Přejít na výpis diskuzí

Vzpomínáme: Doom 3 zkusil překonat své jméno a byl po zásluze potrestán

3.8.2019 14:14
Ladislav Loukota 58 příspěvků

Asi jen málokdo čekal, že první kroky v Doomu 3 budou připomínat spíše úvod Half-Life než frenetické přestřelky první hry. Snaha o cosi nového se ovšem v případě Dooma 3 nepodepsala pouze pod úvodem. Od spawnování nepřátel po prokletou baterku dnes Doom 3, který vyšel před 15 lety, 3. srpna 2004, působí...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • readyxx


    Bohuzel taky ten clanek moc nechapu , ocividne to autor  v dobe kdy to vyslo vubec nehral(nezazil?), technicka stranka , hratelnost a atmoska me v te dobe dostali ,dokonce jsem si kvuli tomu  poridil novej stroj jen abych to rozjel .... kamosi si to ke me chodili zahrat ...byla to dobra hra ,jen ta baterka me obcas stvala ..ale po  doom 1/2  to bylo osvezujci ..tak nejak sem si predstavoval ze bude  i novy doom ,ktery me osobne uz trosku odradil vizualem  potvor ( priserky s.r.o.) ...kazdopadne jeste nedavno jsme  to rozjizdeli  jako coop  po hamachi

    takze doporuceni pro pana Loukotu...urcite si to aspon zahrejte , nebylo to takova pecka jako Hl2 nebo  far cry,ktery mel zase uplne otresnej konec .... ale sve misto si to mezi dobovejma strileckama urcite naslo

  • Jack1947

    Mě to bavilo tehdy v roce kolik 2005?! to byla docela hororová pecka a to jsem hrál i ten starý Dům ale tohle bylo něco jiného, super hru z toho udělal až datadisc Ressurection of evil.

    • ALHAZRED

      Presne Jacku.

      Pekny nick...vedel som kto som, odkial som prišiel, všetko davalo zmysel bola to namotavka...

      Hra ti pomaly servirovala nove a nove skutočnosti, pribeh, nove lokacie, asi v žiadnej hre som nevidel tolko originalnych napadov ako tu...skutočne som sa tešil na to, čo bude za najbližšim rohom, aka vyzva, aka miestnosť, a vždy to bolo prekvapenie...rebusy, hlavolami, hadanky ako ďalej, ty roboticky pavuci s gulometom boli zlaty, doteraz si pametam ako čvirikali :-D

      V novom doomovi strelam prišery, hordy prišer, a nemam ani dôvod...a kludne by to mohli byť nejake kvietky, kačičky, holubičky...bolo by to jedno, mal by som z toho rovnaky pocit 😂

  • Hodnotit hry jako dobry/spatny lze v zasade jen po technicke strance. Fun factor, obtiznost, grafika, to je vsechno spis libi/nelibi. Me osobne se D3 nelibil.

    • ALHAZRED

      Nikoho nechcem presviedčať o svojej pravde, len ma mrzi...trochu, že vela ludi to proste nevidi:

      Ano D3 bola hororovka a survival a lakačka a to nemuselo sadnuť každemu... Ale vezmeme si to tak - chceme dooma posunuť niekam ďalej, čo spravime ?

      Vytvorime nadherne vyčačkane, graficky next gen areny, trošku popracujeme s fyzikou, trošku s mechanikami subojov, nadrbeme tam hordy prišer, ktore sa budu spavnovať na spravnych miestach a voalaaa novy doom je hotovy, ako by ho jedna mater mala, o 5 rokov repete...toto naozaj chceme? Toto je ten pravy doom ? To sme sa od roku 1993 velmi neposunuli, nech sa pači, lacna bezducha zabava pre masy...

      ...alebo to spravime inač: Predstav si, že ťa pošlu na Mars niečo vyšetriť, tam najdu artfakt, experimenty s teleportaciou, niečo sa riadne zvrhne a zakladňa sa stane peklom, ktorym musiš prejsť, aby si si zachranil dušu...krok za krokom, chodbu po chodbe miestnosť po miestnosti, zabijaš prišery a prekonavaš svoj vlastny strach, nič sa neopakuje stale naražaš na nove veci, nove ORIGINALNE napady, chodiš okolo pristrojov, ktore si v živote nevidel a ani neuvidiš, lebo ich stvorila Carmackova fantazia, a tie pristroje žiju, svietia, blikaju, syčia hybu sa, musiš si stražiť chrbat, lebo nepriatelia sa spavnuju aj za tebov a občas je taka tma, že si musiš najprv posvietiť aby si vedel kam maš strielať...Toto je podla mňa posun hodny dooma, svojou snahou o originalitu, realičnosť, putavosť a uveritelnosť...

      V maji 2016 som v deň vydania bežal do Brlohu aby som mal krabicovku "noveho" dooma, vyvalil som 50€ a boli to vyhodene peniaze...


  • omiklon
  • ALHAZRED

    Ha...každy rok sa tu objavy polemika o tom, čo je pravy doom a čo nie...

    DOOM 1,2 zakladatel definicia priekopnik 3D strielačiek, podla mňa vydareny DOOM 3, ktory sa snažil posunuť laťku žanru zase o niečo ďalej, atmosferou, grafikou, akciou, stvarnenim, zvukmi...A kam sa posunul novy DOOM, je to DOOM alebo Serious Sam s doomovskymi kulisami ? Možno je to ten najdoomavetejši doom so všetkych doomov, ale nedohral som ani druhy level, pretože ma nič neťaha ďalej...hordy potvor, koridor, hordy potvor, daky boss, a zase hordy potvor, 3ka mala daky zmysel, čaro, dôvod prečo pokračovať, ten posledny je iba akcia pre akciu, iny zmysel nema, ako p0rno bez pribehu a ja som toho už neskutočne presyteny... navrat ku koreňom ? Podla mňa skôr prepad...


  • Nesmyslný článek jsem nedočetl ani dokonce. DOOM 3 byl důstojný nástupce obou předchozích dílů, tedy pokud jsme s autoremčlánku hráli stejné hry na PC, předpokládám že jo. DOOM 3 byl jiný, byl hororový, byly v něm lekačky, zkrátka vůbec nevybočil z top her v daném období, spíše předčil očekávání. Ale na zvláštní názory na PC hry jsem si zde na games.cz již zvykl...

    • "DOOM 3 byl důstojný nástupce" + "DOOM 3 byl jiný"Myslím, že jsi si sám odpověděl na to, proč to pro spoustu lidí není důstojný nástupce.
  • Kissino81

    Doom 3  žádný zklamání nebylo, tedy pro mě osobně....stejně jako Doom 4. Stejná úroveň zábavy, ikdyž dvě rozdílné hry.

  • PCMR

    Souhlas s autorem článku. Když se podívám na úspěch Brutal Dooma i nového Dooma (který se Brutal Doomem částečně inspiroval), tak je jasné, že návrat k arkádové hratelnosti hře prospěl.

    • Tak ono poslednímu Doomovi neprospěl čistě návrat k arkádové hratelnosti. Ale to jak ji vypilovali.  Když totiž člověk zapřemýšlí nad tím, jak tam jednotlivé herní prvky fungují, tak ono pod fasádou obyčejné akční řežby je docela dost herních mechanismů a pravidel, které tu hru dělají o dost komplexnější a zajímavější než střílečky, kde veškerý gameplay končí u toho že střílíš do vykukujících protivníků.

  • Veskoslav

    Doom 3 to ve své době projel na s hrami, co vyšli zároveň s ním. Navíc je to super hra, ale není to prostě Doom. Je to něco, co má kulisy Dooma, monstra a zasazení. Ale tím to i končí. Navíc nelogiku s baterkou a tím pádem "umělým" strašením, kdy si člověk mohl být 100 % jistý, že pod schody bude zombie nebo něco podobného, pak následně vyřešili v datadisku. Další věcí, co bylo zvláštní byl obzvlášť kritický nedostatek nábojů, což v Doomovi je fakt něco, co mi nepřišlo "správné".


    Ano Doom 3 mám rád, nebyl to propadák (až na mizejcí mrtvoly), navázal pak na něj Quake IV. Ale obě hry nedosáhly na to, co ID chtělo. Reinkarnace Dooma se naopak povedla a přijde mi, že do diskuze dorazili všichni fanoušci Dooma 3, co se nachází na českém interneru, jenom aby řekli, že Doom 2016 (Doom 4 byl zrušený projekt) je něco, co není Doom. 

    • Hidden

      Zajimave je, ze se tu v diskusi obecne netvrdi, ze Doom 2016 neni Doom. Takze fanousci asi dorazili a vyjadruji se ze zcela jineho duvodu. ;)

  • dworkin

    Článek je víceméně mlácení prázdné slámy a od Ladislava Loukoty jsem zvyklý na vyšší standard.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit