Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mart9
    Celý žánr MMORPG jde celou svou existenci naprosto mimo mě, ale tohle je hra, která mě fakt zajímá a dovedu si představit, že bych si i ten pozemek za rozumnou cenu koupil. Jen doufám, že se její vydání nebude krýt s vydáním Kingdom Come, to by byla škoda pro oba české skvosty.

    Jo a moc se mi líbí, jak tady v diskusi autor komunikuje, to se jen tak nevidí. Za to rozhodně palec nahoru a přeju, ať je hra úspěšná.
    • Děkuji moc za podporu. Srovnání s Kingdom Come: Deliverance bych se raději vyhnul. Jsou to přeci jen dva velmi odlišné projekty jak koncepčně, tak hlavně i profesionalitou vývoje a zkušenostmi. Ale rozhodně to potěšilo.

      Vydání projektů ve finálním stavu se určitě nesetká ve stejnou dobu (NI bude později).

      Ještě jednou děkuji.
      --------------------------------------
      Celkově bych i rád dodatečně poděkoval všem zde na games.cz, jak redakci tak i zde diskutujícím - jakákoliv komunikace a věcné připomínky jsou hnacím motorem.
      • odkud jses nekde pobliz olomouce ze jo?
        • takze rikas, ze bych u tebe mohl potom zacit investovat a skoupit vsechny pozemky? Jestli hra bude uspesna, mohl bych vydelat ne? :)
          • :) první dotaz: původem z Jižní Moravy, pracovně Praha + celá ČR a fyzicky poslední roky útěk na klidné maloměsto(spíše venkov) cca 60km od Olomouce;)

            druhý dotaz: no podobným spekulacím se +- bránit nebude, ale nejsem si jist zdali by se na tom dalo vydělat - nákupem pozemku a následným převodem na jiné hráče (to by se muselo jednat o hodně zajímavý pozemek aby to někdo takto kupoval)...
    • Chim
      Toho bych se moc nebál. Nevím jaký je odhadovaný termín dokončení, ale tohle na mě zatím působí jako hodně dobrý rozpracovaný koncept s termínem možného ostrého provozu ve vzdálené budoucnosti. KC:D je přeci jen už dneska v mnoha směrech trochu jinde.
  • No tak toto budu rozhodně sledovat. *8*
    • Je jako ten týpek z Mrazíka "Nastěnku chci za ženu HO HO HO HO" XD *9*
      • No budu se muset zeptat v rodině, zdali nějak nejsme příbuzní s Valentin Brylejev - možné je vše.
  • super nápad a že je po takových hrách poptávka ukazujou napr. survival mody do skyrimu nebo hra forrest
  • Tahle hra mě vážně zaujala, díky za super rozhovor. Většinu mých námitek "no ale vždyť...!" autor už v rozhovoru vysvětlil a je na něm vidět, že to určitě není trouba, co se rozhodl udělat bez zkušeností obrovskou hru a neuvědomil si, co to obnáší.

    Jedna věc mi ale stále dělá starosti - tahle hra bude krásně fungovat, když jí budou hrát alespoň tisíce lidí. Když přijde někdo nový a uvidí krásná města, vesnice, a dozví se, že to všechno je dílem lidí a ne předpřipravené...wow...Jenže co na začátku? Běžný hráč podle mě přijde, popoběhne si po lese, pokácí strom, řekne si "hm, líp vypadající minecraft", zjistí, že za pozemek na barák by musel zaplatit 10 USD, hru vypne a sbohem.
    • Diky moc za podporu. No misty jsem Pavla Dobrovskeho skoro nepustil ke slovu, ale je to profik a umel si me usmernit...

      K dotazu: toto bude reseno tak, ze vetsina contentu co vytvori hraci behem finalnich testu zustanou ve hre i pri startu. Logicky bude i region, ktery budu vlastnit a udrovat i ja:)
      • možna bybylo lepší ty questy nezadavat prostrednictvim portalu do nejake "aukce" ale aby si hráč musel pro quest osobne dojít k zadavateli a osobne mu prinest zboží. Nebo zadavatel by mohl vyvesit zadani questu na nejakou tabuli (pokud ma domek treba) a tam by to zadani vyselo i kdyby byl offline, ale abyste mohli quest splnit, museli by se hráči online sejít.
        protože jakakoliv aukce v mmo podle mych zkušeností zpusobuje inflaci zboží
        • Pro lepší pochopení to bylo v rozhovoru definováno jako aukce (ale aukce to 100% nebude).
          Přehled o questech bude ale muset být dostupný kdekoliv - jejich plnění už ale bude vyžadovat dojít (či zajistit transport (dle typu questu) ) na místo splnění/doručení.
          Zadání pouze u domu zadavatele by mohlo způsobit (že nikdo o quest ani nezavadí - a pokud by se jednalo o quest vyloženě pro farmáře (který nevytáhne paty ze svého pozemku), tak tento quest nikdo kompetentní nebude moci plnit.
          Inflace zboží - každá věc má svoji kvalitu (tj. není kůže jako kůže). Logicky méně kvalitní suroviny budou méně žádané a za menší cenu (časem i neprodejné). Čím bude ale daný produkt kvalitnější (což bude vyžadovat velké úsilí ze strany hráče (autora produktu), tím poroste i jeho cena a unikátnost.
      • Děkuju za odpověď. Jo, to zní docela fajn, navíc jim to buď můžeš nechat jako odměnu za testy, nebo to tam může působit takovým stísněným dojmem - polorozpadlá prázdná vesnice, nebo srub v lese, očividně už tu někdo žil i přede mnou podobným způsobem:)

        Jinak nevím, jestli to bylo jen tím rozhovorem - ale doufám, že questy půjdou dělat nejen ve stylu "mám 10 kilo brambor a chtěl bych peřinu" nebo "otravujou mě vlci, kdo je pobije, dostane 10 zlatých", ale i něco trochu epičtějšího. Líbilo by se mi si v té hře hrát na game mastera ze stolních RPG - domluvit se s dalšími lidmi, že budou dělat "NPC"čka, vyrábět složitější příběhy pomocí jednoduchých skriptů a tak. Bude podpora takového hraní nějak zakomponovaná přímo ve hře, nebo bude jen to "tržiště"?
        • na to neni nic treba programovat, stačí se domluvit na foru nekde mimo hry
          • Spojil jsem dvě věci do hromady, naštěstí Martin to pochopil.
        • To je hodně ke zvážení (rozhodně to není v aktuálních plánech a není možné to zaručit).

          Ale dělám si poznámku;)
          Ve své podstatě to není nic programově složitého (s ohledem na možnost vlastnit na svém pozemku, regionu NPC (stráže, dělník atd.) ). Kdy by se dalo jednoduše udělat rozhraní pro questy v následujícím duchu:

          Vybrat dělníka na svém pozemku - zadat mu public požadavek na 100 prken. Doplnit vlastní story k požadavku. A delivery point určit jiného dělníka (přidat story) atd. (s tím se dá i pracovat formou, že dělník chce doručit kytku své milé atd.)

          Zapojit hráče jako NPC to už je pak na hráčích samotných pokud si budou chtít na něco takového hrát. Tady už je to na fantazii a dispozicích samotných hráčů. Kdy vznikne požadavek dones 10 kůží (story: proč to dělat) a delivery point bude reálný hráč se jménem "XY", který se pohybuje v regionu "ABC". Tento hráč "XY" by s tím ale musel počítat a čekat na případné zájemce o quest + poslat hráče zase jinam s jiným úkolem atd. To už jsou v podstatě eventy od hráčů (kdy se počítá s jejich vlastním zapojením a nasazením).
  • tak to jo pane. To zapominani je genialni. Presne tak to chodi, vidim to na sobe :)
  • Uz me delsi dobu velice stve tento prehravac videii chci zeslabit video a zvuk se vypne a slider nejde posunout nahoru a to je pokazdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • jak by rekl polacek, games neni pro raj pro idioty *6*
  • Zni to skvele, nejvic mi to pripomina multiplayer Minecraft, akorat se skillama a simulaci entropie. :D Trochu me mrzi ty poplatky za pozemky, ale zalezi jak velky ty prostory budou. Rad treba stavim chaticky ruzne po svete podle nalady. Budou tam i jeskyne na prozkoumavani nebo hory a tak? Drzim palce!
  • Zni to paradne, borec vypada ze to ma promyslene.
  • Keyz
    Dost velký nápad.
    Co vidím jako problém je spoléhání pouze na hráče. Hráči si udělají úkoly a hráči budou virtuálně pracovat atd. Anarchie.
    Pak to někdo rozbije a je to v pr... Měli by tam být NPC, kteří se budou o něco starat anebo hráče nahradí. Aby tam byla základní pravidla. Jako v ultimě stráže anebo základní obchodníci.
    • Ve videu to je naznačeno. Hra bude obsahovat obranné entity - součást některých typů pozemků. Které budou řídit a usměrňovat hráče. Plus entity co budou globálně balancovat situace a v podstatě nahrazovat kladné či záporné hráče.
      • Keyz
        To bude mnoho práce. Tak snad se mu to povede.
        • *ti
    • Jack1947
      Takže další z řady, MMORPG vizí co asi v reálu nebudou moc fungovat? néé tak to ne radší něco normálního.
  • Super rozhovor a predevsim vize cely hry (scifi element, byt jen natuklej na me pusobi jako naprosto zasadni a rozhodne si umim predstavit, ze je to element, kterej da tyhle hre dusi). Uprimne si myslim, ze tenhle projekt neklapne, protoze penize. Ale zpusob jakym Martin Mastny premejsli me vazne bavi. Jen me tak napadlo, ze by bylo docela uzasny, kdyby se tenhle clovek dostal treba do tymu Dana Vavry — vzhledem k jejich zkusenostem by se docela jiste daly podobne ambiciozni napady zpracovat technicky a technologicky lip a idealne i se zajimavejsim platebnim modelem.

    PS – Pavel se podle me mohl ptat a smerovat ten rozhovor jeste daleko zajimavym smerem. To by se ale musel vyhnout vsem tradicnim a banalnim mmo otazkam, ktery k takhle zajimavy hre pusobi docela nepatricne a mel jsem dojem, ze Martinuv myslenkovej vlak obcas Pavlovi decentne ujizdel... Ale za vyber hosta urcite dobra prace :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit