-
"není tu skok sám o sobě – a nechybí"
nechybí komu ? tebe ? že sa nemôžem odlepiť od zeme keď chcem a kedy chcem neni problém ? že nemôžem preskočiť meter širokú pascu je ok ? že nemôžem skočiť na trám kúsok odomňa pretože s tým hra nepočíta neni problém ? Kontextuálne ovládanie túto hru totálne doku*vilo. Nehovoriac o nemožnosti spadnúť z velkej výšky alebo že z menšej ho musím donútiť ďalšou klávesou... alebo že i z otvárania okna urobili klikfest je asi tiež ok a tie animačky na ktoré musí človek zízať pri každej príležitosti takisto no problem. Nie, je to niečo strašné. -
-
Já úplně vypěním vždycky když ve hře nejde byť pokleknout, natož skákat (prvně to ukázal Condemned tuším), ale zrovna u tohohle Thiefa mi to zase nějak extra nevadilo, přeci jen to není quake :) (s trochou nadsázky). Většinou jsem zmáčkl skok když bylo opravdu kam skočit a na volném prostranství mně nikdy skákat nenapadlo :) Ale jinak samozřejmě souhlasím, i s tím, že to kontextuální ovládání tomu troške uškodilo. I ty okna po delší době štvou a nejvíce mi asi vadí ten tak trošku stísněný pocit, i když je větší prostranství, nebo více uliček. Město vypadá nádherně, ale pravda level-design měl milionkrát lepší stařičký deus-ex. Ale s verdiktem jinak souhlasím. Mohlo to dopadnout mnohem lépe, obzvláště co se týče očekávání pamětníků, ale jinak je to docela fajn kvalitní hra, která z jiného úhlu pohledu nějak neurazí, ale ani nějak člověka extra nepřiková k židli jako jiné hry, včetně např. DEHR. ale samozřejmě jak u koho. Někdo může nového Thiefa přímo proklínat a někdo si ho naopak užít maximálně. A já se spíše přikláním k tomu druhému, jen jde trochu cítit, že tomu něco chybí.
-
-
Bulletstorm je také nádherným příkladem toho, jak může být 10 cm smrtící překážka.....
-
-
-
Ani to nemusim číst. Nevím jak ostatní mýho věku (27), ale já jsem rád, že jsem zažil dobu PC her devadesátejch let. Tyhle generický konzolový p@rna jsou strašný. Ať si pustim cokoliv z dnešních AAA her, tak je to jedno a to samý - zjednodušené ovládání (kvůli konzolím), co nejkýčovitější vizuál, co nejvíc naskriptovaný (kvůli umělé dynamice), koridorovky ... a další kraviny ... ale co neuvidíte ... inovaci, opravdový nápady, hloubku. Nuda a šeď todleto.
-
-
Zjednodušené ovládání kvůli konzolím??? Co to kecáš??? Na PS1 byla spousta skvělejch her, co byla i na pc a nikdo si na nic nestěžoval. první Thiefy jsem na pc hrál, ale že by byla potřeba k ovládání celá klávesnice, to jsem si tedy nevšiml.
-
Driv vychazely skvele hry a ted vychazi taky, akorat nechapu, proc je hledas v mainstreamove konzumni produkci.
Je hloupost se navazet do konzoli, na tech take driv vychazeli jine hry nez dnes. A ostatne, byly tu uz i v tech devadesatych letech.
A nezapominej i na to, ze se nemeni jen hry, ale i ty, tvuj vkus a potreby. Ja tudle koukal na indiana jonese a velmi se divil, jak se mi driv takovahle blbost mohla libit. -
Ehm... tri metry dlouha diskuze a vazne nikoho nenapadlo, ze to je taky z velky casti v nas, hracich? Byla to pro nas nova, neobjevena, tajemna vec, svezi pocit, utek z reality.
Samozrejme, hry se zmenily, ale to my taky, tezko cloveka naprosto polapi neco, kdyz je podobnym vecem vystaven uz dvacet let, a treba ja osobne uz skrze hry utect z reality taky tak plynule nedokazu, neustale me strhavaji zpatky na zem takovy veci, jako ze treba nemam na inkaso, a podobne.
Za to ale nemuzou stoprocentne hry a vyvojari, prece. Vsadim levou botu, ze decko, ktery zacina s hranim a objevuje herni svety, si to uziva uplne stejne, jako kdysi my. -
-
Konecne nekdo, kdo neni uplny nostalgia faggot a uvedomil si, ze jsme to my kdo se meni.
-
čo má to čo si napísal a čo autor článku obdaroval hviezdičkou spoločne s tým že hratelnost sa zmenila k horšiemu ? Samozrejme, že mladych hráčov to baví, tých bavi prakticky všetko ale to predsa nie je meritko kvality hry.
-
kravina
-
Vidím to na svém otci, ten "zamrzl" v době HL1 naposledy v rámci FPS a strategie snad Duna. A nechápe, jak my můžeme hrát to, co hrajeme "teď". Si myslím, že za těch 20 nebo kolik let hrajeme jsme prostě "zlenivěli" a viděli všechno možné a také hráli. S nadšením jsme hrálo takový Warcraft III a bratránek ohrnoval nos, co to je za blbost a že to už není strategie, když tam jsou hrdinové s RPG prvky.
-
Ámen
-
-
Mne je 26 let a plne s tebou souhlasim! Kde jsou ty casy :(
-
Souhlas.
Zrovna řeším jakou co nejvíce novou FPS hrát aby to bylo jako Vietcong. Tedy bez autohealu a označení nepřátel, malá odolnost hráče, nepřehledně a na tu dobu věrohodné levely. Navíc na FPS slušný příběh a hlavně abych nebyl v roli supermana.
Nic mě nenapadá *9*
Proto pořád tvrdím, že má smysl být přísný v hodnocení. Pak prostě něco nového lehce v recenzi vynikne. Navíc sice díky konzolím, hry často jednou i na PC křápech starých několik let ale bohužel negativa převažují. Lidi se oblíbil jednoduchý produkt a dopadlo to jak to dopadlo. Málo tvůrců se snaží u AAA her něco vymyslet aby to mělo smysl.... Ani nemohou, když jím kravaťák nutí dělat to samé dokola na konzole protože to lidi chtějí. -
-
Si zahrej Fear 1 nebo 2 nebo poslední Bioshock v módu 1999.
-
ja si to v FPSkách kompenzujem Brutal Doomom, stačí vždy len pár minút, jeden level a som spokojný. Mimochodom pri jeho hraní som si uvedomil, že oproti novému Thiefovi je Doom2 sandbox.
-
-
I v 90 letech vycházala spousta sračel, co byla nehratelná. A i teď vychází spousta dobrých her. Ale tvrdit, že 90 jsou nejlepší a teď nic? Je to nesmysl. Už jenom kvůli tomu, že hry jako HL2, AoE II, AoM, Quake III, Sc II, Warcraft III, Kotor, Dragon Age, Need for Speed: Porsche Unleashed, Bioshock, Rayman Legends i Origin, série Mass Effect, Far Cry série (kromě 2. dílu), Dota, TES Morrowind, Oblivion či Skyrim, Trine, DayZ, Burnout, WarThunder, Zaklínač, AC série a desítky dalších her nejsou z devadesátých let....Tyhle "kecy" o tom, že herní scéna byla nejlepší v devadesátkách říkají ti, co si toho moc nepamatují a vyjmenují AoE, Sc, Quake, Doom, Wolfstein a podobně.
Každé období má své pro a proti. Ale mlít něco o tom, že jsou hry pouze na konzolovém ovládání a podobné srandy může tvrdit jenom někdo, kdo moc nehraje a v herní scéně se orientuje asi jako muž při výběru vložek. -
-
hele Quake III vysel v prosinci 99, z toho jasne vypliva ze devadesta byla uplne nejlepsi :))
-
-
Pravda, 3. prosince. Moje chyba:-D
-
-
Opravu, staré hry byly velice rozdílné. Dnes to nahrazují indie hry to ano, ale šlo o to, že v dané době 90 léta anebo starší lidi hráli často ty naprosto rozdílné hry jako hlavní proud. Psalo se o tom hodně a bavilo se o tom hodně. Dnes máš indie mimo hlavní proud a dominuje to co dominuje.
A jako najdi mi logiku u Far Cry 3? 20 varanů na jednom místě u cesty v pozadí pštros. To je teda debilita. A opět generické. Dokola hrabeš kůže a dokola lovíš něco aby jsi měl unikátní bouchačku kterou stejně nepotřebuješ protože již máš nějaké super dělo ihned. To samé pro honbu za známkami které tam nikdo na ostrově nenašel a čekají jen na tebe.
Tohle prostě jinde bylo a pak to bylo hra čistě na score anebo to nebylo a bylo po problému. Dali tam místo toho prostě něco jiného. Kde jsi myslel v rámci boje a ne jak se sakra vyhrabu nějak na skálu kde je mrtvola japonce s deníkem. -
Skyrim neni dobrej příklad. Kdysi jsem to zkoušel a docela chabý - otřesnej inventář a prostředí docela dost jednotvárný, hloupá mapa a neměl jsem pocit, že ten svět žije. Blyo to takoý divný, nebavilo mě to.
-
-
Ty jseš případ totálního paka, nejdřív vykřikuješ zlatý hry z devadesátých, a kousek níž píšeš, že dnes jsou to samí koridorovky (a v devadesátých snad nebyly nebo co?). Já si radši zahraju koridorovku s dobrym příběhem, co mě zabaví, než otevřenej svět plnej nudy.
-
-
Není koridor jako koridor. De fakto každá hra je naksriptovanej koridor. Můžeš dělat jen to, co je v rámci hry možný. Vtip je v tom ,že dnešní hry degradovaly jen na pouhý ... ne, je mi to nějak fuk, svý jsem řekl.
-
paka? Já myslel ptáka to by podle fotky odpovídalo :)
Neustálý koridor to je pravda. V minulosti to často přece byla kombinace obojího ale také velké levely. -
-
Ono to nebylo na tebe, ale na Lukáše
-
-
-
Hodně toho řeší na PC modifikace.... Ale bohužel hru to celou nepřekope. I když takový mód Skyre je dobrý pokus.
-
-
najväčšia pestrosť hier bola jednoznačne v 90tych rokoch, rovnako ich variabilita i hĺbka. Vízie sa jednoducho zhmotnili a kašlalo sa na to, či to masy budú schopné ovládať alebo vôbec prijať. To pár skvelými hrami typu HL2 neprebiješ.
Nehovorím, že to zmrvili konzole, môžu za to vysoké náklady a masové hranie, nič iné by som za tým nehladal. Samotné konzole však majú dopad na ovládanie ale často i AI (predlžovanie reakčného času). -
-
No kašlali. To ano. Nebyl důvod taky. Hraní v takové podobě jako je teď neexistovalo. Prostě málo lidi a mohlo se experimentovat a vyvíjet jinak. To pro malý trh lze.
-
-
áno, hry sa robili pre špecifické skupiny ludí, preto mohli koexistovať napríklad hc simulátory a taktické hry vedla jednoduchých arkádových, bola to doba experimentovania, vývojari ešte nevedeli čo na masy zaberá, to dalo možnosť vzniknúť hrám ktoré by dnes u masového publika nemali šancu. A práve preto si tie roky vážim a nie, nie je za tým nostalgia, keby bol nový Thief objektívne lepší tak by som starý Thief 1-2 odložil a už ho asi nikdy nespustil.
-
-
Netuším. Já sice Thiefa mám I až III dohrané, ale nějak se nechystám si pořídit tento díl na srovnání. A občas se mi stane, že zapnu starou hru, protože jsem měl na ni dobré vzpomínky a teď si říkám, co je to za hrůzu viz třeba Draken.
-
-
-
-
Já ale negeneralizoval. Neřekl jsem, že devadesátky byly nej a všechno ostatní stojí za nic. Máš problém s chápáním textu? Ale většina velkejch her je prostě stejná. Jak řekl ten kluk nahoře, jdou na jistotu. Já jim to ani nevyčítám, nejsou to moje peníze, který se dávaj do vývoje, ale jen konstatuju, že se vývoj her, alespoň u těch drahejch, dostal do bludnýho kruhu. Chápeš?:)
-
-
Chápeš pro změnu ty, že prostě 20 let vývoje her se nějak muselo projevit? Když jsem hrával dříve, tak to byla okrajová záležitost, kdy pc mělo doma tak 20% lidí, konzole to samé. Hry byly originální protože byly nové, nové žánry, nové možnosti. Teď už to tak nejde. Ať už z finančního hlediska, tak z hlediska trhu. A vývoj her se nedostal do bludného kruhu. Jenom je limitován trhem a technologiemi. Už totiž nemusíme skokově kupovat, co dva roky nový stroj, abychom to utáhli. Doba, kdy jsem byl rád, že jedu rok staré hry na medium už je pryč. Bohužel nebo bohudík, to netuším. Navíc AAA her je málo a málo i jich vychází. A tím myslím skutečných AAA her. Kam CoD nepatří a ani BF série už nějaký pátek. Mám na mysli hry jako Zaklínač, Mass Effect atd. A tam to moc předvídatelné není. Navíc má přijít nová generace her jako je Division od Ubisoftu atd. Počkal bych ještě.
-
-
Výmluvy. Všechno jde, když se chce.
-
-
Co ti na to mám napsat? A kam spěji? No zítra je víkend, tak spěji k odpočinku. Nejsem žádny 12 fracek, ale věkově jsem na tom +- jako ty, takže s tímto na mě nechoď s nějakým Vašíkem. Mimochodem používat: Všechno jde, když se chce může opravdu jenom snílek. Ty prostě vidíš 90 BEST of jak se říká a přes to nejede vlak. Prostě to tak i chceš vidět.
-
Vašíku, Vašíku ... kam ty to spěješ. Víš, kdyby spousta inovátorů, revolucionářů, vědců, inženýrů přemýšleli jako ty, tak nevim kde bychom byli.
-
:-D Nevím, jestli je to "sladká" dětská naivita nebo to myslíš vážně, obzvlášť když studia, co dělají kvalitní hry krachují viz THQ například.
-
-
-
-
Tak jasně v každý době vycházejí špatný i dobrý hry. Jenom mám pocit, že co v poslední době vychází je takový předvídatelný, nebo nevim jak to nazvat. Určitě nejsem ten typ, že co je starý je dobrý a naopak. Jenom mi přijde , že je toho nepovedenýho nějak víc.
-
-
"co v poslední době vychází je takový předvídatelný" A nebude to dnešní dostupností informací? Dříve jsme věděli o hrách něco pouze z recenzí v časopisech až poté, co vyšly. Dneska víme vše téměř rok dopředu a z dostupných informací si něco vybájíme. Což se ve výsledku ve hře nemusí objevit a pak všude po fórech prskáme.
-
No trh už se nasytil no. Občas něco překvapí, ale za ty herní roky (hraji cca 20 let, což není zase moc) jsem už hrál snad všechno. Jednou nápady dojít musely *1*
-
-
-
Bohužel je to tak, na zajímaví hry už narazíš pouze v nezávislí scéně. Tří áčkoví hry už vážně překvapit nemůžou, protože jejich vývoj stojí tolik, že jedou na jistotu. Holt už to není ta okrajová zábava, jak bývala v devadesátých letech.
A taky jsem rád, že jsem zažil dobu, kdy jsem poprvé viděl 3D hru a čuměl jsem na to jako krráva. Nezapomenu když jsem poprvé viděl Tomb Raidera a Resident Evil na PSX :D -
Jo a QTE.
-
-
je level design. Staci si vzit mapy ze starickeho Dooma 2
http://doom.wikia.com/wiki/MAP24:_The_Chasm_%28Doom_II%29
a srovnat s dnesnimi mapami, ktere se ve hrach objevuji
-
-
-
Z hry som mal šancu zatiaľ odohrať nejakých prvých päť hodín a musím povedať ,že tých 7/10 si to zaslúži ako samostatný titul ale ako súčasť Thief série to je skôr 6-6,5/10.
Centrálny problém hry spočíva v tom ,že nechápe na čom boli vybudované predchádzajúce tituly v sérií. Prvé tri hry mali Garreta ,ktorý v praxi nebol o moc mobilnejší ako jeho súperi, preto ste s nimi boli väčšinu času na jednej rovine ,ak vás našli museli ste skutočne zdrhať na druhú stranu levelu aby ste ich striasli(alebo intenzívne klučkovať). Nemohli ste proste vybehnúť na najbližšiu stenu a počkať 15 sekúnd kým na vás zabudnú. Odhalenie znamenalo problém lebo vám to v najlepšom na pár minút zmrazilo postup hrou.
Taktiež ste museli aktívne balancovať medzi rýchlosťou a tichosťou, nemohli ste naraz byť rýchly aj tichý. Teraz máte akýsi "skok" medzi tieňmi.
A potom hlavný problém. Thief bol vždy povestný pre veľkosť svojich levelov. Tu je ale väčšina menšia ako aj tie chudobnejšie fan misie. Navyše ich dizajn nie je zďaleka ,tak prirodzený ako v predošlých hrách. Často až doslova trápne vidno ako si designér vymyslel dve cesty levelom a zvyšok je proste na rovinu neefektívny. -
-
Ten skok medzi tienmi sa dá vypnúť pri nastavovani obtiaznosti, tak isto ako sa dá zredukovať rýchlosť Garretovho pohybu. S tou velkostou levelov s tebou musim ale súhlasiť.
-
Měl by jsi psát recenze. V pár odstavcích naprosto nezávisle vystihneš kritiku. A to ti za to ani nikdo nezaplatí.
-
-
No, tak mám kanál na youtube s pár reckami ale bohužial nato práve teraz nemám priliš veľa času.
Link:https://www.youtube.com/user/Ravielsk
-
-
Zatím asi nejlépe shrnuté negativa té hry. Je to docela škoda každopádně.
-
-
Skakanie je zbytocnost a je to tak oculusacky nedomyslene. Dalsi Thief by sa mohol odohravat vo fruit-punkovom Karibiku, aby to prostredie nebolo tak depresivne temne. Trojka by uz mohla byt rail, aby hrac zbytocne nebludil z jednej strany miestnosti na druhu. V stvorke by Garrett mohol mat za spolocnicku Laru C., ktora by vymlatila podozrievave straze. Restartovany Thief 5 by namiesto nudneho a zbytocneho priechodu levelom radsej mohol obsahovat Thief managera, kde by si hrac vycvicil vlastnych Garrettov. Sestka by uz asi nevysla, pretoze publisher by nebol schopny rozanalyzovat priciny poklesu predajov tychto novodobych umeleckych diel...
-
Asi nebudu jediný, kdo řekne, že nový Thief je lepší hra jako Dishonored. Už jenom ten svět je více uvěřitelný. Ano, Dunwall City nebylo špatné, ale The City mi přijde prostě více uvěřitelné a propojené (asi je to tím, že máte mezi kapitolami otevřené město a můžete tedy hledat cennosti nebo plnit spoustu vedlejších úkolů. Thief je navíc svými možnostmi obtížností daleko propracovanější a pokud chcete můžete si udělat hru těžší a těžší. Pokud jste se chtěli přes něco v Dishonored dostat stačilo použít blink na střechu a měli jste vyhráno. V Thiefovi toto prostě nejde a musíte první cestu na tu střechu najít. Thief je prostě lepší stealth hra než Dishonored. A co se týče příběhu není o moc horší než právě ve zmiňované hře, kde taky nebyl bůhví jaký.
-
-
Největší plus té hry je pro mě obtížnost. Můžeš si z toho udělat fakt peklo, kdežto Dishonored jsem projel 2x na nejtěžší bez zabíjení jako nic.
-
-
Recenzi jsem nečetl, hru nehrál, ale co tak všude pročítám, tak mi přijde, že tomu nejvíc ublížil název Thief. Fanoušci jsou nasraní, že je hra zjednodušená pro masy, přejdou na Dark Mod a nefanoušci a hráči, co nikdy žádnýho Thiefa nehráli a mají rádi stealth hry (jako já), do toho půjdou, protože to pro ně vypadá atraktivně a proto, že nemají žádnou citovou vazbu se sérií.
-
-
S tím problémem ohledně názvu souhlasím.
Bohužel ale fandové jsou hodně slyšet i když je jich málo, pak se také angažují na metacritic a jinde. To ovlivňuje i lidi co nehráli žádní díl Thief.
Navíc není to automaticky tak, že to je dobré pro lidi co Thiefa nikdo nehráli. Jestli jím nevadí AI o které se všude píše a prostě velké zjednodušení jak je dneska zvykem tak teprve pak by je to mohlo bavit. Tedy to jsou spíše příležitostní hráči, kteří často zjednodušení vyhledávají a neřeší nějakou hloubku.
I člověk co nehrál předchozí díly, ale rád u her přemýšlí by asi nebyl spokojen. -
Nejde o jméno. Kdyby se to jmenovalo jinak, lidi by nadávali že to je jen prachsprostá a nedokonalá kopie Thiefa a měli by pravdu. Jde o herní mechanismy a prvky, které hra používá a které prostě nejsou co bývaly (viz šípy s provazem) a důvod proč lidi remcaj je, že si pamatují jak to bylo tehda super hra a jak jí teď uškodilo přizpůsobení gameplaye konzolám. Ale jinak souhlasím, kdo původní hry nehrál tak se u této bude určitě dobře bavit a nebude mít důvod si stěžovat.
-
-
Thief jako lineární koridor? To je vtip ne? Přijde mi to dost podobný jako Deus Ex 2 a i tam bylo víc volnosti. Mám neustálý nutkání si radši znovu zahrát Dishonored než pokračovat v týhle parodii.
-
-
Je strašně zajímavý, jak u Dishonored tě stráž viděla na dálku i když jsi byl skrčený anebo ve stínu. A zde taková degradace :(
Kdyby to bylo něco nové co nikdo neudělal, tak si řekneš, že to bude určitě složité ale slušná AI je zde již dlouho. To je paradox. -
-
Na AI zatim žádnej názor nemám.Hraju na Mastera a tam je ta AI prý o něco lepší. Co mě spíš vytáčí je lockpicking.
Ta minihra není ani originální, ani zábavná a nejhorší je že ji strkaj za checkpointy, takže to člověk musí pořád opakovat, když restartuje.
-
-
-
Mi nějak přijde že když čtu recenze či podobné věci z dnešních AAA her tak pokaždé kus mě umře *1*
-
-
pořád lepší než kdyby umřelo koťátko :D
-
-
Kvalitní AI je budoucnost her. Bez ní bude vždy vše jen průměr a nedospělý produkt.
-
Mě osobně nový Thief zklamal víc, jak český hokej.
-
-
Ba viac ako slovensky - a to uz teda musi byt aka kktina.
-