Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hurááá ! Už mám po krk všech těch originálních, férově těžkých her s jedinečnou atmosférou, neotřelým stylem vyprávění a zajímavými návrhy lokací a příšer.

    Naopak, na další obyčejnou, neslanou nemastnou rpg hru, kde člověk chodí z bodu A do bodu B pořád dokola, jako otrok, přitom ho hra neustálé vodí za ručičku a okřikne jako malé dítě, když se snaží na něco přijít sám za sebe, se už celej třesu !

    Taky mě v Dark souls nehorázně štvalo, že mi hra mechanicky nevpražila do hlavy veškeré informace o příběhu / lokaci hned na začátku. Nesnášel jsem to prozkoumávání lokací, honění za itemy a skládání jednotlivých střípků příběhu do sebe. Na tu tajemnou a hořko-sladkou atmosferu už jsem byl alergickej ... nikdy víc !

    Souls serie potřebovala zjednodušení a zbavení jakýchkoli originálních prvků, jako prase drbání ! Jen tak dál mládenci !
    • tohle to potřebuje:
      jeden čudl na útok, jede čudl na blok, a blikající enemák, když máš provést proti-úder.
      mapa + minimapa, vylézt na kopec = zobrazit na mapě ikony všech NPC, "schovaných" pokladů a skriptovaných eventů...
      o neomezeném quick save/load nemluvě
      • Keyz
        Tedy čím více čudlíků tím více HC?
        V nějakém UT je mód kdy máš zbraň a na jednu ránu zabiješ každého.Také se říkalo,že to je HC.
        - To vychvalovaní "složitosti boje" v Dark Souls je komické.Krom jednoho seku tam byli dva no.
        Stejně když si pak zjistil jak bojovat tak si nepotřeboval více než ten jeden čudlík a běhat okolo,když jsi použil vhodné kombinace kouzel tak někdy stačilo stát a sekat.
        - To je ten UT více HC když se pořád musíš soustředit když je na tom každý stejně.
      • kubi-wan
        Něco podobnýho jsem těžce rozdejchával v Mass Effectu 2, kde se najednou všecko dělalo mezerníkem!
      • Ale no tak. Dalo sa to urobiť aj tak, že ak nechceš pomôcky tak by si si ich mohol v menu vypnúť. Ja sa priznám, že nemám rád ťažké hry. Som dosť nešikovný a keď sa mi nedarí strašne ale strašne nadávam. A ja nechcem nadávať.
        • V tom pripade to ale nebude hra pre Teba nemyslis ? Tiez nie super-hrac, ale zato nechcem, aby takuto unikatnu vec prerobili na styl tuctoveho akozeRPG. Radsej si pozriem niekoho, kto to vie.
          • JJ to určo nie je. Ani sa do toho nehrniem. Ja som za ten mainstream, kde sa pekne usadím a odreagujem. *1*
        • 1. nadavanie nieje zle, nadavanim znizujes negativnu energiu v tele
          2. ak nemas rad tazke hry, hraj mainstream
      • a hlavne DLC s legracnimi cepicemi a klobouky..
        • Malleth
          Copak klobouky. Eat this!
          http://www.levelupvideogames.net/2012/03/you-got-your-mass-effect-in-my-final-fantasy/
          • Magister_Peditum
            (blicí smajlík)
            • Magister_Peditum
              A já měl za to, že to je jen prasečí rypák s otevřenou pusou. Už na ty blechy asi nevidím. *15*
            • Viktor_H
              Vždyť ten tu normálně je! *1*

              Hle: *11*
  • janchor
    Be wary of hope.
    • Malleth
      I can't take it anymore.
  • Aktuálně si užívám první průchod skrze Dark Souls a stále věřím, že dvojku nezkazí. Dokud neuvidím nějaký nevyvratitelný důkaz, že je něco špatně, tak mají moji důvěru.
    P.S. Miluju Dragonslayer bow a úzké lávky *5*
    • Keyz
      Mně tam luk přišel nepoužitelný jako hlavní zbraň.Šíp letěl tak pomalu,že tomu uhnul každý a to automatické/ruční míření taky dost nepřesné.
      Na lákaní nepřátel ale skvělé.
  • Fuuuu....pre mňa ako absolútneho hardcore fanúšika tejto série je to megaľadová sprcha.

    Demon Souls som objednával kedysi z play-asia za 80 eur, len aby som to mohol hrať. Zažil som tam ešte preplnené servery, kedy si tam ľudia i pomáhali a bojovali s Black Phantomami. Sám som sa sem tam niekomu vlúpal do hry a to bola pre neho istá smrť. Black Phantom bol v Demon Souls oveľa väčšia hrozba ako Dark Spirit v Dark Souls.

    Z Demona som nakoniec urobil tri platinky a hrával to online pol roka. Už Dark Souls sa tomu najtvrdšiemu jadru fanúšikov zdalo zjednodušené, po nerfnutí patchmi je i DS úplny čajíček oproti Demon Souls. Pamätám si ako sme s kamošom prvý týždeň po vydaní potrebovali na platinu iba tie unikátne zbrane a museli sme zabíjať kvôli Titane Catch pole toho démona v Lost Izalith (za skratkou) asi 30 hodín, kým nám padla. Po patchi padne pri prvom zabití.

    100 humanít sa grindovalo pred Nitom kludne i 3 hodiny i s maximálny item findom, teraz človek v DLCčku to má za 20 minút. Twinkling titanite musel človek vydobíjať z tých ťažkých škeblí, teraz sa dajú kúpiť. Aby mal človek dostatok Sunlight medál musel pomáhať iným hráčom, čo bolo skvelé. Teraz ide a nagrinduje si ich stovku z tých skákajucích maggotov.

    Teraz človek ide a všetko mu padá priamo do inventára. Nepriatelia dávajú viac duší. Covenant veci sa dajú bez problémov všetky získať. Všetky rudy na vylepšenie. V Demon Souls kto chcel mat nejakú poriadnu zbran na maxime, musel byť naozaj hard a ísť opakovane do toho temného močiara zabíjať komáre, alebo ísť na Black Phantoma, ktorý človeka zabil jednou ranou!
    • a mne ten titanite slab z wright-ov nepada a nepada a nepadaaa..az som si myslel, ze to je uz mytus len..ked mi raz padol a odvtedy zas nic :)
      a vsade sa pise ako z mimicov pada po novom patchi symbol of avarice, ale mne nic...
      ale zas netreba len frflat. ten glitch s bottomless box mohli napr. opravit ovela skor..backstabbing dava menej dmg a podobne
      Kazdopadne nehral som to uplne od zaciatku, ale nemyslim si, ze je to teraz nejak "cele zle".
    • Preed
      Vzdy je to o tom ako sa to urobi,tento tvoj post je sablona pre whinovanie nad zjednusovanim onlinoviek,preto sa mi zdal taky povedomy,staci prepisat mena priser,lokacii a hry a bolo by,ak z tej hry urobia genericke akcne RPG je to samozrejme zle ale riesit tu % dropov a podobne,ja som tiez relativne elitist co sa takychto veci tyka ale pindat niekde nad tym,ze nemusim 4 hodiny nieco grindit som uz prestal.
    • maros.goc
      zabíjať jednu a tú istú príšeru x krát donekonečna len aby z nej niečo vypadlo by som osobne rozhodne nenazýval hard-core ....to nemá s obtiažnosťou nič spoločné ...len so šťastím ...
    • irdzi
      V podstatě souhlasím. člověk aby u dobrých her doufal v nízký prodeje aby z toho hned neudělali dojnou krávu:) Zatím je brzo dělat nějaký definitivní soudy i když to co zatím řekli vypadá na dost pravděpodobný fail.
    • Tak nějak :) Na druhou stranu, Dark Souls je po všech nerfech i po DLC pořád ještě "slušně HC hra", podle mne tak akorát na hraně - ještě je to hodně drsné, ale "už se to dá". (Pamatuju na svůj první run v Demon's Souls, všechno šlo fajn, ale pak jsem omylem po cca 30 hodinách hraní při bitce s brouky zaútočil na vendora ve 2-2, který jediný prodával základní šutry. Po celodenním "random drop" farmení jsem si řekl, že se na to můžu vykašlat - a rozjel hru raději znovu.)
      Dark Souls mne na začátku trochu vylekalo ("respawnující se lahvičky, cože??"), ale nakonec jsem to vzal jako takovou "maliličkou úlitbu mainstreamu". Pak přišly nerfy ("cože, z koster teď padají duše??"), ale bral jsem to, jako že to pořád ještě je ok, byť ne tak, jako dřív. No a teď čtu o Dark Souls II a tiše doufám, že hned tak nevypnou servery jedničky. Offline by to byla nuda...
    • njn kazdy ma rad neco jineho... proto jsou ty SM saloony :D
      • trafená hus zagágala...kvôli takým casual ako ty tu budú zachvílu len tupé koridory s padajúcimi mrakodrapmi a autohealom...
        • Ty vole, pos_r se z toho.. Všechno stojí na hrách, to víš že jo.. Z toho vyrosteš, mladej.. Pak přestaneš furt rozdělovat hráče na třídy a hodit si (nejenom) ego nad neporazitelným bossem.
          • *honit si
  • Sakra, právě ta nejasnost mě jako člověka co jinak HC RPG téměř nehraje na DS hrozně bavila. Jistě překonávání bossů bylo skvělé, ale právě ten pocit neznáma a závan téměř opravdového dobrodružství byl úžasný. Jestli z toho udělají kecací blbost plnou emocemi nabytých NPC a stráášně zábavných a moralistických rozhodnutí ala ME tak jim na to kašlu. DS přinášelo skvělí pocit z dosaženého úspěchu právě proto že bylo tak nejednoznačné, ale přesto vnitřně logické.
    • maros.goc
      ja si osobne myslím, že z Dark Souls robíte niečo, čím vôbec nie je ...rozhovory a viac NPC by hre rozhodne prospeli, taktiež väčšia životnosť a uveriteľnosť sveta ...však tie príšery tam nerobia nič len stoja..stoja na mieste ako stĺpy..tomuto svetu mám akože uveriť? ...najlepšie na tom je ak sa skratkou dostaneš z Firelink Shrine do Undead Church a dostaneš sa tým za chrbát všetkým nepriateľom a vtedy zistíš, že sú to len bezvýznamné 1 a 0 bez nejakej vyššej AI, pretože len stoja..a stoja ..a možeš hru tak nechať aj 20 hodín v kuse a oni tam budú vkuse stáť a stáť .....a stáť ....

      ..hra je to rozhodne výborná, no zase nič extra donebavolajúca pecková hra, pre ktorú by sa umieralo ...ja mám taký pocit, že tá hra sa nazývala extra ťažká len kým bola na konzolách, keď prišla na PC, tak zrazu bublina spľasla, pretože nič "neviem-aké-čo" to nakoniec nebolo
      • No nechci se s tebou hádat, ale jak bys chtěl udělat ty příšery uvěřitelnější, v každým RPG monstra čekají v určité oblasti a když se k nim přiblížíš tak zaútočí. Představa je to sice pěkná, ale nevím co takový zombík dělá ve volném čase když se zrovna nenechává masakrovat hlavním hrdinou. Jinak NPC by klidně víc mluvit mohli, jen nechci strašně super cool dojemné vyprávění ala ME, kde každá postava bude mít tuny problémů, které s nimi budete muset řešit a pak jim třeba i pomáhat. Najednou bychom tu taky mohli mít tuny aportovacích questů jako v jiných RPG. I to se mi líbilo na DS že vás NPCčka pořád něčím nezatěžovala a všechno bylo na hráč. Nevím jaká byla hra na PC, ale obtížnost rozhodně nebyla velká jen proto že se to hrálo na konzoli. Abych řekl pravdu v posledních pár letech jsem hrál docela dost RPG: Drakensang, Dragon age, Zaklínač 1 a 2, Mass Effect (ani i přesto jak ho tu pořád trolluju), Dragons dogma. A žádná z těch her mě nezaujala tolik jako Dark souls (snad jen první DA, druhý zaklínač a DD).
      • 10/10
    • Keď zrovna netroluješ tak máš aj celkom zaujímavé príspevky. *3*
      • No dnes mám svůj den. Ale zítra zase ve starých kolejích. Navíc na DS mi záleží a fakt nerad bych hrál DS 3 hack and slash ala GoW (což je sice dobrá hra, ale od ní taky očekávám něco jiného)
  • Spades
    Tyhlety články mě dokážou jen naštvat. V RPG hře nemá být postup tím, že vás to kopne do boje a uč se, ale tím, že se vylepšujou statistiky. To, že hra nemá tutoriál je naprosto v pořádku, ale když to na vás hodí vše najednou, to je jak kdyby ste první den letecké školy sedly do F-16 a očekávalo se od vás, že to budete umět... To je prostě dementní.

    Absence křivky učení není HC, to je lenost vývojářů.
    • to s F-16ou sedi, akurat trosku inac si mal formulovat " to je jak kdyby první den letecké školy VAM DALI NA VYBRANOU F-16 a RC-model". v DS ta predsa nikto nenutil ist do najtazsej arei a ked si to skusil, dostal si na pr..l parkrat a uvedomil si, ze tudy cesta nevede...
      tak ako sa male decko popali na horucej platnicke a potom vie ze to robit uz nema :)
      Statistik je v DS celkom dost a kvalitnejsie nez vo vacsine terajsich "rpg". O DS sa hovorilo ako o akcnom rpg vsade- ja ho dlho povazujem, za jedno z Top rpg poslednych rokov/ desatrocia..
      (pre mna nieco podobne ako Temple of elemental evil-zabagovane sice ako fras, ale tiez na zaciatku prvy boj a vypraskali ma niekolkokrat po sebe - a potom zas a zas:) (ale je to samozrejme trosku ina kava no..:) )
      vec nazoru samorejme
    • ales.smutny
      Já mám pocit, žes tu hru nehrál. Protože tolhe není o nějakém přehlcení informacemi nebo prvky, které je třeba zvládnout ovládat. On je to spíš takový opak...

      Jinak, chraň nás herní bůh doby, kdy budou muset všechny hry vypadat podle mustru "tohle tam být nesmí, protože to poučka o tom, jak má žánr vypadat nemluví".
    • irdzi
      A hrál jsi "to" nebo si to jenom myslíš?.)
    • Ale jdi ty brepto...
      V DS hrách na tebe nikdo nehází "všechno najednou", prostě tě to flákne do světa a "zkoumej, hledej, nalézej" - to je jejich hlavní kouzlo. Právě to, že na začátku tě rozseká každá uslintaná zombie a na konci se do tebe za celý souboj boss ani jednou netrefí, je v DS zpracováno široko daleko nejlépe, jenom to není někde napsáno, nesvítí tam šipka a nebliká tutoriál. Ten svět je zkrátka tajemný - a na to, jak funguje, musíš přijít tím, že hraješ, ne že cestou z krámu v tramvaji přelouskáš manuál.
      • Ale zase v DS tutorial byl. Celé Undead Asylum byl tutorial. V něm se člověk naučil vše potřebné o ovládání, pokud jde o to co dělá který stat i to se dalo ve hře zjistit. Stejně tak ti hra vysvětlila i ostatní důležité věci. DS byl skvělí v tom že ti nikdo neříkal kam máš jít, to všechno sis musel zjistit, základní vysvětlení však dostals
        • Podobne na tom bol aj Gothic 1 a 2, tiež si teoreticky mohol ísť kam si chcel ale prakticky si mal vždy vytýčené hranice ktoré súviseli s tým aký si dobrý v hraní. Páčilo sa mi ako každé brnenie znamenalo obrovský posun v hre, nie ako napríklad v skyrime a vačšine nových rpgčiek, kde veci ktoré nachádzaš ,takmer vždy neznamenajú nič iné, len zmenu toho ako tvoja postava vyzerá.
      • Spades
        Jenže l takovým věcem ani tutoriál neslouží. Tutoriál tě má seznámit s ovládáním, ne ti říct taktiky na jednotlivé potvory.

        Mě jde o věci typu - co ovlivňuje tento stat, k čemu je tady tento ukazatel, co se stane po smrti...
        • Tak takto vyzerali hry pred 20 rokmi na Sege a to je presne dôvod prečo sa Dark Souls v dnešnej dobe považuje za HC hru. Vtedy keď si si kúpil alebo požičal novú hru nikto ti v prvých 2 minútach nevysvetlil čo máš robiť a čo nie, aký item ti je na nič a aký je užitočný, na akého nepriatela čo platí. ( a to sok zabudol dodat, že vtedy si vedel po anglicky tak maximálne game over start a to je asi tak všetko) S každým zahratím si sa dostal kúsok dalej a stal si sa o trochu lepším, objavil si nové veci, nové výzvy ktoré si musel prekonať a to ta uspokojovalo.

          Hra určila pravidlá a podla tých sa hralo. Bolo len na tebe či na to máš aby si ju porazil. Ale v rámci jej pravidiel.. Vtedy si s hrou bojoval a porazil si ju. Mohol si byt na seba pyšný. A preto si si mohol hovoirt hráč.

          Dnes si hovorí hráč každý kto chodí pár hodín denne po mrtvom skyrime a robí nezmyselné questy do úmoru aby sa mu zmenilo číslo x na číslo y, nemeniac v hre absolútne nič.

          DS bola prvou hrou po dlhých rokoch ktorá toto priniesla spat. Neviem aký tutoriál by si chcel ale viem, že ak o nejakom čo i len uvažuješ tak mi je jasné, že DS nie je hrou pre teba.(no offense)
          • Ty hry to totiž před 20ti lety měly všechno popsaný v manuálu... takže bych to moc nesrovnával. Dnes je místo papírový knížky v krabici, ve hře názornej tutoriál. A když není ani jedno, člověk jen kroutí hlavou a musí hledat na zapíná internet... *1*
            • Spades
              Nevim jake stare hry si hral ty, ale ja vyrustal na Duke Nukem, Doom a Warcraft - tam nebylo co vysvetlovat :D

              Z tech her, kde bylo potreba neco se fakt ucit bylo treba TES, nebo M&M, ale takove hry se v CR moc neprodavali. Mozna jeste Duna byla takhle HC, ale ta zase nebyla natolik slozita.

              Asi nejtezsi hru v tomto si pamatuju Transport Tycoon, protoze tam sem fakt nevedel co mam delat, ale ovladani aspon bylo jasne :D
            • No chcel by som vidieť ten manuál a ešte človeka čo by mu rozumel *15*
              Mne sa páči , že DS bola v tomto taká striktná a tým mi pripomenula tie staré hry.
  • Me se libi jak polovina "fandu" ani nehrala Demon's Souls ale hned se všude označuji za profesionální znalce a mluvi o konci serii...
  • eeeee
    Vzdyt je to uplne vareni z vody, ta hra jeste ani neexistuje.
    • Viktor_H
      Ale už se evidentně rýsuje koncept...
  • Ten polhodinový speedrun je odrb.....aby sa dostal k finálovému bossovi by musel prejsť ešte Londo Ruins celé, vypustiť vodu, prejsť New Londo Ruins a zabiť Four Kinga, prejsť celé katakomby, zabiŤ Bossa, prejsť Tomb Of Giants a zabiť Bossa, prejsť celé Dukes Archives a zabit Setha, kryštálového draka.

    Prejsť celé Lost Izalith a zabiť 2 bossov po ceste + Bed of Chaos, až potom by sa mu odomkol finálny boss.

    Nič z toho v tom speedrune nie je!!!!!!!!!!! To je dalšiu hodinku a pol speedrunu.
    Podivné je i že týpek má hned odzačiatku Gold Pine Resin asi 8, robí velký damage i bossom a hlavne medzi strihmi videa mu vždy narastie zázračne životnosť.....

    S takýmito speedrunmi mozu odrbkavat tych co Dark Souls nehrali *7* *12*
    • Je to cheater; nicméně "regulérní" speedrun (najdi na youtubu) se všemi bossy je kolem hodiny. V uvozovkách to píšu proto, že maličký glitch tam speedrunner přece jen využije, ale herní, ne tedy "save/load trik", konkrétně v archivech skočí z výtahu tak šikovně, že přeskočí celou fázi s prvním setkáním se Sethem. Jinak ale regulérně sejme všechny bossy, neudělá ani jednu chybu a za hodinu hotovo. Klobouk dolů. (Pochopitelně použije všechny zkratky, Master Key, vynechá optional bosse včetně Taurus Demona a celých Depths a Blighttownu, atd.) Viz třeba tu: http://youtu.be/Xmu-0DD2WCk
    • Inquisitor
      Nevim, prý využil nějaký bug ve hře.
      • Bug využije v 28:45 min, potiaľ je to OK.
  • MickeyMutant
    "Osobně si myslím, že systém covenantů v Dark Souls byl obtížný pro pochopení a dostatečné zažití. Já chci covenanty udělat hráčsky přístupnější... zde bylo tolik skrytých prvků příběhu, kterých si hráči nemuseli všimnout. Já doufám, že tohle udělám jasnější nebo přímočařeji vysvětlené. A nejde jen o příběh a celkovou komunikaci hry s hráči"

    Pochopitelnější bonusy systému covenantů a lépe odvyprávěný příběh. To není "au, au, au". To je "ok, držím palce".

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit