli ze skutecna hra nema s tou slibovanou nic spolecneho.
            Spis se divim ze to nikdo nedal na warez jeste
            • Jack1947
              Tajná dohoda (mezi vydavateli) a etika. *3*
  • Mám stou to hrou jediný problém. Grafická stylizace. Všechno je napohled čisté, téměř až sterilní, jako v nemocnici a leskne se to, jako pleška mistra Propera. Nevím, jak vy, ovšem u mně je to velký problém když mi hra způsobuje bolest hlavy z jiného důvodu, než z dehydratace.
    Že je scénář asi plný klišé? Tohle je Bioware, na slunci má jejich stín tvar "patos". Že mi prozatím žádná postava nebyla sympatická? Bezva, o to větší sranda bude hádat se s nimi a otravovat je. Nepovinné questy, jako možná vycpávka a umělé natahování herní doby? Když to nepoložilo Ubisoft, proč by mělo Bioware. Že název Inkvizice, je tupější než celá série Stmívání? Přez to jsem se už přenesl, i když mi vadí. Ale spíš pro její nepřirozenou integraci do celkové mytologie, než reální kontext. Když potřebujete krumpáč a lopatu aby jste na ni vyhrabali referenci v mytologii daného příběhu, tak to je vycucané z prstu.
    Takže jo. Největší problém mám s grafickou stylizací a tu my nemůžete vytýkat. No a o všem ostatním se rozhodne až série recenzí, které mi ukážou zbytek, a zodpoví mi otázku, zda stojí do toho vrazit to kilčo?
    • haha, taky jsem si vždycky říkal, že oni dávají Thedaským organizacím názvy organizací našeho světa a přitom tam ty organizace dělají něco úplně jinýho :D odkdy jsou rytíři templu ochranka vězení a inkvizice nezávislá organizace, co zachraňuje svět? :D když už, tak by to mělo být naopak :D
      • Termín Inquisition neznamená nutně hned španělskou Inkvizici.
        To be inquisitive = vyzvídat, vyšetřovat.
        Podobně si všimněme, že termín Temple znamená chrám, a termín Templar, v češtině Templář, je vlastně zkrácením anglického Knights Templar, volně přeloženého jako Chrámoví Rytíři.

        Shodou okolností se jména reálných organizací hodí tím co znamenají na organizace, které konají ve hře jinou činnost.

        (Poznamenám, že podle nedávných objevů ze studia na fakultě si nejsem jist svým předchozím názorem věrnosti Templářů Papeži jako takovému - možná si na to někdo vzpomene. Ta situace je trochu více zašmodrchaná.)
        • Oni nebyli věrní ani tak papeži jako svojí misi chránit Boží hrob.
          • Právě. Pokud se nepletu, nakonec to byl sám papež, který se je snažil "zrušit"...
    • Keyz
      Taky na to koukám. Vypadá to prostě divně. Jak píšeš, vše je moc hezké, lesklé apod.

      Jako kdyby to byla nějaká idylka ve snu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit