-
No já hrál všechny TR a i když mi ty nový díly taky úplně nevoněj a mám k nim nemálo výhrad, tak musím aspoň uznat, že je mi mnohem sympatičtější ta nová Lara. Ta původní byla sadistickej magor, co vybíjí ohrožený druhy, střílí neozbrojený lidi a celkově je učebnicovej sociopat.
K současný Laře jsem schopnej si vybudovat nějakej vztah. K tý původní bych měl strach se otočit zády.
-
Věřím že běžně člověk nepamatuje co bylo před 30roky. Pro mě to ale bylo období, kdy jsem podobně věci "silně" vnímal a dodnes to ze mě vyformovalo řekněme herního a hardwarového historika - amatéra :)
Nevím jak, ale vím.. 486DX2/66 byla ta docela "slavná" , ale pak byli ještě DX4/80,100 - AMD přidalo i DX4/120 a DX5/133..
Díky DOSu (ještě v 1996) jsi mohl často hrát (a 95% lidí i hrála) jen v super ohavném 320x200 (VGA) nebo 640x480 (SVGA) a nic mezi. Skok na HW nároky je to obrovský - a jednoduše řečeno čtyřnásobný.
Většinou VGA ohavná změť pixlů (hlavně u 3D) a SVGA krásně jemné, ale nikdo ne to neměl výkon.
Q1 nebo i pozdější W95 uměly i 400x300 a 512x384 - to byla spása. Grafika si proti VGA citelně polepšila a výkonově se to dalo zvládnout (když jsi byl bohatý). S 3Dfx bylo už z 95% těch 640x480
-
deti v redakcii :P (prehanam, som o par let starsi sice.. ale tak pak pripadne vsetko naj :) )
nebyt tolko rozohratych hier /okrem ineho Persona 5 Royal a som snad na konci 1/3 (4.palac sa chysta), tak by som to T1-3 Remaster kukol, snad pak o pol roka/rok bude viac casu :D
-
viem ze sme mali 486ku tu silnejsie, tusim 66MHz to malo?
mali sme v 90kach jak celeron, tak pentium, viem ze pak aj pentium 2 ale herze vazne netusim uz
a grafika bola nieco standartne SVGA ale co presne..)
viem ze na 13ke monotre som daval TR1 a Quake ale ake rozlisenie..no hocico pod 640x480 sa mi zda vlemi zle, ale zas ked si spomeniem ze Diablo 2 malo povodne 640x480 v roku 1999.... (tusim LOD bolo 2000 a tam ponuklo az 800x600 :D )
-
V 1996 se bavíme jako o TOP HW náročných hrách mimo jiné o Quake1, TR1 a třeba Settlers2.
3DFx a akcelerátory zatím běžné nebyly a výše uvedené hry jsou ještě pro DOS.
Q1 / TR1 v 320x200 na nejrychlejší 486 cca 5-12fps. "Běžné Pentium" od AMD (K5-133) rozhýbalo Q1/TR1 v ohavných 320x200 zcela hratelně. 20-30fps.
V 640x480 to pak byla čtvrtina fps. - nehratelné
TR2 (1997) už rozjíždí éru Win95 a všemožných akcelerátorů v čele s 3Dfx. Primárně i tato hra ale akcelerátor nevyžaduje. Nicméně konec roku 1997 se nese v totálním nasazení 3Dfx, bez něj běží cokoli (Quake2, Hexen2, TR2, Forsaken, Wipeout2097) i na nejrychlejším Pentiu jen v 320x200 a vypadá to otřesně.
-
No 35 mi za chvíli bude :))
-
fu, to je uz tak davno ze si presne ani nepamatam, viem ze ja hraval zvacsa na 640s480 vtedy (1996) a 3Dfx/TNT/Voodoo karty som myslim nemal.
ale aky procesor vtedy bol v kompe si uz vobec nespominam... (som si len na 100pro isty ze to bol Intel
zas ako dieta/teen taketo veci sa vtedy az tak neriesili, ked to slo (ako tak) tak to proste slo :))
-
Standardy se v té době měnily co půl roku - doslova :) 640x480 byl standard za použití 3Dfx.
Tu jsem v době hraní TR2 neměl a TR1 ji v době vydání ani nepodporoval.
A hraní v 640x480 bez akcelerátoru rozhodně standardem nebylo. U TR1/2 to znamenalo na TOP procesrou Pentium200 10-20fps.. Takovéto PC stálo na "dnešní peníze" víc jak 100tis. kč.
-
Nejspis konecne splním svuj rest z mladi diky tomuhle remastru
Boooze, jak ja miluju kvalitni remastry!
-
Takove ovladanie jedine, s tym modernym lapsusom sa to neda hrat.
-
Ty čísla se dají porovnat už i teď.
Tomb Raider (2013) prodal přes 3,4 milióny kopií za první 4 týdny.
Zatímco za první týden prodejů Tomb Raider 1-3 Remastered utržil tržby asi za 1 mil dolarů. Což přepočteno na prodané kusy při ceně 30$ dělá cca 33 tisíc prodaných kopií.
Jestli se TR Remastered bude prodával nadále stejným tempem, tak za 4 týdny bude prodaných asi 140 tisíc kusů. Z praxe se dá spíš usoudit, že prodeje se budou zpomalovat. Ale i kdyby to bylo těch 140tisíc, tak to je o hodně méně než znovu vzkříšená série v roce 2013.
-
Kdyz remaster, tak i s hratelnosti :) Nevidim problem v tom, ze ovladani neni zjednodusene pro dnesni deti, ktere musite ve hrach vodit za rucicku, aby je to po 5min neprestalo bavit, protoze se musi snazit, coz beru spise jako mor doby, nez cokoliv pozitivniho.
-
Nechci opět poučovat autora, ale v recenzi je nepravda: "renderovaných filmečků, které zůstaly v původní podobě a rozlišení"
Ono zmíněné tlačítko pro přepínání do původního vzhledu lze totiž použít úplně všude, včetně filmečků. Doporučuji tedy vyzkoušet a recenzi opravit.
-
" jestli by ten prastarý gameplay z roku 1996 dnes někoho vůbec bavil."
Tak já myslím, že teď díky remakům to půjde porovnat docela snadno. Bude stačit vzít prodejní čísla nové trilogie, remaku a uvidí se, kolik lidí dnes tak stále miluje tu starou hratelnost.
-
"Vrcholem bylo, když jsme s kámošem zkoušeli hrát NHL a půl hodiny jsme se snažili vyřešit jak vlastně vystřelit a jestli se ten pohyb mění podle toho z které strany obrazovky hraješ."
Ono to jde nastavit v ovládání.
Můžeš střílet analogem podle pohledu obrazovky.
Můžeš nastavit střelbu napevno na jednu stranu analogu.
A nebo můžeš střílet v retro stylu stiskem klávesy na gamepadu.
A u akčních adventur či akčních RPG s bojem na blízko se zásadně hraje lépe na gamepadu. S analogama člověk dokáže fakt obstojně šermovat.
Ale se střelbou na dálku to asi bude lepší s myší. Přece jen se lépe s ní míří.
-
S většinou se dá souhlasit. U adventury záleží na provedení. Ty v 3D prostoru (typu Life is Strange) se většinou hrají s ovladačem velmi příjemně. Akční adventury a akční RPGčka většinou rozděluju na ty s bojem na blízko a na ty střílecí. Ty střílecí většinou fungují líp s myší a ty s bojem na blízko se mi líp hrají na ovladači. To je ale o preferencích a každému může sednout něco jiného.
Ale nezmínil jsi několik žánrů. Nejspíš je nehraješ, což je v pohodě. Hrát bojovky a plošinkovky na klávesnici je podobné jako hrát FPSky na ovladači. Stejně tak sporty jako různé fotbaly a hokeje. Jde to, ale dře to.
No a pak je tu samozřejmě otázka toho, kde se ti dobře hraje. Pokud na kancelářské židli u stolu, tak chápu, že preferuješ klávesnici a myš. Kdo se rád natáhne na gauč nebo na něm dokonce hraje lokální mulťák s kamarády a příbuznými, tak je ovladač jednoznačně lepší volba. U klávesnice se mohou relativně pohodlně tlačit maximálně dva a mají jen jednu myš dohromady. A pro hraní na přenosných zařízeních je to úplně jasné.
-
v tomto by som mohol takmer na vse souhlasit ale:
skusil som volant a pedaly na jednom cone (anielen jednom) a to bola hroza, uz len preto ze ak by malo real auto taky posilovac tak ma asi je*ne + ten kontakt s vozovkou co vlastne v hre neexistuje äaspon v tych co som skusil, myslim ze jedno bolo Grand Turismo dokonca) je uplne mimo mna...
ale hocico, ci je to uz lietadlo, alebo vesmirna lod, pripadne klasicky mecha (Mech Warrior) nic ine nez joestick + klavesnica (pripadne iny multiklavesovy speci ovladac) nie je pouzitelne, idealne ak ma joestick aj pridanu paku na pridanie/ubratie rychlosti. Proste bars ake 3D prostredie kde nie si obmedzovany okolim.
-
kolko ma vlastne Pavel rokov ked pise ze 3 dekady sa blizia (cca), som cakal ze je malo za 30kou...
a to ze co bolo skor, ci FF7/TR z roku 1996 aneb Šarka :D
ste taky mlady, ach jo :P
-
pockat, to si mal co za zobrazovadlo? ked si predstavim ze standartne bolo 640x480 ...)
-
presne! PRESNE! :D (a to ze sa to hralo vice-mene podla navodov, a ze vtedy youtube este nebolo ani nehovoriac)
dnes by som to uz ozaj nedaval, preto aj ked nostalgia je svina, nova trilogia je omoho viac ku mne friendly (a nie je to len preto ze to je kratsie a teda nevyzaduje tolko casu)