Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • 7/10... byly tu i větší odpady, kterým jste dali mnohem víc... ta hra je docela povedená...
  • Tohle není tří áčková hra od obří společnosti, tohle nemá prostředky aby se to rovnalo rozsáhlosti a kvalitou zaklínači, dark souls nebo jakékoliv jiné takové hře. Na to jaký maj spiders prostředky si myslím že udělali zajímavou hru, stejně jako bound by flame, která mě, jo baví, není dokonalá, příběh by bestsellera nevyhrál a animace obličeje jsou na prd jo, ale i tak je to podle mě dobrá hra která rozhodně nepatří do 5/10 skupiny. Zatímco malý indie hry jsou vychvalovaný a obří hry mají dobrý známky prakticky jistý, je tohle hra která se snaží bejt dobrá s tím co má a já za to dávám palec nahoru, lepší než kdyby z toho udělali 2D 16bit plošinovku, z té by ovšem všichni hipsteři tady skákali do stropu s tím jak je to retro cool uhhh.
    • Vogon
      Uvědomuješ si, že Demon's Souls mělo dost malý rozpočet, narozdíl od tebe mám čísla - hra potřebovala prodat 75000 kopií, aby byla úspěšná, a navíc problémový vývoj, ale i přesto je považováno za jednu z nejlepších her minulé generace? To samé platí o Dark Souls a o stovkách dobrých indie hrách.
      • Tak to by mě zajímalo, kolik to bylo plus tvoje definice "úspěšné hry". Předpokládám, že to není pouhá návratnost investice.
        • Vogon
          Co myslíš, že publisher bere jako úspěch? Zauvažuj, jestli to nebude moc bolet.
          • Celkem slabý pokus, jak se vyhnout (celkem jednoduché) odpovědi - použít řečnickou otázku. Ale to je od tebe nepřekvapivé, vzhledem k tomu, že si se ani neobtěžoval uvést ten rozpočet a zdroj ze kterého to máš - jak sem tě žádal.
            • Vogon
              Kdybys jakoukoliv Souls hru hrál, tak bys viděl jak chytře šetří rozpočet, samozřejmě pokud nemáš i problémy se zrakem.
              NPC postavy nemají animace obličeje, taky je nepotřebují, protože kamera se v dialozích nepřibližuje. Mají jenom jeden dabing(anglický), což je na japonskou hru nezvyklé a Fromsoftware(přesněji Frognation) pracuje pouze na dvou textových verzích- anglické a japonské. V dabingu neučínkují žádní slavní herci. Většina NPC mají stejný model jako hráč a generické obličeje. Mají royalty free zvukové efekty, nebo upraví něco z předešlých her a použijí to znova. K tomu patří i chytré používání starých assetů, hlavně animací. Jediné non-diegetické zvuky jsou v bossfightech. A takhle by se dalo pokračovat dále.
            • (A vraťme se k tvé neschopnosti pochopení psaného textu, tady se nebavíme o tom, zda Demon's Souls mělo malý rozpočet, ale o tom, zda se dobré hry dají dělat s menším rozpočtem než Technomancer, což je naprosto jasné ano)

              Ty máš skutečně nějaký problém s chápáním. O tomhle se bavíš Ty a někdo nahoře, ne já. Já a) reagoval jen na údajně "dost malý" rozpočet DS, za b) nikde sem nepopíral, že se dá udělat dobrá hra za málo. Snažíš se mi vecpat a polemizovat se mnou o něčem, co sem vůbec neřešil, typický straw-man.

              Každopádně, i kdybych přistoupil na tvojí hloupou hru, tak je to pořád jen pletení dojmů a pojmů. Radši bych fakta:

              1) Demon's Souls měl naplánováno prodat 75 000 kopií, o skutečných nákladech nic nevím (ty možná ano, bohužel si to ničím nepodložil).
              2) Technomancer budget neznám (ty možná ano, bohužel si to ničím nepodložil)

              Ale jinak Demon's Souls měl menší rozpočet, ok. *7* Nebudu ti to brát. Osobně o tom pochybuju, ale to je jedno, bez nějakých důkazů nemá cenu spekulovat.
            • Vogon
              To že Demon's Souls mělo malý rozpočet je veřejně známá věc. Ale můžu ti tu parafrázovat Hidetaku Miyazakiho, ředitele Fromsoftware: "V době, kdy jsme začali pracovat na Dark Souls, Demon's Souls ještě nebylo vydáno na západě a neměli jsme zdání o popularitě našich her, tudíž jsme měli podobně malý rozpočet a časové problémy, a proto jsme nezvládli některé prvky Dark Souls provést tak kvalitně jak bychom chtěli.". Zdroj je EpicNameBro, který se s vývojářemi z Fromsoftware a Miyazakim zná osobně, kniha Dark Souls Design Works a vyjádření Miyazakiho k framerate problémům DS
              A ještě něco, vývojáři Demon's Souls museli dělat lživé ukázky hry, aby vůbec nějaký rozpočet dostali, museli začínat vývoj od začátku a hra neměla v Japonsku téměř žádný marketing. Toto o rozpočtu vypovídá až dost. Netřeba říkat, že technomancer a mnoho ostatních her, které netrpěly problémovým vývojem, změnou vedení a šíleným publisherem, jsou o dost horší než Demon's Souls.
              To že jsou vývojáři Technomancera speciální a musí si dělat svůj vlastní engine na hru, která je naprosto generická, je jejich problém. To, že se nesmyslně snaží napodobit AAA hry, svědčí o jejich šílenství a naprostému neuvědomění si své situace. Kvalitní hry se dají dělat levně(viz. stovky indie her) a s malým týmem, ale vývojáři musí použít mozek a snažit se obejít nedostatky v rozpočtu jinak, ne že do světa vylezou s hrozným zabugovaným eurojankem, který si hraje na něco, čím ani z daleka není.

              A vraťme se k tvé neschopnosti pochopení psaného textu, tady se nebavíme o tom, zda Demon's Souls mělo malý rozpočet, ale o tom, zda se dobré hry dají dělat s menším rozpočtem než Technomancer, což je naprosto jasné ano. A čistě z pozorování a zkušeností můžeme soudit, že Demon's Souls mělo menší rozpočet než Technomancer.
            • Úsměvné, že o neschopnosti číst a psát píše člověk, který se chlubí, že a) má čísla, za b) tvrdí, že DS měl nízké náklady. Bohužel ani po 2 postech a mých výzvách není schopen to nějak doložit. Jako už to začíná být komické. Těch 75 000 kopií (což sem si samozřejmě vygoogloval, takže plýtváš prázdným textem) neříká nic o nákladech ani o nějakém úspěchu (jak si tvrdil ty). Byl to jen plánovaný prodej (možná s nějakým ? ziskem). Za úspěch bych spíš považoval, že se prodalo několikanásobně víc a ne jen, že byl splněn plán.

              Můžeme tady (nesmyslně) spekulovat (tvůj nápad, viz nahoře), co "asi publisher může požadovat", ale nikam se nedostaneme, protože jeden publisher může považovat za úspěch návratnost investice, druhý procenta, třetí stovky procent. 75 000 kopií je nějakých cirka 5 milionů dolarů, pořád ale nevím, jaké byly náklady, což je celá pointa mojí rakce na tebe. Mohly být klidně půl milionu, nebo taky 3, což bych za "dost malý rozpočet" fakt nepovažoval. Celé to stojí a padá na tom, že tvůj výrok je založen na odhadech jaký asi mohl rozpočet být a ne na reálných datech. Škoda, že si to ještě nepochopil. Tak snad teď. Další věcí je, že DS používá engine zdarma díky Sony, což je luxus, který spousta indie vývojářů nemá a který má vliv na náklady.

              PS: Co se týče Technomancera - já reagoval (ach to ohánění se neschopností číst *cough cough*) na tvůj výrok o dost malých nákladech DS. O Technomancerovi a jeho nákladech sem se nebavil, tudíž nemám absolutně důvod něco prokazovat. Tenhle slabý pokus o straw-mana si tudíž strč za klobouk.
            • Vogon
              Vidím, že máš jak problém se čtením, tak i se psaním. A existuje stránka google.cz, tu občas doporučuji použít. Zdrojem je Atlus a velmi známý problematický vývoj Demon's Souls, kdy Sony odmítlo publishovat hru a poskytnout finance.

              A když se tu oháníš těmi zdroji, co takhle nějaký zdroj o rozpočtu Technomancera?
    • To jo. A kecy, jak maj autoři znát svý limity jsou pěknej blábol. RPG dělat chtějí a praxi maj, tak se snaží s tím, co maj. Nepotřebujou všude cpát super grafiku a animace, když maj hratelnost. Lineárních sranců s mega reklamou a grafikou už tu bylo dost.

      A s těma indie hipster kravina je to třeba záměr. Páč tyhle střední hry můžou být jednou konkurence AAA, tak se musí zadupat do země, aby šli autoři dělat jen ty hipster hopsačky a hráč měl na výběr jenom z těch sranců, CoDů...
      • Snaha a úmysl bez umu můžou být oceňovány ve hře za pár eur nebo zdarma, ne když se prodává odbytý produkt za AAA cenu. Praxe jim očividně nepomáhá, když předchozí 2 hry měly víceméně stejné problémy a nevalné přijetí. V Bound by Flame jsem měl se souboji a dialogy přesně ten samý problém, co popisuje autor recenze, takže se buď nepoučili, nebo na to hážou bobek.

        Závěrečná konspirační teorie už je vyloženě k smíchu, zvlášť v době, kdy se CD Project Red v průběhu 3 her dokázali vyšvihnout z nízkorozpočtového RPG na hru roku, Dark Souls je jednou z nejpopulárnějších sérií a Telltale Games vydávají několik her ročně.
        • Jaký navalný přijetí? No přijetí u tebe, haterů a dalších je fakt nevalný, ale koho to zajímá? :) Páč je určitě zajímají hráči, co tenhle setting a žánr baví.
          Ta jako že konspirační teorie nebyla o žádný konspiraci, ale možným přístupu, který může a nemusí platit, napsal jsem třeba... což ignorant samozřejmě nechápe a radši bude blábolit o oblíbeným slovíčku konspirace. Zaklínač měl mnohem silnější značku a stál za ním vydavatel, což je úplně jinej příbeh.
          • Aha já zapomněl. 50-60% na Metacritic a 60-70% v uživatelských recenzích na Steamu, to je přece sen každého vývojáře *1* Samozřejmě to jsou všichni hateři, kteří se spikli proti Spiders, že?

            Ten tvůj "možný přístup" byl skoro definice konspirační teorie. Obviňuješ Games z toho, že napsali nepravdivou recenzi, protože je k tomu donutily velké korporace, které se z nějakého důvodu krčí strachy před talentem a potenciálem malého studia tvořícího hry 5-10 let za konkurencí, a nejlepší způsob, jak je potopit, je negativní hodnocení na českém webu. Nebo možná zkorumpovali kritiky na celém světě, od mezinárodních značek, přes lokální weby až po youtubery. A udělali to u tohoto jediného studia, ne u her, které byly opravdu dobré a mohly konkurovat AAA hrám, jako SOMA, Pillars of Eternity nebo The Walking Dead. K tomu ti už opravdu chybí jen alobalová čepička. *1*

            A pokud jde o značku Zaklínače, tak ta byla v západním světě skoro neznámá a v době vydání 1. dílu nebyla většina Sapkowského knížek ani přeložená do angličtiny. A hle, o 8 let později vyhrává Zaklínač 3 všechny ceny hry roku a celý svět miluje Geralta.
    • Zir074
      Mám dojem, že vymlouvat se na finance je blbost když si člověk jednoduše ukousne velké sousto. Aspoň v této době, už někteří dokázali, že to jde udělat kvalitně i bez miliónů (brambor). A Spiders dělají už po třetí takřka to samé ne? Akorát v jiném kabátku. Navíc by jim určitě neuškodilo trochu ubrat v trailerech na tom jejich "chvástání". Nepřeju jim nic špatného, ani je nerad kritizuji, ale do toho "hnoje" si očividně lezou sami, tak jako Piraně mají na víc.
    • Když nemají prostředky, tak si mají uvědomit své limity, něco obětovat a vytvořit dobrou hru v tom rámci, ne se snažit doletět na Měsíc v trabantu. Ty malé indie hry jsou tak vychvalované, protože se zaměří na jednu věc a udělají ji skvěle, místo toho aby jich tucet udělali sotva průměrně.
    • Bez ohledu na rozpočet - pokud daná věc selže v tom nejpodstatnějším (hratelnosti), pak je to chyba návrhu, nikoliv vina nedostatku peněz.
  • Tvrde to ty hre v recenzi nandal. Ted jen aby stejny metr pouzival i u AAA her
    • Lukass
      AAA tituly tady maji predplacenou osmicku, podle recenzi se dneska ridi uz jen blazen. Ja sleduju gameplay videa, a recenze na steamu, za 2 roky sem se nespalil. Ridit se podle zdejsich recenzi tak uz sem vyhodil za ty 2 roky nekolik tisic korun.
      Nadruhou stranu musim rict ze recenze Slavika sou njelepsi an tomhle webu, takze kritika rozhodne nemiri na neho
      • Říkej si ale co chceš, ale většina AAA titulů si nějak výrazně špatná hodnocení nezaslouží, protože to rozhodně nejsou špatné tituly, které by v něčem byly totální průse*.
  • Morraw
    Máme tu Indie hry a AAA tituly. Každé na odlišné straně spektra. A co je uprostřed? Hry jako Technomancer, Lords of the Fallen atd. Hry, které si taky zaslouží uznání, ikdyž to mají těžké, ptze jsou srovnavany prave s AAA produkci.
    Me hra bavi a jsem ochoten přehlédnout i nějaké nedostatky. Setting je zajímavý, souboje a jejich animace baví, RPG a crafting funguje. Pro Spiders je to zase posun i přes vlažné přijetí. Snad se jim jednou podaří opravdu prorazit.
    • Prodává se to za cenu AAA her, tak to s nimi bude srovnáváno. Přimhouření očí bych chápal, pokud by to byla jedna z prvních her mladého studia s potenciálem dobrého vývoje, ale Spiders dělají stále ty samé chyby. Místo toho, aby začali u menších her a propracovali se k ambicióznějším projektům, s každou hrou sahají příliš vysoko.
    • Lords of the fallen bych do kategorie her od spider vůbec nedával. Ta hra je sama o sobě naprosto skvělá a má jedinej problém a to je storytelling a potom možná absence smysluplnýho ng+. Kažodpádně je to jedna z extrémně nedoceněnejch her kterých zas až tak moc není.
    • Můj názor je takový, že uznání si zaslouží všechny *dobrý* hry, bez ohledu na rozpočet, takže logiku "na to kolik to stálo, je to docela dobrý" neuznávám. Srovnávání s AAA produkcí je pak problém povrchních lidí.
  • maros.goc
    za mňa je to najlepšia hra od Spiders :) ten svet sa mi veľmi páčil :) RPG systém je brutálne robustný a súboje majú šťavu, ak si ich pauzujete a tak si vyberáte, na koho zaútočite :) ....má kopu chýb ta hra, ale nie je to od žiadneho AAA štúdia, tá budgetovosť je tam teda zrejmá ...ale ja som sa bavil :)
    • Fordzy
      Soubojový systém typu: Hop, skok, bum a bác nepovažuji za přiměřeně rozsáhlý natolik, aby se mohl nazívati "RPG systémem". Pokud vás tato hra bavila, tak vám doporučím "Kloboučku Hop", taktéž obsahuje "brutálne robustný RPG systém", který vám bude jistě vyhovovati. *5*
      • lepší jak skyrim...
    • robustný rpg systém... jen jestli ten rpg system není omezen jen na zlepšovani bojových dovedností. To bychom za rpg taky mohli považovat Dooma, kde si mužete taky odemykat skilly.
      Já si pod rpg predstavuju hlavne ruzne rešení situací, které mi nabídne hraní ruznych rolí.
      • bojove/socialne/technicke skilly/atributy, frakcie, situacie odvyjajuce sa od riesenia. robustne je to dost. svet, grafika a rpg prvky sa tomu fakt vytknut nedaju. ano dabing nieje bohviejaka extra trieda ale zas az taky paskvil jak niektory tvrdia to neni. zatial som sa nenudil
  • Mars War Logs se mi jako RPG libilo, recenzentum na GAMES.CZ nikoliv. A jelikoz jsem si precetl recenzi, kde se to opet recenzentum nelibi, tak jsem zavetril a hru si koupil. No a ejhle, po par soubojich uz vidim, ze se mi to bude libit zase...jo hooo. Hlavne, ze Zaklinac dostal 10/10, a souboje zde me bavi mnohem vice nez v Zaklinaci...no nic
  • karlman.hajsky
    Spiders studio na víc momentálně podle mě nemá. A navíc Mars, Bound by Flame i Technomancer mi přijdou až moc podobný.
  • Kinet1c
    Osobne si myslim, ze tato hra ma jediny velky problem a tou je backtracking tzn. pre tych co nahodou tento vyraz nepoznaju, tak sa strasne opakuju lokacie, tzn velakrat sa treba vracat na miesta kde uz hlavny protagonista so svojou skupinkou bol niekolkokrat. To je by som povedal uprimne na zaplakanie. Ale inak hra je urcite lepsia ako hodnotenie naznacuje. To ze niekoho zabijaju strelci mimo obrazovky svedci iba o jeho neschopnosti a neprehladnosti v subojoch kedy si neuvedomuje svoje okolie a rube hlava nehlava, bez myslienky, bez cielu. Mal som to podobne na zaciatku hry a som umieral a skoro som si isiel vlasy vytrhat az my to doslo a hra sa zmenila na uplnu pohodu, uz neboli problemy so strelcami a tych hlupakov so stitmy, vsetko islo dole a suboje boli jednoduche ba az otravne jednoduche.
    Hral som to iba na NOrmal, takze netusim ake tazke to je na vyssich obtiaznostiach, ale to sa dozviem, az si hru znovu zahram, mozno o 6-12 mesiacov znova. Nerad hram hry po dokonceni znova viackrat za sebou.
  • kokos tak to je šabel nebo co,vseci tomu davaji nejmin,tahle hra si zaslouzi sedmicku jak zadna jina,nejlepsi recenze vyjimecne na ceskych webech je na zingu i kdyz je nemusim,klidne ti reknu ze je to lepsi nez nakej zaklinac polish šabel cislo 2....cejtim proste z toho skvelou kombinaci too human,mass effectu,red factionu a ze te matou questy tak asi zamakej na svy english ty kokos.spider studio jde videt ze se snazi a navic mi ukaz rpg z marsu...jinak stastny a vesely gaming s drogo i bez ni.guwop
    • nightborne
      Máš úplnou pravdu. Postava dokola opakující "I really don't want to stay here, could we please go?" a popis questu "Escort the officials to The Exchange" naprosto jasně značí, že musíš stát pár minut na místě a bránit se spawnujícím vlnám nepřátel, jinak quest automaticky selže.
      • tomekbobek
        taky sem s tim měl problém
      • jamar28
        To jako fakt? To by mě totálně vytáčelo. Nenávidím špatný popis questu, úplně to kazí požitek ze hry a člověk by čekal, že když udělají celou hru, těch pár řádků srozumitelného popisu je už nezabije.
        • nightborne
          To jakože doopravdy. Rozběhneš se pryč, protože, sakra, máš je přece odvádět pryč, ne? Failed.

          Zůstaneš stát na místě, budou tě co pět vteřin pobízet, abys honem pospíchal, protože jinak hrozí nebezpečí.

          Řešením je přes jejich pobídky zůstat na náměstí, zabít asi pět vln nepřítel, dokud se nepřehraje custcéna, a pak můžeš odejít stejnou cestou, která ti předtím dávala okamžitý selhání questu.

          Jako pardon, jestli je tohle dobře popsanej quest, tak asi fakt nezvládám angličtinu ;)
    • MickeyMutant
      Co si představuješ pod takým slovom "šabel"? Chci si rozšířit slovní zásobu.
  • michaliuz18
    neni to zla hra, stale ma bavi ,aj napriek stereotypu ma to svoje caro. Netreba byt narocny a robit z hry to co nema byt. Ja som zatial spokojny, tak na 7 bodov asi. 5 je az moc malo .
    • otazka je jestlis za to dal tech 40€ na steamu nebo to hraješ z torentu
      • michaliuz18
        vymenou za bazarovky na ps4. Bavi ma to asi preto ze mam slabost pre scifi hry

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit